Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 241067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #630 : 14.11.10 - klo: 16.23 »
Nyt on sellaista murhetta, että moottori (tai sitten autossa joku paikka) pitää tyhjäkäynnillä melkoista "sirinää". Ääni on niin kova, että auton lähellä ei viitsi kauaa olla ilman kuulosuojia ja pakoäänikin peittyy tuon sirinän alle. Ajattelin äänen johtuvan kytkinlaakerista mutta uusi kytkin ei tuonut muutosta tilanteeseen. Voisiko moottorin laakerit olla finaalissa? Tosin käsin vauhtipyörästä pyörittämällä en moottorissa huomaa mitään normaalista poikkeavaa. Tuntuu siis ihan timmiltä näppituntumalla. Moottorin etulaakerilla ajettu käsittääkseni hiukan alle 3 gallonaa joten ei kai sekään vielä vaihtokunnossa ole?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #631 : 14.11.10 - klo: 17.34 »
pura se moottori ja pyöritä niitä laakereita niin sillähän sen huomaa jos ne on rikki.
pöö

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #632 : 14.11.10 - klo: 18.15 »
Nyt on sellaista murhetta, että moottori (tai sitten autossa joku paikka) pitää tyhjäkäynnillä melkoista "sirinää". Ääni on niin kova, että auton lähellä ei viitsi kauaa olla ilman kuulosuojia ja pakoäänikin peittyy tuon sirinän alle. Ajattelin äänen johtuvan kytkinlaakerista mutta uusi kytkin ei tuonut muutosta tilanteeseen. Voisiko moottorin laakerit olla finaalissa? Tosin käsin vauhtipyörästä pyörittämällä en moottorissa huomaa mitään normaalista poikkeavaa. Tuntuu siis ihan timmiltä näppituntumalla. Moottorin etulaakerilla ajettu käsittääkseni hiukan alle 3 gallonaa joten ei kai sekään vielä vaihtokunnossa ole?


yhden kaverin kanssa oli sama vika moottorissa ei tosin ollut ossin kone mutta kumminkin niin takalaakerista oli lähtenyt kuulat irti ja pyöri siellä koneen sisällä ja jäi sitten loppujen lopuksi kiertokangen ja lohkon väliin ja kuulat uppos aika nätisti sinne lohkoon että suosittelen avaamaan sen koneen lämpimästi.sirinä kuului tuossakin tapauksessa vain tyhjäkäynnillä...
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #633 : 14.11.10 - klo: 18.17 »
Moottorin etulaakerilla ajettu käsittääkseni hiukan alle 3 gallonaa joten ei kai sekään vielä vaihtokunnossa ole?

Voi se olla. Etulaakeri olis hyvä vaihtaa noin 2gallonan välein ja taka noin 4gallonan :wink:
Toki niillä on monet ajanu pitempäänkin, parhaillaan tieten 9gallonaa samoilla laakereilla, mutta konetta ei ole sitten tarvinnutkaan enää rempata välttämättä :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #634 : 14.11.10 - klo: 19.01 »
Nyt kun mietin, niin sitä sirinää ei juuri ollut heti käynnistyksen jälkeen. Vasta hetken päästä alkoi kuulumaan eli varmaan moottorin lämpiäminen vaikutti tuohon. Taitaa olla selvä tapaus eli laakerit vaihtoon moottorista.

Kuinkas kova homma tuo laakerien uusiminen on. Vaatinee kuitenkin jotain vippastelua ainakin
se etulaakerin irrottaminen?

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #635 : 14.11.10 - klo: 19.40 »
Kuinkas kova homma tuo laakerien uusiminen on. Vaatinee kuitenkin jotain vippastelua ainakin
se etulaakerin irrottaminen?
Yksi helppo konsti laakereiden irroitukseen on lämpölaajenemisen hyödyntäminen, esim. purkaa koneen niin ettei ole kuin pelkkä lohko laakereineen, sen heittää hellan levylle ja antaa hetken lämmitä, sen jälkeen laakerit lähtee melkeimpä kopauttamalla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #636 : 14.11.10 - klo: 21.51 »
Jeps, tuossa näyttikin olevan sellainen vinkki että purettu lohko 175-asteiseen uuniin hetkeksi lämpiämään. Eipä tuossa kai muuta kun rohkeasti kokeilemaan!

Sitten vielä pari kysymystä aloittelijalta, eli:

Vinkatkaapas joku hyvä paikka, josta noita Ossin varaosia kannattaa tilailla? Ja kun laakerit on uusittu ja kone toivottovasti jälleen nipussa, niin sitten varmaan sisäänajo vastaavasti kuin olisi uusi moottori?  :huh:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #637 : 14.11.10 - klo: 21.59 »
Jos et pytty/mäntäsatsia uusi, niin ei sitä tarvi sitten mitään sisään ajaa. Uudet laakerit paikalleen vaan ja hanaa :wink:

Ei tarvi uuniin laittaa, vaan kuten tuossa vinkissä sanottiin: hellan levylle. Saattaa vähän tulla rasvan käryä keittiöön...
Minä olen tykännyt antaa kuumailmapuhaltimen puhaltaa tyhjään lohkoon pari minuuttia ja sitten levittävillä kärkipihdeillä laakerit pois, jos ei ne itsestään tipahda. Sitten taas vähän lämpöä ja uudet laakerit paikalleen.
Uusia laakereita saa melkolailla kaikista RC-tavaroita myyvistä kaupoista.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #638 : 14.11.10 - klo: 22.04 »

Ok, tuolla konstilla sitten kokeillaan!  :smiley: Kiitos taas neuvoista!

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #639 : 02.12.10 - klo: 11.35 »
Päivitetäänpäs tänne vähän pakoputkiasiaa. Eli olen ajanut nyt sysksyn aikana Ossia sekä
HongNorin crossiputkistolla että Novarossin on-road -putkella (jonka ostin vähän vahingossa, crossiputkisto oli tarkoitus ostaa). Mutta näppituntumalta voisin väittää, että
tuolla on-road -putkella moottori kiertää ihan tautisesti. Ja tuolla putkella tuli siis myös se aiemmin tässä topikissa mainittu putkessa palaminen. Crossiputkella huippukierrokset jää pienemmiksi mutta varmaan vääntöä on alhaalla eri tavalla. Noinhan noiden erojen varmaan pitäisikin olla, mutta mun kokemuksen mukaan kyse on siis yllättävänkin huomattavista eroista moottorin toiminnassa.

Ihan suoraan nuo ei ole kyllä vertailukelpoisia, kun crossiputki on ollut trukissa ja
Novarosin pilli puolestaan Buggyssä.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #640 : 03.12.10 - klo: 16.32 »
Hyvin on V-spec pelittänyt kun muutaman kerran oon kokeillu. Polttoainetta menee vaan mielestäni paljon enemmän kuin kyoshossa (gxr18). No onhan autokin ihan eri nyt, mutta kuitenkin.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #641 : 03.12.10 - klo: 19.50 »
Voima ei synny tyhjästä!  :wink: Onhan tuossa paukkuja varmaan vähintäänkin tuplasti siihen
Kyoshon .18 koneeseen verrattua.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #642 : 17.12.10 - klo: 14.48 »
Kuuluuko ton koneen vaihdella tyhjäkäyntikierroksia itsestään? Kun ajan vähän aikaa ja sitten pysähdyn, niin kierrokset ovat korkeammat tyhjäkäynnillä hetken aikaa. Sitten ne taas putoavat n.kymmenen sekunnin kuluttua.

Tänään tappelin kauan kun ei kone pysynyt käynnissä. Syynä oli mikroskooppinen reikä haitarikumissa.  :laugh: Sen kun tukki rengasliimalla, niin taas pelitti.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #643 : 17.12.10 - klo: 17.01 »
Jos kierrokset jää heti ylös, kun päästää kaasun pois, on yläneula laihalla.
Linkki (vaatii tunnarit) http://thetoyz.com/forums/index.php?showtopic=24925
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #644 : 17.12.10 - klo: 17.07 »
Jos kierrokset jää heti ylös, kun päästää kaasun pois, on yläneula laihalla.

Jonka aiheutti juurikin se pieni reikä haitarikumissa :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #645 : 17.12.10 - klo: 18.53 »
Jos kierrokset jää heti ylös, kun päästää kaasun pois, on yläneula laihalla.

Jonka aiheutti juurikin se pieni reikä haitarikumissa :grin:

Ei se se ollut. Laitoin sen jo tukkoon ennen kokeilua.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #646 : 17.12.10 - klo: 21.49 »
Jos kierrokset jää heti ylös, kun päästää kaasun pois, on yläneula laihalla.

Jonka aiheutti juurikin se pieni reikä haitarikumissa :grin:

Joo, olisi voinut olla tuokin eikä neula.

edit: typo
« Viimeksi muokattu: 17.12.10 - klo: 22.51 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #647 : 17.12.10 - klo: 22.27 »
Entä missä lämpötilassa kannattaisi laittaa folioo kannen ympärille? Taitaa -3oC olla siinä ettei tarvis laittaa. Kone booasi jos yläneulaa kiersi auki...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa heneli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #648 : 19.12.10 - klo: 17.28 »
osaisiko joku viisaampi sanoa että käykö os28xz kampiakseli tohon 30vg?
en ainakaan mistään löytäny tohon 30vg kampiakselia.tarttis uuden koska onnistuin katkaisemaan kytkinkellon pultin sinne sisään...eikä lähde sitte kirveelläkään nouseen sieltä poies vaikka on kokeiltu kyllä jo kaikki mahdollinen,tai no tota edellä mainittua kirvestä en ole vielä koittanut mutta tuskimpa siitäkään olisi kauheesti apua  :p   huumorin kukka se kaunehin kukka.
-------the car-------

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #649 : 19.12.10 - klo: 18.37 »
Oletko yrittänyt hioa dremelillä uraa katkenneen ruuvin päähän ja sitten kiertää auki lattapääruuvarilla?
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #650 : 19.12.10 - klo: 20.08 »
Kuumenna kampuran pää ennen kuin yrität kääntää ruuvintynkää.

Mikäli olet käyttänyt lukitetta niin kunnon lämmitys sulattaa lukitteen.
Ja taas kuumennus luonnollisesti laajentaa kampiakselia jolloin se tynkä pyörii löysemmin.

Poissa heneli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #651 : 19.12.10 - klo: 21.19 »
pultti oli ilmeisesti liian pitkä koska pohjas kun kiristin sitä.siksi on niin lujassa että ei kyllä lähe mitenkään poies sieltä.se meni tiukaksi ku ruuvasin sitä ja ajattelin että kerta kielon päälle ja naps.en laittanu liimaa kun laitoin sen pultin paikoilleen ja oon koittanu että lämmitän sitä kunnolla,porannu keskelle pulttia 2mm reijän ja junttasin sinne 2mm kuusiokolon mutta kävi niin hassusti että seki sano että naps :roll:eli alkaa oleen vaihtoehdot jo aikas vähissä...ei muutaku uus kampiakseli mutta en vaan saa oikein mistään selvyyttä että käviskö tuo 28n akseli tohon 30seen mottiin.
-------the car-------

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #652 : 19.12.10 - klo: 21.47 »
Tossa nyt sitä tyhjäkäyntiä vähän kohdassa 1:55-2:05  Kaasu neutraali asennossa tossa kohdassa.

http://www.youtube.com/watch?v=-yqt1vMf2vk

Pitääkö sen mennä noin, vai pitääkö kierrosten heti tippua tasaiseksi, kun kaasu laitetaan pohjasta neurtaalille? Pääneulaa säädin, mutta alkaa vain röpöttämään ja lämmöt tippumaan liikaa... Videolla ne ovat n. 130
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #653 : 19.12.10 - klo: 22.50 »
Jos koneen ympärillä ei ole mitään suojaa niin noi lämmöt on kyllä korkeet.
Yläneulaa hieman auki.

Käännä tyhjäkäyntiruuvia pienemmälle niin kierrokset tippuu.

Äkkiseltään videolta katsottuna yläpää piikillä, alapää paksulla ja tyhjäkäynti liian kovalla.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #654 : 19.12.10 - klo: 23.34 »
Selvä. Koneen kannen pällä on kerros alumiinifolioo.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #655 : 20.12.10 - klo: 21.31 »
Väliin keskustelua moottorin laakerirempasta. :smiley: Tuossa hiukan ylempänä oli juttua moottorin pitmästä "sirinästä". Nyt on uudet laakerit odottamassa vaan eipä etene homma kuten elokuvissa. Neljästä sylinterikannan ruuvista kolme aukesi nätisti. Ja se neljäs ei sitten niin millään...  :angry: Liekkö joku kivi tai muu esine kiilaantunut sinne väliin, sillä kuusioavain ei mennyt ruuviin milliäkään. No, eikun poraamaan. Ensiksikin tuntuu olevan jotain tosi kovaa metallia tuo ruuvi, sillä pora syö sitä tosi hitaasti. No, ehkäpä akkukoneen n. 1000 kierrosta vaikuttaa asiaan. Ja käsivaralta porattaessa homma ei tietenkään mennyt ihan putkeen vaan terä haki hiukan sivuun... Reikä ei siis ole nyt ruuvin keskellä ja pitkän porausrupeaman jälkeen puolet ruuvin reunuksesta on paikallaan ja kansi on ja pysyy paikallaan!

Mitäs nyt? Pitäisikö rälläköidä koko jäähdystyskansi veks ruvien yläpuolelta,jolloin tuohon kiukuttelevaan ruuviin pääsisi paremin käsiksi? Vaikko jatkaa poraamista suomalaisella sisulla ja toivoa myönteistä lopputulosta? Kenelläkään kokemusta aiheesta?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #656 : 20.12.10 - klo: 21.35 »
...ei muutaku uus kampiakseli mutta en vaan saa oikein mistään selvyyttä että käviskö tuo 28n akseli tohon 30seen mottiin.
Osanumeroiden perusteella 28XZ koneen veivi ei käy 30VG pataan.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #657 : 20.12.10 - klo: 21.47 »
Mitäs nyt? Pitäisikö rälläköidä koko jäähdystyskansi veks ruvien yläpuolelta,jolloin tuohon kiukuttelevaan ruuviin pääsisi paremin käsiksi? Vaikko jatkaa poraamista suomalaisella sisulla ja toivoa myönteistä lopputulosta? Kenelläkään kokemusta aiheesta?

Katso pääsetkö lamellien välistä kiinni ruuvin kantaan. Jos kanta näkyy voit kokeilla korkealuokkaisilla pihdeillä kiertää auki. Jos ei näy, niin hio ruuvin kanta pois, sehän sen kannen puristaa paikalleen. Kun kanta on poissa, nousee kansi irti ja ruuvinstumpin voi kiertää pois pihdeillä.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #658 : 20.12.10 - klo: 22.00 »
Jeps, eli nyt siitä ruuvista on niin vähän jäljellä, että pihdeillä kääntäminen on pois suljettu vaihtoehto. Ja toisaalta lammellien väli on niin pieni, että täytyisi olla tosi ohutkärkiset pihdit. Tuossa katsoin, että tuollaisella Dremelin pallokärkisellä kaiverrusterällä voisi loput ruuvista koittaa rouhia pois juurikin sivulta jäähdytyslamellien välistä. Samalla lähtee kyllä muutakin tavaraa mutta eipä ole vaihtoehtoa. Eli seuraavaksi Dremeli laulamaan!  :grin:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #659 : 21.12.10 - klo: 07.27 »
Mitäs nyt? Pitäisikö rälläköidä koko jäähdystyskansi veks ruvien yläpuolelta,jolloin tuohon kiukuttelevaan ruuviin pääsisi paremin käsiksi?

Jos tuon joudut tekemään, niin mä voin lähettää ilmaiseksi ehjän V-Specin kannen sulle, kun on yks sellanen joutilaana :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec