Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 642115 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1080 : 01.05.05 - klo: 11.13 »
Duunikaveri on tulossa pariisista tännepäin viikon päästä, ajattelin bongata siltä RB C5 Buggy koneen... onkos tietoa kuinka liikuttaa crossaria? Onko parempi vai huonompi kuin ws72, ainakin on kalliimpi ... ymmärtääkseni vielä kovempi menijä kuin ws72. Mutta entä luotettavuus, ws72 on ainakin todella luotettava.

http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Products&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&GProduit=01005-B

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1081 : 01.05.05 - klo: 11.42 »
Mulla on C5 ja hyvin tuntuu toimivan. En sitten tiedä onko moottoriin tehty jotain erikoista, koska testasin RB:lle kyseistä moottoria EM-kisoissa ja MM-kisoissa, mutta C5 vaatii RB:n pillin EFRA-2020. Kyseisellä pillillä alavääntö paranee ja moottorille ominainen tehopiikki häviää, joka homattavasti helpottaa ajamista.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1082 : 01.05.05 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo"
Mulla on C5 ja hyvin tuntuu toimivan. En sitten tiedä onko moottoriin tehty jotain erikoista, koska testasin RB:lle kyseistä moottoria EM-kisoissa ja MM-kisoissa, mutta C5 vaatii RB:n pillin EFRA-2020. Kyseisellä pillillä alavääntö paranee ja moottorille ominainen tehopiikki häviää, joka homattavasti helpottaa ajamista.


Kiitos tiedoista Timo! Ranskalaisessa lehdessä WS:ää myydään yhdessä 2020 :n kanssa mutta C5 oli paketoitu yhteen vanhemman (?) 9863 pillin kanssa. Suosittelet kuitenkin 2020:aa ja jos kerran testasit RBlle niin varmaan suositus on sitten aika oikea  :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1083 : 01.05.05 - klo: 13.48 »
Seiskapuolkki eilisen 3,5h ajon jälkeen Lavangossa


Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1084 : 01.05.05 - klo: 18.39 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Jumankek! TUAn Solar4 on mennyt vaihtamaan Xrayn kanaihin ;)

Hauskaa vappua vaan kaikille :P


Vaihtanut? Nää, toi on viime vuostuhannelta. Sensijaan joskus oli tarkoituksena rakentaa mattoauto jumbokokoisen kumiankan sisään (sellaisen kylpylelun)..  :mrgreen:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1085 : 02.05.05 - klo: 07.25 »
Noniin, nyt on RB:tä sisäänajattu hiukan.
Ensimmäisessä käynnistyksessä ei ollut mitään ongelmia, paitsi tyhjä hehku, heti kun tulppa saatiin hehkumaan niin kone kävi jo. Nätisti kävikin ja lämpöa seurasimme näppituntumalla. Huomenna/tänään ajamana lisää, koska torstaisiksi pitäisi olla ajettu jo...  :P
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1086 : 02.05.05 - klo: 21.50 »
Tilasin tohon MPhen Craddockin jarrulevyt eBaysta, noita ovat monet kehuneet
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5935005938
Tilasin 2 paria, toiset voisin myydä pois jos puolitetaan tilauskulut eli 1 pari irtoaa 12 eur

Sopii myös Hobaoon, 777:aan ja Kanaihin tietty

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1087 : 03.05.05 - klo: 08.40 »
tilailin ulkomailta roinaa, ja lopuksi huomasin spoilereiden olevan MP 5:seen. kai ne sopivat myös 7.5:seen(ko? kö?)
meinaan kun tavara on jo lähtenyt sieltä kaukomailta.
-Lithium Love Racing-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1088 : 03.05.05 - klo: 08.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tilasin tohon MPhen Craddockin jarrulevyt eBaysta, noita ovat monet kehuneet
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5935005938
Tilasin 2 paria, toiset voisin myydä pois jos puolitetaan tilauskulut eli 1 pari irtoaa 12 eur

Sopii myös Hobaoon, 777:aan ja Kanaihin tietty


mitä materiaalia nuo ovat? lasikuitua ?
-Lithium Love Racing-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1089 : 03.05.05 - klo: 08.57 »
joo, niinpä kai

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1090 : 03.05.05 - klo: 09.04 »
saavutetaanko noilla paljonkin progressiivisempi jarrutusteho kuin vaikka rankalla kädellä karhentamalla alkuperäisiä levyjä, kun itse jo hieman niitä karhensin, mutta lukkoon eivät meinaa mennä mitenkään(eihän se kyllä ole jarrujen tarkoituskaan).
ajattelin ihan 80 hiomapaperilla vetää ne kunnolla naarmuille, jotta maksimi jarrutus olisi jo lukko, sillä kun voi "pelastaa" jos meinaa mennä mehtään.

siis missä mielessä nuo ovat hyvät? hyvä maksimiteho ja silti progressiiviset ?
-Lithium Love Racing-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1091 : 03.05.05 - klo: 09.52 »
Lasikuitujarrulevyt eivät kärsi juurikaan polttoaineroiskeista, kevyet, parempi jarrutusteho, ei tarvita jarrupalojen kitkapintaa ym ym

PS. noita saa Suomestakin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1092 : 03.05.05 - klo: 10.00 »
harkintaan täytyypi laittaa varmaan sitten.

oisko tähän kellään mitään kommenttia(taisteluni, rc-maailman ensiaskeleeni)?

http://www.rc-harrastus.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=24316#24316
-Lithium Love Racing-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1093 : 03.05.05 - klo: 10.36 »
Toi ylimääräinen pari meni Matiakselle.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1094 : 03.05.05 - klo: 11.09 »
mää sitte karhennan ne omani, kyllä ne silleenkin pitää.

hiekkapuhalluksella voisi tulla tasainen ja suhtkoht oikea karkeusaste.
toisaalta jarrupaloja kuluu sen jälkeen kokolailla
-Lithium Love Racing-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1095 : 03.05.05 - klo: 11.58 »
Noiden kanssa ei käytetä jarrupaloja (padeja), pelkästään levyt (jarru caliperit)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1096 : 03.05.05 - klo: 13.50 »
Koittakaas 777 etu alatukivarsia 7.5:een, paranee käytös huomattavasti  :wink: matto puukolla tai kolvilla joutuu tekemään pienet kolot varsiin, ja kanaiIII ylätukivarret tai poistaa alkuperäisistä mattopuukolla hieman. Ulosjousto kasvaa huomattavasti.


T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1097 : 03.05.05 - klo: 13.52 »
Kappas vaan yksimutteri puuttuu kuvassa :oops:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1098 : 03.05.05 - klo: 15.51 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Noniin, nyt on RB:tä sisäänajattu hiukan.
Ensimmäisessä käynnistyksessä ei ollut mitään ongelmia, paitsi tyhjä hehku, heti kun tulppa saatiin hehkumaan niin kone kävi jo. Nätisti kävikin ja lämpöa seurasimme näppituntumalla. Huomenna/tänään ajamana lisää, koska torstaisiksi pitäisi olla ajettu jo...  :P


No miten siinä vois olla ongelmia?? Loistava moottori, helppo kuin mikä.

No miltä se 777 tuntuu? Onko niin paljon parempi kuin jenkit hehkuttaa niitten forumissa.. ootko ajanut radalla?

Ketäs muita ajaa 777:lla, Mylläri ja Sartesuo? Vai muistanko ihan väärin.. oliko Sartesuolla K3

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1099 : 03.05.05 - klo: 15.53 »
Niin RB:hän se o... :P

Ajoin mä ulvilassa kilpaa 777:kalla...
Hiton hyvin kääntyy ja kulkeekin nätisti rataa myöhen.
Nyt vielä kun pääsisi tota omaa 77:kaa radalle kokeilee... :P

Mylläri, Kallio, Helenius ja minä...

En tiedä ajaako Sartesuo 777:kalla tänä vuonna, minun mielestäni kyllä. Viime vuonna Juha ajoi ihan tavallisella 7.5:sella.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1100 : 03.05.05 - klo: 16.05 »
Joo joo, hyvä.
Täytyy katsoa kauden mittaan paljon jää noista ja sitten miettiä ratkaisuja. Seiskapuolkki on pomminkestävä tolla RE setupilla, mutta 777 on nopea ilmeisesti
SP2 kiinnostaa loppuvuodesta

edit: Voiko Ulvilaa verrata, helppo rata? (en ole ajanut)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1101 : 03.05.05 - klo: 18.39 »
Ei enää uutinen mutta kuitenkin
Lainaus käyttäjältä: "jenkkiforum"
Kyosho.. 1-2-3 at the Nats this year.. those guys are awesome.. if you all can get your hands on a vid of that race.. get it.. cuz that race was worth the entry fee just to watch..
Ryan Cavalieri, Mark Pavidis, Jared Tebo.
Kyosho top 3.. awesome..
The pass that Cav put on Mark on the last lap, was insane.. caught everyone by suprise.. totally unexpected..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1102 : 04.05.05 - klo: 10.32 »
Haa, tänään pääsee rakentaa Infernoa uudelleen: Kyoshon Lightweight K3 alusta ja nivelletyt kardaanit tuli idästä, TreRC:ltä MP7.5 laakerisetti Tampreeelta, ja tulossa vielä jarrulevyt eBaysta.

Eiköhän noilla taas ajella jonkun aikaa  8) Ja Kyöstikin alkais lentää kunnolla. Jos kaveri vielä toi ens viikolla sen C5:n Paraisilta. Se ei kyllä vielä ole varmistunut.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1103 : 06.05.05 - klo: 21.14 »
Huh huh, kädet rasvassa aika monta tuntia....
Nyt on Infernoon vaihdettu kevennetty alustalevy, diffeihin uudet öljyt, kaikki uudet laakerit, osat voideltu, pesty ja putsattu ja takapää ja keskidiffi kasattu. Enää puuttuu etupää ja sähköt sekä moottori paikoilleen. Näyttää hyvältä  8)
Saa auton ehkä sunnuntaiks ajokuntoon jos pääsis sit "uudelle" radalle.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1104 : 06.05.05 - klo: 23.22 »
Kun ei tosta lätkämatsista näyttänyt mitään tulevan laitoin läjään loputkin autosta. Hyvä tuli.

Otin vuoden 2001 XtremeRC magazinesta G. Deganin MP7.5 setupin. Vain siniset jouset puuttuu eikä niitä saanut tänään stadinkaan liikkeistä. Tilasin Turun K kaupasta, mukavia ihmisiä siellä (Sami). Lupas lähettää vielä tänään postissa (siis päivällä)  :D

Saapa nähdä miten Deganin perus MP75 setuppi toimii Lavangossa  :roll:
Aikasemmin oon vetässy manuaalista sinnepäin joten ei kai pitäs ainakaan huonompaan suuntaan mennä..

edit: Eroa on tietty hieman eli se että mulla Racer's Edgen aluosat (Degani on käyttänyt myöhemmin) ja kevennetty alusta. Painon suhteen plus miinus nolla eli ainakin periaatteessa toi Deganin setuppi pitäs olla autossa kohillaan. Xray kuskit otti setupin Timolta niin täytyy munkin yrittää kopioda setuppi joltain suuruudelta  8)

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1105 : 07.05.05 - klo: 00.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Huh huh, kädet rasvassa aika monta tuntia....
Nyt on Infernoon vaihdettu kevennetty alustalevy, diffeihin uudet öljyt, kaikki uudet laakerit, osat voideltu, pesty ja putsattu ja takapää ja keskidiffi kasattu. Enää puuttuu etupää ja sähköt sekä moottori paikoilleen. Näyttää hyvältä  8)
Saa auton ehkä sunnuntaiks ajokuntoon jos pääsis sit "uudelle" radalle.



Kerkeetkö sä sillä lainkaan ajamaan ku vaan virittelet sitä?  :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1106 : 07.05.05 - klo: 09.30 »
Joo, mähän ajoin Lavangossa viime sunnuntainako se oli 3,5h. Sen jälkeen on oltu talkoissa ym. en mä pihalla kisavehkeellä ajele :D

Laakerit ja diffiöljyt oli vaihtamatta viime loppukesän kurakeleistä joten oli se jo aikakin. Ei viitsi kisoihin lähteä vanhoilla, siellä ne tai jotain sit laukee kuitenkin. Hyvä käydä läpi koko auto ja puhdistaa pesemällä välillä. Jos sulla on krossari, niin tee sinäkin se aika ajoin.

Alustan vaihdoin nyt vaan kevyempään, kyllä se tuolla vanhallakin mutta 50gr on toivottavasti se pieni ero.

Niin ja Deganin setuppi samalla tietty tärkein  :mrgreen:

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1107 : 07.05.05 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, mähän ajoin Lavangossa viime sunnuntainako se oli 3,5h. Sen jälkeen on oltu talkoissa ym. en mä pihalla kisavehkeellä ajele :D

Laakerit ja diffiöljyt oli vaihtamatta viime loppukesän kurakeleistä joten oli se jo aikakin. Ei viitsi kisoihin lähteä vanhoilla, siellä ne tai jotain sit laukee kuitenkin. Hyvä käydä läpi koko auto ja puhdistaa pesemällä välillä. Jos sulla on krossari, niin tee sinäkin se aika ajoin.

Alustan vaihdoin nyt vaan kevyempään, kyllä se tuolla vanhallakin mutta 50gr on toivottavasti se pieni ero.

Niin ja Deganin setuppi samalla tietty tärkein  :mrgreen:



Onhan mulla krossari.. Kyl mäkin sen puhtaana pidän yms. mut se on kasaamisvaiheessa tehty hyväksi ja sen jälkeen ei oo muutettu..  :D
Nyt kyl tarttis servon rattaat vaihtaa eilisen ajon jälkeen..  :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1108 : 07.05.05 - klo: 14.06 »
En mä ainakaan autoo pura sen takia et tarttis putsata!
Kyl sen puhtaaks saa ihan muutenkin... Noh tietty on poikkeuksiakin...

Kerran kokoo hyväks, niin siinä se on! Aina kun jtn hajoo, niin putsaa/purkaa vähän enemmän, muuten joka ajon jälkeen ilmalla puhtaaks.

Mulla ilmeisesti rikkinäinen vastari hajotti pari digiservoo...  :?
Tänään toiset servot ja vastari paikalle, niin jos huomenna äitin kuniaks mentäis Antin kans taas radalle...  :wink:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1109 : 07.05.05 - klo: 19.36 »
Jep, no en ole purkanut viime kesän jälkeen joten oli aika, etenkin laakereiden ja diffiöljyjen vaihdon yhteydessä voi samalla putsata koko auton. En mäkään periä purkanut kokonaan, ei tarvii.
Ei toi nyt niin paha homma ole, mutta kyllä siinä aikaa menee, eikä hyvikseen kandee niin perusteellisesti tehdä. Nyt vaan oli tarvis ennen ekoja kisoja.