Fuel Guneista sen verran, että tosiaan melkein mikä tahansa pistooli jonka kaupasta ostaa niin vuotaa, mutta itse hieman muokkaamalla / tiivistämällä saadaan varmatoiminen peli.
Pistoolilla tankattaessa mitä isompi tankki -> sitä isompi hyöty. Käytännössä siis esim. 1:8 polttiskrossareissa hyöty on oleellinen ja 1:10 ratapolttiksissa myös saadaan hyötyä, mutta ei niin suurta. Toki kun haetaan viimeisiä sekunteja tiukassa 45 minuutin finaalissa, niin kaikki on kotiinpäin.
Fuel Gun tuo ihan oleellista eroa, mutta se tarkoittaa että sitä pitää osata käyttää myös oikein. Tärkeintä varikkotoiminnassa on rutiini. Kaikkien liikkeiden (auton nosto, tankin avaus, tankin täyttö ja auton palauttaminen radalle) tulee olla harjoitultuja ja rutinoituneita. Ainoastaan tällöin voidaan oikeasti päästä hyviin tuloksiin. Jos tankkaaja on kaiken harjoitellut / treenannut, niin silloin kokenut tankkaaja pullon kanssa voi olla huomattavasti nopeampi kuin "aloitteleva" mekaanikko fuel gunin kanssa.
Toki asiaa voi helpottaa jos mekaanikkoja / tankkaajia on kaksi, mutta myös yksi henkilö voi selviytyä tästä hommasta todella nopeasti. Esimerkiksi kuvassa oleva Simo Ahoniemi tankkasi viime kesän ratapolttiskisoissa Teemu Saarista yksin fuel gunin kanssa ja harjoiteltu rutiini poiki lopputuloksena sen, että auton tankkaaminen kaikkine toimintoineen (nosto, tankkaus, palautus radalle) kestä varmaan n. 1,5 sekuntia. Tähän pystyy erittäin harva edes kahden miehin voimin.
Pyssyn kanssa suosittelen pitkällistä harjoittelua, koska usein kokematon käyttäjä onnistuu jättämään tankin vajaaksi tavalla taikka toisella ja siitä sitten voi hyvinkin seurata kisassa moottorin dumppaus ja pilalle mennyt kisa.