Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - testi

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Polttisautot / Hehkut...
« : 24.07.03 - klo: 21.02 »
Esim vaikkapa 6 kpl D:koon akkuparistoja kolvaat yhteen 13.2 Ah varmaan riittää pidemmäksi aikaa . Tai sitten voit kolvata helposti irtokennoista hehkuakun . Tai sitten voit käyttää 6 / 12 V akkua jossa on jännitteen alennin , siihen tarvitse , npn trankun , vastuksen ja zenerin ( tämä on vain  helpoin esimerkki ) .

2
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 23.07.03 - klo: 16.16 »
Zhoop :
Lainaus
Aika halpoja!
Tekeekö noilla ajossa mitään?
Mistä noita saa ostettuu?
Mitä muuta tarvitaan irto kennojen lisäksi akkuun?


Toisessa viestässä se on kerrottu mutta kerrotaan uudestan elikkä suomen huoltopalvelusta saa niitä .

3
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 20.07.03 - klo: 15.05 »
cs kokoa eli sama kuin muutkin irtokennot .

4
Polttisautot / Startterin akku
« : 09.06.03 - klo: 17.08 »
Itse suosittelen huolto vapaata geeliakkua . Ja on samoissa hinnoissa kuin bilteman moottoripyörän akut .

5
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 05.06.03 - klo: 18.16 »
Gorexx : miksi sinua kiinnostaa tuo moottorin vaihto ? etkö ole muka tyytyväinen kyseiseen koneeseen ?

6
Vapaa keskustelu / Espoo/Puolarmaarin rata
« : 04.06.03 - klo: 20.58 »
Ahaa tuo auttoi paljonkin , pitää käydä tarkistamassa radan kunto .

7
Vapaa keskustelu / Espoo/Puolarmaarin rata
« : 02.06.03 - klo: 17.42 »
Onko siellä radan päällä vielä asuntovaunuja ?

8
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 02.06.03 - klo: 16.31 »
Ahaa no sepä selittää sen . Diffeissä on vakiona rasvaa mallia jäykintä mahdollista , itse en osaa suositella sopivaa öljyä kun ei ole tarvinnut vielä huoltaa . Tosin kokeilin vanhassa autossa 40w öljyä edessä joka oli kyllä liian notkeaa , auto kyllä kääntyi pirun hyvin . Kaivan jossain vaiheessa auton esille niin kerron myöhemmin kaasarin säädöt .

9
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 01.06.03 - klo: 20.33 »
Vakiona diffeihin ei tarvitse koskea ne ovat tehtaalla kasattu ja rasvattu . Tehdas ruuvaukset ovat aika hyvät , tosin idleä joutuu tietenkin vähän säätämään ja low speediä voi ruuvata melkein 1 kiekan sisään päin .

10
Polttisautot / Mugen MSX-3
« : 31.05.03 - klo: 20.59 »
Kyllä .15 kone menee kiinni .21 ahdistaa likaa . Huippu nopeutta on vaikea arvioida mutta 2 vaihteen välitys tulee vastaan pidemmillä suorilla . Ajo ominaisuudet ovat omasta mielestäni ihan hyvät . Tosin olen jo modannut koneen sylinterin putkea mika ja kermit varmaan huomasivat sen ennen kuin äänen vaimennin osui siihen prkl tolppaan .

11
Sähköautot / Quadra chargerista on potku loppu...
« : 30.05.03 - klo: 22.36 »
Hmm nova productin laturista saa 9.3 A ulos  :mrgreen:  vaikka speksattu on vain 4.5 A . Tosin 9 A virroilla alkaa laturista nousta savu.

12
Polttisautot / Viritysvinkit
« : 25.05.03 - klo: 17.57 »
Tuosta videosta . Millähän nopeudet on mitattu ? ei minusta vaikuttunut kovin kovaa kulkevan  .

13
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 25.05.03 - klo: 14.57 »
Näistä ei tule auton ajo akkua vaan vastarin akku .

14
Polttisautot / Viritysvinkit
« : 25.05.03 - klo: 13.36 »
Omasta mielestäni on paras tapa keventää kytkin paloja :
pistää kummatkin viereikkäin ruuvipenkkiin kiinni ja ottaa dremelin käteen ja hio tavaraa sisäpuolelta ( kohtuudella )

15
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 25.05.03 - klo: 13.33 »
Olisi hyvä saada mielipiteitä ? kyseisiä akkuja saa shp ostettua ( vain tili asiakkaille )

16
Polttisautot / Viritysvinkit
« : 25.05.03 - klo: 12.34 »
Perus polttis koneessa on loppujen lopuksi paljon viritys potenttiaalia.
Helpoin tapa on ensiksi vaihtaa ilman suodatin isommaksi ja viri pilli.
No sitten jos halua koneen korkata . Gs15r on kannen ja koneen välissä shimmi levy jonka voi tietenki poistaa ja samalla  pitää lyhentää kiinnitys ruuveja . Ja näin yleensä kun otat koneen putken irti
ja katsot niitä imukanavia huomaat erään asian , koneen kanavat ovat suhteessa putkeen melkein 90° kulmassa , näitä putkessa olevia kanavia kun vähän loiventaa niin niillä on tosi iso tehon lisäys . Itse kokeilin vanhempaan mv-12 koneeseen ja vaikutus oli iso . Ottaa kierroksia niin prkl ja yli rikaalla seoksella vielä !

17
Sähköautot / auto ei kulje
« : 23.05.03 - klo: 19.14 »
Mitä pienempi pinjoni sitä nopeammin kiihtyy , huippu nopeus kärsii
Mitä isompi pinjoni sitä nopeammin kulkee , kiihtyvyys kärsii

18
Sähköautot / auto ei kulje
« : 23.05.03 - klo: 17.39 »
Jos osaat vähän sähköoppia niin ymmärrät sen elikkä kun kytkitään kaksi vastusta rinnan joiden resistanssi on esim sama niin resistanssi tippuu puoleen . Kun käämiä poistetaan tai lisäätään kytkemällä rinnan niin luonnollisesti virran kulutus kasvaa .
Jos käämiä lisää ja kytkee ne olemassa olevien kanssa sarjaan niin se on päinvastaista virittämistä . Toinen millä voi myöskin kikkailla on vaihtaa käämien paksuutta . Juu tuolla eastcoastilla kun ajaa maksimi ajoituksella 2000 mah akku kestää yhden minuutin , ja tehoa löytyy mosasta . 0 ajoituksella ajaa jo paljon pidempään jotain 3 min paikkeilla . Voisin ehkäpä käämiä moottorin mutta pitää käydä ostamassa uutta käämi lankaa .

19
Sähköautot / auto ei kulje
« : 23.05.03 - klo: 16.25 »
Jossain pöytä laatikoissa on yksi valmiiksi viritettu mabuchi johon on
tehty käämien lisäys ja juotettu ne olemassa olevien rinnalle sama vaikutus kun poistaisi käämiä , mutta tämä kone on jossain jemmassa pitää vain etsiä . Sitten löytyy eastcoastin 13x2 kone jolla olen ajannut muutaman kerran sen voisin myydä 15 € ? . Jos vain löydän sen viri mabuchin niin sen voisin myydä 10 €. Jos tuot auton tänne niin voit testata moottoreita jos päätät ne sitten ostaa . Sitten taas vähän off topic mutta löytyy noita pinjoneita yksi 10 piikkinen ja kaksi 15 piikkistä ja yksi 25 piikkinen (jos oikein laskin ) tosin yhdessä on vain kuusio kiinni olen niitä taas jonnekkin muualle lainannut . Voisin näistä luopua edellisesti 5 € kaikki pinjonit .

20
Sähköautot / auto ei kulje
« : 22.05.03 - klo: 19.33 »
Yksi klipsi lähti auki ihan nätisti loput kaksi sitten piti katkaista .
Moottori aukesi ihan hyvin talttapäisellä meisselillä .
Vähensin käämiä jonkin verran taisi jäädä jotain 10 kiekan paikkeilla ,
testasin akkulaturissa moottoria sen ottama virta oli sen verran suuri että laturin johto suli poikki , mutta sen aikaa mitä se pyöri niin oli ihan
uskomatonta .. dremelikin jää toiseksi  :mrgreen: Tosin en kyseisellä moottorilla tee mitään kun ei ole sähkö autoa . Onhan pöytälaatikossa vielä yksi 13 lankanen kone pitää sitäkin vähän modata .

Sitten vähän off topic mutta kerron senkin samalla tuli nimittäin
piiskattua viimeiset hepat mv-12 nitro koneesta ulos .  Loivensin kaikkien imuporttia kanavia . Seurauksena että kone ottaa silmän räpäyksenä kiekkoja ja vielä kylmällä koneella ja liian rikkaalla seoksella . Pitää testata vielä pakoaukon työstämistä isommaksi .
Jatkan testejä .

21
Polttisautot / Hehkut
« : 21.05.03 - klo: 16.40 »
Ns "turbo" tulpissa on eri kierteet . Ei mene normaaliin koneeseen kiinni "testattu" on , paitsi jos vaihtaa kannen .

22
Sähköautot / auto ei kulje
« : 20.05.03 - klo: 17.48 »
Hmm itse sain takaosan auki ilman väkivaltaa . Voi olla että eri vuosimallit ovat todellakin erillaisia .

23
Sähköautot / auto ei kulje
« : 19.05.03 - klo: 20.04 »
Älkää sitten käämikö mitään 5 lankaisia  :mrgreen:

24
Sähköautot / auto ei kulje
« : 19.05.03 - klo: 19.00 »
lisää infoa :

Jos on varovainen niin käämejä ei tarvitse edes kolvata takaisin .
elikkä käämit on kiinni semmoisella tyhmällä metalli klipsulla kun ottaa kärki pihdeillä käämistä kiinni ja vähän kiskaiseen ylöspäin niin klipsu antaa periksi ja kummatkin käämit lähtee nätisti irti . Jos se ei siitä huolimatta irtoa niin älä yritä avata sitä väksin muuten voi käämi lanka katketa ja sitten ottaa päähän.

25
Sähköautot / auto ei kulje
« : 19.05.03 - klo: 18.45 »
Korjaus aikaisempaa muistelin väärin eli aikoinaan ( jotain 10 vuotta sitten ) mabuchi piti vielä erikseen porata auki . Kaivelin arkistoja ja löysin yhden ei viritettyn mabuchin. Elikkä päässä on kiinnitys klipsut jotka on hyvä taivuttaa pienellä talttapää meisselillä ja laittaa takaisin kärki pihdeillä . Ensiksi kolvi kuumenemaan ja kolvaa häiriön
poisto konkat pois tieltä . Sitten kun ne on taivutettu vaakasuoraan koneen kanssa niin tökkäisi meisselillä jäähdytys aukosta takaosaa ja se lähteekin ihan nätisti pois .

Jos poistaa käämiä niin kaikista käämi pakoista on poistetta yhtä paljon muuten moottori käy epätasaisesti . Kun lyhentää käämejä niin päistä on hyvä hio lakka kerrosta pois ja kolvata varovaisesti takaisin .

Jos lisäät käämiä niin sama homma kaikkiin pakkoihin yhtä paljon
ja juottaa olemassa olevan käämi pakan rinnan ( sama efeckti kuin poistaisi käämiä , tosin painoa tulee vähän lisää ) Jos sinulla on useampi moottorin siitä mistä poistat sitä niin kokeile lisätä ne seuraavan ja testaa kumpi on parempi .

Takaisin laitto onkin vähän vaikeampaa . elikkä heitä ankkuri sisään ja yritä tähdätä se vastakkaiseen reikään . laita takaosa paikoilleen
painamalla ja taivuta hiiliä vähäisen ruuvarilla että se menisi paikoilleen . Kun se on melkein paikoillaan niin ota pöytä lamppu avuksi ja suunta se niin että toinen hiilistä näkyy jäähdytys aukosta.
sitten ruuvarilla taivuta jäähdytys aukosta toista hiiltä varovaiseti
paikoilleen ja paina koko ajan takaosaa ettei se karkaa. Ja sama homma toiselle puolelle . sitten se meneekin kokonaan paikoilleen
Sitten kolvaat häiriön poisto konkat takaisin .

Jos haluat vielä moottoria ajoittaa niin otappa porakone ja 3-4 mm poranterä käyttöön poraa uudet  reijät olemassa olevien reikien viereen . Tätä kikkaa en ole koikeillut .

Kaikki sitten omalla vastuulla .

26
Sähköautot / wec:in 3000 akut
« : 19.05.03 - klo: 14.13 »
Onko kukaan muu kokeillu wec valmistamia akkuja . Ovat ainakin inhimillisen hintaisia . Vai onko 30€ paha hinta 6kpl 3000 mah nimh irto kennoista ? tulipa sitten kolvattua akut kasaan , mittasin kennojen väliset jännittteet ,niiden  ero on +- 0.02 volttia .

27
Sähköautot / auto ei kulje
« : 19.05.03 - klo: 14.01 »
Lainaus
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?


Kyseisin moottorin kyllä saa auki ja kiinnikkin mutta se vaatii porakonetta ja kolvia . Ja kyseistä moottoria voi virittääkkin , poistamalla tai lisäämällä käämiä . ( jos käämiä lisää niin uusi käämi pakka juotetaan vanhan rinnalle )

Jos joku vielä muistaa niin aikoinaan oli myynnissä (en tiedä onko vieläkin ) mega motor nimistä moottoria
viritetty 540 kulki lujempaa kuin mega motti .

28
Sähköautot / ESCin rakennus???
« : 18.05.03 - klo: 21.02 »
Kaivelin vähän arkistoja ja löysin 8/93 lehden (pakkifetcon) . Voin lainata lehteä tarvittaessa .

29
Polttisautot / Mugen vai hpi
« : 18.05.03 - klo: 17.18 »
No kuitenkin , msx-3 on kuitenkin enemmän tehoa kuin rs4 3 Ja mtx-3 vielä enemmän kuin msx-3 . ( kun jhellman postasi noi linkit niin siitä jatkoin juttua , aluksi ajattelin onko hän postannut edes oikean linkin , mutta en viitsinyt huomauttaa .

30
Polttisautot / Mugen vai hpi
« : 18.05.03 - klo: 17.02 »
Ja onhan hpi vielä halvempikin , tosin muugenin mtx-3 on yli tuplasti tehoa ja kiertää vieläkin korkeammalle .

Sivuja: [1] 2 3 4