Kyllä tuossa Hount:lla on ihan hyviä pointteja kirjoituksessaan. Kyoshon readysetissä on se ikävä juttu, että
muun merkkiset palikat ei mene heittämällä paikalleen. Jos siis ostat toisen merkkisen koneen, tarvitaan myös moottoripukki, uusi pakoputkisto sekä se kytkin tai dremelöintiä... Ja jos ostat Kyoshon moottoriiin vaikkapa sen viriputken, niin sepä ei mitoitukseltaan sovikaan muun merkkisen moottorin pakokäyrään.
Eli tosiaan pidemmässä juoksusa auto, johon käy standardiosat, on kyllä helpompi ratkaisu. Tietysti, jos
ostat tuohon muun merkkisen moottorin, niin sittenhän se on jo aika "standardi". Mutta kustannuksiahan tuosta sitten kertyy.
Jos vielä hämmentää soppaa lisää, niin: Jos päädyt siihen muun merkkiseen moottoriin, .21 -kokoluokka
olisi siinä mielessä harkinnan arvoinen, että se sopisi suoraan 1/8-kokoluokan buggyyn. Eli jos vaikka innostut ostamaan vähän käytetyn kisapirssin rullaavana, niin moottori ja pakoputkisto olisikin jo valmiina.
Mutta mikä noista kolmesta vaihtoehdosta nyt olisi viisain, sitä en minä osaa sanoa!