Kävin tänään ajamassa eka tankillisen tälle kesää nitro buggyllä. Mahtavalta vaikutti uus ysi. Käytökseltään tuntui äkkinäisemmältä kuin 8.5Pro, mutta nehän on säädeltävissä mieleisekseen.
Yllättävän paljon meni voimaa taakse vaikka diffeissä on "vain" 4-4-1 UR öljyt.
Tuntui että keula pyrkivän ilmaan aika herkästi, vaikka mulla on tuo optio siipiteline 8.5:sen yläosilla, eikä ST Pron niinkuin kuuluisi. Kuvittelisin siinä olevan vähempi downforcea kuin alkuperäisessä. Se on hieman matalampi kuin ysin oma siipi. Kokeilemalla alkuperäistä sen tietenkin näkisi minkälaiset erot niissä on.
Iskareissa on edessä ja takana UR40 öljyt 1,4mm rei'illä (16mm HN)
Lapasessa pysyminen oli jostain syystä haastavampaa, kuin pojan harjattomalla 1/8 buggyllä. Liekkö Speedissä enempi paukkuja kuin 2200kv 4S buggyssä
Renkaina oli jotku heikolla hapellaolevat renkaat. Saattoi sekin vaikuttaa huomattavasti äkkinäisiin kääntyily taipumuksiin.
Fioronin TurboSlide kytkin tuli samalla testattua ja hyvinhän sekin toimii, silti
omaan makuun UR:n compak on ainoa oikea valinta huollon ja asennuksen helppoudellaan..
Hyvin on Hyper 9 muotoiltu. Ohjausvirheen jälkeen meni auto useita kertoja kyljen kautta voltteja ympäri, eikä koriin, iskaritorneihin eikä iskarinpäihin tullu naarmuakaan. Vissiin siipi ja renkaat ottaa maa kosketukset vastaan niin hyvin