Kiitoksia vastauksista, eikös HOKE tuolla tavalla pysty säätämään myös etudiffin tuossa Durgassa ja onhan se nyt niin, että tuolla tavalla säädettäessä diffi on oikein silloin kun voimansiirto on lukittu, slipperi kiinni ja kun takarenkaista pitää kiinni ja yrittää kääntää ylöspäin, niin ei pitäisi lähteä kääntymään?
Tuolla tavalla diffi luistaa aivan varmasti. Ellei nyt sitten koneena ole hopea kannuinen Mabuchi.
Luistava diffi syö diffin rapeaksi kaikista nopeiten. Annoin kyllä ohjeet tuolla yllä, mutta tietty kannattaa itse kokeilla mikä sopii parhaiten omaan käsitykseen. Myöskään voimansiirtoon en menisi sorkkimaan mitään väliin, mutta kukin taaplaa tyylillään. :mrgreen:
Mielenkiintoista...
Eipä ole tähän päivään asti luistanut tuolla tavoin tehtynä.
Ja kuten sanoin... Tuo on nimenomaan ohje siihen säätöön kun ei tiedetä mikä on sopivasti jne.
Jos tuolla neuvomallani tavalla et saa auton keulaa nostettua vaakatasoon, vaan diffi luistaa, on se tasan varmasti liian löysällä.
Siitä voit olla sata varma.
Mutta jos teet diffin käsissä... lukitset ulostulot ja käännät käsin...
Et todellakaan voi olla varma onko se diffi esim yhtä kireellä kuin aikaisemmalla kerralla, tai onko se ylipäätään kireellä ollenkaan.
Kuinka sattuukaan olemaan sormissa diffirasvaa jne.
Onkin eri vääntäjä... toinen vääntää kovempaa kuin toinen... Molemmat sanoo että nyt on hyvä, vaikka kahden eri jampan kiristämät diffit on aivan erilaiset.
Jos sulla on mittarina auton massa niin se diffi vaan on tarpeeks kireellä kun saat auton käännettyä renkaista vaakaan... tai siitä ylöspäin ihan sama... sillä kun ei oo enää merkitystä. Jos keula ei nouse vaakaan niin voit olla satavarma että diffi on löysällä.
Ja... Mikäli olet säätänyt diffin niin että saat käännettyä auton vaakaan, mutta se on ajaessa hieman turhan löysällä, kiristä esim vartti...
Diffistä tuli kenties täydellinen... no seuraavalla kerralla tiedät miten saat helposti diffin taas samaan kireyteen kun diffiremppaa teet.
Tuo kun neuvotaan vääntämään sopivasti, ei todellakaan anna mitään tarkempaa kuvaa siitä mikä on tosissaan sopivasti.
Jokainen teistä tietää varmasti että jos ei oo kokenut harrastaja vieressä tarkistamassa ja kädestäpitäen näyttämässä mikä on sopivasti niin diffin sopivia kireyksiä on yhtä monta kuin harrastajiakin.
No mutta... ihan samahan se mulle on kuinka porukka diffinsä kiristelee.
Tiedän ainakin omien diffejen olevan luistamattomat, mutta niin herkät että niitä on moni ihmetelly.
Jos heitetään tuollaisia "varmoja" totuuksia kuten Jarkko heitit, niin voisitko edes yrittää perustella...
Tähänmennessä kun käytäntö on näyttänyt aivan muuta kuin väitteesi.
Ja jos yhtään omaat sorminäppäryyttä enemmän kuin norsu, niin pystyt jumittamaan voimansiirron ilman että siitä on pienintäkään riskiä yhtään millekään.
Voin vaikka lainata pumpulitupon jokaiselle joka pelkää vahingoittavansa voimansiirtoaan... Se kun ei pumpulia ihmeempää tartte.
Ei tartte olla niin negatiivinen...
Kokeile, tai tule radalla pyytämään että näytän tuon homman sinulle niin ei tartte perusteettomia varmuuksia laukoa.