Miksi SC-10 pitää väkisin tunkee sähkökrossin SM-sarjan kylkee. Eikö niiden kisoja voisi järjestää eriksee, kun kuitenkaan ne ei suoranaisesti liity mitenkään nykeiseen SM-sarjaan tai siinä ajettaviin autoihin. Jos sitä stanu luokkaa haluaa, niin tottakai se pitää olla myös sen luokan SM-sarjan autoilla, johon se toimisi ponnahduslautana, ei kotiloilla!
Perustele, miksi sitä ei voisi laittaa samaan yhteyteen?
Onhan GT-8 luokkakin LS-5 sarjan yhteydessä, vaikka puhutaan täysin erilaisista autoista.
Näistä kommenteista paistaa läpi kyvyttömyys avoimeen arviointiin sen pohjalta
mikä olisi parasta sähkökrossille ja pienoisautoilulle kokonaisuutena, Mikkohan asian jo tuossa aiemmin hyvin toikin julki. Tästä näkee myös sen, että "oma etu - paras etu" ajattelutapa on liian paljon vallalla, eikä metsää nähdä puilta. SC- autojen suhteenhan tässä kuitenkin puhutaan lähes yksinomaan oletuksista, koska kokemusta ei vielä ole. Valitettavasti sitä kokemusta ei myöskään koskaan tule, jos ne joilla on valta ja mahdollisuus vaikuttaa asioihin, tuijottavat vain omaan napaan ja ajattelevat yksinomaan omia päämääriään.
Omalta osaltani toivoisin, että tässä kohdin voitaisiin viitata keskusteluun "Kuinka saada lisää harrastajia kilpailutoimintaan". Oma näkemykseni on, että SC-10 palvelisi tätä päämäärää, samalla sähkökrossin kehittymistä, kuten koko pienoisautoilua.
Mitä lisensseihin tulee, en usko, että se on kynnyskysymys kovin monelle. Joillekin se on periaatekysymys, mutta jos tässä maassa kilpailla haluaa, niin periaatteitaan kannattaa niiltä osin tutkia uudelleen.