Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - PT

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vetokäynnistimet
« : 11.07.03 - klo: 19.52 »
Itselläni oli viime kesän käytössä GS21R- motti ja kahdeksan litran jälkeen käynnistimen jousi katkesi ulkokehän kiinnityskohdasta.
Muita ongelmia ei ole käynnistimen kanssa ollut.

2
Polttisautot / diffi
« : 09.05.03 - klo: 23.39 »
Kyoshon diffeille esim mp-7.5 täyttö on noin 80 %. Itse huomasin viime kesältä, että diffikotelon ja alustan väliin kannattaa myös laittaa silikonitiivistettä. Eipähän pöly ja kuravesi pääse kuluttamaan rattaita.

3
Kunnon ilmoitukset kisoista ja vaikka pieni uutiskatsaus lajista tv:n urheiluohjelmiin niin se voisi herättää kiinnostusta.

Pitää nyt harkita osallistumista kisoihin. Kalusto nyt on kohdallaan, mutta kuskin taidot pahasti ruosteessa talven jälkeen... :wink:

4
Itse mietin jo viime kesänä kisoihin osallistumista, mutta kynnys oli liian korkea...

Btw mitäs olette mieltä onko yläikärajaa polttiscrossissa...?

5
Vapaa keskustelu / Mikä auto olet?
« : 09.05.03 - klo: 14.04 »
On niitä pahempiakin topicceja ollut...heh

terveisin Porsche

6
Jaani tuossa kirjoitteli polttiscrossiporukan vähyydestä foorumissa niin tuli mieleeni, että jos tänne saataisiin keskestelua aiheesta niin se voisi jopa lisätä M8-luokan osallistujien määrää. Ei varmaan olisi pahitteeksi jos osallistujia kisoihin olisi enemmän.

7
Sähköautot / Hitec Lynx 3D
« : 07.05.03 - klo: 20.11 »
Jep, arvelinkin jo, että joutuu ottamaan sivarit käyttöön. No pieni miinus Hitecille, mutta muuten ihan asiallinen ohjain.

8
Sähköautot / Hitec Lynx 3D
« : 07.05.03 - klo: 20.00 »
Mahtaakohan kenelläkään olla tietoutta miten saada pois varoitusäänet lähettimestä? Aika ilkeä tuo piipitys ja varoitus alkaa jo varhaisessa vaiheessa akun loppumisesta.

9
Sähköautot / Hitec Lynx 3D
« : 18.04.03 - klo: 23.21 »
Tässä nyt päivitystä topicciin jos ketä kiinnostaa...tilasin ohjaimen Atalasta 240 e hintaan ja tänään pääsiin ohjainta testaamaan.

Täytyy sanoa, että oli pieniä enakkoluuloja ohjainta kohtaan, mutta ohjain olikin positiivinen yllätys. Ainakin minun käteen ohjain sopii todella hyvin ja selkeä näyttö helppojen valikkotoimintojen kanssa on myös plussaa.

Eiköhän tuo ohjain luonteensä kesän aikana näytä...sitä en tiedä parantuvatko kierrosaikani tai pysyykö auto paremmin hallinnassa, mutta nyt voip ainakin kehua 'kompuutteriratiolla'  :wink:

10
Sähköautot / Hitec Lynx 3D
« : 10.04.03 - klo: 14.32 »
Kyllähän polttiskrossissa pärjäisi yksinkertaisemmallakin laitteella, mutta ajattelin vaan tulevaisuuden varalle jos nyt tuo turisti-kuume pahenee niin onpahan monipuolinen ohjain sitten käytössä...

Eipä taida hinnoissa olla suurta eroa eri liikeiden välillä...Tietonikkarista kysäsin ja 265 e olisi hinta.

11
Sähköautot / Hitec Lynx 3D
« : 10.04.03 - klo: 12.59 »
Tuli ajankohtaiseksi hankkia uutta ohjainta niin kysyisinkin mielipidettänne Lynx 3D:stä.

12
Tuli vaan mieleen kymysys, että mikäs GS-motin vetokäynnistimestä huonon tekee? Itselläni parin vuoden kokemus eikä mitään ongelmia...ja kovassa käytössä ollut.

13
Vapaa keskustelu / Crossiradan "perustaminen"?
« : 19.03.03 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
PT missähän tuo rata mahtaa sijaita?


Rata sijaitsee Kangasniemellä (Mikkelistä 50 km Jyväskylän suuntaan)

14
Vapaa keskustelu / Crossiradan "perustaminen"?
« : 18.03.03 - klo: 13.51 »
Viime keväänä aloitin rataprojektin ja rata tuli tehtyä pellolle osittain rinteeseen. Aluksi rataalue myrkytettiin rikka- ja muista kasveista.

Sen jälkeen radan pohja kynnettiin jolloin radan pohja nousi sopivasti koholleen ja tämän jälkeen lanaus/jyräys samalla syntyi reunoille raviojat.

Radan pintaan laitettiin savea/hiekkaa.  Saas nyt nähdä miten routa heittelee pohjaa, mutta saahan tuossa crossiradassa ollakin epätasaisuuksia.

Radan reunoille kylvettiin nurmikko estämään törkykasvillisuutta.

Tänä keväänä olisi tarkoitus laajentaa rataa ja tehdä paremmat hyppyrit.

15
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 04.03.03 - klo: 16.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"
Tamiya HotShot II on tietääkseni kyllä ihan vain etupyörillä ohjaava, paitsi tuo minun joka on niin väljä että ei oikein tiedä mikä osa siellä ohjailee...


no onhan siinä sitten järjetön nelipyöräohjaus  :wink:

No se ei ollut sitten HotShot eli muistini teki kepposen. Alkaa vissiin ikä painaa päälle...

16
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 04.03.03 - klo: 15.46 »
Osanottoni

17
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 04.03.03 - klo: 15.38 »
Ihan mielenkiinnosta kysäsen tuosta  Tamiya HotShot II: sta eli olikos siinä nelipyöräohjaus vai muistanko ihan väärin?

18
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 04.03.03 - klo: 12.40 »
On isännillä tainut mennä jokunen markka/euro noihin autoihin...

No itselläni lista on lyhyt vaikka rc-laitteita olen harrastanut jo 15 vuotta, autot ovat jääneet vähemmälle eli pari Tamiyan autoa, kummipojan kanssa kimpassa hankittu Kyoshon Pure Ten EP ja viime kesällä hankittu Inferno MP-7.5 S

19
Polttisautot / Fail safe
« : 28.02.03 - klo: 14.43 »
Itse en ole noita kuminauha/jousisysteemejä kokeillut, mutta luulisi virrankulutusta ainakin kasvattavan.

Omassa autossani käytän akkupakettia vastaanottimessa ja virtakytkimen olen korvannut lukittavalla liittimellä.

 Melkein voisin kokemuksesta sanoa, että kannattaisi nuo paristokotelot jättää pois...Mika taisi kirjoitella jo aiheesta esimerkin.

20
Tuo rcnitro.com on tullut tutuksi...viime talven päivystysajat töissä meni rattoisasti kyseisen saitin parissa  :wink:

Noista viripilleistä ja niiden virittämisestä oli jossain juttua ja muistui vaan mieleen, että pillin pituuden muuttaminen oli todella vähäinen millä sai jo tuloksia aikaan. Muistaakseni säätöalue oli muutamissa milleissä.

21
Juuh..tuskin varmaan muut lukevat.

Taitaa ostattaa minulla OS 21 RZ-V01B(P) motin tuohon Infernoon. Olin vaan tutun kauppiaan kanssa juttusilla ja tilailin varaosia ensi kesäksi niin iski taas himo 'virittämiseen' . Motti tulisi Ossin omalla pillillä joten hintakin sen mukainen...mutta eiköhän tuo ossin oma pilli ole parempi vaihtoehto kuin muut.

22
Juu, sportissa tulee tuo gs21-r mukana ja on kyllä helppo säädettävä/käynnistettävä. Ainakin minulla ollut varmatoiminen ja ongelmia ei ole ilmaantunut. Jotkut ovat valittaneet vetokäynnistintä, että hajoaapi...mutta luulenpa, että monesti vika on ollut käyttäjässä.

Viime syksynä sitten iski himo viritysosiin ja auto tuli 'päivitettyä'  mp-7.5 tasolle...hölmöyksissäni maksoin vaan osista suolaisen hinnan kun tulivat Ruotsin Kyoshon kautta...katselin vaan samoja osia saksanmaalta  CMC-Versandilta...olisi tullut huonmattavasti halvemmaksi.

Taisi mennä hieman topicin ulkopuolelle kirjoittelut... :wink:

23
Eilisestä viestistäni jäi manitsematta, että auto on  Inferno MP-7.5 S, mutta Landmax II:sta taitaa löytyä sama motti. Selailin noita vanhempia topicceja ja sieltähän löytyi aiheesta enemmänkin juttua.

Itselläni tuosta nitron määrästä on samanlaisia kokemuksia ja ainakin suuremmalla nitromäärällä motin säätäminen menee tarkemmaksi vai liekkö sitten satunnaisen harrastelijan tottumattomuutta... :lol:

24
Itse kun olen satunnainen harrastelija eli käyn radalla silloin kun aikataulu antaa periksi niin tässä on ollut harkinnassa kannattaneeko lähteä hankkimaan parempaa konetta (RB/OS) vai tyytyä gs21-r:n tehoihin...

Joskus tuli foorumeista lueskeltua Ossin 21RZ-VO1b motista, että sisäänajon jälkeen ekat 4h ja mäntä+sylinteriputki vaihtoon ja seuraavat 4 niin  loput sisuskalut...mahtoikohan olla oikeaa tietoutta?

25
Viime kesänä käytin tuota Modeltechnicsin QvikFireä ja haju todellakin oli aika paha. En ole aikaisemmin tullut keneltäkään kysyneeksi, että kuinkas kauan noita polttoaineita voi säilyttää? Tapahtuuko niissä ns. vanhentumista?

26
Tuosta iästä vaan...viime kesänä tuli 30 v täyteen ja ostatti Inferno MP-7.5 S joten lapseksi jälleen... :wink:

Sivuja: [1]