Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jeippo

Sivuja: [1]
1
Juu onha tuossa Acomssin gigaradiossaki se, mut pakko kyl tilata tuo killeri ku vaan saa aikaseks.

2
No tuo feilseiffi on pakko kyl hommata. Tänä aamuna just kattelin niitä, ja kappas, päivällä smoosmoon kaverus soitti ja feilin saan huomenna. Jos tätä mukaa mennään, että en uutta osaa kerkiä tilata edes ku uutta jo kaupataan, niin mulla joko pysyy auto ehjänä aina, tai sitte oon vararikossa. Mutta hienoa että homma toimii ja hinnat on kohallaan :)

Nyt vielä hetkeks ajeleen.

PS. Tänään meni muuten taas yks iskarin tolppapoikki puuhun ajettua. Harmi (ainaki meikäläisen malli) ottaa kaikki iskut suoraan iskareille..tai tuntuu että sinne ne voimat ohjautuu törmätessä ku aina napsuu poikki varret. Tuohon sais muistaakseni ostettua sellasen "etusuojuksen", joka jakais osuman voiman runkoon laajemmin tms. Mut sattu sopivasti löytyyn alumiinin pala joka tähän käyttötarkotukseen sopii pienellä muokkaamisella.. JOS alkais sit tapit kestään!

3
Tässä ylöjärven läheisyydessä asustellaan.

Kuulemma Ei tuon perän kuulukkaan olla "lukkoperä". Tasauspyörästö tai mikä nyt onkaan, nii toimii. Mutta kuulemma jäykemmällä diffin öljyllä saatais pitoja paremmaks toisellekki puolelle.. tms?

4
Noniih, Smoosmoon kaverus vastailiki jo. Tosiaan cy:n pata tuli ja helekutin hienosti käy ja kukkuu. Tosin kerkesin ensimmäiset 1/3 tankista ajaa, ku mentiin jo liian kauaks, kantama loppu vehkeistä, jonka seurauksena kaasu hirtti ja päästeltiin seinään. Siinä rytäkässä taas meni iskarin männäntappi. Ja kello oli tosiaan 02:00 ku itku meinas päästä hallilla tuon takia. Noh aamulla lähti RF:lle tilausta, mutta tänään tuli viestiä että kyseinen osa loppunut ja lisää tulee vasta ens viikolla. ONNEKSI oon sen verran malttamaton, että työpäivän jälkeen 4mm karkastuteräs tanko käteen, katki, kierteet, sokkien urat ja Voìlà. Vähintään yhtä hyvä tuli kuin uus ois ollut. Ja taas mentiin Ja Kovaa!

Sen verran joutu Harm bx-2 vehkeen kanssa kikkaileen tuon cy:n koneenkaa, että kytkimen ympärillä oli koneessa neliönmallinen "suojus" vai mikä lie, niin sen joutu ottaan pois ja vaihtaan vanhasta koneesta samanlaisen neliskulmaisen levyn, mutta jossa oli sitten erilaiset kiinnikkeet (kolmeen pisteeseen) kytkimelle tai mikä lie nyt sekään oli sit.

Varovasti vielä ollaan ekaa tankillista ajeltu, mutta kyllä tuolla nyt vähän saa kiviä lentään jo :)

Tosin tuo tuli mieleen, että ku tuo bx-2 on takaveto, niin kuuluisko molempien pyörien vetää yhtä paljon? Sillä itellä ei ainakaan vedä ku toinen. (eihän tällä prkl mitään suttua pysty heittään ku vaan toinen alkaa savuaan!)

Jos kuuluis vetää, niin missä vika? Miten korjataan? Jos ei kuulu, niin voinko saada sen jotenki nippasnappas konsteilla niin että vetäis. Ja nelivetoihin ei olla vielä vaihtamassa jos joku meinaa sitä ehottaa...tälläkin hetkellä mennyt "mahottomasti" rahaa, mittakaavassa "kun tämän lelun nyt noin tunnin päähänpiston takia ostin".

Vai joudunko vain tyytyä sutiin toisella renkaalla =/..

Failsafe pitää viel ostaa (vai mikä lie) ja parempi rario / vastari.

5
nyt on uus kone kohta kiinni ja päästään taas päristeleen. Suuret kiitokset tästä SmooSmoon Jerelle vai mikä lie nyt olikaan nimi. Uus kone näyttää saapuvan sellasta vauhtia uudelle omistajalle, että suosittelen yhteistyötä kyllä muillekkin..sillä se onnistuu!  :grin:

6
Noniin kiitoksia tästä  :azn:

Mikskäs suosit ennemmin 2 kuin 4 pulttista kiinnitystä? Eikös neli pulttisen sais "varmemmin" tiiviiks..? JOtain perusteluja siihen vielä. Ja kannattaa varmaan tilata ulkomailta ennemmin ku suomesta, ku täältä ei näyttänyt löytyvän ainakaan racingfactoryltä ku 23cc zenoah ja ku taas ulkomailta sais 27cc samaan hintaan.. oishan tuo tilaaminen vähän helpompaa/nopeempaa/luotettavempaa täältä suomesta..mut silti ennemmin kyl melkeen tilaisin jostain kauempaa ku samaan hintaan sais enemmän..,

7
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.05.10 - klo: 22.38 »
Tein jo uutta topiccia ja kehotettiin kysyyn täältä tämmöstä, eli kumpi ois suositeltavampi / parempi: Cy:n 30,5cc moottori jossa kaasari ja alakerta eli koko setti periaatteessa, vaiko Zenoahin joku 26-7cc koko setti?? Tai jos jollain jotain samaan hintaluokkaan (200-300e kuluineen) sopivaa moottoria jossain tiedossa niin linkkiä vaan mistä kannattaa tilata..tai muutenki mistä kannattais tilata sit kumpi nuista mun vaihtoehdoista ois parempi.

Onko eroa ottaako 2 vai 4 pulttisella pytyn kiinnityksellä? Ja sit vielä, löytyykö harm bx-2:seen viri pilliä jostain kohtuu hintaan?

8
Bensa-autot / Cy 30,5cc vai Zenoah 26-7cc??
« : 15.05.10 - klo: 21.02 »
Eli kumpi pytty ois parempi? Vai kenties joku muu parempi samassa hintaluokassa? 200-300e kuluineen kun tarkoitus olis hommata koko setti, eli missä on kaasari, pytty, alakerta jne.

Nopeita vastauksia (mahollisesti linkkiä mistä ja mikä kannattais ostaa) jotta saadaan uus kone tilaukseen :)

Onko eroa ottaako 2 vai 4 pulttisella pytyn kiinnityksellä? Ja sit vielä, löytyykö harm bx-2:seen viri pilliä jostain kohtuu hintaan?


9
Tästä kuvasta muuten näkee hyvin mistä paine on päässyt läpi kuluneen renkaan johdosta, mutta muuten mäntä näyttää ihan hyväkuntoiselta.
http://img29.imageshack.us/i/picture004aa.jpg/

No näin ajattelin itsekkin että muuten ihan hyväkuntoiselta pytyltä näyttää jne. Mutta vois tosin testata tuota että heittäis uuden m-renkaan. Ei tarttis laittaa taas sitä about 300e "ylimääärästä" rahaa jos halvemmallakin voi saada toimintaan. Tosin uus kone kyl himottais, mut pitää testata tuota kyl eka :)

Toivoisin vaan lisää mielipiteitä, et 30,5cc CY vai 26-7cc zenoah???

10
Nojoo tuo vaikutti ihan hyvältä..lähes saman kokonenki ku tuo CY:n kone. =) Kiitokset vinkistä.


Edit:

Vielä jos muitakin mielipiteitä tulis niin helpottais vähän valintaa :) onko tuo CY joku P***A malli verrattuna zenoahiin? 2 tai 4 pulttisella pytyllä ei taida olla mitään sen suurempaa merkitystä, mutta onhan tuo 4 pulttinenki ulkoisen rakenteen puolesta sama ku kaks pulttinen?

11
Noniin, nyt on tuo männänrengas käynyt yksistään pytyn sisällä ja  välys näytti n. 1.85mm eli aika väljä pata..ihmekkään jos ei toimi jos ongelmia alkaa ilmeneen jo 0.8mm välyksellä. Tuo kone nyt onkin varmasti täysin alkuperäinen ilman huoltoja joten uutta tilaukseen vaan. Nyt toivoisin vastausta tuohon missä aiemmin kyselin et kumpi kone ois parempi ja siinä viestissä on linkit niihin mitä kattelin. Tai jos joku tietää samaan hintaluokkaan vieläkin paremman vaihtoehdon niin linkkiä vaan mistä saa tilattua. Mut jos ei, niin kumpi niistä kannattais tilata?? Ettei tulis taas ihan läpimätää ostettua niinku tää mun lelu.

12
Hei pysytäämpä nyt aiheessa eikä sivuta näin pahasti otsikosta "ei käynnisty, missä vika". Väittelyt muualle kiitos ja vain asiasta tähän ketjuun. Mode kun en ole, mutta toivoisin saavani apua ongelmaan, enkä sitä perus väittelyä kenellä on parempi ja isompi. Eli ei pahalla ketään kohtaan mutta päk ty bisnes :)

13
Ja sen verran nyt vielä, kun kuitenkin uuden koneen päätin tilata, niin KUMPI nyt kannattais ottaa..

Suomesta tämä:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-RC-AUTOT-JA-TARVIKKEET-Zenoah-Moottorit-ja-Varaosat/Uusi-Zenoah-G240-moottori-103112

Vai jostain missä sijaitseekaan niin tämä:

http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/30ccmotor.htm


Tuo ulkomailla oleva CY ois saman hintanen kuljetuksienkaa kuin tää suomen zenoah, sit se ois viel sen 7,5cc isompi (hienompikin jolla nyt ei oo mitään väliä) ja mitäs vielä. Et ennemmin ite kaatuisin tuon 30,5cc CY:n puoleen. Mut toisaalta taas suomesta tilattu zenoah kuulostais jotenki luotettavammalta.. Kertokaas kumpi nuista ennemmin?

14
Iltaa taas..

Menin listankaa tarkistaan läpi autoa ja päätin alottaa niistä bensaletkuista. No nehän helkutti oli väärin päin. Tai näin ainakin uskoisin. Jos kerta kaasarin primepumpun viereiseen nippaan pitää tulla bensa letku ja sinne alas joku mikä lie letku nyt sit on, niin itellä oli ohkasempi letku siel alapäässä ja kun tarkistin tankkiin sisälle, niin siinä letkussa oli filtteri kiinni tankin pohjalla (eli eiks tää nyt sit oo bensaletku). No sen letkun heitin kaasarin ylänippaan.

Kone teki taas kuitenki samaa, lähti käyntiin, anto ottaa kiekkaa vähän ja sammu heti ku bensa ois loppunu, näin teki useesti. Sit vaihoin kaasariaki kokonaan, ja edelleen sama homma. Lupas lupas ja kävi ja sammu.

Sit lähti hermot ja avattiin arkku, alapuolella kuvat. Mun mielestä tuo on suht hyvässä kunnossa, ainaki mitä mopoiässä jos pytty ois tuolta näyttäny nii ei muutaku kovaa menoa. Onko näät vehkeet sit tarkempia vai onko tuossa ees vikaa? Männässä oli pieni naarmu jonka tunsi kynnellä ja näki, mutta se ei jatkunu ku alhaalta männänrenkaan alareunaan asti..eli ei pitäis päästää paineita läpi.

Mut kertokaas nyt tietävät onko tuo entinen pata?


http://img132.imageshack.us/i/picture005adc.jpg/
http://img29.imageshack.us/i/picture004aa.jpg/
http://img686.imageshack.us/i/picture003ls.jpg/
http://img22.imageshack.us/i/picture002vv.jpg/
http://img692.imageshack.us/i/picture001vpg.jpg/

15
No toivottavasti ei kukaan niin kieroudu ja jätä mua pulaan :D

Ei vaan jos kokee osaavansa / haluavansa auttaa, niin sit auttaa.

No siis eihän tuo voi olla enään mikään sähkö vika ainakaan...(kipinävika) ku starttaa kuiteski jo. Pahasti nyt kans pelkään tuota mitä pytyn sisältä löytyy... mut jos seki näyttää ihan blaanatun kiiltävältä, ilman naarmuja tms... niin sit ei kyl oikeen enään voi ymmärtää. Sit ei voi vika olla pydyssäkää.. no mut huomen pitää tehdä toi operaatio..tänää ei jaksanu enää innostus riittää niin perusteelliseen purkamiseen.

Ja nuot letkut PITÄIS olla oikeinpäin.. Oman muistikuvan mukaan ainaki ekaa kertaa ku lelun sain ja katoin et meneeks kaasarille bensaa niin se oli läpinäkyvä letku mistä se meni. Ja musta letku meni sit sinne kaasarin alapuolelle. Tuo läpinäkyvä letku ei edes riittäis kaasarin alapuolelle ...et kait ne oikein päin on. Se nyt ois itelle aivan sama vaik ois joku pieniki vaan miks ei käynnistyis, kuhan vaan starttais.  :shock:

16
No johan tuli tekstiä.. eli zenoahilla pärjännyt ihan hyvin sit näköjään.

Ja tekstistä päätellen muutama euro uponnut rahaakin..itellä tää leikkiauto oli täys päähänpisto ja seuraavana päivänä auto oliki jo tulossa. Eli sen verran löytyy tietoa / taitoa näistä hommista  :grin:

Eli TODELLAKAAN tarkotuksena ei ole upottaa omaisuutta näihin vehkeisiin, vaan jos nyt korvais sitä ku ei lapsuudessa ollu ainuttakaan radio-ohjattavaa itellä. Eli silloin tällöin tulee ajeltua varmaan sit ku vehkeen saa kuntoon ( tai sitte vasta innostutaan ja aletaan perehtyyn leluihin enemmän).

Mitäs tästä setistä ois sanottavaa:

http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/30cc_package.htm

Ihan ok:lta näyttää omasta mielestä ja halpakin vielä... ellei sit jollain oo heti laittaa jotain järkevämpää ostosta niin sit. Sais vaan "samaan" rahaan putkenki tuossa.

Mut oisko sit taas toisin järkevämpää tilata tussa aiemmassa linkissä mainitsemani halpa mallin pelkkä pytty? Valaiskaas nyt vähän ennenku tulee taas ostettua lehmä minigrip pussissa. =)

Ja Kiitos.

17
No puolan sähköihin tuohan ois ihan jees..maksaa vaan varmana kymmenen kertaa kokoonsa nähden liikaa :D vai??

Käykö muuten tuohon zenoahin pytyn tilalle jokin muukin pata? Löytyykö jostain isompaa mottia kuin tuo 23-26cc joka menee heittämällä zenoahin tilalle??

Ja tuon äskösen viestin perusteella täytyy kyl jo tänään ottaa ja aukasta tuo syltty ja kattoa sen kunto.

18
Oisko tämmönen halpa setti mistään kotosin??

http://www.hobbylinna.com/zenoah-cylinderpiston-26ccm-p-2171.html

Vai onko huomattava ero jos laittais vähän kalliimman, osaakin tulis enemmän mukana mutta pienempi kuutioisen:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-RC-AUTOT-JA-TARVIKKEET-Zenoah-Moottorit-ja-Varaosat/Uusi-Zenoah-G240-moottori-103112

EDIT: tämmönen löyty vielä eikä ois pahan hintanen..mut onko cy:n koneet hyviä??

http://highperformancehobbies.com/index.php?main_page=product_info&cPath=80_81&products_id=26

Eli pärjäiskö halvemmallaki, kun nyt ei olla mitään sikakireetä kisavehettä kasaamassa.. kuhan nyt vauhtia riittäis ja liikkuis hyvin..tosin tuossa kalliimmassa setissä tulis kyllä kaikki mukana, että sit viimestään pitäis kyl olla kaikki mahollisuudet siihen että kone starttais ku ei ois kone puolella periaatteessa mitään vanhaa enään. Tuossa halvemmassahan ei tulis tuota kaasaria mukana.. Mutta mitä suosittelette? vai onko kenties jotain parempaa vielä tarjolla jossa hinta pysyis kohtuullisena (tai vaikka "halpana")??

19
Eihän tuon akun pitäis vaikuttaa mitenkään bensa vehkeessä startaamiseen. Eiks se oo ihan erillistä virtapiiriä moottorin omienkaa, ja vaikka ois virrat kokonaan pois päältä, nii pitäishän sen käyntiin lähteä jos vaikka manuaalisesti antaa kaasua.. Vai oonko nyt ihan väärässä luulossa?

Ja sit takasi tuohon sylinteri kohtaan. Jos sieltä ois pinnotteet lähteny vekeen, niin eikö sen huomais sitte jo kun ne lähtee? Tuskin lähtis käyntiin ollenkaan enään.. Vai oonko tässäki ihan väärässä??..toissa päivänä ku kuiteski lähti höriseen joka nykäsyllä ja otti kierroksia.. Tosin kulumallahan se pinnote sieltä lähtee että mistä sitä tietää josko se ois kuitenki syynä tähän nyt..

Ja auto on jonku 2-2japuol vuotta vanha varmaan..että kyllä sillä on ajettu vissiin jo aika hyvin..

20
Nonii, taas tullu hyvin uusia tarkistettavia asioita. Kaikki on kyl tähän mennessä "pikasesti" katottu että on ok. Tiivarit, ettei pytty vuoda, sammutin toimii..ja ja..mitäs vielä. Ainut minne ei oo vielä kertaakaan katottu on pytyn sisukset. Se pitänee ottaa vielä työnalle huomenna. Tänää ei enää jaksa ku nyt joka ilta värkänny johkain yö kahteen asti vielä työpäivän jälkeen aina.

Mut eli kaamee tarkistuslista nyt vaa tänne nii otan kaikki ylös ja viivaan jokaisen tarkistetun kohdan/asian paperille, että tulee varmasti katottua kaikki.

Sit viel sen verran, et mistä kannattais tilata uus pata jos nyt sellasen päädyn tilaan JOS vika ei selviä tän viikon aikana. Ja mikä tehari sopis tuohon zenoahin moottoriin? Vai kannattaisko harkita jotain muuta merkkiä zenoahin tilalle? Joku järki hintanen ja joka menis suoraan heittämällä ilman mitään muita muutoksia.

Kiitokset taas ja nyt jatketaan töitä :cry:

21
Jotenki silti rohkenen epäillä mitään näin kriittistä, sillä ajosta sammu(tai sammutin en muista) pari päivää eteen päin, starttas heti kuivauksen jälkeen ja otettiin vähän kiekkaa, ei kuitenkaan sen enempää ku puuttu se neulan jousi. Ja tänään sit lähti käyntiin kerran ja höräili.

Ite veikkaan nyt jotain säätö juttua tai sit jotain muuta niksiä mikä ois jäänny huomaamatta johonka joku osais neuvoo tien onneen.

MUTTA, hyvä tietää tuo pinnote hommaki, sillä mistä näistä koskaan tietää. Voihan se olla mikä vaan..katkennu männänrengas tms??.. Kaikki vaihtoehdot pidetään avoinna, mutta jos nyt eka tulis näitä vähemmän töitä/halvemmalla rahalla selviäviä mahollisia vikoja / säätöjä tms, niin katotaan ne eka läpi.

Mielessä kävi jo kyllä et tilaan kokonaan uuden padan ku ei olis ku reipas 200e pompsi, mut ei, taistellaan nyt perhana loppuun asti.

ELi kiitos vinkistä/vastauksesta/tiedosta ja näitä juuri saiski tulla lisää jotta selviäis mahd. nopeesti vika :)  :police:

22
Ja ongelmat senkun jatkuu...

Elikkä autoa tuossa eilen kierrätin hetken, tosin niin että se sammui vähän väliä. Kuten tuossa aiemmassa viestissä jo selostin.
No nyt löytyi kuitenkin se kaasarin neulan oikea jousi ja kaikki pitäisi olla kondiksessa osien puolesta.

Tästä huolimatta ongelmia on edelleen..

Ensiks aloitin tän päivän kuivaamalla kampikammion ilman tulppaa auto ylösalaisin ja narusta hetken nykimällä. Tuon toimenpiteen jälkeen auto "lupailee" aina kun ei anna ryyppyä, ei kaasua eikä mitään sen jälkee ja nykii vain sinnikkäästi. Hörähtää puoleks sekunniks mutta ei sen enempää elon merkkejä.

Jälleen sama kuivaus rumba alusta, vaikkei tulppa eikä männän laki märkänä olekkaan (varmuuden vuoksi silti). Taas sama lupaus. Heti kun antaa vähänkään ryyppyä, niin enään ei kuulu edes sitä pientä lupaavaa hörähtämistä.

Ja taas uudelleen kaikki alusta, (en tiedä monesko kerta oli kun tuon tein uudestaan) mutta sitten jo hörähti käyntiin hetkeks, mutta en kerinnyt ohjainta ottaa käteen kun auto sammui (kuulosti siltä kuin bensa olis loppunut)...mutta ei, sitä on ja sitä tulee kaasarista.
Ja tätä samaa rumbaa jatkui koko illan, mutta enään ei lähtenyt "käyntiin" edes hetkeksikään tuon yhden kerran jälkeen..ainoastaan pientä hurahtelua silloin tällöin.

Nyt on siis tulppia vaihdeltu, kaasari tarkistettu, koitettu ilman ilmanputsaria, puolella kaasulla, täydellä kaasulla, ilman kaasua, kaasarin säätämistä ja takas tehdas asetuksiin ja taas "johkain" suuntiin, "porakone käynnistystä" ja "esilämmitystä" kuumailmapuhaltimella.

Eli mitähän tässä vaiheessa vois vielä koittaa? Tai mikä vois olla ongelma ku vain "hörähtelee" todella vähän ja ainoastaan kun on tuon kampikammion kuivauksen tehnyt, niin jos ei anna ryyppyä eikä kaasua, niin sillon ainoastaan tosiaan tuo pieni hörähtely nykiessä.

Mikä neuvoksi? :cry: :roll: :angry: :huh: :huh: :huh: :huh:

23
No nyt täytyy sanoa että kaikki kantapään kautta!!!

Lähtihän se käyntiin heti ekalla nykäsyllä tuon kammion "kuivaamisen" jälkeen. Tää oli pirun hieno homma jätkät!

MUTTA..

Jotta kaikki ei menis ihan liian helpoks, niin pitihän mun kaasaria putsatessa hukata neulan jousi..mikä on siinä päällykannen alla olevan läpyskän alla joka painaa neulaa alaspäin.

Eli vitutus nous taas hieman ku just ku ois päässy säätään niin se meni sit. Ja "patentin" keksein jostain mini sytkän jousesta, jolla ei ollut toivoakaan toimivuudesta. Kierrosta otti, mut sit jossain välissä loppu selvästi aina bensan saanti ja sammahti, nopeesti ku pumppas kaasulla, niin nosti kierroksia jälleen. Jos vehe sammu, niin aina piti ryyppyä sen verran käyttää että sai pärähtään kerran ja sit ilman ryyppyä käyntiin.
Mutta siis ei taida olla toivoakaan saada tuota vehettä toimiin ilman sitä JUURI oikeeta jousta..(jos joltain löytyy ylimääränen niin postiin vain tänne päin ;) Eli se pitänee vissiin vielä jostain hommata ennenku pääsee jatkaan säätämistä.

Mut hei tää oli kuiteski jo ihan kympin juttu ku sai käyntiin, tietää ettei mitään isompaa ole mennyt :) Nyt vielä takas hallille kasaan reppana jottei jää huomenna jalkoihin työpäivän aikana.

24
Juu pitääpä yrittää vielä kerran paremmin / perusteellisemmin nykiä ilman tulppaa nuilla ohjeilla. Eka yritys oli kieltämättä nopee eikä välttis sit kaikki tullu ulos (liekö ollenkaan ku niin hätäsesti tein). Toivotaan nyt vaan että saatais näillä ohjeilla auto käyntiin taas :) Palaillaampas tuossa 19-19.30 kertomaan lisää infoa lupaileeko mitn tms..toivottavasti joku löytyis linjoilta sit jossei vieläkään sit pärähdä.  :angel:

25
Juu kipInä on pirun hyvä, sininen/keltanen, eikä seilaa pahemmin. Kolmella tulpalla on koitettu, yhdellä aivan uudella ja kaks vanhempaa. Ja kaikissa tulee perhanan hyvä kipinä. Tuosta oon lukenu kans että kipinä häviäis paineen alla, mutta kertokaa nyt miten sellaswn vian voi korjata jos tää ongelma nyt johtuis siittä. Tuo puolan välys pitää vielä tarkistaa. Mut löytyiskö jotain muita vinkkejä??

26
Ei auttanut auton nykiminen väärinpäin ilman tulppaa...eli ei varmaan ollu sit kampikammio täynnä fuelia. Eli mitäs sit neuvoks?? ..Vielä pitää tosin tuo puolan ilmaväli tarkistaa. Kuinka muuten auto reagoi jos se on pielessä? Sillä itsellä ainakin pirun hyvän kipinän antaa. Mut mitkä oireet tosiaan jos ilmaväli on pois kohdaltaan?

27
Jumankeka jätkät!! Tää oli jo hieno huomata että tuli heti apuja näin lyhyessä ajassa..tosi mukava.

Siis kaikkea mahollista on kyllä yritetty, sillä perustiedolla mitä on kertynyt kymmenkesäsestä ku ensimmäinen 2-t mopo tuli ja siittä aina tuonne 17v ikäseks asti oltiin vannoutuneita 2t vehkeiden faneja. Eli joku pieni perustietämys löytyy.
Mutta näissä vehkeissä on varmaan ihan omat niksinsä jotka ajan kanssa/tekememällä oppii. Ja tämmöset apinat oppii ne teiltä alan harrastajilta ;)

Tuo täynnä oleva kampikammio oli kyllä uus asia..tuo täytyy koittaa ensimmäisenä, sillä tuntuu että sitä bensaa tulee kyllä aika paljon putkesta (no ei nyt paljoa, mutta hieman).
Tulppa on todellakin märkä aina kun sen ottaa poies..kuivuu tosin hetkessä..mutta silti on selkeesti märkä.

Tuota ryypyttämistä ei ookkaan tehty "liikaa", mutta sit ku on järki lähteny, niin on sitäki annettu sille kyllä.

Ja tuo puolan ja magneeton välys pitää tarkistaa..jos se vaikka olis jotenki menny v*****s siinä törmäyksessä. Mutta tuskin nyt siinä kuitenkaa mitään ihan sellasta ois voinnu käydä..ryssitäänhän nuita vähän väliä ympäri ja meno jatkuu taas.

Mutta kaikki neuvot mitä nyt tulee mieleen niin tänne vaan :) ...tuossa illalla varmaan koitan starttailla uudestaan kun täältä pohjanmaalta tullaan takasi kotia päin. Ilmottelen sit taas miten käy ja joko tuun kyseleen lisää neuvoja tai kiitteleen kovasti  :kiss:

28
Bensa-autot / 1/5 Harm bx-2 Ei käynnisty, missä vika??
« : 09.05.10 - klo: 12.43 »
Jo muutamalle foorumille laittanut saman viestin, mutta hidasta on toiminta (johtuen kai vähäisestä harrastajamäärästä), mutta tässä ongelma johon tarttis TOSI kipeesti apua alan ammattilaisilta:

Kyseinen kottero ei siis lähde käyntiin..voisiko vika olla sytytyksessä? siis siinä mielessä, että se olisi törmäyksessä jotenkin mennyt pois ajotuksiltaan?? Mutta kipinä on kuitenkin älyttömän hyvä. Kuinka sen saan sitten kuntoon? Ja voisiko joku vielä kertoa paljonko pitäisi puolalta tuleva resistanssi olla, jos sen mittaisi...tai mikä on selvä rikkiraja ja selkeesti toimiva.. se tieto jo riittäis...jostain luin että 1-5ohmin luokkaa pitäis näyttää. Miltä väliltä se mitataan ja mikä on joku ILMAVÄLI...jossakin luin sellaisestakin. MIssä sijaitsee ja miten vaikuttaa?

Ite ostin H.ar.m. Bx-2:n käytettynä. Ongelma tässä:

Ensteks alkuun sai nykiä kun ei huomannut ryypyttää. Sen jälkeen starttas ja ajelin noin 3min jonka jälkeen päästelin seinään. En kovasta vauhdista, mutta silleen sopivasti, että etupään toinen iskarin tappi meni poikki.

Muutaman päivän sulateltuani vi******a, ja uusia osia odotellessa ajattelin säätää vehkeen parempaan kuosiin. Kuitenkaan siinä onnistumatta, sillä koko vehje ei enään startannut vaikka mihinkään säätöihin en ollut koskenut. Siis suoraan ajosta seinään, kone sammu (vai sammutinko itse heti, en muista) jonka jälkeen muutamien päivien päästä ei enään starttaa.

MIKÄ siis avuksi???

Itsellä loppuu neuvot kesken, kun kipinä on pirun hyvä, uutta tulppaa koitettu kuitenkin varmuuden vuoksi, kaasari aukastu ja putsattu kokonaan joka kolo, bensaa saa, jopa niin että tulee putkesta ulos kun oikein ryypyttää, koitettu säädellä ruuveja kaasarista eri suuntiin, bensaa on kaadettu suoraan tulpanreiästä sisään, koitettu ilman ilmanputsarin suojaa että saisi paremmin happea, koitettu ryypyllä ja ilman kaasun kanssa ja ilmanj ja näiden kaikki maholliset välimuodot.

Puristuksia koneessa on ja muutenkin toimi sen 3min hienosti. Mutta tämän törmäyksen jälkeen, niin ei enään mitään. Kerran lupas (hörähti hieman) kun ensimmäisiä starttauksia tein, mutta siinä kaikki.

Mielestäni sähköissä ei voi olla vika, sillä kipinä tulee perhanan hyvin, bensan saannistakaan ei voi olla kyse sillä sitä tulee, kaasari on puhdas, tulppa uusi, kaasaria säädetty,

JOTEN MIKÄ avuksi??

Kiitos jos viitsitte vaivata päätänne tällä ongelmalla.

Sivuja: [1]