Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1084756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2610 : 29.11.09 - klo: 17.59 »
hmm, ei kai ostomaalla ole merkitystä renkaisiin?  :shocked:
Niin no ei varmaan mutta jos joku on kyseisen auton JOSTAIN uutena ostanut äskettäin niin kertokoon millä renkailla tuli.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2611 : 29.11.09 - klo: 18.01 »
No voihan se auto olla uus, mutta silti vuoden varastossa maannut :)

Tästäkin syystä varmaan parempaa faktaa saisi valmistajalta suoraan kysymällä.
Omallekkin kohdalle on käynyt niin, että tuotteen osanumero ja päällisin puolin ulkonäkö pysyny samana, mut todellisuudessa aivan eri kampe (siis yksityiskohdiltaan, materiaaleiltaan, jne. ns korvaava malli)
/ Jere Siirilä

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2612 : 06.12.09 - klo: 14.50 »
Niin kuinka jäykkä iskariöljy olisi sopivaa FG bajaan. Ja entä kuinka jäykkää diffiin? :huh:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2613 : 06.12.09 - klo: 22.41 »
Niin kuinka jäykkä iskariöljy olisi sopivaa FG bajaan. Ja entä kuinka jäykkää diffiin? :huh:

http://rc10.fi/index.php?topic=28858.msg338962#msg338962
Haulla kesti n. 15s löytää

edit:
olikin HPI Bajaan..
Liikaa Kyoshoja

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2614 : 25.01.10 - klo: 15.44 »
Piti vähän miettiä että millä noi oikeankätisellä kierteellä olevat mutterit sais pysymään auton toisella puolella kiinni.

Kuvassa olis ensimmäinen proto. Laserilla leikatut mutterit avainkoolla 17mm ja 14mm molemmissa M6 kierre ja kiristetään päällekäin joten tuon päälläolevan 14mm mutterin PITÄISI lukita tuo alempi 17mm mutteri niin ettei kumpikaan enää pääsis aukeamaan.

Noiden muttereiden eri avainkoko on ainoastaan sen takia että kun tuota päällimmäistä kiristää niin avain ei pääse vahingossakaan luiskahtamaan tuon alemman päälle...ja eikun testaamaan  :mrgreen:
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2615 : 25.01.10 - klo: 16.03 »
Tätä on varmaan kysytty aiemminkin mutta sanokaas nyt hyvä keino siihen ettei kaasuttimen akselin jäätyisi? Itsellä MCD Bajassa akseli jäätyy noin 15 minuutissa. Testattu monta kertaa. Varmasti yksi syy on tuon Bajan avonainen kori. Lunta tulee tupaan oikein kunnolla.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2616 : 25.01.10 - klo: 16.30 »
Suojaa moottoria ja ohjaa ilmansuodattimeen tuleva ilma moottoristapäin. Itse tein suojat retkipatjasta joita sitten liimailin kasaan kontaktiliimalla...olen nähnyt että toimivia systeemejä on tehty AL-pellistä, limsapulloista ja PC muovista.
Moottorista tuleva lämmin ilma pitää kaasarin kuivana ja samoin filsun :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2617 : 25.01.10 - klo: 17.05 »
Suojaa moottoria ja ohjaa ilmansuodattimeen tuleva ilma moottoristapäin. Itse tein suojat retkipatjasta joita sitten liimailin kasaan kontaktiliimalla...olen nähnyt että toimivia systeemejä on tehty AL-pellistä, limsapulloista ja PC muovista.
Moottorista tuleva lämmin ilma pitää kaasarin kuivana ja samoin filsun :roll:

Toi olikin hyvä kikka, pitääkin fiksailla polykarbonaatista sellane suoja lisäksi.
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2618 : 25.01.10 - klo: 17.06 »
Tai sekin käy kun laittaa suihkepulloon vähän teollista kossua,tai jotain millä on pakkaskestoa ja suihkuttelee tasasin väliajoin kaasariin,niin ei jäädä enään sen jälkeen.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2619 : 25.01.10 - klo: 17.07 »
WD40 poteli auton kylkeen, mallaa pillin kaasarin akselille ja kolmannen kanavan servo sit suhauttelee?
/ Jere Siirilä

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2620 : 25.01.10 - klo: 17.16 »
Aika hyvä idea :grin:
Millos eka kehitysversio?
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2621 : 30.01.10 - klo: 13.47 »
Mistäs olette noita Multiplex Rhino Digi4:sia hommanneet?

Onko ulkomailta saanut selkeästi halvemmalla kuin suomesta, kun laskee mukaan mahdolliset tullit, alvit + muut ylimääräiset menot?

Suomessahan tuo yleinen hintataso pyörii tuosta 90e (kärkkäinen) 109e mitä moni muu paikka pyytää.

Jos on joku varma paikka mistä ulkomailta saa varmasti ilman noita ylimääräisiä kuluja niin laittakaas linkkiä.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2622 : 31.01.10 - klo: 17.31 »
Tätä on varmaan kysytty aiemminkin mutta sanokaas nyt hyvä keino siihen ettei kaasuttimen akselin jäätyisi? Itsellä MCD Bajassa akseli jäätyy noin 15 minuutissa. Testattu monta kertaa. Varmasti yksi syy on tuon Bajan avonainen kori. Lunta tulee tupaan oikein kunnolla.

Koittakaas joku suihkuttaa glykolia kaasarinakselin ympäristöön, eikös sitä käytetä lentokoneen siivissäkin.

Poissa A_TTE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2623 : 06.02.10 - klo: 18.25 »
onpa tietenki  :wink: :cool:

Poissa A_TTE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2624 : 06.02.10 - klo: 18.27 »
makia  :shocked:

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2625 : 07.02.10 - klo: 01.32 »
Ton jäätymis hommelin kanssa itsekkin kamppaillut aikanaan ja nyt pari talvea saanut ajella ihan huoletta. Hommasin denaturoitua pirtua ja sumutin pullon. Ja kun alkaa jäätä kertymään niin ei muuta kuin pari suihkausta kaasarin molemmille puolin  niin avot. Esim tämä toimii hyvin mutta vain "ulkoisesti käytettynä"  :cool:  http://www.lasol.fi/tuotteet/HyvaTuliFondue.html

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2626 : 07.02.10 - klo: 16.20 »
Laitan nyt myös omat kokemukseni tuosta jäätymisestä.
Sama ongelma täälläkin ollut iät ja ajat tuo kaasarin akselin jäätyminen --> kaasun hirttäminen päälle.Auto kun auto näissä bensavehkeissä niin sama ongelma talvella...
Tänään kokeilin eka kerran niin että sumutinpulloon sinolia ja ajon aikana silloin tällöin muutama suhautus kaasarin molemmin puolin.
Pysty pitkästä aikaa ajamaan kokonaisen tankillisen kerralla ja olosuhteet oli hyvin hankalat.Muutama sentti irtonaista pakkaslunta mikä pöllyää todella voimakkaasti eli pahin mahdollinen tilanne.
Nyt ei sitten tarvinnutkaan juosta sammuttamaan penkkaan ohjattua huutavaa autoa...  :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2627 : 07.02.10 - klo: 18.04 »
Talvi on parasta aikaa RC autoiluun... Ajon jälkeen vaan auto kuivumaan ja seuraavaa kertaa varten akku latautumaan. Minulla on FG:ssä koko kaasari/ putsari pakettu vuorattu retkipatjalla ja kaveri taas teki vastaavan omaansa AL-pellistä. Autoilla voi ajaa monta tankillista missä olosuhteissa tahansa ilman "kossua".
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2628 : 07.02.10 - klo: 19.25 »
Autoilla voi ajaa monta tankillista missä olosuhteissa tahansa ilman "kossua".

 :shock: Tarvii sitä "kossua" kuskin ainakin saada, jos montakin tankillista veivaa pakkasessa :lol:

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2629 : 07.02.10 - klo: 19.42 »
Autoilla voi ajaa monta tankillista missä olosuhteissa tahansa ilman "kossua".

 :shock: Tarvii sitä "kossua" kuskin ainakin saada, jos montakin tankillista veivaa pakkasessa :lol:
Täsmälleen samaa mieltä!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2630 : 07.02.10 - klo: 21.05 »
Heh heh... :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Metanol Man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2631 : 07.02.10 - klo: 21.45 »
Ei se kaasari mulla ainakaan jäädy(pakkasta 5-10)tietyst jos pakkasta 20 niin vähemmästäkin jäätyy ja kuka viittii koval pakkasella ajellakaan,mut kai näitäkin ramboja löytyy :shocked:.Tekemäni uusi lasikuitu koppa suojaa kyl aika paljon lumelta ei haittaa vaik penkas vähän käykin pölläyttämäs.Suojaa myös kaasaria lumelta.
Tällä hetkellä ei mitään!

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot...
« Vastaus #2632 : 08.02.10 - klo: 10.09 »
Kyllähän se hyvin tehty suojakotelo kaasarin/ilmanputsarin ympärille olis kaikkein paras mut miten vaan onnistuu tekee sellasen et se ei haittaa käyttöä,toimii ja ei oo sikaruma.
Nyt seuraavaks joku sanoo et mitä välii onko ruma kunhan vaan toimii... :lol:
Itselle on kuitenki aika tärkeetä auton ulkonäkökin!
Pitää lähtee suunnitelee,onpahan sit valmiina uudelle omistajalle jos auto menee kaupaks. :roll:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2633 : 08.02.10 - klo: 11.39 »
No joo... tuo on tietysti mitallin toinen puoli :roll:
Minun toteutukseni ei ole mikään silmiä hivelevä taideteos mutta Baja mallin koppa peittää siitä osan ja jos spoileri olisi käytössä niin sekin peittäisi osan. Minulle on tärkeämpää että pääsen ajamaan vaikkakin ulkonäön kustannuksella :wink:......ja saahan suojauksesta tehtyä tyylikkäänkin...kaveri teki alumiinista ja se on ihan asiallisen näköinen paketti
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2634 : 08.02.10 - klo: 11.42 »
kaveri teki alumiinista ja se on ihan asiallisen näköinen paketti
Oisko kuvaa saatavilla omasta tai/ja kaveris toteutuksesta?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2635 : 08.02.10 - klo: 12.12 »
http://rc10.fi/index.php?topic=28858.2880

Selaile keskustelua niin siellä on kuvia ja omani toteutuksesta tarkempaa kuvaa löytyy FG Clubin galleriasta :wink:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2636 : 10.02.10 - klo: 15.40 »
Kun täällä on ollut näitä Sinoli miehiä..

Nin, kumpaa ? sinistä vaiko punasta.
Tuli vaan pieneen mieleen, tuo punaninen olisi geelimäistä.
Joskohan pysyisi paremmin kohteessa kiinni..? kaasarin akseleissa.

Sinistä kuitenkin ostin, mut.
son loppu ny.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2637 : 10.02.10 - klo: 17.23 »
Kun täällä on ollut näitä Sinoli miehiä..

Nin, kumpaa ? sinistä vaiko punasta.
Tuli vaan pieneen mieleen, tuo punaninen olisi geelimäistä.
Joskohan pysyisi paremmin kohteessa kiinni..? kaasarin akseleissa.

Sinistä kuitenkin ostin, mut.

Se punainen on polttogeeliä joka ei taida tulla "pumppupullosta" eli sen käsittely rataolosuhteissa on aika hankalaa....lisäksi haisee ja sotkee :tongue:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2638 : 21.02.10 - klo: 22.56 »
Kartoitan viisautta, kun bensa-autot ovat vielä vieraita ja foorumilta ei haulla vastausta löytynyt. Eli millaista tehoputkea FG Monster Truckiin kannattaisi tarjota? Vaihtoehdoiksi olen jo löytänyt JetPro:n muutamat mallit (V1 ja V2), Samba sekä DDM Dominator.

Osaatteko selvästi suositella jotain noista tai tulisiko jokin malli jättää suosiolla pois? Haen mieluummin tasaista tehoa, kuin rajua tehopiikkiä. Ja ääni saisi olla hillitty, jotta lastenkin kanssa pääsee montulle ilman kuulosuojaimia. Kuinka pitäisi suhtautua DDM:n teho / vääntömalleihin, mitä eroa käytännössä?

JetPro:lla olisi hyvää pieni vaimennin valmiina, mutta putket ovat melko möhköjä. Versio 2 vaikuttaisi tulevan rajusti sähköjen tielle?

Samba on siro ja hyvä maineinen kaikin puolin, mutta hintaa kertyy ja jonkin Tube-videon perusteella arvaillen tuossa taitaa olla tehopiikkiä / puuttua henkeä alhaalta?

Dominator taas vaikuttaa olevan äänekäs, muuten vaikuttaisi hyvältä? Onko teho vai vääntöversio parempi valinta Monsuun?

Kiitos jo etukäteen vastauksista, päätös pitäisi syntyä parin päivän sisään (mielessä mahdollinen Elfwing-tilaus Davelta...)


Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2639 : 22.02.10 - klo: 07.27 »
Minä olen kuullut että noissa JetPron putkissa olisi ongelmaa. Eteen kaartuva putki tekee autosta ylä-painoisen jolloin varsinkin korkealla monsterilla voisi olla aika ikävä ajella. Toisessa mallissa taas vaimentaja tulee ilmansuodattimen eteen jolloin filsun puhtaanapito hankaloituu. Dominator toi minun autooni hurjasti lisää potkua mutta niin toi meluakin ja sitä tuli oikeasti paljon...putki on hyllyssä ja sitä kokeillaan uudestaan lisävimentimen kanssa. Sambasta en tiedä muuta kuin että sekin kuuluu olevan äänekäs.
Jos nyt olisin itse ostamassa putkea niin miettisin tuon samban ja jetpron takaputken väliltä että kumpi olisi lähempänä tarpeitani. Jos jetpron kaveriksi saisi sellaisen luotettavan suodattimen jota voisi huoltaa ilman että putkea pitää löysätä niin silloin valintani olisi JPro! :wink:..... toisaalta jos domi hiljenee siedettävälle tasolle tuolla lisävaimentimella niin... :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru