Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1084710 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2790 : 14.08.10 - klo: 11.33 »
Kuvan voi upottaa tekstiin laittamalla se jollekin palvelimelle (esim. ilmainen www.aijaa.com) ja kirjoittamalla kuvan osoitteen img-tagien väliin eli (img)kuvanosoitetähän(/img) (korvaa sulut hakasuluilla). Vaihtoehtoisesti kuvan voi liittää viestiä kirjoittaessa "lisätoiminnot"-kohdan kautta.

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2791 : 14.08.10 - klo: 11.44 »
Kiitos vastauksesta. Mulla taitaa olla kuvat liian "paksuja". Pystyyköhän niitä pienentämään koneella helposti?

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2792 : 14.08.10 - klo: 19.37 »
Tällaiset suojat tein MCD.n ja FS.n koneen alle, noi suojat ei ota kiinni kardaaniin joka menee ainakin MCD.ssä ja FS.ssä ihan koneessa kiinni.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2793 : 14.08.10 - klo: 19.56 »
Tollai määki oon Pannu.

Ite pistin putken kardaanin päälle, nii ei syä fyllinkejä.
/ Jere Siirilä

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2794 : 16.08.10 - klo: 00.28 »
Hyvän näköset suojat on.
Itleä ei oo mcd:sä mitään suojia ja ei niille kyl oo ollu käyttöäkään kun ko mallissa on niin hyvä koppa että ei pääse kivet sisälle hpi:ssäni kyllä on verkko suojana ja se on kyllä ollut tarpeeseen
Ekan pannun vedättelin ilman verkkoja ja oli vauhtipyörä sen näkönenki  :shocked:

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2795 : 21.08.10 - klo: 04.00 »
no nyt...tosi komeet suojat ... liima oli ??? sininen Araldit ??? Mutta se siitä. Mulla montulla meni takaveto pois päältä. Eikun pajalle...ainoo vaan kun ei tiiä missä vika ????
Tuli purettua koko perä palasiks ja sitten huomasin ettei mikään oo ehkä rikki ?????
APUA ....

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2796 : 21.08.10 - klo: 07.26 »
Huomenta... tälläseks meni auto yöllä ... saa nähdä kuka sen kasaa  ???

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2797 : 21.08.10 - klo: 07.38 »
Huomenta... tälläseks meni auto yöllä ... saa nähdä kuka sen kasaa  ???



Se joka sen purkaskin?

Voin määki sen kasata, toimita Kaikki osat jne mulle nii kyl se siitä kasaantuu.
(20e/h)
/ Jere Siirilä

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2798 : 21.08.10 - klo: 07.41 »
TAKAVETO POIS PÄÄLTÄ Joo...vikaa ei löytynyt ... kaikki tuntuis toimivan ... harmittaa,kun ei vikaa löytynyt. Mitä ootte mieltä? Toisen takarenkaan kiinnityksessä oli välystä (neliskanttinen murikka löystynyt pituussuuntaan) ja olisiko voinut aiheuttaa sen,että vetoakseli ei perässä tapaa toista ratasta ??? Mitään muutakaan ei keksi !!! Hieman vaikeaa kertoa toiselle mistä kyse, mutta jos joku tietäis ... -kiitos

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2799 : 21.08.10 - klo: 07.49 »
En tunne kyseistä autoa, mut jossei toimi sillai ku uutena / tarkoituksen mukaisesti, nii sillo son rikki.


Pyörittelee aikansa käsissä ja pällistelee, kyllä se sieltä löytyy.
Toppaa vaikka voimansiirron ja lähtee renkaista pyörittelemään ja kattoo mitä näkyy.
/ Jere Siirilä

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2800 : 21.08.10 - klo: 07.56 »
Joo, kiitos vaan tarjouksesta. Kait se on kuitenkin pakko saada itte kasaan,mut oon sen verran uusi kaveri näissä ympyröissä et kaikki neuvo on tarpeen. Ekaa kertaa purin tuota perää ... Auto sellanen 3 viikkoo vanha ja kaikenlaista laittoo. Varsinkin kivien kanssa...ei ollut suojia ja vauhtipyörästä kaikki rivat rikki. Tein kylkiin polykarponaatista suojat ym. "kanaverkkoo" motin ympärille P...kele pitäis toimia ?? mutta tuo takavedon puute laittaa miehen murheelliseksi...

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2801 : 21.08.10 - klo: 07.59 »
Juu, se ropaaminen on osa tätä harrastusta.
pitää vaan vetää henkilökohtainen raja laitteen kanssa, että kuinka paljon haluaa ropata.

Mutta tommonen on pikkujuttu, keskittymistä vaan....
/ Jere Siirilä

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2802 : 21.08.10 - klo: 08.01 »
Kiitos Jesi neuvoista, mut mulla on jo koko perä auki enkä löytänyt vikaa.Näitkö kuvaa ?? En osaa laittaa kuvaa muuta kautta (mulla herjaa tuo palomuuri).

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2803 : 21.08.10 - klo: 08.03 »
Joo kuva näkyy ok!

No sit paat kasaten ohjekirjan mukaisesti ja seuraa onko matkalla vammoja.

Pääsee helpommalla ku tekee ensin diaknoosin ja sit purkaa, eikä ensi pura ja sit koita tehdä diaknoosia.... :)

Eli jos uudelleen kasattuna sama vika, niin tutki paremmin.
/ Jere Siirilä

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2804 : 21.08.10 - klo: 08.11 »
Jep, näin olen itsekin sen oivaltanut. Ei huono asia,mut tuntuu että joka monttureissun jälkeen on jotain vialla.FG:n laitteet pitäis olla laatuvehkeitä ja uskon siihen vieläkin,mut pikkuhiljaa alkaa rassaan,varsinkin tällainen "isompi" remppa. Näin vanhemmalla iällä kuitenkin tää on tosi kivaa mielen piristystä. Tykkään melkein enemmän "räplätä autoo kuin ajaa".Kyllä se vielä kuntoon tulee .... Ei kellään tietoo olis äänenvaimentajasta ???

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2805 : 21.08.10 - klo: 08.15 »
Näin kilpailevan merkin edustajana en ota kantaa auton laadullisuuteen, jokaisessa on omat murheensa ja ryyninsä.

FG on niin vanha malli jo, hyvässä ja pahassa, että varsinkin pakoputkipuolella ei pitäisi olla muuta ongelmaa, kuin valinnan vaikeus.
Eli tehoputkia ja äänenvaimentimia on maailmalla kyllä tarjolla.
/ Jere Siirilä

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2806 : 21.08.10 - klo: 08.26 »
Onko tälläsille bensa 1:6 Monstereille mitään ratoja / kisoja olemassa ?? Ääni on ainakin niin paha, että jos saunojille on kisoja niin miks ei bensa RC:lle ??

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2807 : 21.08.10 - klo: 08.30 »
Ronsukisat on vielä lapsen kengissä, mutta aktiivisen porukan ansiosta kehittyy kokoajan.




Vielä ehdit mukaan!
/ Jere Siirilä

Poissa pkr

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2808 : 21.08.10 - klo: 09.28 »
epäilisin että vika olis siihen takavedon puutteeseen ne neliö hexsit, jos kerta jo heiluivat akselissa edestakaisin. ei pitäis liikkua yhtään. tai sitten vanteen puolelta on menny kiinnitys kolo pyöreäksi.
1/5 Losi x3. FG mini. 1/4 rallicross volvo pv544. 1/4 rallicross escort MKII. FG sportsline x2. marder

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2809 : 21.08.10 - klo: 09.52 »
Onko mahdollista että renkaanliimaus olisi pettänyt, tai onko FG.ssä mahdollista että hexi pyörii tyhjää vetarilla (pidätinruuvit löysällä). Ellei ole tasauspyörästössä lukkoa niin silloinhan riittää et toisella puolella on jotain häiriötä esim.vetari poikki, niin ei vedä kumpikaan puoli vaikka toisella puolella kaikki olisi ok.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2810 : 21.08.10 - klo: 17.25 »
Joo, mä arvaan samaa,koska ei mitään muuta syytä ei löytynyt. Tuli ehkä turhaan purettua koko perä.

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2811 : 21.08.10 - klo: 22.34 »
Kiitti kaikille avusta... nyt kasaamaan huolella ja kokeillaan saadaanko pelittämään ???
Noi kisat kuun lopussa vähän kiinnostais...

Poissa Kivikoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2812 : 21.08.10 - klo: 22.47 »
Nuo 28.8 kisat Raisiossa kiinnostaa ... mihin pitää ilmottautua ??? Korvatulpat olkoon suositeltuja ... ???

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2813 : 21.08.10 - klo: 22.52 »
/ Jere Siirilä

Poissa quumies

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2814 : 22.08.10 - klo: 00.22 »
Jep, näin olen itsekin sen oivaltanut. Ei huono asia,mut tuntuu että joka monttureissun jälkeen on jotain vialla.FG:n laitteet pitäis olla laatuvehkeitä ja uskon siihen vieläkin,mut pikkuhiljaa alkaa rassaan,varsinkin tällainen "isompi" remppa. Näin vanhemmalla iällä kuitenkin tää on tosi kivaa mielen piristystä. Tykkään melkein enemmän "räplätä autoo kuin ajaa".Kyllä se vielä kuntoon tulee .... Ei kellään tietoo olis äänenvaimentajasta ???

Terve. itekin "vanhemmalla iällä" aloin näitä harrastamaan joten yleisestä tekniikan kokemuksesta on hyötyä näissä peleissä. FG on laatu laite mutta laatu tarkoittaa näissä lähinnä muovin laatua, kasauksen laatua ja NS laatu autoissa on vakiona edes kelvolliset sähköt. Tähän mennessä tuntuu että kaikissa bensa autoissa on suuria suunnittelullisia vikoja. Suurimmat viat löytyvät juuri suojauksien puutteesta (etenkin moottori) ja etenkin säästäminen muutamissa osissa joiden pitäisi olla alumiinia jo vakiona muovin sijasta. Myös erityisesti ihmettelen ettei missään autossa ole vakiona killswitchiä joka kannattaa ehdottomasti lisätä esim radio häiriön, servon hajoamisen tai virtojen katoamisen varalta. Itsellä hajosi akusta kenno joten failsafe veti jarrut päälle kun virrat katosivat sekunniksi josta seurasi ns jousiefekti kun virrat katosivat kokonaan joten kaasu jäi täysille. Ei muuten naurata kun 10kg kappale painaa karkuun kaasu pohjassa. On paljon parempi että kone sammuu vika tilanteessa. Vaikkakin FG:eetä pidetään laadukkaana, tuntuu oudolta tehdä autoja n20 vuotta korjaamatta koskaan designin virheitä jotka vikaantuessaan johtavat vielä kalliimpaan korjauseen. Tosin Joka merkkiä vaivaavat omat perus ongelmansa. Muutama perus juttu mitkä kannattaa tehdä ovat ainakin se mainitsemasi moottorin alakerran suoj aus, vetostartin suojaus, Alumiininen moottoripukki (ainakin isompi) ja alumiininen tasauspyörästön runko. Autot varmasti säilyisivät ehjänä jos ei vaihdettaisi tehoputkea/viripyttyjä ja aina ajettaisiin lyhyeksi leikatulla tasaisella nurmella. Itse ajelen useimmiten eräällä krossi radalla ja hyppyytän bajaa. Ajo paikka on ilmeisesti sen verran raju että melkein joka ajokerta päättyy laitteiden laukeamiseen. Viimeksi tänään vetarista pinni poikki. En kuitenkaan muista ostaneeni juurikaan osia kahteen kertaan koska olen joko ostanut tilalle paremman aftermarket osan/suojannut sen paremmin.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2815 : 22.08.10 - klo: 10.02 »
Mihinkään merkkiin liittymättä, kannattaa myös muistaa katsoa asiaa toiseltakin kantilta.


Jos autosta tehdään kerrasta ns täydellinen, niin se maksaa valmistus-asteellakin pirusti, materiaaleina, suunnittelutunteina ja testaustunteina.
Myöskin pitäähän valmistajan ja kauppiaankin rahaa tehdä, myymällä vaikka niitä optio palikoita.


Ja sit jos se auto tehdään ns parhaaksi, niin sitten suurin osa ihmisistä nillittää että ompa kallis, en osta.
Ja ne pari jannua jotka tavoittelee täydellisyyttä myhäilee tyytyväisenä.


Plus ihmiset ne autot suunnittelee ja testaa, tähän käytettävä aika (lue: raha) on varmasti rajoitettu.


Mutta se, että sama bugi toistuu vuosikymmenen ajan, niin joko kertoo siitä että valmistajaa ei napeksi, tai niillä on yks hesan satamallinen niitä osia jo valmiina, tai haluavat vaan myydä siihen kohtaan optioo.
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2816 : 22.08.10 - klo: 23.46 »
Kuten Jesi tuossa mainitsikin, täydellistä RC-autoa ei ole tehty  :lol:
Näinhän se menee että autot rakennetaan omien käyttötarkoitusten mukaan sopiviksi, jolloin se kukkarokin pysyy pulleana.
On aivan eri ajetaanko hiekkakuopalla tai radalla, joten vaatimustaso kasvaa sen myötä.
Hiekkakuopalta on helppoa tulla radalle ja oppia autonsa heikoimmat lenkit. Samalla se kasvattaa omaa kaasun hallintaa ja alkaa kaipaamaan muutakin kuin voimaa moottorista.
Ennen kaikkea helppo ja varsinkin ajettava auto (Käteen sopiva) radalla tuo sitä oikeaa nautintoa ajamiseen.

Kilpailut eivät tuo välttämättä sitä viimeisintä kaivattua onnea harrastukseen. Tällöin hyvin monen harrastajan ajatusmaailma muuttuu ja kilpailut menevät hauskan harrastamisen edelle. Autoilla ei enää ajeta kaveri porukassa vierekkäin ja päällekkäin, nauraen hyvässä hengessä. Homma muuttuu totiseksi ja ketään ei kerro viimeisimpiään "säätöjä" taikka kikkoja autossaan.

Nuo 28.8 kisat Raisiossa kiinnostaa ... mihin pitää ilmottautua ???


Tule mukaan ihmeessä ajamaan. ilmoittautumisen voit tehdä osoitteessa http://nikanoracing.nettisivu.org/kilpailukutsut/

Saatiin rata nyt radan näköiseksi viimeinkin ja kuvia voi katsella täältä http://nikanoracing.pictures.fi/kuvat/Raisua/Talkoot+15.8.+2010/



  

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2817 : 23.08.10 - klo: 12.16 »
" Saatiin rata nyt radan näköiseksi viimeinkin ja kuvia voi katsella täältä http://nikanoracing.pictures.fi/kuvat/Raisua/Talkoot+15.8.+2010/  "

Että on makian näkönen baana  :wink:

Poissa MrX3M

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2818 : 25.08.10 - klo: 21.09 »
Ajattelin tuollaisen Conrad Reely Carbon Fighter 4wd tilata, mitä tuohon kannattaa samalla reissulla ostaa?
Hivenen vaikea valita kun ei sivustolla ole infoa mihin autoon alu osat kuuluu... Ja tietty viritysosat tarvitaan heti ;)

Kiitoksi...

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2819 : 25.08.10 - klo: 22.38 »
mitä tuohon kannattaa samalla reissulla ostaa?

-Metalliset voimansiirron rattaat.
-Metalliset pallolinkit eteen. Etu alatukivarren modaus, että myös etummainen kiinteä linkki haarukassa vaihdettavissa metalliseen palloon.
-Taakse myös metalliset pallolinkit.
-Alumiiniset keskiakseliston pukit. Mcd:n pukit voi jopa sopia, jollei valmistajalla ole omia.
-Moottoripukki alumiininen, alkuperäinen varmaan muovia.
-Alumiiniset iskarin haarukat. Ei välttämätön mutta tuo luotettavuutta.

Sitten voit miettiä virittämistä, kun nuo paikat kestää.

Helpoin tie on ostaa tehoputki ja rässiä auto rikki pikku hiljaa ja parannella sitä vikojen ja ongelmien saattelemana.