RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team C => Aiheen aloitti: AkiL - 09.03.11 - klo: 22.45

Otsikko: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: AkiL - 09.03.11 - klo: 22.45
Onkos porukalla kokemuksia kyseisestä autosta?
http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&category_id=28&flypage=flypage.tpl&product_id=231&option=com_virtuemart&Itemid=71 (http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&category_id=28&flypage=flypage.tpl&product_id=231&option=com_virtuemart&Itemid=71)
Tänään tuli ajettua ensimmäisiä akullisia lähinnä uusia renkaita sisään ajellessa, mutta fiilikset positiivisia!
Otsikko: Vs: Team C TC04/T4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 17.03.11 - klo: 19.05
Ansmann X4 tuli hankittua ja tässä hieman raporttia kokoamisvaiheesta. Voisikkos topikkia muuttaa sen mukaan?

Eli normi pakkaukset ei siinä sen ihmeempää. Kaikki omissa pusseissaan kokoamisvaiheittain:

(https://lh5.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYI9F7SP-YI/AAAAAAAAADw/vGGaEp_Ngug/P1050669.JPG)

Heti kun pohjalevyyn oli ruuvattu moottoripukki, kokosin diffit. Muuten ei ollut mitään hankaluuksia niiden  kanssa, paitsi diffin ruuvin O-renkaan paikka oli vähän erikoisesti ohjeistettu. O-rangas siis tulee laittaa ruuvin päässä olevaan väliin, eikä siihen juureen, kuten kuvasta saattaisi olettaa. Meinasi diffi olla ensin vähän "joustavan" tuntuinen, kun se renkula oli siinä ruuvin kannan ja painelaakerin välissä. Eli ansmannin diffi pitää vaan vääntää ihan pohjaan asti ja sitte pikkusen löysätä jos tuntuu liian jäykältä.

(https://lh3.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYI9HkaqdeI/AAAAAAAAADw/ywvo_iVbLJA/P1050687.JPG)

Ja tässä onkin jo koottu voimansiirto melkolailla kokonaan. Pistin yhden lisäshimmin taakse menevään akseliin, ooplen ohjeen mukaan. En tosin tiedä oliko välttämätöntä.

(https://lh3.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYI9GTPHb3I/AAAAAAAAADw/F9wRSaj1Qag/P1050676.JPG)

Iskarit olivat todella hyvän tuntuiset ja myös kitkattomat kasata. Kuvasta ei ehkä niin näy, mutta ne ovat harmaat väriltään eivätkä mustat. Bleedaus onnistui näppärästi sille tarkoitetun reiän avulla. Eli iskarin varsi vain haluttuun asentoon ja korkki kiinni. Ylimääräiset nesteet valuu pois. En laittanut mitää lisäshimmejä mäntiin niinkuin jossain on tehty ja smoothilta tuntuu. _edit_ Kuulemma ne shimmit pidentää e-clipsien ikää, eikä niinkään tee sen smoothimpaa siitä iskarista. Eli ne kannattaa laittaa jos pakissa on.

(https://lh3.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYI9HPxQF5I/AAAAAAAAADw/4UluniNk4_I/P1050685.JPG)

Ja kas sähköt jo paikoillaan. Kokonaisuudessaan aika helppo nakki oli kasata. Ruuvit menivät ilman kierteitten tekoa paikoilleen. Eihän se hiilikuitua ole, mutta jäykkä ja kaikinpuolin laadukkaan tuntuinen käteen. En laittanut ansmannin omia renkaita, kun ei sattunut uusia minipinnejä eteen olemaan hyllyllä :)
Nyt täytyy vaan odotella korimaalaamon tulosta ja sunnuntaina kisoihin testiajoon.  :tongue:
(https://lh5.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYI9IeMtZBI/AAAAAAAAADw/GWg7NmDJ-ys/P1050694.JPG)
Otsikko: Vs: Team C TC04/T4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 17.03.11 - klo: 21.56
Täällä lisää kokoomiskuvia TC04:sta.

https://picasaweb.google.com/axel.toivonen/TeamCTC04#
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 19.03.11 - klo: 07.47
Kori saapui räsäsen korjaamolta: :tongue:

(https://lh5.googleusercontent.com/_Ymb7bBjD-Lk/TYRDEEjk4pI/AAAAAAAAAEI/hjm4qch1FkM/18032011030.jpg)

Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: -HL- - 28.03.11 - klo: 11.17
Mites testiajot suju?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 28.03.11 - klo: 14.56
Sjuum elikkäs testiajot on suoritettu. Auto oli helppo ajaa ja käänty sopivasti. Laitoin 13 asteen ohjauspalat ja auraus oli nollassa ehkä jopa aavistuksen negatiivinen. Iskareissa oli jäykempää öljyä, eli ur 45 ja 40. Tosiaan hyvä ajettavuus, ehkä 6,5 lankanen moottori pikkusen liian ärhäkkä, mutta se nyt sattui käsillä olemaan. Hyvin pysy muuten vauhdissa mukana hiilikuituisten ja alumiinisten vehkeiden seassa. Kisan jälkeen huomasin että servoseiveri oli ihan liian löysällä että se ehkä aiheutti töyssyosuudella huonompaa kääntyvyyttä.

Etuiskarin varsi katkesi kun toinen auto tuli vastapalloon hypystä keulaan. Muuten oli pari isompaakin iskua,  muttei muuta hajonnu. Kaarteessa käyttäyty auto rauhallisesti mutta saattaisi se vakaaja takana nopeuttaa. Renkaat kun kulu, niin yllättävän helposti rupesi se perä irtoamaan. Sen sijaan muuten auto totteli "loogisesti" ainakin omasta mielestä. En kaivannut agressiivisempaa kääntymistä vaikka sen olisi säädöillä saanut. Diffit on ihmeen herkät ja smoothit tuossa ihan teräskuulilla, pystyy takadiffinkin melko löysäksi jättämään ilman että luistaa tms.

Seuraavissa kisoissa jäänee nelkku ajamatta, että saapi kunnolla keskittyä tuuppiin. Mutta tosiaan eipä paljon voi moittia autoa. Kestävältä vaikuttaa ja aloittelijaystäväliiseltä myös ajotuntuman suhteen.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 28.03.11 - klo: 15.08
Helpoiten rikkimenevä osa autossa on diffiboksin kansi.

Keskellä kantta oleva ruuvi korkkaa helposti, tähän kannattaa laittaa mahdollisimman pitkä ruuvi silleen ettei estä diffin toimintaa niin pysyy ehjänä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 24.04.11 - klo: 19.50
Tulipas kesäkautta availtua ulkoradalla. Hyvin pelitti X4, maavaraa piti vähän lisätä, mutta muuten meno tuntu tasapainoiselta. Eteen ei ollut vain holareita, kun viime kesän tamiyan vanteissa onkin se pienempi heksi, eli vähän semmone epälooginen oli alussa hyvällä pidolla. (edessä minipinnit takana holarit)  Ehkä voisi myös kokeilla pehmeämpiä jousia ja öljyjä, kunhan saapi heksit tai vanteet oikeen kokosena. Nyt on vakiojouset ja ur 45-40. Tuupissa oli samat muuten paitsi ohuempi öljy, ehkä ne vaatis kaveriksi myös ne pehmeemmät jouset. Hypyissä ei ollut mitään ongelmaa, mutta aina sais möykyt vielä pehmeemmin mennä. Ainakin mitä vertailee viime kesän 3racing durgailuun, niin on tää jousitus ihan eri maailmasta. :cool:

Viimestä akullista ajellessa alko raksahtelua kuulumaan voimansiirrosta. Ilmeisesti diffiboksin rattaat rupes lipsumaan. Ilmeisesti täytys shimmata ne tiukemmin, ettei vastaavaa tapahdu. Taakse shimmasin sillon melko just kohilleen, mutta eessä tais jäädä pientä välystä ja aattelin, ettei kait siinä eessä nii väliä. Ilmeisesti on siis väliä :afro: Kuitenkin toistakymmentä akullista oon tainnu ajellua sisällä+ulkona. Ihme kyllä muita osia ei saanu kärrynpyörilläkään poksahtelemaan. Kyllähän siinä monta kertaa piti jo maiskutella, että nyt nyt nyt, van meno vaan jatku...
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 24.04.11 - klo: 22.55
Tulipas kesäkautta availtua ulkoradalla. Hyvin pelitti X4, maavaraa piti vähän lisätä, mutta muuten meno tuntu tasapainoiselta. Eteen ei ollut vain holareita, kun viime kesän tamiyan vanteissa onkin se pienempi heksi, eli vähän semmone epälooginen oli alussa hyvällä pidolla. (edessä minipinnit takana holarit)  Ehkä voisi myös kokeilla pehmeämpiä jousia ja öljyjä, kunhan saapi heksit tai vanteet oikeen kokosena. Nyt on vakiojouset ja ur 45-40. Tuupissa oli samat muuten paitsi ohuempi öljy, ehkä ne vaatis kaveriksi myös ne pehmeemmät jouset. Hypyissä ei ollut mitään ongelmaa, mutta aina sais möykyt vielä pehmeemmin mennä. Ainakin mitä vertailee viime kesän 3racing durgailuun, niin on tää jousitus ihan eri maailmasta. :cool:

Viimestä akullista ajellessa alko raksahtelua kuulumaan voimansiirrosta. Ilmeisesti diffiboksin rattaat rupes lipsumaan. Ilmeisesti täytys shimmata ne tiukemmin, ettei vastaavaa tapahdu. Taakse shimmasin sillon melko just kohilleen, mutta eessä tais jäädä pientä välystä ja aattelin, ettei kait siinä eessä nii väliä. Ilmeisesti on siis väliä :afro: Kuitenkin toistakymmentä akullista oon tainnu ajellua sisällä+ulkona. Ihme kyllä muita osia ei saanu kärrynpyörilläkään poksahtelemaan. Kyllähän siinä monta kertaa piti jo maiskutella, että nyt nyt nyt, van meno vaan jatku...
Pitää shimmata todella tiukkaan se vanha diffiboksi. Samoin pitää shimmata moottorilta tuleva akseli, sit kestää ihan hyvin. TeamC:llä on tuohon myös uusi diffiboksi, joka toimii paremmin eikä ole niin kriittinen shimmauksen kanssa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 18.05.11 - klo: 11.28
Jyväskylän kisat on takana eli ensimmäine ulkokisa koskaan minun osalta (samoin tuupissa). Ja hyvältähän se auto tuntu ajaa. Alkuerissä meni aikaa kehnojen banaaniliittimien etsimiseen/korjailuun, Yks alkuerä keskeyty etutukivarren hajoomiseen (seiskapatin tolppaan alastulo, auts). Muuta remonttia ei kisoissa tullukkaan, mutta pari erää meni noissa hommissa.  Matilla näytti team edition menevän todella mukavasti, vaikka olikin vain 8,5 moottori. En tiedä oliko siellä muita ansmann/team c nelkkuja ajamassa?

Etuakselia pitää lyhentää, että mahtuu katsastuslaatikkoon. Sama homma oli tuupissa. Eli sopivilla pihdeillä milli pari pois kierteen päästä niin homma toimii. Ohuet mutterit lukitteella kiinni.

Ainoo mikä auton setupissa näytti vaivaavan, oli perän irtoominen vähän liian helposti. Pitänee kotiradalla testailla vakaajia tai jotain, auttasko asiaan. Viimeks oli ajanu epäpyhällä rengasyhistelmällä, että edessä oli todella vähän pitoa, nii ei tullu ilmi se liukastelu.

Vähän kaivelemaan, että kyllähä tällä joku rattimies varmaan ajas melko lujaaki, ite oon kuitenki vielä alottelija. Tasasemmalla suorituksella ois ollu jo monta pykälää korkeemmalla. 4 minuuttia finaalissa kakkosena ei riitä, kun pitäs vielä viimene minuuttiki ajaa tyrimättä. Onneks on kesä aikaa reenata enne seuraavaa osakilpailua ;)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Matti Räsänen - 18.05.11 - klo: 17.45
Hyvää rapsaa Patelta  :smiley:

Tosiaan itse ajoin X4TE:llä ja tosi kivasti kulki. Otti röykyt vastaan ilman yllätyksiä, kääntyy rodella hyvin mutta hallittavasti. Itsellä ei perän kanssa ollut ongelmia, oisko nuo vakaajat auttaneet mutta iskaritkin oli meillä erilaiset.

Setuppi:
pakettisetup
10 asteen Hub carriers
etuiskari UR30 taka UR25 (Big boret)
1,2mm vakaaja takana, edessä 1,4mm.
Siipi max downforce, loivempi kiinnitysasento

Edit. Vaurioita: takaiskarituen kiinnike meni kärrynpyöriä harjoitellessa + takaboksin pinjoni. Pitää shimmata tiukemmaksi samalla tavalla kuin etupääkin näköjään.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 18.05.11 - klo: 18.16
Edit. Vaurioita: takaiskarituen kiinnike meni kärrynpyöriä harjoitellessa + takaboksin pinjoni. Pitää shimmata tiukemmaksi samalla tavalla kuin etupääkin näköjään.
Tiukemmaks vaan jos on vanhat boksit. Diffi bokseista tuli päivitettyv ersio joskus talvella. En ole vielä tosin ehtinyt katsoa löytyykö niistä eroa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kojo - 12.06.11 - klo: 20.48
No niin. X4 hommattu rceet Matilta ja ensikokemuksia on kertynyt parin akullisen verran. Kasauksesta sen verran, että laatu ja rakenteen selkeys yllätti positiivisesti. Osat meni ilman ylimääräisiä hieromisia ja etenkin diffit ja iskarit oli selkeästi nopeampi/helpompi kasata kuin Assossa.

Matille kiitos ripeästä toimituksesta ja varaosa/optio-osa vinkeistä. Meikäläisen ajotaidoilla varaosillekin varmaan löytyy käyttöä.

Sähköinä itsellä graupnerin digiservo, dualsky 800 säädin+8,5t lrp:n vector. Akkuina gm:n 5600mah lipot.

Auto tuntui näin nelkkunoviisin näkökulmasta helpolta ajaa suoraan pakettisetupista, ainoastaan iskarit tankkasin jo kasausvaiheessa Schumacherin wt25 öljyillä. Rata oli tänään märkä ja lätäköitä joutui kiertelemään, mutta kaikenkaikkiaan auto tuntui hyvältä. Perä tuntui lyövän hieman peräkkäisissä patikoissa ja kippasi pari kertaa keulan kautta ympäri, mutta luulen että iskarisäädöillä/ajokorkeustrimmaamisella saadaan tuokin pois. Pahimmoilleen hellejakso taantui ja vettä alkoi ropottaa, mutta toivottavasti saisi paljon akullisia ennen Joensuun ja Pohjoisen kisoja, että ei olisi ihan tulppana.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 07.08.11 - klo: 11.56
Teinpäs tämän modin, (ooplesta kopsattu ohjeet) mm. stu wood suosittelee, joka tuupilla ajelee englannissa a-finaaleissahi. Tarkoituksena on lyhentää akseliväliä vähäsen. Ketteryyttä lisää ja perän käytöstä tässä koitetaan hienosäätää.

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=67253 (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=67253)
Nyt näyttäs renkaiden väli olevan sama kun trf501x:ssä. Normisetupillaha tämä auto on helppo ajaa, mutta ite kaipailen terävämpää reagointia ohjaukseen ja yleiseen käytökseen (vähän niinku trf :azn: , team edition on myös jonku millin lyhyempi). Osaako kukaan selittää, miten tuo iskarin sijainti vaikuttaa kulkuun? Useimmissa 4wd krossareissaha ne iskarit on tuossa etupuolella.
Tukivarret on siis käännetty nurinperin, eli vasen oikeaan ja päinvastoin. Hubit piti myös irrottaa ja kääntää oikeaan suuntaan. Iskaritorniin pitäisi olla varmaan vielä 5-10mm pitempi ruuvi (nyt on paikallaan alkup).



(http://dl.dropbox.com/u/16237957/x4/P1050989.JPG)
(http://dl.dropbox.com/u/16237957/x4/P1050982.JPG)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: mehtis - 09.08.11 - klo: 22.07
Moro, pääseekö tällä paketilla jo alkuun?

1   x   X4 Buggy kit
2   x   Ceramic balls (12) X2/X4
1   x   Shim 10x12x0.2mm 8kpl
1   x   xBase 2.0 SE (laturi)
1   x   LiPo Safety Bag
1   x   W6 3CH 2.4GHz

rceet.netistä löytyy tosta laturista tietoo.
Vielä niinkuin lipot, servo ja moottori&nopari.
Onko tuo laturi niinkun verkko virtaan kytkettävä eli ei tarvii erillistä virta lähdettä, mulle nämä sähkö jutut vielä ihan tuntemanton alue niin vinkkejä saa antaa mitä kannattaa huomioida.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 09.08.11 - klo: 22.17
Kantsii ostaa diffiboxit sekä diffirattaat varaosiks kans, diffirattaat saattaa mennä ku treenaat shimmausta ja diffiboxi kun ei laiteta tarpeeksi pitkää ruuvia iskaritornin pidikkeestä diffiboxin läpi.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: mehtis - 09.08.11 - klo: 22.35
http://www.modelsport.co.uk/fusion-exceed-ultra-550-monster-brushless-combo-7.5t/rc-car-products/34542 (http://www.modelsport.co.uk/fusion-exceed-ultra-550-monster-brushless-combo-7.5t/rc-car-products/34542) Olisko tollainen combo hyvä? Vai löytyykö edullisemmin muita comboja?
Ja tuommoinen servo http://www.modelsport.co.uk/savox-sc-1251mg-low-profile-size-servo/rc-car-products/36399 (http://www.modelsport.co.uk/savox-sc-1251mg-low-profile-size-servo/rc-car-products/36399) vai riittääkö tämmöinen http://www.modelsport.co.uk/savox-sh0252-standard-size-digital-servo/rc-car-products/36398 (http://www.modelsport.co.uk/savox-sh0252-standard-size-digital-servo/rc-car-products/36398)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: jarkkom - 09.08.11 - klo: 22.56
Säädin ja moottori on täysin väärä. Osta muutenkin Suomesta, toimii takuutkin pikkasen paremmin.

http://www.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a (http://www.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a)

tai jos oikein tiukkaa tekee ja haluaa kokeilla laitteiden kestävyyttä niin:

http://www.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t (http://www.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t)

Noi servot on OK, yleensä vaan lyhyttä servoa ei nelkkukrossiin viitsisi panna. Savöxia edustaa Suomessa HF ja RF.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: mehtis - 10.08.11 - klo: 00.12
http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0) käykös toi combo?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: mof - 10.08.11 - klo: 07.38
http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0) käykös toi combo?

Sidewinderissä on huono bec, joten se saattaa sammuilla tehokkaiden servojen kanssa, kuten esimerkiksi tuon linkittämäsi savöxin.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Matti Räsänen - 10.08.11 - klo: 10.46
1   x   xBase 2.0 SE (laturi)
Onko tuo laturi niinkun verkko virtaan kytkettävä eli ei tarvii erillistä virta lähdettä, mulle nämä sähkö jutut vielä ihan tuntemanton alue niin vinkkejä saa antaa mitä kannattaa huomioida.

Kyllä toimii myös töpselistä, muuntaja on mukana.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 13.10.11 - klo: 17.35
Tuolta parit setupit:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=82917 (http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=82917)

simon mossillakin näyttää olevan tuo takatukivarsien kääntömodi... Ja team editionista on leikattu vähän hiilikuitua että fleksaa enemmän.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: -Juho- - 20.10.11 - klo: 17.06
Tuollainen tuli kasailtua:
Team C T4

Kasauksessa ei ollut mitään mainittavaa, kaikki sopi toisiinsa erinomaisesti ja lopputulos hivelee silmää  :tongue:
Tähän on ratasdiffitkin tulossa lähiaikoina!
Sähköiksi tuli Hobbywing Xerun 120A ja 6.5T
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 20.10.11 - klo: 20.36
Sain Omaani tänään aikaiseksi tuon takaiskarien uudelleen sijoittelun. Homma oli sinänsä helppo, enempi puuhaa vaati tuon kallistuksenvakaajan kiinnitys. Se hoitui lopulta Tamiyan mutterimallisilla palloilla.

(http://i6.aijaa.com/b/00401/8912344.jpg)

(http://i6.aijaa.com/b/00029/8912345.jpg)


Autosta ja kasaamisesta enempikin tarinaa ja kuvaa: http://www.rcautoilua.fi (http://www.rcautoilua.fi)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 26.10.11 - klo: 18.50
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu!  :afro:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: pOINTER - 27.10.11 - klo: 15.27
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu!  :afro:
Löytyykös diffiboxin sisuksista kuvia mistäänpäin internettiä? Diffi kokonaan muovia vai löytyykös diffiin sisältä peräti metallia..
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 27.10.11 - klo: 15.59
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu!  :afro:
Löytyykös diffiboxin sisuksista kuvia mistäänpäin internettiä? Diffi kokonaan muovia vai löytyykös diffiin sisältä peräti metallia..

Ymmärtääkseni nuo ovat täysin  metallirattaiset.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: pOINTER - 16.11.11 - klo: 00.09
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu!  :afro:
Jotain uutta tietoa/kuvia vuotanut jostain tuutista?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 16.11.11 - klo: 00.14
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu!  :afro:
Jotain uutta tietoa/kuvia vuotanut jostain tuutista?

Viimesimmät huhut kertoo että kuun vaihteessa viimeistään saatavilla, 4wd SC on joulukuussa USA:n markkinoilla ja siinä autossa on vakiona ratasdiffit.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 16.11.11 - klo: 22.13
Tulipa tänään vastaan iloinen yllätys uutta BigBore iskaripussia avatessa:

(http://i11.aijaa.com/b/00205/9068902.jpg)

Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: zippola - 28.11.11 - klo: 03.49
Dodiin, itsellekkin tuossa tupsahti x4te versio :) Mitäs tuossa nyt eilen ehdin vähän kasailla niin todella laadukas vaikutelma jäi heti fiilikseksi. Dremeliä ei ainakaan vielä ole tarvinnut ja tuskin tarviikaan, sen verran hyvin näyttäisi istuvan osat yhteen. Lisäilenpä tuossa kommenttia kun kasaaminen etenee :)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Silppa - 28.11.11 - klo: 17.47
Odotellaan...

(http://silpa.kuvat.fi/kuvat/RC/T4.jpg/_smaller.jpg?hash=39511)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: pOINTER - 28.11.11 - klo: 19.05
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 28.11.11 - klo: 19.19
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?

Kahdella rattaalla saadaan ainakin hitusen painoa pudotettua ja diffiä herkemmäksi(?). Muuta toiminnallista eroahan tuossa ei nelirattaiseen ole.
Kestävyys tosiaan lienee ok tuon kokoisessa härvelissä kahdellakin pikkurattaalla. Se jää nähtäväksi.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 09.12.11 - klo: 22.11
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: -Juho- - 09.12.11 - klo: 22.42
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)
Tulipa noilla kurvattua akullinen jo Tikkurilassa.. Öljyt saa olla sitten joitain kymmeniätuhansia. 10k/5k tuntui tosi löysältä. Auto tuntui kääntyvän paljon paremmin, kuin rapsakoilla kuuladiffeillä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 10.12.11 - klo: 23.05
Siinä ne nyt sit olis:
(http://i6.aijaa.com/b/00993/9193818.jpg)

Tein omani 7000 öljyillä ja tuli mielestäni järkevän tuntuiset. Kasausohjeet olivat paremmat kuin TeamC autoissa yleensä ja ohjeiden shimmityksestä jouduin taakse vaihtamaan yhden prikan eri puolelle diffiä.

ja vielä vertailun vuoksi Durango (vasen) ja tC diffi vierekkäin:
(http://i11.aijaa.com/b/00668/9193820.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: zippola - 19.12.11 - klo: 08.17
Nyt ois ekat wj-kisat takana autolla ja täytyy kehua kestäväksi pirssiksi kyllä, sai melkoista pommitusta ja mitään en rikki saanut. Tuntui heti alusta "omalta autolta", kääntyy vähemmän kuin ex-durango, mutta tosi helppo oli tottua ja saada tuntuma autoon. Iskarit vaatii vielä pientä hienosäätöä mäntien osalta ja varmaankin taakse vaihdan pidemmät pallokupit alapäähän, niin saapi hieman lisää ulosjoustoa.

Tosi positiivinen fiilis jäi ja suuret kiitokset rceet.net:in tuesta auton kanssa :)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 01.02.12 - klo: 09.53
Tuossapa toimivaa setuppia pirssiin:

http://www.rcautoilua.fi/wp-content/uploads/2012/01/T4setuptiksi.pdf (http://www.rcautoilua.fi/wp-content/uploads/2012/01/T4setuptiksi.pdf)

-N
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 09.02.12 - klo: 05.18
Yllä olevalla setupilla tuli käytyä turussa kisaamassa ja vauhti oli aika hyvin kohdillaan sielläkin. Finaalit meni omalta kohdin pieleen parin rikkoontuneen laakerin ja tukivarren pinnin katkeamisen takia, mutta raakaa vauhtia oli autossa ihan mukavasti ja a-finaaliin kerkeäminen ei ollut mikään ongelma.

Henkka ajoi normaali diffeillä ja parilla pienellä omaan makuunsa sopivalla muutoksella vielä asteen kovempaa. Toki kuskikin oli asteen tai kaksi kovempi :)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Stilo - 09.02.12 - klo: 19.00
Muutamia muutoksia tuli tosiaan päivän aikana tehtyä tohon lähtökohtana toimineeseen Nikon setuppiin. Meillä on tahtonut nelkun ajotyylit erota aika paljon Nikon kanssa, niin hienosäätöä tarvitsi. Myös Nikon ratasdiffi muutti aika paljon autoa jolloin sama setuppi ei toiminut pelkillä kuuladiffeillä suoraan.

Muutoksia:
-Lyhyt akseliväli, kääntyi paremmin etusuoranpäässä.
-Ackerman sisemmissä reijissä, käänti paremmin 180 mutkat, mutta kääntyi vähän vähemmän ulos mutkasta, kokonaisuutena ainakin omaan hanskaan aavistuksen parempi.
-1,5mm antisquati shimmiä takatukivarsien etukiinnikkeen alla, kääntyi silleen selkeästi paremmin 180 mutkissa. Antisquatiahan voi säätää myös kääntelemällä paloja,  shimmaamalla säätäessä tarvii diffiboxista dremelöidä vähän pois jotta tukivarsille ja tukivarrenkiinnikkeelle saa lisää tilaa.
-2mm rajotettu ulosjoustoa takapäästä jotta perä irtoaisi helpommin 180 mutkissa, mutta ei käytännössä kyllä vaikuttanut

Meikäläisen ultimate 35-30 öljyt oli tosi löysät, pitäisi testata 40-35 tai jopa 45-40, mutta en sitten kerennyt/jaksanut kisoissa läträtä. Jos ennen seuraavaa kisaa kerkeisi testaamaankin.

Tästä löytyy Turun setuppi. (http://dl.dropbox.com/u/21702387/T4_WJ3_2012.pdf) Kokonaisuutena tuolla setupilla auto oli ihan järjettömän helppo ajaa. Vähän aliohjaava peruskäytös vaati tarkkaa ajolinjaa, mutta ei myöskään tehny mitään ylimääräistä ja siten pystyi nakuttamaan tosi tasaista tulosta.

Kasauksen ja ekojen testien jälkeen Team C T4 autosta on kyllä varsin positiivinen kuva. Rakentamisessa ei suuria ongelmia tullut vastaan, muutamia pikkujuttuja joita on joutunut muittenkin merkkien autoissa hieman viilailemaan ja shimmailemaan. Auton rakenne ja materiaalitkin tuntuu olevan varsin kohdillaan. Diffeistä tuli keraamikuulilla suorastaan loistavat ja iskarit on varmaan parhaat joita olen käyttänyt. Tässähän on ihan tosissaan ruvennut odottamaan jo kesän saviratoja jotta pääsee säätämään ihan tosissaan autoa omaan hanskaan. Tietysti myös ne loput WJ kisat innostaa myös.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Stilo - 07.05.12 - klo: 23.29
Nyt on ensitestit savella tehty Vaasan kevätcruisingeista ja vauhtia tuntui riittävän. Setuppi oli suhteellisen hatusta vetäisty, mutta tuntui toimivan. Päivän aikana muutin viimeisestä winterjumpsin säädöstä autosta etupäätä löysemmäksi ja katkaisin takaylädekin poikkipalan. Varsinkin takadekin katkaisu auttoi todella paljon, ennen sitä auto oli todella herkkä lähtemään poikittain pienestä ohjausvirheestä joka kostautuu varsinkin Vaasan keskishikaanissa. Mutta pienen dremelöinnin jälkeen perä seurasi nätisti keulaa. Myös takaiskarit mulla oli siirrettynä tukivarsien etupuolelle ja kiinnitys reijät porattu tukivarren etupuolelle, eli tukivarsia ei ollut käännetty. Toivottavasti pääsisi vielä pari päivää jonnekkinpäin ajamaan ennen Vaasan ekaa SM kisaa, testattavaa riittäisi, esimerkiksi pitää vielä testata takaiskareita alkuperäisellä paikalla ja linkkien kulmat ei välttämättä ole mitkään parhaat.

Kevätcruising setuppi (http://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_kevatkruising.pdf)
Setupissa huomiona, että autossa on asson pallot jotka ovat noin 1mm matalemmat kuin TeamC vakiot, eli siitä johtuu nuo -1mm shimmit joissain paikoissa. Team C vakiopalloilla kun pistää ilman shimmejä vastaavat paikat niin ei varmasti juuri ole eroa. Pistän jatkossa heti päivitystä topiciin kun keksin jotain uutta. :smiley:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: rs tuning - 09.05.12 - klo: 22.25
Näkyy olevan pääasiassa T4, eli hiilikuituversioiden käyttäjien kommentteja ja tulikin mieleen
tosta ylädekin modauksesta, jolla sen saa fleksaamaan enemmän, että onkohan "muovimalli"
TC04/X4Pro:ssa jäykempi vai joustavampi runkorakenne?

Pitäis kans jonkunlainen setuppi nyt saada SM:iin laitettua, kun on ton auton kanssa säädöt vielä ihan hukassa.
Ei olis pitäny laittaa vanhaa uskollista (X5) vielä varastoon eläkkeelle :embarrassed:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: rs tuning - 12.05.12 - klo: 17.33
Meinaan kokeilla vanhoja Losin iskareita, mutta rupesin ihmettelemään mitkä männät niihin laittaisin?

Nyt näytti ainakin takana olevan paikallaan mielestäni oranssit ja jousia ei löytyny muita kuin
Eteen vihreät (mitä muutkin näyttää käyttävän), lisäks eteen oranssit ja takana pinkit (hiukan
jäykemmät kuin keltaset, jotka on valkosista seuraavat, joita porukka näyttää käyttävän)

Noi vakiot ohkaset iskarit ei taida mun käyttöä kestää (yhen varren katkassu, melko kevyessä kolarissa)
 ja bigboret on hinta/laadultaan ihan liian kalliit, jos joku epäilee iskarivalintaa tässävaiheessa... :embarrassed:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jukis - 12.05.12 - klo: 17.40
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: rs tuning - 12.05.12 - klo: 23.46
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.
Ok onko ne sit nitratut vai mitä niis on eroo TeamC:ssä?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jukis - 13.05.12 - klo: 00.21
En tiedä varmaksi sanoa mutta eiköhän ne ole eri terästä. Sen tiedän että ansmannin iskarinvarret katkeavat ja team c:n eivät. Myöskin sen tiedän että lujempaa terästä on kallista työstää, sen takia on helppo säästää kun käyttää helpommin koneistettavaa perusterästä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Stilo - 29.05.12 - klo: 22.23
Ihan kohtalaisesti meni Vaasassa reilu viikko sitten ensimmäinen kunnon kisa TeamC T4:llä. Alkuerissä olisi voinut vauhdin puolesta saada paremmankin lähtöruudun, mutta vähän huonoa tuuria + omaa kouraa niin seiskaruutu 4.&4. pisteillä. Finaaleissakin olisi voinut olla 3. paikkaan mahdollisuudet, mutta piti sitten kourata ekassa finaalissa tokavikalla kierroksella.  :tongue: Viimeisessä finaalissa tuli sitten testattua miten T4 kulkee kolmella iskarilla kun ekassa mutkassa meni iskarinvarsi kolarissa poikki. Neljäs sija nyt ei ihan täyttänyt tavoitteita, mutta ihan mukava alku kaudelle uudella vielä varsin testaamattomalla kalustolla.

Kokonaisuutena auto pelitti varsin mukavasti. Aavistuksen olisin vielä kaivannut lisää kääntyvyyttä parissa kohtaa, mutta pääasiallisesti kyllä toimi tosi hienosti ja kierrosajatkin oli kärjen tasolla. Seuraavaa kisaa ennen pitää vielä päästä testaamaa useampaakin juttua, eiköhän Joensuussa ole vielä entistä nopeampi.

Setuppi (http://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_MS1_2012.pdf)

(http://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_vaasa.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Stilo - 04.07.12 - klo: 20.06
Joensuussa alkuerät meni ihan kohtuullisesti ja finaaleissakin oli vauhtia kohtuullisesti vaikka omaa kouraa ja huonoa tuuria sieläkin oli. Slipperi oli turhan löysällä ja sitä koko päivän kiristelin, mutta vasta viimiseen finaaliin se alkoi pitää tarpeeksi kun käänsin kiristyksen loppuun saakka kiinni. Finaaleihin hieman riskillä kokeilin heittää takavedosta iskarit suoraan kiinni, kun se toimi niin hyvin röykyissä ja nelkku vähän pomppi varsinkin takapään osalta. Öljyt oli varmaan pykälää turhan jäykät, mutta ei ne nyt kovin huonoilta tuntunut, ehkä vähän vakaampi oli ajaa varsinkin molemmat nopeammat mutkat. Pitää testata Lavankoon mennessä noita iskareita enemmän.

Setuppia Joensuusta (https://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_MS2_2012.pdf)

Näköjään kahden kisan jälkeen kolmantena sarjassa, ihan kohtuullisesti testauksen määrään nähden. Ehkä sitä jo seuraavissa kisoissa voi haastaa kärjen ihan tosissaan.  :wink:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jarpeli - 23.07.12 - klo: 13.03
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit (http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit) autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: patez - 23.07.12 - klo: 14.20
Kyllä sillä epäilemättä ajelee, ite olen sisällä tykännyt tuosta vanhemmasta x4pro mallista. Aika paljonhan noissa on samoja osia teami version kanssa. Muoviamme on erilainen, mutta voimansiirto,tukivarret,iskaritornit jne. taitaa olla geometriakin aikalailla sama. Heikko kohta mahtaa olla diffiboksit, riippuen miten niitä kolauttelee.. Muttei mitään semmosta, että säkillistä kannattaa varastoon ostaa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: KooBee - 23.07.12 - klo: 22.17
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit (http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit) autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.

Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jarpeli - 23.07.12 - klo: 23.18
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit (http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit) autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.

Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
No täytynee kai myöntää, että ilmassa saattaa olla pientä itselle uskottelua ettei eurorc:n kassa kilahda.
Tuntuu vain tekosyyt käyvän vähiin. Vaikkei tääläpäin juurikaan noita teamc :n autoja ole että saisi setit kopioitua, mutta enköhän jopa minä nyt jotain tuollakin saisi aikaan.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 24.07.12 - klo: 08.38
Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
Juuri näin, TS2:ssa ongelma oli suurin viime vuonna koska auto oli niin pitkä ja keulassa oli suunnitteluvirhe.
Kun siitä osasi avata 2 ruuvia niin ongelmat poistuivat, tämän lisäksi on vielä autossa nykyään 2147 osa joka on sen verran jykevä että kyllä se kasassa pysyy. Toki autot menevät aina välillä jostain rikki, mutta keulapala taitaa olla yksi auton halvimmista vararosista, joten parempi rikkoa se kuin jokin kallis osa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Stilo - 06.09.12 - klo: 21.27
Kausi ollut jo pari viikkoa paketissa niin kootaan vähän vielä ajatuksia kaudesta ja pistetään viimiset setupit jakoon.

Elikkäs Vantaalla auton sai pienillä muutoksilla hurjaan vauhtiin, josta lopputuloksena TQ ja viikonlopun nopein 5min tulos. Finaaleissa sitten omaa kouraa ja lopputuloksena neljäs. Joensuuhun nähden oikeestaan erona pienet muutokset linkkien korkeuksissa ja leikkasin rungon sivupaloista etuosat pois lisätyn fleksin toivossa. Jätin siis pelkästään akkua kiinni pitävän osan paikalleen. Ei ollut iso ero käytöksessä, mutta ehkä aavistuksen helpompi ja enemmän kääntyvä auto oli lopputuloksessa. Lyhensin kanssa akseliväliä edestä kun se alumiinisillä caster paloilla on mahdollista, kanssa ehkä vähän paremmin kääntää autoa. Palasin iskareissa myös 6x1,2 reikiin kun tuntui paremmalta.

(https://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_vantaa.jpg)

Oulussa sitten muutin vielä autoa sen verran, että dremelöin etulinkille lisäkiinnitys reijän. Huono kuva aiheesta:
(https://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/etulinkki_mod.jpg)
Tuolle pidennetyllä linkillä sain auton toimimaan jäykemmän etujousen kanssa ja täten tulemaan pienistä hyppyreistä tasaiselle paremmin. Keula oli löysällä etujousella taipuvainen kyntämänä alastulossa ja silloin tahto meno tökätä kuin seinään.

Tuloksellisesti Oulussa ei äärettömän hyvin mennyt, suhteellisen perus suoritus sijoituksen ollessa 8. Hetkittäin vauhia oli parempiinkin sijoihin mutta sitten vähän tuli tilanteita.

Lopputuloksena maastosarjassa 5.  muutaman pisteen pronssimitalia perässä. Vähän paremmalla tuurilla sekin olisi ollut saavutettavissa, mutta se on sitä racingiä. Pääasiallisesti ollut mielenkiintoinen kesäkausi. Paljon taas uutta oppinut. Oli kiva kokeilla kaikkea uutta ja hakea suhteellisen tyhjältä pöydältä nopeita setuppeja. Ja mikä parasta, siinä tuntui jopa onnistuneen välillä. Valtterin vähän vakiommalla autolla ajama loistava finaalipaikka Vantaalla myös osoittaa, että autosta kyllä löytyy vauhtia...

Oulu setup (https://dl.dropbox.com/u/21702387/rc/T4_MS4_2012.pdf)

Kiitokset kaudesta ja supportista Team EuroRC varsinkin: Niko, Valtteri, Silppa ja Axel.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 15.11.12 - klo: 13.10
Hommasin kesän lopussa Team C:n TR04Pro, kun heräsi mielenkiinto 4WD autoon. Oli pari vaihtoehtoa

joiden välillä harkitsin Tamiya DB02 Leonis ja TR04Pro, koska auton piti olla sellainen johon sopii pötkölipot ja

auto piti saada Suomesta. Valintaa helpotti TR04Pro:n hinta joka laski juuri sopivasti, kun olin autoa

hankkimassa, 165e todella halpa. Mietin myös autojen osien päivitys tarvetta, Leonis olisi vaatinut aika

paljon päivittämistä, että siitä olisi saanut kohtuullisen kilpurin. TR04Pro:ssa on kaikki mitä leonikseen olisi

pitänyt päivittää, aluiskarit ja slipperi tulee ensimmäisenä  mieleen. TR04Pro:ssa on myös ratasdiffit, joka

myös vaikutti valintaan.

   Auto oli helppo koota ohjeet oli selkeät ja osat meni paikoilleen ilman viilaa, höylää ja vasaraa. Käsi

tosin oli rakkuloilla ruuvien vääntämisestä, niitä taisi olla ainakin tuplat verrattuna 2WD autoihin.

Ruuvilukitetta on syytä käyttää niissä kohdissa missä siitä ohjeissa mainitaan!!

Sähköt mahtuu autoon heittämällä eli tilaa on riittävästi. Mulla on kiinni Hobbywingin xerun 120A V2.1 nopari,

6.5 moottori, TeamXcore X0907 low profile Servo ja sanwan  RX 451 vastari.

   Olen ajanut autolla tämän kauden ensimmäiset WJ kisat ja mulle ne oli ensimmäiset

viralliset RC kisat mihin olen koskaan osallistunut. Olen tulokseen tyytyväinen, koska en ollut viimeinen, taisi

jäädä pari Durangoa taakse. ;)

Auto oli aika pitkälti vakio palikoilla koottu, päivitys osia oli eteen ja taakse vakaaja setit TU0432, CNC Front

Hinge Pin Brace TU0416 ja CNC Motor Mount TU0415. Suosittelen hommaamaan ainakin CNC Front Hinge Pin

Brace:n , koska vakio on todella heikkoa tekoa ja vakaajat.

Taakse kannattaa laittaa lisäpainoja aika reilulla kädellä, koska suurin osa auton painosta on etupäässä.

Hypyissä jos painaa liikaa jarrua eikä korjaa kaasulla auto päätyy aika usein nokan kautta katolleen,

lisäpainot  korjaa tilannetta.

   Omaan autooni hommasin uuden muovirungon, johon saa satulalaukku lipot, uuden korin ja vaihdoin

TRF:n iskarit ja laitoin takaiskarit tukivarsien etupuolelle. En ole vielä päässyt ajamaan näiden muutosten

jälkeen, niistä lisää myöhemmin.

Pari kuvaa
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.01.13 - klo: 11.36
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: eurorc.com - 08.01.13 - klo: 11.46
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.01.13 - klo: 12.03
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel

Loistava uutinen! :)
Ei tohon diffin shimmaukseen, mitään ohjeita olis?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.01.13 - klo: 13.14
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net (http://www.TeamCRacing.net)

Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 08.01.13 - klo: 13.33
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net (http://www.TeamCRacing.net)

Joo noi on kuuladiffille, sitäkin hierottiin silloin aikoinaan hetken ennenkuin pyysimme tehdasta tekemään tuon ohjeen kokemusten perusteella, sen jälkeen ovatkin kestäneet tosi hyvin. Yleensä tiukempi shimmaus on ollut hyvä lähtökohta TeamC autoissa.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 08.01.13 - klo: 14.33
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net (http://www.TeamCRacing.net)

Joo noi on kuuladiffille, sitäkin hierottiin silloin aikoinaan hetken ennenkuin pyysimme tehdasta tekemään tuon ohjeen kokemusten perusteella, sen jälkeen ovatkin kestäneet tosi hyvin. Yleensä tiukempi shimmaus on ollut hyvä lähtökohta TeamC autoissa.

Katot tarkemmin noita kuvia niin huomaat, että ne on ratasdiffin shimmaus ohjeet. ;)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: _valtsu_ - 08.01.13 - klo: 19.26
Mielestäni tuon kaltaisiin shimmaus ohjeisiin ei kannata suoraan luottaa. Valumuoviosat, kuten diffiboxi eivät välttämättä aina ole tismalleen samankokoisia. Durangon sivuilla melko hyvät ohjeet tuohon: http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=1&article_id=2584 (http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=1&article_id=2584)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 15.01.13 - klo: 00.15
teamC t4v2/v3 tm2 diff shiming (http://www.youtube.com/watch?v=NPwRsEhYYug#)

Näin Saksalaiset shimmaavat.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jugga - 21.01.13 - klo: 23.04
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044)  kukaan tuolta tilaillu?

edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: sakke76 - 22.01.13 - klo: 11.53
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044)  kukaan tuolta tilaillu?

edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii

Itse olen Lindingeriltä pari tilausta tehnyt ja aina on kamat tullu perille. Tuolla on muutenkin välillä hyviä tarjouksia Ansmannin autoista.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jugga - 22.01.13 - klo: 12.45
Ok hyvä tietää! Olen alkanu tuumaileen sähkökrossia e-revo ja tt-01 rinnalle.. Olis   mukava päästä joskus sisärataa kokeileen ja vaikka ihan yksi kisa joskus ajamaan mut ei tolla revolla oikeen sisäradalla kait oikeen tee mitään ja tt-01:llä ei oikeen krossirataa ajella  :laugh: tämä topiikki kyl on herättäny mielenkiinnon team C:hen.
Kannattaakos ostaa ihan kit paketti ja miettii sähköt siihen itte vai onko noissa paketeissa missä valmiina kone niin millaista laatua?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 22.01.13 - klo: 14.58
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044)  kukaan tuolta tilaillu?

edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii

Tosta linkin autosta kannattaa hommata pro versio eli TR04Pro ja siihen sähköt erikseen. Se on jo paljon lähempänä kilpa-autoa. Vaati sekin vielä parannuksia, mutta varmasti on kannattavampi hankinta kuin
tuo minion.

http://fi.eurorc.com/ (http://fi.eurorc.com/)

http://www.rceet.net/ (http://www.rceet.net/)

Noista kaupoista kannattaa kysellä autoa, kummassakaan ei  näyttänyt olevan tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Jugga - 23.01.13 - klo: 20.19
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044)  kukaan tuolta tilaillu?

edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii

Tosta linkin autosta kannattaa hommata pro versio eli TR04Pro ja siihen sähköt erikseen. Se on jo paljon lähempänä kilpa-autoa. Vaati sekin vielä parannuksia, mutta varmasti on kannattavampi hankinta kuin
tuo minion.

http://fi.eurorc.com/ (http://fi.eurorc.com/)

http://www.rceet.net/ (http://www.rceet.net/)

Noista kaupoista kannattaa kysellä autoa, kummassakaan ei  näyttänyt olevan tällä hetkellä.

No katohan.... Kiitoksia tästä!
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 27.01.13 - klo: 20.47
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel

Olen ajanut noilla uusilla parannetuilla rattailla 20 akullista testiä ja vielä ei näy mitään kulumisen
merkkejä. Nyt tuntuis rattaat kestävän. On taas ilo ajella nelkulla, kun pääsee kunnolla ajamaan ja
on saanut säädettyä autoa paremmaksi, niin huomaa myös tulosten paranevan.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: sulx - 25.02.13 - klo: 12.08
Ör,
First post evö. Eniveis aattelin mainita, että jos haluaa passelin pöly/lumisuojan halvalla ja helposti niin Stampedeen tarkoitettu dusty motorsin suoja käy suoraa ja passaa mitoiltaan aika mallikkaasti. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140921826661 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140921826661)

(https://dl.dropbox.com/s/87bx5n96iva58gw/Photo%2022.2.2013%2018.41.29.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: eetuurr - 01.03.13 - klo: 10.07
Mutta eikö tuosta mene lumi läpi koska on noin läpinäkyvä? :grin:
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: sulx - 03.03.13 - klo: 08.58
Ensitesti tehtiin nollakelissä yhden akun verran. Hyvin kerää puskurit lunta =)

(https://dl.dropbox.com/s/ily7gqzdqpyott5/Photo%2023.2.2013%2018.06.59.jpg)

(https://dl.dropbox.com/s/go1m2vsk0z0ekmv/Photo%2023.2.2013%2018.08.09.jpg)

Tumma kohta xt60 johtuu sytkäristä eikä oikosulusta ;)
Ihan hitusen kosteutta pääsee keulasta ja akun kohdilta kun siihen jää parin millin rako mutta ei mitenkään hälyttävästi. Siihenkin voi vetästä vaikka teipin tms suojaksi. Lämpö ja paine puskee kosteuden poispäin ja pitää sisäpuolen kuivana.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Take95 - 03.04.13 - klo: 17.32
Itselleni on nyt kertynyt kokemusta autosta muutaman kymmenen akullisen verran. Ilman ongelmia ei kuitenkaan ole selvitty. Tukivarsien hinge pinnit/tapit tuntuvat olevan heikkoa tekoa, sillä eilen sain uusia toisen etutukivarren tapin kaksi kertaa yhden akullisen aikana. Mukana oli hiukan huonoa tuuriakin, mutta toinen törmäys tapahtui kyllä niin pienestä vauhdista, että tapin katkeaminen oli ihme. Tukivarren tapin katkeaminen johtaa samalla myös iskarin korkin korkkaamiseen ja hinge pin bracen vääntymiseen, joten osia sai vaihtaa. Yhden aikaisemman kerran tappi on myös katkennut "kevyestä" pususta radan laitaan. Tukivarsia voi puolestaan kehua, sillä ne eivät ole olleet moksiskaan. Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: nikoprkl - 03.04.13 - klo: 17.57
Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?

Hot bodiesilta ja kyosholta löytyy ainakin noita 48,5x3mm tappeja, jotka sopivat suoraan ja ainakin hb on testattu kestäviksi.

-Niko
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: pOINTER - 03.04.13 - klo: 21.01
Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?

Hot bodiesilta ja kyosholta löytyy ainakin noita 48,5x3mm tappeja, jotka sopivat suoraan ja ainakin hb on testattu kestäviksi.

-Niko
Tamiyan taka hingepinni on myös tuon 48,5x3mm, jos se oikea pituus on.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9805681-TRF501X-3x485mm-Shaft-101347 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-TRF201TRF502XTRF511DB01DB02/9805681-TRF501X-3x485mm-Shaft-101347)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: zeniitti - 23.04.13 - klo: 13.54
Mistä löytyis edullisimmin diffiratassetti Ansmann Racing BLIZZARD BUGGY 1/10 4WD:hen? Jonkun tiedon mukaan se on sama kikatin kuin tuo Team C:n Minion. Tilasin just modelsportista diffiruuvisetin x2, mutta on backorder. Jos hinta ei ole kova, niin voishan sitä vaihtaa rattaat eteen ja taakse.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 23.04.13 - klo: 14.12
Mistä löytyis edullisimmin diffiratassetti Ansmann Racing BLIZZARD BUGGY 1/10 4WD:hen? Jonkun tiedon mukaan se on sama kikatin kuin tuo Team C:n Minion. Tilasin just modelsportista diffiruuvisetin x2, mutta on backorder. Jos hinta ei ole kova, niin voishan sitä vaihtaa rattaat eteen ja taakse.
http://www.eurorc.com/product/3288/teamc-gear-diff-for-tc04tr04 (http://www.eurorc.com/product/3288/teamc-gear-diff-for-tc04tr04)

tuossa pitäisi olla oikean pituinen kardaani. Jos muistan oikein blizzardissa oli lyhyt takakardaani.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: Metsäläinen - 14.08.13 - klo: 12.38
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.

http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: eurorc.com - 14.08.13 - klo: 12.46
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.

http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Ensimmäinen proto saadaan Suomeen syyskuussa, meidän uudelle tiimikuskille. Itse auton tuotanto on varmaan sitten "syssymällä" eli ei tiedetä mitään vielä. Tällähetkellähän T4 v3 on tosi kova luu autona, joten isot odotukset TM4 osalta.

t. Axel
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: RadioC - 05.09.13 - klo: 11.08
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.

http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)

Lähes samalainen kuin asso b44.2, ainaki totetus on samalainen kun tuossa assos. Teamc lienee kopioinnin alalla?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: KooBee - 05.09.13 - klo: 11.39
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.

http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)

Lähes samalainen kuin asso b44.2, ainaki totetus on samalainen kun tuossa assos. Teamc lienee kopioinnin alalla?

Eihän tuo ole lähellekään samanlainen kuin Asso. Tuossa on shorty-akku toisella puolella takana, moottori takana (toisella puolella kuin akku, samaan tapaan kuin TM2:ssa).

Assossa on saddle packit takana ja moottori edessä, mikä on ihan yleinen käytäntö suurimmassa osassa nykyisistä nelivetoautoista.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: moti - 05.09.13 - klo: 11.40
Eipä tuo layout nyt ihan täysin Asson B44.2:sen kanssa ole vastaava.

Assossa käsittääkseni on edelleen satula lipot auton takaosassa ja moottori pukista eteenpäin.
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2012/09/AssoRC10B44-2-2.jpg)

Kun TeamC:n uudessa on kuvan perusteella Shorty akku toisella puolella ja toisella puolella moottori ns. toisen satulan tilalla moottoripukista taaksepäin.
(http://www.area52.cc/images/stories/autos/content2013/content082013/content14082013/TeamCTM4.jpg)

Sen enempää kantaaottamatta autojen geometrioihin, kun tarkempaa tietoa ei minulla ole.

-Virtanen
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: RadioC - 05.09.13 - klo: 11.52
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.

http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)

Lähes samalainen kuin asso b44.2, ainaki totetus on samalainen kun tuossa assos. Teamc lienee kopioinnin alalla?

Eihän tuo ole lähellekään samanlainen kuin Asso. Tuossa on shorty-akku toisella puolella takana, moottori takana (toisella puolella kuin akku, samaan tapaan kuin TM2:ssa).

Assossa on saddle packit takana ja moottori edessä, mikä on ihan yleinen käytäntö suurimmassa osassa nykyisistä nelivetoautoista.

juu, akku ja motti positointi on erilailla mutta ne onki ainoo ero minkä nään assosta tohon verrattuna.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 05.09.13 - klo: 12.23
juu, akku ja motti positointi on erilailla mutta ne onki ainoo ero minkä nään assosta tohon verrattuna.
Ja TeamC:ssä on alumiini pohja, 14mm hexit ja muutenkin nykyaikaisempi esim slipperin osalta.

TM4 on rakennettu eteenpäin TM2 autosta, joka on taas T4 V3 autosta ja TC02 evo autosta yhdistetty auto. TC02 evo on taas TC02 auton jälkeläinen jonka saanut paljon vaikutteita Kyoshon RB5:sta. T4 on taas 3 sukupolven TeamC auto jonka edeltäjä oli TC04 jonka edeltäjä oli TR04 joka on taas hyvin saman näköinen kuin Yokomon BMax4

Mut joo, aina voi toki huudella että kopio, jossei tiedä mistään mitään :). TeamC on onnistuneesti kopioineet autoja kun ne aloittivat krossien tekemisen ja siitä kehittäneet niitä eteenpäin, tämä on normaalia tuotekehitystä, alkuperäiset kopiointi kohteet eivät vaan olleet asso tällä kertaa :)
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: KooBee - 05.09.13 - klo: 12.36
juu, akku ja motti positointi on erilailla mutta ne onki ainoo ero minkä nään assosta tohon verrattuna.

Goosin mainitsemien (hexit, alumiinipohja jne) lisäksi TeamC:llä on ratasdiffit, Assossa kuuladiffit. Etuiskaritorni on Assossa edessä, tässä iskareiden takana. Eturipustukset on erilailla kiinnitetty ja etu- / takaripustukset on kiinnitetty alumiiniosilla, muutenkin erilaiset ripustukset. Servosaver ja servo on erilaiset / eri paikassa. Slipperi on eri kohdassa. Diffiboksit on erilaiset, Assossa runko nousee perästä hieman ylöspäin, TeamC:ssä jatkuu suorana loppuun saakka. Hubit on erilaiset. Assossa on edessä ylälinkit ylädekissä kiinni, TeamC:n kuvasta ei niitä kunnolla näe mutta voisi olettaa että linkit on kiinni kuten T4:ssä, eli erillisessä palassa.

Tässä nyt mitä pikaisesti voi todeta...
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kesseli - 11.09.13 - klo: 18.28
moikka

Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.

Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.

Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 11.09.13 - klo: 19.04
moikka

Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.

Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.

Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Ansmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.

Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.

Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.

Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kesseli - 11.09.13 - klo: 21.04
moikka

Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.

Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.

Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Ansmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.

Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.

Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.

Etukardaani on myös liian lyhyt siinä lukee team c 83mm
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kesseli - 13.09.13 - klo: 23.19
moikka

Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.

Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.

Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Ansmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.

Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.

Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.

Etukardaani on myös liian lyhyt siinä lukee team c 83mm

Takakardaani on liian pitkä ja taka diffikotelo on erillainen ostin tuon varaosa auton aivan turhaan hitto että ottaa pannuun.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: goos - 14.09.13 - klo: 00.08
Takakardaani on liian pitkä ja taka diffikotelo on erillainen ostin tuon varaosa auton aivan turhaan hitto että ottaa pannuun.
Joo Ansmannit on auttamatta vanhentuneita. TeamC autosta tullut 3 versioo tuon jälkeen + liuta running changeseja kuten diffi kotelo.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: transewaves - 14.09.13 - klo: 00.18
paljol myyt ?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: transewaves - 14.09.13 - klo: 00.19
moikka

Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.

Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.

Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Ansmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.

Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.

Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.

Etukardaani on myös liian lyhyt siinä lukee team c 83mm

Takakardaani on liian pitkä ja taka diffikotelo on erillainen ostin tuon varaosa auton aivan turhaan hitto että ottaa pannuun.
paljol myyt ?
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kesseli - 15.09.13 - klo: 16.54
paljol myyt ?

En usko että myyn autosta ei puutu kuin renkaat ja heksit saan siitä toiselle pojalle tarvittaessa auton.
Otsikko: Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
Kirjoitti: kesseli - 17.09.13 - klo: 21.19
Noniin nyt on poikien lelu valmis enää johdot nippuun ja menoksi toivottavasti tykkäävät ettei tarvii ostaa potkupalloa  :wink: .

Minua alkoi kuitenkin mietityttämään  tuo varaosiksi ostamani T4 hiilarikilpuri se on yllättävän samanlainen ja mitä jos siihen laittaisi TR:n takadiffikotelon.
TR:N diffikotelossa vetari lähtee nätisti yläviistoon ja ainakin omien mittauksieni mukaan autoon sopisi 2s shorty, mutta toimiiko T4 kardaani ja riittääkö pituus.

Onko tästä kellään kokemuksia.