Varaosien hinnoittelu ei varmastikaan ole kynnyskysymys, auto on siinä määrin tukevaa tekoa. Voin laittaa huomenna linkit pariin videoklippiin, toisessa Pajerolla ajetaan uima-altaan pohjalla ja toisessa omakotitalon katolla sieltä pari kertaa alas tippuen. Ainoat rikkoutumiset mistä olen lukenut, ovatkin johtuneet siitä että molempien akseleiden ollessa lukittuina voimansiirron rattaat ja etupään dogbonet kuluvat nopeammin, eli mitään varsinaisia lastentauteja rungosta ei taida löytyä.
Kuulalaakereita autoon menee paljon, ja Tamiyan oma setti on todella arvokas, mutta:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=34063&item=5929240416&rd=1&ssPageName=WD1VEbayssa on tosiaan tarjolla todella halpoja aftermarket-kuulalaakerisettejä XC-runkoon. Uudemmissa versioissa on tosiaan kitkaiskunvaimentimet, se on harmillista. Joskin nuo vaimentimet on kertoman mukaan täsmälleen samat kuin öljyvaimentimetkin, niissä on vaihdettu vain vaimentimen varsi ja tiiviste jätetty pois. Pikku askartelulla niitä voisi ehkä siis käyttää.
Näkisin että mahdollisen pettymyksen vaara löytyy auton nopeudesta, se on nimittäin välitetty melko hitaaksi, eli jos hiekan pöllyttäminen kiinnostaa niin katse kannattaa suunnata muualle. Ja tietysti skaalauskollisen auton maasto-ominaisuudet eivät voi olla samaa luokkaa kuin monsterilla...nämä molemmat seikat ovat tosin omasta mielestäni vain plussaa. Autoon saa kyllä laitettua isommatkin renkaat ja maavaraa hiukan modifioitua, mutta siinä tapauksessa markkinoilta löytyy parempia vaihtoehtoja.