itse aloittaisin jo 2tahti nitropannun säätämiseen liittyvän wikin. koska näitä samoja ohjeita toistetaan täällä kerta toisensa jälkeen. ja merkkikohtaisia erojakin säätämisessä.
Ja yksi jos toinen tuntuu selittävän mitä sattuu.
a) kysyisin mikä moottori / kaasari
b) paljon ajettu
c) mikä tulppa? tulppa kuosis? / fuilis?
d) väljä pannu käyttäyty tollain, tai totaalisen pieleen säädetty ylä/ala alue / tai ilmavuodon omaava (fuililetkuissa kuplia? / kaasarin juures märkää / kannenvälissä märkää / tulpankin on nähty vuotavan / etulaakeri vuotaa /onko pillin stefat kunnossa / onko pilli mikä sattuu pilli vai tarkotettu tälle motille /
e) onko kytkin kunnossa, ettei sen takia ole tarvinnut säätää pannua liian korkeilel tyhjäkäynneille / liian rikkaalta alhaalle ja piikille ylhäältä
d) onko "keskineulaan" koskettu.
jne jne.
f) niitä lämpöjä on aivan turha tsiigailla jos pannu ei toimi. ja etenkän yhdellä infrapuna lämpömittarilla mitä itse olen vuosien varrella kokeillu. mittareissa on +-40 asteen eroja.
g) Uusikin näiden kokoluokan moottoreista saattaa olla ihan höpö säädöistään koko elinikänsä vaikka mitä taikoisit
h) tarkista kaasarin suuttimine läpivirtaus
i) älä säädä koneen tyhjiä servoilla
j) osta hyväksi todettuja pannuja, niitä on myös halpoja
xyz) kelit vaikuttaa säätöihin, tankki voi falskata, joku hiertää koneen vauhtipyörään / kytkinkelloon.
mutta oma ohje on, vaihda tulppas jos ei kerta käyntiin lähde enään 5min ruuvin vääntämisen jälkeen. sen jälkee uusiksi alaneula / tyhjäkäynti jos olet 95% varma ettei ole ilmavuotoa tai kone ole väljä.