RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: JJ.O - 23.08.08 - klo: 22.49

Otsikko: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: JJ.O - 23.08.08 - klo: 22.49
Omistan vajaan kesän ajetun Inferno st us sportin. Olimme ajamassa, kun yhtäkkiä kuului napsahdus ja moottori sammui. Menimme katsomaan ja huomasimme, että kampiakseli oli mennyt moottorin seinästä läpi. Mistä tämä voi johtua? Onko kenelläkään käynyt samaa?
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: -Juho- - 24.08.08 - klo: 00.41
Ei kai sentään kampiakseli? Kiertokankia on noista joskus tullut ulos, taitaa olla Inferno GT-topicissa kuvakin.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Kyöstimään - 24.08.08 - klo: 15.10
Kuulostaa harvinaiselta tapaukselta? Oisko mitään mahkuja saada kuva tapahtuneesta? Kiinnostaisi vaan nähdä tapaus...
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 24.08.08 - klo: 16.50
Joo, aika harva kampiakseli menee lohkosta läpi mutta kiertokankia on menny jokunen lähipiirissäkin. Useimmiten tuon aiheuttaa takalaakerin hajoaminen. Selvittelin joskus asiaa Kyosholta ja sitten tein jotain ohjeita tuonne Kilpailijoiden kanavan IGT topikkiinkin. Muutamia juttuja
- käytä 16% nitro (ei 25%)
- ei liikaa ilmansuodatinöljyä (käytä esim. kyoshon omaa tai PSR öljyä)
- lämmöt alle 110
- RTR moottoreitakin pitää huoltaa. Etulaakerin vaihto gallonan välein.

Jos haluat käyttää 25% nitro, niin suosittelen tätä http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010

Näin olemme pyrkineet ohjeistamaan IGT kuskeille, tämä ei kokonaan estä mutta vähentää rikkoontumisia. Itsellä on mennyt takalaakeri 2 kertaa; molemmilla kerroilla moottori on palautettu toimintakuntoon vaihtamalla uusi takalaakeri.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: JJ.O - 24.08.08 - klo: 17.55
Kiitoksia vastauksesta.

Todennäköisin syy on nimen omaan kiertokangen hajoaminen.
Autolla on ajettu alle kanisterillinen polttoaineella.

Moottoria voi olla vaikea korjata, koska minusta näyttää siltä kuin osa kiertokankea olisi tullut ulos moottorin seinämästä. Joten ensisilmäykseltä minusta näytää siltä kuin koko/ iso osa moottoria joudutaan vaihtamaan.

Olit tiedustellut asiaa Kyosholta, mikä oli heidän kanta takuu kysymyksissä?
Moottorissa on käytetty heidän omaa polttoainetta, tosin 25%. Minulle on sanottu, että tällä polttoaineella voi ajaa ko. moottorilla.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: jerzirccar1 - 24.08.08 - klo: 18.31
Osta suosiolla hyväksi todettu uusi moottori, kuten nuo OS esim on.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Jarski - 24.08.08 - klo: 18.45
Tai jos puhutaan asiasta, eli GXR-28 moottorista, on sinun vietävä se liikkeeseen josta sen ostit. Siellä takuuhomma alkaa ja se katsotaan läpi, sitten päätetään onko takuujuttuja. Bigbang 25 käy tuohon pannuun, siinä on enempi öljyä, kuin yleensä polttoaineissa, joita esim. kilpailijat käyttävät.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 24.08.08 - klo: 18.56
Kiitoksia vastauksesta.

Todennäköisin syy on nimen omaan kiertokangen hajoaminen.
Autolla on ajettu alle kanisterillinen polttoaineella.

Moottoria voi olla vaikea korjata, koska minusta näyttää siltä kuin osa kiertokankea olisi tullut ulos moottorin seinämästä. Joten ensisilmäykseltä minusta näytää siltä kuin koko/ iso osa moottoria joudutaan vaihtamaan.

Olit tiedustellut asiaa Kyosholta, mikä oli heidän kanta takuu kysymyksissä?
Moottorissa on käytetty heidän omaa polttoainetta, tosin 25%. Minulle on sanottu, että tällä polttoaineella voi ajaa ko. moottorilla.


Ole hyvä. Jarski alla kommentoikin tuota BigBang 25:ttä, osa porukasta ajaa sillä meilläkin, ja takuuasioita. Yleensä 16% riittää kanssa hyvin. Mulla ei ole ollut ongelmaa niin, että olisin takuun perään kysellyt. Toivottavasti näistä ohjeista on apua jatkossa jos uusi GXR28 tulee tilalle. Nyt syksyllä Kyosholta tulee uusi RTR moottoriversio ulos ja mielenkiintoista nähdä kestääkö se enemmän aihetta sivuten.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Catiska - 24.08.08 - klo: 20.50
Taannoin kun itse ajoin Kyöstin RTR-pannulla josta myös katkesi kiertokanki, liike/maahantuoja hoiti asian takuun nimissä. Tosin, sitä uutta konetta en sitten koskaan autooni laittanut, suosiolla hommasin laadukkaamman moottorin, joka tarjosi muutenkin enemmän harrastamisen riemua...
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: -rcmh- - 24.08.08 - klo: 23.07
Itsellä tuli TRX 3.3 koneesta kanki ulos kyljestä. Kiertokanki oli mennyt kahteen osaan keskeltä. :laugh:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Kyöstimään - 25.08.08 - klo: 09.26
Mulla hajosi gx .21. Ihan vaan leikkasi kiinni. Mistä lie johtui moinen.

Motti tosin 4v vanha eikä puristuksia juuri lainkaan. Mäntä sylinteriputkeen jämähtäneenä kiinni ja kiertokanki poikki... :laugh:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: joonas93 - 25.08.08 - klo: 17.46
Joo, aika harva kampiakseli menee lohkosta läpi mutta kiertokankia on menny jokunen lähipiirissäkin. Useimmiten tuon aiheuttaa takalaakerin hajoaminen. Selvittelin joskus asiaa Kyosholta ja sitten tein jotain ohjeita tuonne Kilpailijoiden kanavan IGT topikkiinkin. Muutamia juttuja
- käytä 16% nitro (ei 25%)
- ei liikaa ilmansuodatinöljyä (käytä esim. kyoshon omaa tai PSR öljyä)
- lämmöt alle 110
- RTR moottoreitakin pitää huoltaa. Etulaakerin vaihto gallonan välein.

Jos haluat käyttää 25% nitro, niin suosittelen tätä http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010

Näin olemme pyrkineet ohjeistamaan IGT kuskeille, tämä ei kokonaan estä mutta vähentää rikkoontumisia. Itsellä on mennyt

takalaakeri 2 kertaa; molemmilla kerroilla moottori on palautettu toimintakuntoon vaihtamalla uusi takalaakeri.



siis pitää nyt kyllä pari juttua muuttaa eli 25% metanolia voi ihan hyvin käyttää se ei haittaa mitään mutta ainahan väitetään että 25% kuluttaa moottoria nopeammin tuo on valetta kaikkihan riippuu kuinka paljon voiteluaineita on metanolissa esim. ite käytän 25% werksin metanolia ja sitä suositteli mulle yksi kilpakuskikin suositteli sitä.. se on totta että lämmöt siinä 110 luokkaa 120 vielä menettelee mutta sen jälkeen liikutaan jo vaara lämmöillä, mitkä lämmöt sulla oli koneessa?
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 25.08.08 - klo: 20.50
Ai oikein kilpakuski suositteli, no sitten...   :grin:

Hyvä aihevalinta muutenkin sinulta Joonas93. Ainakin riittävän haastava :grin:

Nuo ohjeet ovat tosiaan Suomen kyosholta jossa on kohtuullinen määrä osaamista sekä kotimaan polttiskrossi scenestä että muutenkin. Olen itsekin ajanut "kilpaa" jotain 5 vuotta vaikka se nyt ei tässä mitään meinaakaan. Jospa Kyoshon pannun omistajana kuuntelis kuitenkin näitä Kyosho ohjeita, se (GXR28) kun ei ole varsinainen kilpamoottori muutenkaan. Tuskin menee kauheasti metsään.
Itse olen ajanut tätä 16% PSR nitrolla ja Bocan takalakun vaihdon jälkeen 25%, mutta sekin breikkasi lopulta. Siten suosittelen PSR 16%, siinä on aitoa rissaa.
Muistaakseni 25:n käyttöä ei kielletty, 16 oli suositus. Jarski tuossa ohjeistikin että 25 BB on ok.

Peitsamo voinee kertoa lisää kokemuksistaan, kun ajeli GXR28:ia Werksin 25% vaikka hieman toista suositeltiin..  :wink:

Mutta mikäs siinä valintahan on vapaa!
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: peitsamo - 25.08.08 - klo: 22.21

Peitsamo voinee kertoa lisää kokemuksistaan, kun ajeli GXR28:ia Werksin 25% vaikka hieman toista suositeltiin..  :wink:

Mutta mikäs siinä valintahan on vapaa!

Ensinnäkin se polttoaine oli Sidewinderia. Toisekseen niistä pannuista on tullut kiertokanget lohkon läpi polttoaineesta riippumatta. Veikkaan hajoamisen syyksi epäkelpoja moottorin osia, en sopimatonta polttoainetta.

Ja totta, valinta on vapaa. Siksi käytän edelleen Werks 25% polttoainetta, mutta en Kyoshon moottoreita.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: RC-Garage - 25.08.08 - klo: 22.43
MikaR:llä tuntuu olevan tietyn maahantuojan kaikista tuotteista ainoastaan negatiivista sanottavaa ja uskallan väittää että arvostelu ei perustu henk.koht. kokemuksiin kyseisistä tuotteista. MikaR:llä kun ei ole p****akaan kokemusta mistään RC-Garagen tuotteista. Faktat faktoina ja kokemuksista kertokoon ne joilla niitä on.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 25.08.08 - klo: 22.47
No äläpäs nyt ylireagoi. Ai se oli sidewinderia, sorry moka.
Onneksi ei ole kokemusta eikä tule!

e: nimi postettu pyynnöstä
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: RC-Garage - 25.08.08 - klo: 22.59
Ylireagoi :huh: Totesinpa vain että esität muille faktatietona asioita joista et itsekään tiedä mitään.

Nimim. 9gallonaa ajettu moottori(WERKS) ja polttoaineena 25%(WERKS) eikä edes etulaakeria vaihdettu. :p
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: *HOKE* - 25.08.08 - klo: 23.02
No äläpäs nyt ylireagoi Jani. Ai se oli sidewinderia, sorry moka.
Onneksi ei ole kokemusta eikä tule!

Tutti mikä asenne.
"onneksi ei ole kokemusta, eikä tule"

Kiesus sä osaat olla seniili känttyrä.

Typerää lähteä tuolla tavoin parjaamaan loistavaa tavaraa ja osaavaa liikettä.

Itse olet kiukuttelemassa kun jotku ei oo tyytyväisiä johonkin merkkiin...
Itse olet ahdasmielinen joka ei missään nimessä edes suostu kokeilemaan.
Vielä kehtaat elvistellä kokemuksellasi yms. vaikka kokemusta ei kaikesta olekkaan... Eikä tule... Ja sen kyllä huomaa.

Ziiiiiiishösss
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: copter - 26.08.08 - klo: 00.12
Heh voi vitsi mitä vääntöä taas, nutta kyllä se vain niin on, että jos kone ei kestä normaalia 25% ainetta, niin kyllä se on koneessa vika eikä aineessa. Tietty OK jos aine on oikeesti jotain ihan kuraa, niin se on sitten tilanne erikseen. Sidewinder ei nyt kuitenkaan ole mitään autotallissa sekotettua kamaa, Werksistä puhumattakaan.

Voin olla väärässäkin ja en halua aloittaa mitään uutta vääntöä, mutta siis hei oikeesti faktoja kehiin.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 26.08.08 - klo: 06.53
Joo, kuiskutellanhaan sitä kaikenlaista esim. tuolla radalla kuinka tämä X on parasta kisabensaa ja niin epäilemättä onkin kisakäyttöön, siltä kuulostaa. Radoilla nyt sanotaan kaikkea muutakin.

Joonas93 kuitenkin suositteli sitä 25% GXR28 moottoreihin, niin eipä taida sielläkään suunnalla niin kauheasti faktaa olla... Jos kokemuksen pohjalta ohjeistetaan että 16% on hyvä valinta niin kannattaako lähteä neuvomaan syvällä kokemuksella 25%:ttä ? No ei ehkä kannata mutta kokeillahan tietty voi.

Tarkoitushan on, että moottori kestää, oli huono tai hyvä.


Pitäskö meidän Jarski kevennyksenä kertoa se stoori ku 2 kaveria tuli Pro shoppiin ihmettelee harmistuneena asoituaan liikkeessä X ettei Inferno 7.5:een saa kiinni muita ku Kyoshon "kilpakoneita". Kerrottiin sitten että kyllä siihen kaikki kolmepuolikkaat menee ihan sujuvasti, nimittäin moottoripukeilla ja aluslevyilla.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: *HOKE* - 26.08.08 - klo: 08.10
Pukeilla ja aluslevyillä jotka ovat taattua K hintatasoa.
Ja tämä mainitsemasi alle kahden vuoden polttiskrossikokemuksen omaava firma (jonka tietotaito on jo 2 vuoden aikana mennyt reilusti ohi sinun tietotaitosi) on varmasti myös sanonut asiakkaalle että Kyoshon rtr vessoihin ei mene kuin kössön moottorit suoraan... Muille moottoreille tarvitaan moottoripukit.

Se on kato tätä kuulopuhetta taas mitä lähdetään viljelemään...
Muistan muksuna leikkineeni jo tarhassa erästä hauskaa leikkiä.
Rikkinäinen puhelin.
Mennään porukalla istumaan isoon rinkiin.
Yksi keksii jonkin lyhyen lauseen ja kuiskaa sen vieressä olevalle.
Tämä taas kuiskaa kuulemansa seuraavalle jne jne, kunnes koko kierros on kierretty loppuun.
Viimeinen kertoo mitä kuuli ja lauseen keksinyt kertoo mikä lause oli aluksi.
Jokaisella kerralla lause oli värittynyt niin paljon että harvoin oli edes sinnepäin.

Ja miksiköhän tällaista peliä pelattiin jo tarhassa...
Jotta opittaisiin miksi ei kannata olla kertomassa mitä on kuullut... Se kun ei välttämättä pidä paikkaansa.

Mitä tästä opimme?
Tutkijat ovat kauan sitten todenneet että kun ihminen alkaa tulla tarpeeksi vanhaksi niin hän alkaa palaamaan lapsen asteelle.
Lopulta ei enää pärjätä ilman jatkuvaa hoitoa.
Tarvitaan kylvettäjä ja vaipan vaihtaja...

Onneks mä oon vielä nappula asteella niin mulla saattaa olla vielä toivoa tulla viisaammaks...
Noin vanhaksi tuleminen kuin sinä Mika olet, alkaa jo pelottamaan.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 26.08.08 - klo: 08.14
e: Olet muuten oikeassa mitä sanot kuulopuheista ja asian ymmärtämisestä. Ostan tuon. Asiat voit kertoa, vihjata ja ymmärtää monella tavalla, riippuen tarkoistusperistä ja kuulijan halukkuudesta ymmärtää.

Luulen muuten et Honkkarin pukitkin sopis mutta en ole täysin varma  :laugh:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: *HOKE* - 26.08.08 - klo: 08.20
Saat sen hyvään K-hintaan.
150e eikä senttiäkään alennusta.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: RC-Garage - 26.08.08 - klo: 08.20
Juu muistan tapauksen. Kaverit todellakin tulivat liikkeeseen X hankittuaan K:n rtr autot. Olivat hankkineet kyseiset autot aivan äskettäin ja tulivat kyselemään "kisakonetta".
 Totesin jotta miksi ukot eivät ajaisi pois autossa jo olevia koneita aluksi ja uutena harrastajana treenaisi vehkeillä jotka jo on. + kerroin että "kisakoneet" eivät käy RTR pukkeihin SUORAAN. + pukit joita meillä on varastossa eivät sovi K.hon ilman kairaamista, joten tässä tämä.
 Kehoitin muuten kyseisiä miehiä myös hankkimaan K-kaupasta metalliset päärattaat kun oli ajatuksena ajella radalla kuulemma ja etenkin ennen kisakoneen hankintaa.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: RC-Garage - 26.08.08 - klo: 08.29
BTW- MikaR kun nyt olet päättänyt ottaa firman X (lue:minun elinkeino) tähtäimeesi ja parjata jatkuvasti niin tuotteita, osaamista, sanomisia ym. ilman todellista kokemusta em. asioista.
Haluan sinunkin tietävän kun kyseessä on todellakin minun elinkeino, niin ilman todellisia perusteita esitetyt dissaukset mielestäni menee henkilökohtaisuuksiin.

Toivottavasti 40 vuotias "aikamies" tämän ymmärtää.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Mika R - 26.08.08 - klo: 08.32
En mä ole kauheesti kyllä arvostellut.

Eikö me keskusteltu tuosta GXR28 moottorista, aika pahasti shiftaa keskustelu.

e: muokattu ylläpidon pyynnöstä
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Tikkeri - 26.08.08 - klo: 11.36
Offtopikkina suosittelen lukemaan läpi viestiketjun (http://bomber.fi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32641) kuinka voi käydä jos mennään liian henkilökohtaisuuksiin kuulopuheiden perusteella ja arvostellaan toisen elinkeinoa.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: neon - 26.08.08 - klo: 21.46
Niin no näin taustoilla kirjoittelua seuranneena voin kommentoida että melkoisen hävytöntä, henkilökohtaista nimittelyä tuntuvat eräät harrastavan systemaattisesti.
Lieneekö toisilla eri oikeuksia?
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Nikke92 - 26.08.08 - klo: 21.58
OT: Pojilla keulii taas mopo aika kovassa kulmassa. Pitäskö hipasta takajarrua että keula tippus vähän?? xD

Sori, oli pakko
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: benkku - 28.08.08 - klo: 19.16
Juu muistan tapauksen. Kaverit todellakin tulivat liikkeeseen X hankittuaan K:n rtr autot. Olivat hankkineet kyseiset autot aivan äskettäin ja tulivat kyselemään "kisakonetta".
 Totesin jotta miksi ukot eivät ajaisi pois autossa jo olevia koneita aluksi ja uutena harrastajana treenaisi vehkeillä jotka jo on. + kerroin että "kisakoneet" eivät käy RTR pukkeihin SUORAAN. + pukit joita meillä on varastossa eivät sovi K.hon ilman kairaamista, joten tässä tämä.
 Kehoitin muuten kyseisiä miehiä myös hankkimaan K-kaupasta metalliset päärattaat kun oli ajatuksena ajella radalla kuulemma ja etenkin ennen kisakoneen hankintaa.
asia ei ihan noin mennyt miten kerroit tämän!!!viestisi oli että kyösti on tehnyt niin ylimalkaisen herra merkin ettei siihen voi laittaa mitään muuta>tiedossamme oli jo se tieto ettei mikään kisa moottori mene ihan suoraan...tarvitaan pukit ym..,.metallinen pääratas on autossa ja siitä silloinkin puhuttiin et miksi kyöstin readyset paketissa on säästetty tollasessa kohtaan......no mutta ei voi muuta todeta että kylläpä on kovat välit eri merkkien kesken ja ihmiset kuulevat ja kertovat tosiaan eri tavalla ja loppu tulos on kuin rikkinäisessä puhelimessa...lainaten aikaisempaa :tongue:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: RC-Garage - 28.08.08 - klo: 19.53
Taitaa se kuullun ymmärtäminen ja muisti tehdä tepposet yhdelle sun toiselle. Henk.koht. mulla ei ole mitään motivaatiota keskustella tässä topicissa yhtään mistää yhtään enempää. Asiat etenevät toisaalla.
Pahoittelen jos olen luonut kommenteillani benkulle em. käsityksen.

Onnea ja menestystä uuden harrastuksen parissa.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Lehtonen250 - 29.08.08 - klo: 22.55
Rtr:ssä ei ole moottorin "pukkeja" olemassakaan vaan moottori on valettu suoraan muottiin ja pohjaan kiinni
senhän nyt pitäis olla ihan perus perus kauraa kokeneelle yrittäjälle...!?

myös se että rtr vastaan otin ei salli mitään towerpron servoja eikä mitään mitä rc-.garagessa myydään
joten eiköhän tämä topic ole loppuun käsitelty ihan niin kuin itsekkin vihjasit.

Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Don - 29.08.08 - klo: 23.04
Onkos myyjän tarvetta tietää tasan tarkkaan kuinka mikäkin moottorin käy mihinkin kiinni? On omista tuotteista, entäs kilpailijoiden tuotteista. En usko.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: tomppa82 - 29.08.08 - klo: 23.08
Rtr:ssä ei ole moottorin "pukkeja" olemassakaan vaan moottori on valettu suoraan muottiin ja pohjaan kiinni
senhän nyt pitäis olla ihan perus perus kauraa kokeneelle yrittäjälle...!?

Noh eipäs yleistetä. Ainoa merkki, jolla tätä nykyä tiedän olevan RTR-autojen vakiomoottoreissa moottoriin valetut pukin, on Kyosho. Kaikilla muilla tietämillä merkeillä on myös RTR-autoissa erilliset moottoripukit.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Juniku - 30.08.08 - klo: 23.13
Onkos myyjän tarvetta tietää tasan tarkkaan kuinka mikäkin moottorin käy mihinkin kiinni? On omista tuotteista, entäs kilpailijoiden tuotteista. En usko.

Kilapilijoiden vakoilu kuuluu aina asiaan, täytyy tietä mitä ne on, jotta voi puhua omistaan parempaa.
T: Ex yrittäjä.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: YLI-G - 30.08.08 - klo: 23.27
Rtr:ssä ei ole moottorin "pukkeja" olemassakaan vaan moottori on valettu suoraan muottiin ja pohjaan kiinni
senhän nyt pitäis olla ihan perus perus kauraa kokeneelle yrittäjälle...!?

Noh eipäs yleistetä. Ainoa merkki, jolla tätä nykyä tiedän olevan RTR-autojen vakiomoottoreissa moottoriin valetut pukin, on Kyosho. Kaikilla muilla tietämillä merkeillä on myös RTR-autoissa erilliset moottoripukit.

ja hpi:ssä kanssa.ainakin mt2.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: TheArska - 30.08.08 - klo: 23.56
Itse en muista muissa ns. nykyajan merkeissä/malleissa puuttuvan pukkeja...muistelin että hpi mt2:ssa olisi myös pukit, kävin vilkaisemassa hpi:n sivuilla, sieltä löytyi yksi mt2:n jossa ainakin oli erillinen pukki/t. Mutta ehkäpä joku aiempi versio on myyty ilman erillisiä pukkeja kun yllä niin lukee..
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: YLI-G - 31.08.08 - klo: 00.16
juu no toi mun auto on muistaakseni ostettu 05 tai 06...eikä siinä tosiaan erillisiä pukkeja ole.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: Antti M - 31.08.08 - klo: 13.03
Omistan vajaan kesän ajetun Inferno st us sportin. Olimme ajamassa, kun yhtäkkiä kuului napsahdus ja moottori sammui. Menimme katsomaan ja huomasimme, että kampiakseli oli mennyt moottorin seinästä läpi. Mistä tämä voi johtua? Onko kenelläkään käynyt samaa?

Et pystyis laitaa kuvaa tuosta motista?
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: JJ.O - 02.09.08 - klo: 22.35
Omistan vajaan kesän ajetun Inferno st us sportin. Olimme ajamassa, kun yhtäkkiä kuului napsahdus ja moottori sammui. Menimme katsomaan ja huomasimme, että kampiakseli oli mennyt moottorin seinästä läpi. Mistä tämä voi johtua? Onko kenelläkään käynyt samaa?

Et pystyis laitaa kuvaa tuosta motista?

Ei voi enää, vietii jo korjaamolle.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: juzzi.s - 16.09.09 - klo: 00.55
Moi !
Mulla on ollu noita gxr28-pannuja 3-kipaletta.Kaikista on tullu kanki ulos kyljestä.
O.K. hieno kone kun saa säätöihin. Laulaa kuin enkeli kierroksilla ab 20,000.
Oon opetellut korjaan sen kylkivian. (yhestä koneesta katkes akseli, mitä ei voinut korjata)
Jos on vaan läpi kyljessä ja kanki revennyt alapäästään, niin uutta kankea tialle ja paikkaa lohkoon.
Liquid metal (niinku terminaattor-leffassa)=Esim Plastic Padding, millä mä paikkasin lohkon.
Hiekkapaperilla paikat puhtaiksi ja massaa levittelin reiän ympärille 2xlohkoa paksummaksi.
Kampikammiossa pidin sormea muoviin käärittynä paikkana sen plastikin kovettumisajan reijän kohdalla.
Kun massa oli kovettunut ni hioin räysteet dremelillä pois ja vähän kiillotin hienommalla kankaalla.
Kone kesti ajoa vajaan puoli vuotta (vähäistä).!!
Noi paikat tuli ulos koneesta ja tehtiin uusi samanlainen remontti.
Näistä kolmesta gxr-28 koneesta on nyt edelleen käytössä se plastikilla korjattu kone.
P.S.Laskin joskus paineita GXR28-koneista (v.2006) tekemällä schimmejä karhutölkeistä!
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: *HOKE* - 16.09.09 - klo: 02.20
Moi !
Mulla on ollu noita gxr28-pannuja 3-kipaletta.Kaikista on tullu kanki ulos kyljestä.

Kanki ei ole kummoinen ihme.
Tosin se että on ollut useampi kone joissa jokaisessa on tullut kiertokankin lohkosta ulos, viittaa aika pahasti täysin pielessä olevaan moottorin säätöön... ellei jopa muuhunkin.

Mutta otsikko on "kampiakseli moottorin seinästä läpi"
Se on jo todellakin niin suuri mahdottomuus että siitä haluttais todellakin nähdä kuvaa.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: rcaa - 16.09.09 - klo: 10.36
[quote

Mutta otsikko on "kampiakseli moottorin seinästä läpi"
Se on jo todellakin niin suuri mahdottomuus että siitä haluttais todellakin nähdä kuvaa.

[/quote]
kuin myös tahtoo nähä   :grin:  :grin:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: MirosHima - 16.09.09 - klo: 12.22
[quote

Mutta otsikko on "kampiakseli moottorin seinästä läpi"
Se on jo todellakin niin suuri mahdottomuus että siitä haluttais todellakin nähdä kuvaa.

kuin myös tahtoo nähä   :grin:  :grin:
[/quote]

nus nus.. mutta olis kiva nähä mitä jää koneesta jälelle jos siitä tulee kampiakseli ulos.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: cvd - 16.09.09 - klo: 17.40
oikeati p****a valua, niin voihan se akseli tulla ulos kokonaisena. -> lohko oikeasti halki. Täyttää p****ahan nuo koko kyöstit on muutenki, niinkuin kaikki tietää(poislukien joilla on kavereita k-kaupassa töissä)
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: rcaa - 16.09.09 - klo: 19.34
Tarkoitat varmaan kierokankea :smiley:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: TheArska - 16.09.09 - klo: 20.02
Onhan tuo veivi tullut useammillakin kurkistamaan 28 kössi koneista...mutta tuo nyt on taas turhaa yleistämistä että kaikki kyöstit on p**koja, esim. jos noita mun sigussa olevia kyöstejä väittää p**kaksi on aika pihalla lajista, rtr autot on sitten ihan eri asia..  :wink: (eikä ole kavereita k-kaupassa, enkä ole mikään merkki fanaatikko, pidän vain hyvistä autoista, joita löytyy itseltäkin montaa merkkiä)
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: *HOKE* - 16.09.09 - klo: 20.30
Niin... Edelleen tarkennetaan että tämä topikki käsittelee kampiakselin lohkosta läpi tulemsista...
Mikä on lähinnä niin suuri myytti että jos joku nyt ihan oikeesti sen saa tulemaan lohkosta läpi niin kuvaa kyllä tarvitaan.
Koko moottorin rakenne kun on sellainen että kampiakselin pitäisi olla täysin mahdotonta päästä lohkosta millään tavoin läpi.

Kiertokanki lohkosta läpi on mahdollista kyllä.
Se on jo nähtykin.
Vaikka sekään ei kyllä ihan helposti onnistu, mutta joo... kiertokangen kohdalta lohko on ohut, ja mikäli kiertokanki hajoaa niin on mahdollista että se hajoittaa lohkon.
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: cvd - 16.09.09 - klo: 20.39
Tarkoitat varmaan kierokankea :smiley:
En vaan kokonaista kampuraa, vaikka se oikeasti on täysin mehdoton, mutta vitsiin kun liitetään sana kyosho, niin se pitäisi olettaa, että kaikki on mahdollista(vitsi) :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: rs tuning - 17.09.09 - klo: 09.30
Mitä te höpisette, eikös kaikissa Nitrokoneissa oo jo tehtaalla laitettu se kampiakseli "lohkon läpi" :grin:
Otsikko: Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
Kirjoitti: cvd - 17.09.09 - klo: 16.39
http://www.kerrolisaa.com/images/juha_mietoa_naurattaa.jpg