Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Clod+T2

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Sähkis Stadium Truckit
« : 02.09.04 - klo: 20.15 »
Täytyy minunkin vähä mainostella: kyllä se Asson laatu on hiukan toista kun jollain kyosholla... Mulla on ollu 3½ vuotta Asson T2(ei kai kukaan arvannut? :mrgreen: ), vikoja ollut hyvin vähän: difin toinen pidikelaakeri alkaa olla finiitto ja vetorattaan koppa on uudesta asti ollut mallia täys p...a. Se päästää vähänkin vanhetessaan(ja alkaessaan taipua kun on niin hiton ohutta kalvoa..) pienenpieniä hiekanjyviä rattaisiin ja aijai kun tekee kivat jäljet. Tämän seurauksena vetorattaassa jälkiä, mutta vielä mennään alkuperäsellä. Edes tukivarsia en ole saanut poikki, vaikka paras temppu on ollut kanttikivestä voltilla sellasen tosi matalan kuusen oksalle(noin 50-60cm korkee) parkkeeraus, auto jäi katolleen sen oksan päälle :mrgreen: . En osaa sanoa mitä kuusia ne ovat, mutta jotakin metrin korkusia tosi tuuheita istutuksia... tuli parkiksel kohelletua vähän :roll: . Ja on erinomaisen huba auto ajaa, tosin tehoa saa olla julmasti ennen kun se tosissaan alkaa olla haastava ajaa, nykynen 13 lankanen Peak ei varsinaisesti räjähtävästi autoa vie, ja sorallakin ajo on helppoa koska toosa on liian helppo ajaa, tars lisää tehoa et tulis haastetta :mrgreen: .

En edes muista paljonko auto uutena maksoi, mutta voin sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen, vaikka toi "Hermannin" "Spede" nyt suoralla ohi meneekin, kyllä toi parempi ajaa on 8)  :roll: . Notta kyllä trucki hauska peli on, ei kaadu ihan niin helpolla kuin esim. stampede(vinkki vinkki :mrgreen: ), ja on minusta myös hiukan vakaampi hyppimään.

32
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 23.04.04 - klo: 21.09 »
No mulla on sikakitillä renkaitten sisäpinnalle liimatut nastat, hyvin on pysyny. Tos muutaman, oisko 4, akun jälkeen vain 3 nastaa alkanu irvistelemään. Sensijaan takapyörien nastat on kulunu, koska tämä ei ole ihan ensimmäinen yritys, mut tää onnistu.
Nastat on tehty sillai, et paineltu hiukan läpi kumista ja jätetty nasta hiukka puoliväliin, sit REILUSTI sikakittiä nastan kannan ja kumin väliin, ja tätä ennen kumi pyöräytetty "oikeinpäin", sit ruuvarilla nastat ulospäin ja tonkeilla ulkoa kiskonu ja pyöritelly ne nii ulos ku tulee. Sit viikko takan päällä ja vot, johan pysyy.

Ja ne kuvat:Yleiskuva
Lähikuva etugummeista
ja Lähikuva takanakeista.
Muuten jopa hyvät mut toi takarenkaiden kesäkuvio on "aika" huono pehmees lumes :mrgreen:  :mrgreen:  :roll:

33
Sähköautot / Nopari
« : 12.04.04 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Itselläni on hitechin EZX-R Pro nopari joka on toiminut moitteettomasti.
Mutta suosittelen hankkimaan esim. M`Troniksin Sonik Tempo säätimen se maksaa muistaakseni jotain 60e ja se kestää 12 lankasen koneen sekä jonkin verran vettä.

Tuohon vedenkestävyyteen pakko sanoa, et mulla Assossa kii ollessaa säädin "tilttas" just ku tuli eka lumihiutale päälle ni kaasu hirtti puoliväliin... onneks ohjaus jäi toimimaan ni auto ympäri ja ilmaan ja repimää akun johtoja irti. Hetken levättyään pelaa taas, ajettu joku 5-6 akullista kyseisten ongelmien jälkeen, eli tavallaan kesti se vettä, muttei se toiminut sillon :mrgreen:  :roll:  :|

34
Sähköautot / Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« : 17.02.04 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Millaisella aineella ne kannattaa ne kotelot tiivistää?
Mistä saa ja mitä maksaa?

No Asson rataskoppa kun on mitä on, niin minä mälläsin siihen "tiivistyspintaan" kunnon kiepin vaseliinia, rattais o asson rasvat. Kun se kotelo on niin onnetonta ainetta eikä paljo millää kiinni ni toi o osottautunu toimivaks, kerää kyl hiekkaa mut ei päästä läpi. Mut jos kunnol tekis, ni joku butyylimassakohan se oli mikä ei totaalisesti liimaa mut kumminki sellasta sitkasta. Minusta se oli butyylimassaa, rautakaupasta saa. Ja iihan iihan pieni viiru saumaan ja tiivistää. HUOM: käyttö omalla vastuulla, älä yliannostele, muuten irrotus voi vaatia aika lailla voimaa. Sotkee myös aika tehokkaasti ennen ku kuivuu.

Edit: niin sellaset osat, missä on kunnon tukevat kotelot, ei minusta tarvi tiivistystä jos ei käytä sitä loota öljyä täyteen-taktiikkaa. Tarkotin siis just et jos täyttää öljyllä ni tiivistä. Ei siitä tietysti haittaa ole, mut tuskin on paljoa iloa jos se kotelo pusertuu tiiviisti kiinni.

35
Sähköautot / Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« : 02.02.04 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Itte oon laittanut joskus kahtteenkin autoon vaseliiniä. Ja molemmista meni kesällä rattaat. Koska vaseliiniin tarttu penikin pöly ja sen jälkeen rattaat kuluu aika nopeaa.
                           
Atalassa sanottin ettei kannata laittaa vaseliiniä, Tiiviste liimaa vaidelaatikon saumojen väliin ja sitten  tavallista öljyä puolilleen.

Kyllä se pienikin pöly tarttuu muuhunkin rasvaan ihan yhtä hyvin, sensijaan tuohon kotelon tiivistämiseen kannattaa panostaa. Mutta jos tota öljyä kippaa täytee ni sitähän saa kipata kerta viikkoo lisää ku se vetarien välistä tai jostakin kumminki tulee ulkoilmaa haistelemaan :mrgreen: . Ja kyllä mulla ainaki Clodissa on 2 talvee yhen kesän rattaat kestäny vaseliinilla.

36
Sähköautot / Juggernaut 2
« : 01.02.04 - klo: 17.53 »
No mulla on kyl clodi itelläni, siin o sen verta erilainen voimansiirto et vähä paha sanoa. Mutta, jos se ilman moottoreita pyörii kevyesti vapaana eikä töki, ni ei siellä vikaa luulis olevan. Se saa kerran "tökätä" kun alkaa moottorijarrutus, mut jos useammin nyppii, on jossakin vikaa.

37
Sähköautot / Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« : 01.02.04 - klo: 11.36 »
No en tiedä, mitä sinne virallisesti pitäs laittaa, mut ainaki clodii oon tuupannu muovirattaille ihan kylmästi rässistä vaseliinia ja hyvin o pelannu. Et tuskin se ihan huono aine sinne on, ehkä noi merkkirasvat voi olla hiukan parempia, Assoon oon laittanu Asson omaa rasvaa. Mut tuskin se sen kummempaa on :?:  :|

38
Sähköautot / Juggernaut 2
« : 01.02.04 - klo: 11.33 »
Lainaus käyttäjältä: "aatu"
Lainaus käyttäjältä: "Clod+T2"
Kokeile ottaa moottorit irti ja pyöritellä ?? Sillai ilman moottoria pyörittelemällä kuulee paremmin jos joku mättää. Tää menee off-topiciks mut mun clodi teki vähä samaa, vedättäes kävi hurja "jollotus", kevensi kaasua ni loppu. Syy: pinjonit niin totaalisen loppu, ja tosi toispuoleisesti kulunu. Mut uudes autos tuskin, mut kai siellä jotaki vikaa voi olla... :|
Kokeiltu on


No eikö ollu mitää vikaa ilman moottoreita? Jos tökki, ni eiku ettimää mikä siel sen toppaa, on siin sen verta välyksiä aina et sen pystyy jäljittää kumpi murikka tökkii ja sit sen purkaa ni kyllä sieltä jotaki löytyy. :roll:

39
Sähköautot / Juggernaut 2
« : 31.01.04 - klo: 20.21 »
Kokeile ottaa moottorit irti ja pyöritellä ?? Sillai ilman moottoria pyörittelemällä kuulee paremmin jos joku mättää. Tää menee off-topiciks mut mun clodi teki vähä samaa, vedättäes kävi hurja "jollotus", kevensi kaasua ni loppu. Syy: pinjonit niin totaalisen loppu, ja tosi toispuoleisesti kulunu. Mut uudes autos tuskin, mut kai siellä jotaki vikaa voi olla... :|

40
Sähköautot / Nopari rikki?
« : 27.01.04 - klo: 21.23 »
No mulla tekee kans tota kaasun jumitusta, se säädin ei tunnu tykkäävän lumesta. Se pelaa jos saat sen täysin eristettyä lumelta. Mulla sama säädin ja tekee ihan samaa. Autto ku laitto Clodiin kii säätimen, on niin piilossa ettei saa lunta päälleen ja hyvin pelaa.

Se säätö tehrään tälläi: trimmi noin paltirallaa keskelle, lähetn päälle, virrat päälle, paina SET, kaasu pohjaan, kun kaasu pohjassa paina SET, ja jarru pohjaan, jarru pohjassa paina SET. Asia pihvi ja eiku menoks.

41
Sähköautot / Mtoniks säätimet?
« : 11.01.04 - klo: 17.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"
http://www.mtroniks.co.uk/nav.htm
siellä on valmistajan sivut..

kysymykset valmistajalle menee näemmä suoraan:
enquires@mtroniks.net

Toivottavasti vastailevat aktiivisesti.

Noi uudemmat M'tronicsit on vedenpitäviä kaikki mikä on ihan jees jos on lätäkköjä jne.. En osaa ihan sanoa mikä on M'tronicsin laatutaso, mulla on pari Carsonin noparia jotka on M'tronicsin tekemiä ja ihan samat speksit, oletettavasti siis ihan samoja nopareita mutta myydään Saksassa halvemmalla ja eri nimellä. Ainakin Carsonin säätimet on ihan ok rälläilyyn, mutta ei todellakaan mitään LRP tasoa.

Tohon vedenpitävyyteen on pakko kommentoida. Eli mulla on uutta mallia oleva sonik 3 tempo, joka ei kestä ainakaan yhtään lunta tai pakkasta. Heti kun saa hiukkaa lunta päälle ni kaasu juuttuu johonki noin 1/3 asentoon, ja ohjaus jää toimimaan vaikka virta syötetään noparin kautta. Ja pelaa ku vetää virrat pois ja takas ni alkaa toimia. Sensijaan vanha, pitkään palvellut vanhanmallinen tempo kesti hyvin pakkasen ja lumen ja kerran aika reilusti vettäkin, kunnes kerran sitten sai tarpeekseen ja antoi savumerkin että toimintasopimus päättyi.(*hiljainen hetki vanhuksen muistolle*) :cry:  :cry:  :roll:

42
Sähköautot / Mtoniks säätimet?
« : 10.01.04 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Lainaus käyttäjältä: "Clod+T2"
Loishtavaa :mrgreen: . Mut ei ole kyl hajuakaa mitä noi kiinni olevat on, kyselemäl kuullu kaikkea 17 ja 23 väliltä.. :shock: . No enivei, hyvin tuntuu toi Tempo kestävän vakiokoneet :roll:  :mrgreen: . Ilmeisesti siel ei ole ihan 17 lankaset, ois se perhana jo palanu :mrgreen:


Mulla on sellainen mielikuva että koneet olisi 27-lankaiset perus-mabut. Melkein kaikissa Tamiyoissa taisi tuohon aikaan olla sama oletusmoottori.

Voipi olla, en ole tutkinut. Johnsson niissä lukeepi, ja eivät ole avattavissa rikkomatta. Noh, pitänee katella saako 25 lankasia jostakin, kun noista nykysistä toinen o alkanu lämpenemään vähä huolestuttavasti, ja valolla kurkkimalla hiilet o aika finaalissa :roll:  :|

43
Sähköautot / Mtoniks säätimet?
« : 09.01.04 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "TapHaap"
Lainaus käyttäjältä: "Clod+T2"
Sori, lainaanpas topiccia ku osuu niin sopivasti.

Onkos kukaan selvillä, miten isot koneet(clod, 2 rinnan kytkettyä) vois laittaa uuemman Sonic Tempon perään, noi vakiot (17 :?: lankaset) tuntuu pelaavan hyvin. Eli kun säätimessä on 12 rajana, ni kestääkö se siis 2 12 konettakin, vai voiko tota suoraan laskea mitenkään?

Rinnan kytketyt moottorit on lankaluku jaettuna 2:lla
eli 2x17kieppista vastaa n. 9 langan kuormaa
sarjassa taas kerrotaan kahdella.......

Loishtavaa :mrgreen: . Mut ei ole kyl hajuakaa mitä noi kiinni olevat on, kyselemäl kuullu kaikkea 17 ja 23 väliltä.. :shock: . No enivei, hyvin tuntuu toi Tempo kestävän vakiokoneet :roll:  :mrgreen: . Ilmeisesti siel ei ole ihan 17 lankaset, ois se perhana jo palanu :mrgreen:

44
Sähköautot / Mtoniks säätimet?
« : 09.01.04 - klo: 20.38 »
Sori, lainaanpas topiccia ku osuu niin sopivasti.

Onkos kukaan selvillä, miten isot koneet(clod, 2 rinnan kytkettyä) vois laittaa uuemman Sonic Tempon perään, noi vakiot (17 :?: lankaset) tuntuu pelaavan hyvin. Eli kun säätimessä on 12 rajana, ni kestääkö se siis 2 12 konettakin, vai voiko tota suoraan laskea mitenkään?

45
Sähköautot / akut
« : 06.12.03 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Voiko sähköautossa olla omat akut vastarille ja omat moottorille. 8)

Voi, tarpeen se ei välttämättä ole, mutta minä olen laittanut erikseen vastarille virran niistä 4kpl aa. Eli normaalit kytkennät PAITSI että otat noparin vastariin menevästä liittimestä keskimmäisen johdon pois paikaltaan ja esim kierrät sen itsensä ympäri erkkarilla. Jos et ota sitä johtoa pois, käy noparin virransyöttöpiirille huonosti. Nimim. yhen sellasen tuhon todistanu, kaveri rikko noparin sillai. Oli vaihtanu mekaanisen tilalle elektronisen ja kytkeny muuten kaii vanhaa mallii, hetken päästä lakkas toimimasta ni syyki selvis  :roll: . Se noparin syöttöpiiri oli palanu ja vetäny kai koko noparin p*skaks.. :(

46
Sähköautot / Vähän kyselyä....
« : 02.12.03 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Sähköautossa suurin osa huollosta on aivan samankaltaista kuin polttiksissakin. Koneen lisäksi sähköosia ei juurikaan tarvitse huoltaa. Ihan harrastusmielessä käytettävä kone kestää oikein välitetyssä autossa ja sopivalla moottorin ennakolla helposti joitain kymmeniä akullisia ilman sorvausta juurikaan huomaamatta suorituskyvyn putoamista. Samoin akut kestävät helposti hyvin hoidettuna useita kymmeniä latauksia juurikaan huomaamatta suorituskyvyn putoamista.

Lakattu parkettilattia ei ole todellakaan mikään ideaalinen alusta touring-autolle. Oikeastaan mitkään renkaat eivät taida juurikaan pitää sillä. Omakohtaisia kokemuksia ei ole parketilla ajamisesta, mutta sellaista olen kuullut, että jotkut kuviorenkaat olisivat parempi valinta kuin sileät renkaat. Näiden kuviorenkaiden merkkiä tai mallia en kuitenkaan saa nyt päähäni. Jos vähänkään enempi haluaa nauttia ajamisesta, niin huonojenkin mattojen hankinta kannattaa. Niitähän saa jopa ilmaiseksi.


Tuo moottorin sorvauksen tarpeellisuuskin riippuu ajosta. Minä esimerkiksi en ole kertaakaan sorvannut moottoria, hiilten vaihdon yhteydessä putsasin tenulla ja karhunkielellä, ja sit rauhallinen sisäänajo ja taas mennään. Autolla on ajettu taatusti enempi ku se 20 akullista :roll: , suorituskyvystä en sano mut kyl se hyvin laulaa... Kone on Peak EBX, 13 kääminen ja Truckissa kii. Nyt viimeaikoina kone on tosin alkanu hieman lämpenemään, onko merkki et pitäs sorvata/hioa se kollektori?

Edit: niin koneessa alkaa tokatkin hiilet oleen huonossa hapessa, ajettu on siis aika pirusti, 3½ vuotta sisältäen jopa kohellusta talvella..... eli rääkätty on :? . Täytyy vähä kehasta et on sitkee vehje toi Peakin konekki, kyl seki o saanu kyytiä, eikä mitään vikaa ole ollu.(mitä nyt hiilet loppu :mrgreen: ).

47
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 02.12.03 - klo: 21.36 »
No omakohtanen kokemus: tavallinen piirustusnasta pelaa trukinrenkaassa jos jaksaa tehdä kunnolla. Eli mul on slickseiks revitellyis mini pineis (T2 o auto, eli korkee rofiili) tavallisia piirustusnastoja 18 kpl/rengas, jäällä pito on USKOMATON, auto ei yksinkertasesti jaksa sutia. Mutta nastan kiinnitys kumiin on ongelma, minä laitoin nastat sisäpuolelta läpi ja sikakitillä oikee reilusti kii ja tiukat foamit sinne. Puhtaalla jäällä pito on parempi ku asvaltilla, mut eturenkaitten nastotus on laadultaan ö n auto puskee aika hemmetisti. Mutta tollai jos teet 4 rengasta ni hyvä tulee, eturenkaisii ei tarvi ku sisäreunaa, taakse tein 3 eri riviä.

48
Sähköautot / Servosaver suoraan servon päähä?
« : 23.11.03 - klo: 13.02 »
Joo tästä on ollu just tos jonkunlainen kuva tos clodista/bullheadista kiinnostuneille-topicis. Mut minua kiinnostas et jos joku täält o tehny sellasen ni miten, millasilla osilla jne.

Edit: niin ja jos tohon on valmis murikka saatavissa jostakin ni hinta??

49
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 20.11.03 - klo: 21.42 »
On totta, että vertailukelpoisuus on kyseenalaista. Mutta silti ihmettelen esim. kyoshon inferno tr15 laaun tunteen puutetta, kaikki klapisee ja lonksuu jo parin tankillisen jälkeen. Tässä suhteessa tamiya on kyllä vähän parempi, mutta Clodista milläs korjaat kun akselissa kiinni oleva servosaverin hahlo on kulunut sohloksi. Arvaa v-tuttaako :evil: . Muuten auto on pelannut ok, tosin pinjonit oli kulunu lähes hampaat poikki-kuntoon :shock:  :roll: . Toi Asson kehveli on kyllä selkeästi laadukkaan tuntunen vaikka on vanha ja saanu kovaa kohtelua. Clodissa on sellanen lässähtäny tunnelma ku kaikki kolisee ja natisee ja helisee.. :( . Ja kyoshoissa on muutenvaa ihmeellisiä vikoja ja rakenteita. Ja nyt en kehu Assoa aivan maasta taivaaseen. Vetorattaan suojakotelo ei juuri voisi olla huonompi, pikku patentilla sekin pelaa hyvin. Enkä myöskään manaa tamiyaa tai Clodia maan rakoon, kuten kotisivuillani mainitsen, Clodi on mukava peli mönkiä maastossa, mutta huonoja puolia on ikävän paljon ja suuri osa niistä on todella hankala/kallis korjata. Ja ei tarvitse sanoa että asso olis eri hintaluokassa, Clodihan myös on kallis auto, sillä tietonikkarin 335:kö se oli odottas saavansa enempi laatua kuin mitä Clod tarjoaa. T2 maksoi joskus hieman vähempi(tarkka summa salaisuus), ja pelaa ku kello. Mitään muuta ei ole mennyt ku moottorin hiilet lopahti. Mitään muuta ei ole hajonnut(vetarien tappeja on hukkunut, mut se kai ei ole auton vika..?)

50
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 20.11.03 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
TAMIYA ON TAMIYA VAIKKA SEN VOISSA PAISTAISI :lol:  Kuka voisi kertoa parempaa merkkiä kuin TAMIYA. Niin arvasinhan että kukaan ei osaisi tehdä sitä. TAMIYA RULES
Itse omistan n.70 TAMIYA :mrgreen:  autoa

Joo tamiya on tamiya vaikka voissa paistais...ikävä kyllä. Siitä jumalattomasta muovimäärästä ja ohjauksen kilometrin klapista ei tunnu pääsevän eroon rakentamatta koko autoa uusiksi. Laadultaan tamiya on kyllä ehdottomasti huonoin mitä on tullut vastaan. Itelläni on ollut myös kyosho, siihenkään en koske ku pitkällä tikulla. Ja toi mun clodi on sellanen ikuisuusprojekti, mut Asson vehjas pelannu ku enkeli 3 vuotta pihasudittelua ja talvirallia ja maastoajoa ja kaikkea mitä sil ei sais tehrä.

Edittiä: joo ja ei palkokasveja hengityselimiin, tämä on vain minun MIELIPITEENI. perustuu 2 :sta tamiyasta saatuhin kokemuksiin, muita autoja on ollut 2 , 1 kyosho ja 1 asso. Ja toinenkin kyosho on melkein naapurissa, ei mitään muutaku vikaa siinäkää autossa.

51
No mul on jonkunlaiset kotisivut tehty 1 ohjauspatentti. http://koti.mbnet.fi/tuvasa Ja sieltä yllättäen RC-osio(saa volvoaki ihailla  :mrgreen: ) Siel o pari kuvaa jne..

Edit: typotus maximus. Ja noilla sivuillahan on jopa selitetty jotakin(tosin vähä "lapsellisesti" että asiaa tuntemattomatki ymmärtäis edes jotaki :roll:  :mrgreen: ) servorakennelmasta ja autoista ylensä. Ja tolta pohjalta lähetään jatkamaan rojektia, josko ens vuonna olis uudet kuviot pellin(ok,ok, muovin) alla.

52
Edelleen haussa : onko joku keksiny siihen ohjauksen klepuamisee hyvää korjauskonstia?? Eli jos servon laittas sinne akselille ni miten hitossa siihen rakennat enää servosaverin :?: . Ja tuohon öljyiskarijuttuun ni en usko että on järkeä, auton painosta on niin suuri osa akseleilla ettei mitään väliä. Ainoo mikä siel jousien päällä painaa on akku, kaikki muu on akseleilla :mrgreen: .

Ja ClodZ : joo 50€ elä naurata... saat auton + koneet +kori 200€.

Ja minä muuten olen melko varma et jos saan kulmavaihteet jostakin ni clodiin tulee polttomoottori. Tänne tulee tietoa ja kuvia ja kaikkea jos saan ne kulmavaihteet, noin pienet tahtovat olla kalliita/hankalia saada. Tottakai jos tietää mistä sais pienet kulmavaihteet ni kertokaa.

53
Sähköautot / Akulta virta futaban vastarille?
« : 09.11.03 - klo: 20.44 »
Mun säätimes se "set" nappula on se kalibrointi nappi...eli kun merkkiledi vilkkuu(vain noin 2 sek tai nähempi) painaa sitä, sen jälkeen kaasusta irti, paina set, kaasu pohjaan, paina set, jarru pohjaan, paina set ja näin on säädin kalibroitu. Tosin tuosta kaasun asentojen järjestyksestä en ole 100 varma koska mullaki o manuska hukas :roll: .

54
Et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkotin(onneks oon niin selkee selittäjä :mrgreen:  :roll: ). Eli siis se servosaver on jumitettu :roll:  mut se koko servosaver sydeemi muljuu siel hahlossaa. Eli se sydeemi ei jousta, on sen verta topakasti kasattu(ilman jousta, uus pultti), eli ei taatusti jousta. Mut kun se koko möykky heiluu siel hahlos kun se mokoma on väljentyny. Mul tosin o 2 tavallista servoa ohjauksessa rinnan, kannattaisko ne virittää sinne sen servosaverin paikalle ni jäis seki vipusydeemi pois ja tulis autoon tilaa....on vähä ahdasta kun kauniilla patentilla 2 servoa päällekkäin ja paksut rautalangat yhistää servon 4 sakaraset varret toisiinsa ja johdot kytketty yhtee....kiwa patentti. 8)  :mrgreen: . Mut onko muuta korjauskeinoa kun laitan se saverin paikalle vaan noi servot, johdot vois jopa just riittää :roll:

Edit: niin mulla vois olla toho jonkinmoine polttomoottori käytännössä ilmaseks tiedossa, ni saisko jollain pitkän poorituksen omaavalla vetarisysteemillä tai jollaki voiman siirrettyä motilta sine akseleille, vai unohanko koko idean ?

55
Itelläni on täysin vakiokuntoinen :roll: Clodi, ja minua kiinnostas muutama "pikku" viritys. Eli jos saisin polttomoottorin, ni kestääkö perät sitä, eiks niis ole muovirattaat ihan koko matkan?. Ja sit et millä veto kannattais totetuuttaa akseleiden välille kun 2 polttomoottoria ei kiinnosta :mrgreen: .

Ja tärkein. Onko joku saanut Clodin ohjausksen sohloon jollaki sen klapin pois...mulla sitä klappia on aiwan sanonko-mä-kuinka paljon :( . Ja korjataki yritin, uuet ne 90 palat ei auta. Siis klappi johtuu siitä mikä o perämurikas kiinni se voimanrajotinsysteemi, se pääse klepuaan kolossaa aika lailla....ideoita??

56
Sähköautot / Ajovalot ledeistä ?
« : 30.10.03 - klo: 20.23 »
Minulla on jonkunlainen lamppupatentti Clod busterin etuvaloissa, taitavat olla MagLiten polttimot mitkä sinne on porattu, ja sit 2 1.5 volttista patteria virransyöttöö ja lamput rinnakkain :mrgreen: . Valoteho....no..noniinno :mrgreen:  :roll: . No näkeepähä mihinpäin se keula sojottaa :mrgreen:

Sivuja: 1 [2]