meillä 5v poitsu ajelee m8e kyösti inferno ve llä 2s lipolla ja epalla hieman rauhoitettuna. jestää hyvin eikä säiky kolhuja
(oletetaan että halutaan auton kiihtyvän 50km/h vauhtiin, valitse itse sopiva kiihdytykseen kuluva aika "kuljetut sekunnit" pystysarakkeesta ja katso virran määrää.
Paino (kg) | Virta (A) | Jännite (V) | Voima (kg*m/s^2) = Newton | Teho (watt/s) | Kiihtyvyys | Kiihtyvyys (%G:stä) | Kuljettu matka (m) | Vauhti (km/h) | Vauhti (m/s) | Kuljetut sekunnit | Ottoteho hyötysuhteella |
3,5 | 328,5 | 7,4 | 48,6 | 2430,6 | 13,9 | 141,6 | 6,9 | 50,0 | 13,9 | 1,0 | 2700,6 |
3,5 | 164,2 | 7,4 | 24,3 | 1215,3 | 6,9 | 70,8 | 13,9 | 50,0 | 13,9 | 2,0 | 1350,3 |
3,5 | 109,5 | 7,4 | 16,2 | 810,2 | 4,6 | 47,2 | 20,8 | 50,0 | 13,9 | 3,0 | 900,2 |
3,5 | 82,1 | 7,4 | 12,2 | 607,6 | 3,5 | 35,4 | 27,8 | 50,0 | 13,9 | 4,0 | 675,2 |
3,5 | 65,7 | 7,4 | 9,7 | 486,1 | 2,8 | 28,3 | 34,7 | 50,0 | 13,9 | 5,0 | 540,1 |
3,5 | 54,7 | 7,4 | 8,1 | 405,1 | 2,3 | 23,6 | 41,7 | 50,0 | 13,9 | 6,0 | 450,1 |
3,5 | 46,9 | 7,4 | 6,9 | 347,2 | 2,0 | 20,2 | 48,6 | 50,0 | 13,9 | 7,0 | 385,8 |
3,5 | 41,1 | 7,4 | 6,1 | 303,8 | 1,7 | 17,7 | 55,6 | 50,0 | 13,9 | 8,0 | 337,6 |
3,5 | 36,5 | 7,4 | 5,4 | 270,1 | 1,5 | 15,7 | 62,5 | 50,0 | 13,9 | 9,0 | 300,1 |
3,5 | 32,8 | 7,4 | 4,9 | 243,1 | 1,4 | 14,2 | 69,4 | 50,0 | 13,9 | 10,0 | 270,1 |
3,5 | 29,9 | 7,4 | 4,4 | 221,0 | 1,3 | 12,9 | 76,4 | 50,0 | 13,9 | 11,0 | 245,5 |
3,5 | 27,4 | 7,4 | 4,1 | 202,5 | 1,2 | 11,8 | 83,3 | 50,0 | 13,9 | 12,0 | 225,1 |
3,5 | 25,3 | 7,4 | 3,7 | 187,0 | 1,1 | 10,9 | 90,3 | 50,0 | 13,9 | 13,0 | 207,7 |
3,5 | 23,5 | 7,4 | 3,5 | 173,6 | 1,0 | 10,1 | 97,2 | 50,0 | 13,9 | 14,0 | 192,9 |
3,5 | 21,9 | 7,4 | 3,2 | 162,0 | 0,9 | 9,4 | 104,2 | 50,0 | 13,9 | 15,0 | 180,0 |
3,5 | 20,5 | 7,4 | 3,0 | 151,9 | 0,9 | 8,8 | 111,1 | 50,0 | 13,9 | 16,0 | 168,8 |
3,5 | 19,3 | 7,4 | 2,9 | 143,0 | 0,8 | 8,3 | 118,1 | 50,0 | 13,9 | 17,0 | 158,9 |
3,5 | 18,2 | 7,4 | 2,7 | 135,0 | 0,8 | 7,9 | 125,0 | 50,0 | 13,9 | 18,0 | 150,0 |
3,5 | 17,3 | 7,4 | 2,6 | 127,9 | 0,7 | 7,5 | 131,9 | 50,0 | 13,9 | 19,0 | 142,1 |
3,5 | 16,4 | 7,4 | 2,4 | 121,5 | 0,7 | 7,1 | 138,9 | 50,0 | 13,9 | 20,0 | 135,0 |
3,5 | 15,6 | 7,4 | 2,3 | 115,7 | 0,7 | 6,7 | 145,8 | 50,0 | 13,9 | 21,0 | 128,6 |
3,5 | 14,9 | 7,4 | 2,2 | 110,5 | 0,6 | 6,4 | 152,8 | 50,0 | 13,9 | 22,0 | 122,8 |
3,5 | 14,3 | 7,4 | 2,1 | 105,7 | 0,6 | 6,2 | 159,7 | 50,0 | 13,9 | 23,0 | 117,4 |
3,5 | 13,7 | 7,4 | 2,0 | 101,3 | 0,6 | 5,9 | 166,7 | 50,0 | 13,9 | 24,0 | 112,5 |
Vertailuna 4S ~120A (mitatut todelliset M8e krossarit virrat kiihdytyksessä)
Paino (kg) | Virta (A) | Jännite (V) | Voima (kg*m/s^2) = Newton | Teho (watt/s) | Kiihtyvyys | Kiihtyvyys (%G:stä) | Kuljettu matka (m) | Vauhti (km/h) | Vauhti (m/s) | Kuljetut sekunnit | Ottoteho hyötysuhteella |
3,5 | 117,3 | 14,8 | 34,7 | 1736,1 | 9,9 | 101,1 | 9,7 | 50,0 | 13,9 | 1,4 | 1929,0 |
Kaikki varmaan tajuavat että ylläolevissa ei ole otettu huomioon renkaiden sutimista, voimansiirron kitkaa jne. Lähinnä teoriapohjainen vertailu siitä että mikä on järkevä akun jännite ~3,5kg autolle.
Joku asiasta enemmän tietävä voisi kellottaa kauanko M8 krossari viihtyy esim. lavangon pääsuoralla? Lähinnä sitä ajattelin että joko tuo 2S lipo&M8e krossari grillaa akut, tai sitten vauhti & kiihtyvyys on luokkaa "alle Nikko"
(minun ~3,9kg M8e:lle mitattiin tutkalla 58km/s Turun LRP-Areenan pääsuoran päässä. Auton pääsuoralla viettämää aikaa on vaikea arvioida, mutta tuo kiihdytys on käytännössä "käytä liipaisin nopeasti pohjassa ja aloita kurviin valmistautuminen" olisiko n. 2s max?)
- Hount