1
Vapaa keskustelu / Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« : 16.08.11 - klo: 15.48 »
Ketuttaa kun ei ole ehtinyt ajamaan pariin viikkoon töiden takia. Onneksi ens viikolla on taas aikaa.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Diffiboxin pitäisi kestää ilman läpivientiä jos se on sellaiseksi suunniteltu. Myös diffin huolto on vähän helpompaa kun ei tarvitse ottaa koko boxia irti vaan vain puolikas. Itse en alkaisi muuttamaan huollon helppouden takia.Kyllähän se diffiboksi pysyy kiinni mutta siinä on noiden ruuvien varassa hingepinnien pidikkeet; juurikin nuo diffiboksin lyhyempien ruuvien kierteet meni entisiksi viime kerralla kun olin ajelemassa radalla. (varmasti on enemmän vikaa kuskissa kuin autossa ; D) Ja kyllähän tuon diffiboksin saa ihan yhtä pienellä vaivalla tuon muunnoksenkin jälkeen auki.
Jos kuitenkin haluat ruuvit niin ehkä Seppomikaelilta voi tiedustella löytyisikö noin pitkiä M3 ruuveja
Moi
Tuolla hpi sivuilla on kaksi eri savage fluxsia niin mitä eroa niillä on?
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=104242&lang=en
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=104494&lang=en
Nopeuksissa/sähköissä?
Arkena klo 9-22 (saatu tunti lisäaikaa)
Viikonloppuna klo 9-19 (saatu tunti lisäaikaa)
Se 25t pinjoni tulee mukana vaihtoehtosena, 20t pinjoni on kiinni vakiona fluxissa. Mä olen 20t ajellut aina ja koskaan ei ole lämpöongelmia ollut edes 6s:llä.
Keväällä mulla kärähti MMM nopari kun kosteus pääsi nopariin, hyvin nousi lieskaa ja savua.
Katoppa juu :/ Hemmetti kun ei edes tullut mieleen, että välityksiä pitäs rukata. Aattelin, että tuo on ihan MMM:n veronen noppa, mutta eipä näemmä. Oisinhan mä 4s:iä pistänyt alle, mutta kun ei ole sopivia... Aika nopeesti se otti kyllä nokkiinsa 2 kertaa piha päädystä päätyyn puolikaasulla.
Tämä on kyllä halpa harrastus heittää euroja savuna ilmaan. Eihän tuo noppa muuten niin harmittais, muttta 2 akkua vasta takana ja vielä jaksoin lakata sitä aika monta kerrosta kun aattelin, että tämä jää ainakin omaan talliin asumaan.
Enpä ole koskaan noita välityksiä edes kattonut. Savon perintö savage, näytti olevan kyllä 22-24 pinjoni (meni laskut sekasin :) ). Että eiköhän se syylinen sitten löytynyt tuolta osastolta. Vielä kun olis kourallinen pinjoneita hyllyssäkin, mutta näitä satasen oppirahoja taas...
e: Pitääkin tästä viritellä e-repolainen ajokuntoon. Ei kyllä ole niin kiva auto ajaa kuin fluxi. Vähän ot, mutta kait tuossa on ok välit 17/65 sähköt trackstar 150a combo. Ei ole kuin 2s 5ah 20c akkuja... saas nähä kuinka pulleaksi nuo saan.
Vittu mitä p****a taas... 5kk fluxi odotti terve auki (olin vielä purkanut lievästi kokonaan sen perän kun en hoksannut heti kuinka helpolla diffin olis saanut ulos). No tänään repäsin ja pistin kuosiin. 6s lipot sisään ja baanalle 1min kerkesin märällä nurtislla ajamaan. Savua ja liekit perään... Luulin jo, että lipot palaa kun iski mukavasti liekkiä kopan alta. Mutta se olikin xe-run 150A mikä päästi henkensä pihalle. Eikä voi ymmärtää miksi... Tolla noparilla on ajettu varmaan 2 kokonaista akullista jos sitäkään. Se on kosteustiivis + oli vielä lakattu ja ajoin talvella sillä hangessa ilman ongelmia. Nyt sitten minuutti märkää nurmikkoa oli liikaa.
Kaikki johdotkin irots noparista...
Mikähän mahtaa riivata hobbykingiä, kun kaasu pohjaan painettaessa vaan ryntää n. 1 sekan, ja sitten ei mitään. Servo jumittaa tämän ryntäyksen aikana, mutta alkaa toimia hetken päästä kun auto on pysähtynyt.Mulla oli aika samanlaista häikkää mun Hobbywing 150A noparilla jossa kiinni Castlen 2200kv moottori ja servona Savöksin ohjausservo; kannattaa kattoa noi escin säädöt. Kun hobbywingin nopari ei automaattisesti tunnista akkujen solumäärää. Myöskin lipocutoff kannattaa tarkastaa. Itselläni ainakin näiden säätöjen jälkeen pelittää ihan mallikkaasti.
Kalibroinnit oon tehny EPA:t 120%:lla ja omasta mielestä vielä oikein. Akut on täydet.