Kirjoittaja Aihe: Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport  (Luettu 1574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomo

  • Tulokas
    • Profiili
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« : 03.07.03 - klo: 13.45 »
Nyt tartteis viisampien apua. Elikkäs:

Auto tuo yllä mainittu Kyosho
Moottori GS21R
Ajettu n.2 litraa

Vika: Auto käy kun hehku on kiinni. Hehku pois sammuu heti.

Miks näin = täysin mystistä mulle.

Auto jäi viime ajosta käyntikuntoon. Sammutin sen vielä vauhtipyörästä. Nyt en viikkoon ole saanut käyntiin.

Moottorin purin osiin kun en muuta keksinyt. En löytänyt vikaa = ei merkittäviä kulumia

Puristuksiakin koneessa on. Mielestäni liki samat kuin ennenkin.

Kaasari purettu ja putsattu= Ei vaikutusta.

Polttoaineena Quickfire 10.
Tulppa vaihdettu eilen ( taitaa olla nro:3) = Ei vaikutusta.

Seosruuvin (tyhjäkäynti / pienet kierrokset) asennolla ei vaikutusta.
Jos kiristän ei edes lupaa. Jos avaan, tulee putkesta soossia ja hehku irti ei käy.

Bensaa tulee putkesta ihan älyttömästi. Mut ainut milloin se pyörii edes hehkulla.

Olisko joku paikka halki tai voiko kansi vääntyä / alkaa vuotamaan?

En tiedä mut sellanen tuntuma on et kansi voisi vuotaa. Milläs tiivistän? ( Uusi prikka?)

Etummainen moottorikiinnike (pohjalevyn ja kiinnikkeen seutu) kostuu bensasta. Mielestäni AIVAN outo paikka sillä ei näyttais kaasarikaan varsinaisesti vuotavan.

Jotain pitäis keksiä ennekuin ....tus kasvaa sellaisiin mittoihin et poljen koko kakkulan suohon.

Jos joku on ratkaissu ko. pähkinä olisin kiitollinen jos valaisis vähän. En väitä et vika on suuren suuri. Pieni on moottorikin mut ärsyttävä ja ajon kannalta oleellinen :D

Kiitos etukäteen!
tumppi

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« Vastaus #1 : 03.07.03 - klo: 14.06 »
Jos koneessa on puristuksia samaan malliin kuin ennenkin, vuotoa ei ole kannen välissä. Silloinhan puristukset katoaisivat.  Jos vuoto olisi jossain muualla, eikä se ole kovin suuri, niin koneen pitäisi käyttäytyä kummallisesti, eli sitä ei saa kunnolla säätöihin.

Koska kone käy vain hehkun kanssa, joka pitää tulppaa riittävän kuumana, luultavasti kone saa liikaa polttoainetta tai tulppa on liian kylmä. En muista mikä on kyseisen moottorin tulppasuositus, mutta oman kokemuksen mukaan Kyoshon koneet on melkoisen ronkeleita tulpan kanssa.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« Vastaus #2 : 03.07.03 - klo: 17.48 »
Tulppasuositus on OS #A3.

Kokeilepa OS #A5 -tulppaa tai sitten #A8:a. Voisi käydä paremmin.

Toi etupään vuoto tulee kampiakselia myöten, munkin vanhasta GS21R:stä tuli. Tiivisteen vaihto ei paljon auta, ehkä vähäsen.

Ajapa vähän aikaa hehku kiinni autossa, ja riuhtaise se sitten lennossa pois tai aikakin paikallaan kaasua painaen.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« Vastaus #3 : 03.07.03 - klo: 17.59 »
Sanoitko, ettei suostu pyörimään kuin hehkulla? Ja putkesta tulee kaakkua ihan älyttömästi?
Kokeiles säätää hieman piikimmälle konetta, luulis auttavan hieman. Sitä ei muut ole keksineetkään ehdottaa, kerrankin se olen minä!  :wink:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa jace76

  • Tulokas
    • Profiili
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« Vastaus #4 : 03.07.03 - klo: 18.40 »
Yx juttu vois olla,että kun saat käymään sen ni käytät aika kierroksilla autoa renkaat ilmassa joku puolisen minuuttia.Sillein,että poistaa ylimääräiset polttoaineet kampikammiosta...

Poissa cgarf

  • Tulokas
    • Profiili
Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« Vastaus #5 : 04.07.03 - klo: 11.54 »
Joo mielestäni kone saa liikaa polttoainetta...sama ongelma oli itselläkin...kokeileppa kallistaa autoa siten että pakoputken reikä on alaspäin, voi olla että tulee öljy soossit pihalle...semmostakin on tullu vastaan.
Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan...=)