Jösses mikä asenne sulla Sami on...
No sitä vielä, että vaikka se nyt niin naurettavalta kuulostaakin niin näin on vaadittu!!!
Typerää byrokratiaa, mutta näin se nyt vaan meni.
Minä olin kovaan ääneen sillonkin äänestämässä että eihän sillä halvatun puomilla ole mitään merkitystä siihen murtautuuko joku radalle, ja työkalukoppiin tai mihinkään.
Sillä ei ole mitään muuta merkitystä, kuin ettei parkkikselle ilmesty mitään romuautoja seisoskelemaan.
Mutta kun vakuutusyhtiö näin vaati niin ei siinä auttanut äänestämiset silloin miltään VAU:n taholtakaan.
Se vaadittiin sen jälkeen kun työkalukoppiin murtauduttiin.
Et kuule tiedä kuinka paljon ollaan väännetty tuota asiaa vastaan, että siihen piti tuollainen lukko laittaa, ja että avaimia sai olla vain muutamilla.
No sillon meitä muutamat sai kyseisen avaimen lunastaa...
Nimi yms tiedot paperiin ja saimme avaimet.
Avain on minun lisäkseni muistaakseni Arilla, josella ja olikohan torkkolalla... Saattoi olla yhdellä tai kahdella muullakin... Sen tarkempaan en nyt muista.
Eniveis...
Samalla kun avaimet kuitattiin, puhuttiin loppuun se että saamme laittaa puomiin toisen lukon johon voidaan teettää useampi avain.
Saimme silloin luvan sillä ehdolla että tämä tuplaura-avaimellinen lukko on AINA käytettävissä.
Mikäli homma ei toimi jne, menetämme kyseisen lukon... pahimmillaan avaimet tuohon alkuperäiseen lukkoon.
Joko nyt ymmärrät miksi tätä tivasin että vaaditaanko sitä edelleen, vai ei...
Paha juttu jos joku halvatun torsti menee ja murtautuu johonkin työkalukoppiin, polttaa korokkeen, ja vakuutusyhtiö totee ettei mitään korvata, kun ei heidän vaatimaa lukkoa ollutkaan siinä mihin sen ovat määränneet.
Nimenomaan minä olin aikanaan ensinmäisinä viemässä asiaa eteenpäin että harrastajille ruvettiin saamaan avaimia...
Sillon kun avain oli käytännössä vain josella joka pyöri ympäri maailmaa... puomi lukossa 95% ajopäivistä... tienvierus autoja täynnä... porukka kanto tieltä asti tavarat varikolle.
Tuli valitusta että autoja ei saa olla parkissa tienvieressä...
Päivinen kävi harva se kerta avautumassa tienvieressä olevista autoista...
Isojen puolelta ei saanut kiertää... Avautumista kuultiin siitäkin.
Siihen meni yli vuosi ennenkuin saatiin taisteltua tilanne paremmaksi...
Vähemmästäkin pistää herkäks kun lukko on sahattu poikki ja ilman sen tarkempia perusteluita todetaan että vanha (se vaadittu) lukko heivataan.
No nyt kun vihdoin viitsitään edes vastata että millä perusteella se vanha lukko voidaan heivata niin HYVÄ!!!
Eipähän olla me avaimen kuitanneet harrastajat enää olla missään vastuussa.
Kuten oltiin tähän asti.
Sitä merkitystä!!