RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: KORKKII - 29.04.07 - klo: 11.28

Otsikko: Kumpi polttis.
Kirjoitti: KORKKII - 29.04.07 - klo: 11.28
Olisin ostamassa itselleni polltis auto noin 400€ hintaan.. tarkoitus olisi sellasta enemmän moster tyylistä. Niin kumpi olisi parempi vaihtoehto näistä.

1.- Schumacher 1/8 Havoc 46 Stunt Monster Truck RTR
2.- CEN-Racing Magnum NX Monster Truck RTR

Ja jos vois jotain aloittelia vinkkei antaa koska eka auto itellä. :azn:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: mitmit - 29.04.07 - klo: 11.37
Hyi hyi :grin: :grin:
Ei kumpikaan.
Säästä vähän lisää rahaa ja osta savage tai revo.
Ne on sellasta 500-600€ hintaluokkaa
Tietenkin käytetty olisi halvempi.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: säästäjä - 29.04.07 - klo: 12.25
Ja käytettyä ei välttämättä kannata ostaa ekaksi autoksi ni välttyy kaikilta vioilta.Kannattaa ostaa kerralla kunnollinen ettei tule katumapäälle.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: mitmit - 29.04.07 - klo: 12.27
Ja sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä autoa on käytetty :lol:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: *HOKE* - 29.04.07 - klo: 12.31
Köh...
Käytetty ei tarkoita etteikö se olisi kunnollinen.
Monessa tapauksessa aloittelijan kannattaa nimenomaan ostaa se käytetty.
Hyvältä omistajalta kun ostaa niin autoon on jo valmiiksi tehty kaikki parannukset, se on pidetty hyvässä kunnossa ja mukaan saa vaikka mitä nippeliä. Ja varsinkin ne mainitsemasi kaikki viat jotka uudessa autossa saattaa tulla eteen, on jo korjattu.
Esim RTR auton hinnalla saattaa saada reilusti paremman käytetyn setin jossa on paremmat radiot, hyvät servot, parempi moottori, jne jne.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: säästäjä - 29.04.07 - klo: 12.34
Niin no se on tavallaan mielipidekysymys.Ite en vaan käytettyä ostais ekaks autoks.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Joona H - 30.04.07 - klo: 21.44
Eihän se mikään mielipidekysymys ole, toiset käytetyt yksilöt on vaan paremmin pidettyjä kuin toiset.
Hyvä käytetty on varmasti parempi ekaksi autoksi kuin huono uusi.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Futaba - 30.04.07 - klo: 21.49
Niinpäniin, käytetyssä etuna jo valmiiksi säädetty ja sisäänajettu moottori. Kuinkakohan moni on tähän lajiin kyllästynyt ja saanut väärän kuvan jo ensimmäisillä tunneilla, kun ei ole osannut säätää moottoria ja tämän seurauksena ei ole päässyt ajamaan kunnolla.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Divi - 01.05.07 - klo: 02.24
Niinpäniin, käytetyssä etuna jo valmiiksi säädetty ja sisäänajettu moottori. Kuinkakohan moni on tähän lajiin kyllästynyt ja saanut väärän kuvan jo ensimmäisillä tunneilla, kun ei ole osannut säätää moottoria ja tämän seurauksena ei ole päässyt ajamaan kunnolla.
toisaalta kuinkakohan moni on ostanu myyjän sanojen mukaan hyvän auton tehokkaalla ja varmalla moottorilla joka todellisuudessa onkin väljäksi ajettu rtr pata mikä ei kelpaa edes hyllyyn  :shocked:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Futaba - 01.05.07 - klo: 10.45
No, nämä riskit välttääkseen kannattaa tutustua autoon ennen sen ostamista, jos vain mahdollista :wink:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: cen-mies - 01.05.07 - klo: 13.31
Olisin ostamassa itselleni polltis auto noin 400€ hintaan.. tarkoitus olisi sellasta enemmän moster tyylistä. Niin kumpi olisi parempi vaihtoehto näistä.

1.- Schumacher 1/8 Havoc 46 Stunt Monster Truck RTR
2.- CEN-Racing Magnum NX Monster Truck RTR

Ja jos vois jotain aloittelia vinkkei antaa koska eka auto itellä. :azn:

Meinaan ite että toi cen mangnum ois parempi :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: säästäjä - 01.05.07 - klo: 13.36
Enpä usko täälläkin on havocista keskustelua ja siinä havockia kehutaan.
Cen magnum sai huonot arvostelut rcuniversessä.
ja havoc taas todella hyvät.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Futaba - 01.05.07 - klo: 14.26
Mutta havoc on takavetoinen, siitä miinus.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: säästäjä - 01.05.07 - klo: 16.43
Mutta miksi se on tehty takavetoiseksi ja yksivaihteiseksi siksi,että se olisi mahdollisimman yksinkertainen.Ja yksinkertaisuus tarkoittaa helppoa huollettavuutta ja hyvää kestävyyttä.ja havoc on vieläpä isompi kuin magnum.Niin,mutta kumpikin on varmasti hyviä ja samalla hinnalla saisi varmaan parempiakin.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: KORKKII - 02.05.07 - klo: 23.15
Mutta onko takaveto vaikeampi ajaa kuin esim. neliveto.. onko takaveto esim. hyvä maastossa..
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Vikketsi - 02.05.07 - klo: 23.31
Neliveto on yliveto.  :wink:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: mitmit - 03.05.07 - klo: 16.18
Takaveto ei ole hyvä maastossa koska kun takapää jää ilmaan, et pääse eteenpäin koska etupyörät eivät vedä.
Sanoisin että neliveto on kaikessa paitsi donitseissa takavetoa parempi.

Sen huomasin kanssa kun olin revolla ajelemassa että heti kun etuakseli meni poikki, ajettavuus ja kiihtyvyys huononivat aivan törkeästi.

Eli jos haluat ajettavan auton, osta neliveto.
Jos haluat mukavan auton, osta neliveto.

Jos taas haluat pyöritellä pelkkiä hallitsemattomia donitseja akusta tai tankista toiseen, osta takaveto.
Takavetoa ei myöskään pysty hallitsemaan ilmassa läheskään samaan tapaan kuin nelivetoa.


Edit: virheet korjattu :angel:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: HPI-man - 03.05.07 - klo: 16.35
Jos taas haluat pöritellä pelkkiä hallitsemattomia donitseja akusta tai tankista toiseen, osta neliveto.

Tapahtuikohan tuossa kirjoitus virhe :evil:.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Duster1 - 03.05.07 - klo: 17.20
Useampikin.

Itsekin suosin nelkkua. Aika turhauttavaa ajaa tehokkaalla takapotkulla. Tehoista kun ei ole mitään hyötyä, jos sitä ei saa hyödynnettyä tehokkaasti eteen päin menemiseen.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Elvisrc - 03.05.07 - klo: 20.47
Niin ja saahan siitä nelivetosesta takavedon jos haluaa driftata sillä esim asfaltilla  :p

Ehdottomasti neliveto. :grin:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Futaba - 03.05.07 - klo: 20.52
Takavetosella ei paljon driftailla :wink:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Elvisrc - 03.05.07 - klo: 21.05
Okei mut millanenkohan olis etuveto ?  :lol:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: Divi - 03.05.07 - klo: 22.03
onhan niitä etuvetojakin olemassa mutta ei ne mihinkään kulje :wink:

takaveto on huomattavasti yksinkertaisempi rakenteeltaan kuin neliveto. aloitelijalle sanoisin että takaveto ennemmin. Varma toimiempi, kestävämpi, helpompi korjata, usein halvempi, opettaa auton hallintaa tehokkaasti jne jne
Oikealla rengasvalinnalla pito ja ajettavuus saadaan lähelle nelivetoa  :wink:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: säästäjä - 04.05.07 - klo: 15.53
Takavetosella ei paljon driftailla :wink:
Jaa miksei. :huh:
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: mitmit - 04.05.07 - klo: 16.10
Takavetosella et saa autoa pysymään driftissä, lähtee heti käsistä.
Sen takia kaikki turistidrifteritkin ovat 4wd (ehkei ihan kaikki, mutta suurin osa)
Ja voihan sillä takavedolla driftata, mutta se vaatii todella paljon hermoja, harjaantumista ja opettelua että pystyy kontrollomaan sitä kaasua driftissä ettei auto mene ympäri.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: tuplaesa1 - 04.05.07 - klo: 20.50
Mulla on toi havoc, joo kyllähän se alkuun pyörähteli paljonkin ympäri.
Ei sitä kaasua oo pakko lämätä heti pohjaan, havoc on tosi kiva ajaa kun hallitsee itsensä ja ohjaimen käytön.
Eikä se Cen magnum todellakaan huono ole, kaverilla 9 gallonaa takana ja auto alkaa oleen parhaassa iskussa, 3 kansipahvia, korkeapainekansi ja helvetin kylmä tulppa + polttoaineena _nitroton_ Coolpower FAI.. hyvin futaa kuulemma. :)

Ja havocilla on vedetty sellasta rallia että oksat pois, yhtään tukivartta en oo saanu rikki, ainoastaan muoviset ohjauspalat meni ku pöhäytin tolppaan. Nekin kun korvas cnc paloilla niin kestää.
Kytkinlaakerit korkkas aika nopeesti mutta tää oliki ekoja malleja, nyttemin vika korjattu tehtaalla.
puskurit on kummatkin talvella hajotettu, pakkanen ja muovi ei hyvä yhdistelmä..
toinen takaiskari vähän kanittaa, ei haittaa menoa, kiva heitellä voltteja eteen ja taakse.
Tosiaankin STUNT truck, niinku sitä mainostetaanki, kestää meinaan melkosta loikkaa.
Otsikko: Vs: Kumpi polttis.
Kirjoitti: mitmit - 05.05.07 - klo: 15.50
Ainahan sitä voi sanoa että mun auto kulkee hyvin, mutta jotta saa vähän "perällisempää" tietoja niin kannattaa kysästä sellaselta vaikka joka on kokeillut useampiakin eri merkkien samanlaisia autoja.