Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miceblaster

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Moottori sammuu kiihdytyksen jälkeen!
« : 25.06.05 - klo: 15.31 »
Nyt näyttäis toimivan :o
Laitoin HPI:n R5 tulpan ja seosruuvi 2/8 tiukemmalle.
Lämmöt vielä hiukan alakantissa mutta se korjaantuu säätämällä seosta  :)

2
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 24.06.05 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "neppi"
Minkälaisella autolla Vantaan Lavangon radalla voi ajella ?

Pitääkö olla crossi, vai kulkisko siellä myös touring auto?

onko Kyosho Nissan Calsonic touring vai mikä ??  
käykö tuolle radalle, silloin kun radalla ei ol eruuhkaa - aloittelija :)


Tattarinsuolla microautoradan takana on hyvä asfaltti rata. Itse käyn siellä ajelemaas Porchellani  :D

3
Polttisautot / Moottori sammuu kiihdytyksen jälkeen!
« : 17.06.05 - klo: 13.18 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Jep, ja jos kerran vika ilmeni vain uudella tulpalla, niin herää kysymys millainen tulppa se sitten on? Jos se on liian kuuma kesäkeleille? Mittaatko lämmöt mittarilla? Minkä lämpöinen koneesi on SUORAAN ajosta?


Ostin uuden tulpan HPI:n R5 myyjä sanoi sitä kylmäksi tulpaksi :roll:  Kait se sitten on kun asiasta en sen tarkemmin tiedä  :?  Kertoisiko joku miten tulppien luokat menee kuumimmasta -> kylmimpään :| Ensiviikolla pääsen sitten kokeilemaan  :D

4
Polttisautot / Moottori sammuu kiihdytyksen jälkeen!
« : 10.06.05 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Hehkutulppa finaalissa sanoisin.

Oli eka ajo uudella tulpalla  :?  No, voihan sitä varmaan olla vikaa uudessa tulpassakin  :|  Jos 10/30 sec kokeilut tuota tulosta niin sit on tulpan vuoro  :)

5
Polttisautot / Moottori sammuu kiihdytyksen jälkeen!
« : 10.06.05 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Kiihdytyksen jälkeen? Eli kiihdytät, päästät kaasun --> moottori sammuu? Vai kaasu pohjassa ja moottori vain sammuu? Säädä ensin yläneula oikeaan ajamalla kovaa ja kuuntelemalla miten moottori ulisee täysillä kierroksilla. Sitten kun se on sopivalla, säädä alaneula. Säädä se niin, että 10sek seisonnan jälkeen auto lähtee vielä kuin tykin suusta, mutta jo 30sek tyhjäkäynnillä olon jälkeen röpättää ja savuttaa lähtiessä. Silloin sen pitäisi olla suht. kohdillaan. Sitten sopivat kierrokset tyhjäkäynnille. Kerro sitten hävisikö vika.  :D


Kiitos tiedosta! Eli ongelma on kun kiihdytän ja päästän kaasun. Moottori ei aina sammu :|  Kaasupohjassa ajettaessa ei ongelmaa ilmene. Ainoastaan joidenkin spurttien jälkeen! Täytyy testata tuo 10/30sec juttu :)

6
Polttisautot / Moottori sammuu kiihdytyksen jälkeen!
« : 10.06.05 - klo: 22.38 »
Ajan jonkin aikaa niin että moottori on lämmennyt kunnolla. Ei kuitenkaan yli kuumentunut. Kiihdytyksen jälkeen joskus moottori sammuu :?:  Olisiko alakierrostensäätöneula liian rikkaalla vai pääneula rikkaalla/laihalla :?:  :|  Kokeilin säätää pääneulaa ensin 1/8 ja taas sammumisen jälkeen 2/8 rikkaammalle, tuntui että meni huonommaksi... Säädin takaisin pääneulan. Olisiko vastaus alakierrostensäätöneulassa  :|  Antakaa vinkkejä!!

7
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 02.06.05 - klo: 07.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Tonijuopperi"
mikähän mahtoi tulla mun gensuun aluksi toimi hyvin oli vielä vähän rikkaalla ajat normaalisti ja ainaku pidät kaasua pohjassa 5-sekunttia niin se sammuu ku saunalyhty?
Ja millä bensalla porukat ajelee gensulla?
ehti sitten mennä tänään ylätukivarsi poikki ja iskari poikki ei se edes vastannyt kunnolla hiekkakasaankaan olin just kääntämässä ja vähän osui hiekkaan. Niin naps :(
Onko genesiksessä kaikki iskarit samanlaisia eli voinko siitä päältä laittaa siihen sivulle. Olen ottanut ne päälinmäiset aikoja sitten pois. :?


Itse ajelen tällä hetkellä 16%, odottelen 20% Voi olla että pieniä kaasuttajan säätöjä pitää tehdää kun vaihtaa % luokkaa  8)  Varma en ole sillä itselläni on ensimmäinen polttisauto :D

8
Onko kenelläkään tietoa koska kisat alkaa! nm: katsomaan tulossa!! :wink:

9
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
 tuossapa nuo neulat.

Itselläni tuon 3-vaihteen kanssa ongelmia kun ei vaihda sitä juuri ollenkaan..pitäs kuulemma säätää laihemmalle että ottas kierroksia enemmän..


Kiitos tiedosta :D
Löytyihän se tieto tuolta cenracing sivuilta kun vain jakso lukea jokaisen rivin ja sivun huolella(polttis_ohjeet.zip) :shock:  Nyt tyhjäkäynti hörpöttelee kivasti :o  Ilmeisesti tyhjäkäyntiä pitänee säätää tuossa sisään ajon (tankkien) aikana. Tänään käytin 5:n tankin ja sain laskea tyhjäkäyntiä. Johtunee moottorin hioutumisesta(kitkan pienemisestä) :)
Oletko huomannut että tekeekö sinulla auto joskus tyhjäkäynnillä sellaista että nykii vaihdetta päälle, ei kuitenkaan mene. Pyörähtää hampaan tai kaksi  :?:  Tarkoitus olisi päästä vkl:n aikana ajelemaan noi 2-3 viimeistä tankillista. Jos saat tietoa tai keksit vastauksen gear-3 kysymykseen niin heitä infoa tänne päin jos vaikka sattuisi olemaan sama juttu minulla  8)
Ja todellakin KANNATTAA LUKEA tarkkaan valmistajan antamat ohjeet moottorin sisäänajosta  :shock:  :D

10
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Eli se hehkun laturinpistokkeen pää tulee siihen hehkuun kiinni,eli sehän on kuin hehkutulppa se pää ja siinä annant olla eka kerran 12 tuntia.
Sitten kun ekakerran käynnistät auton niin siinä on valmiina tehdassäädöt sisäänajoon,ainakin minulla oli.
Sit röpöttelet sen 7 tankkia tyhjäkäyntiä paikoillaan pukkien päällä.
kannattaa säätää se failsafe ja muutenkin kiristellä ruuvit ja muut paikat ensin.
sit vain niiden ohjeiden mukaan säätelet autoa.


Kiitos tiedosta!
Harmittaa kun en ole löytänyt oikein mitään kuvaa kaasuttajasta ja siitä mikä ruuvi on mikin (Pääneula, alakierrosten neula ja tyhjäkäynnin säätöruuvi) Osaatko kuvailla ja kertoa että mikä ruuvi on mikin  :wink:  Säästyisin turhilta käynnistyksiltä  :wink:

11
Lainaus käyttäjältä: "99999"
ilmeisesti olet saanut amerikka mallin muuntajan (110v 60hz) mulle lähettivät 230v laturin ilman kustannuksia...


Sain kyllä ihan oikean muuntajan. Kiitos tiedosta!

12
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Nyt toimii näin auto:Lähtee käyntiin lämpimänä kerrasta ja kylmänä 5 vedon jälkeen.Moottorin lämmöt heti rajusta ajosta emissiivisyys 0.95 niin mittari näyttää 120 astetta.
Jos taas emissiivisyys 0.77 niin lämmöt 130-140.
Kumpaanko uskoisin?
Muuten toimii kuin ajatus :)
Niin ja lämpömittari on Duratrax Flashpoint.
Yläiskarit on pois niin parantui käytös huomattavasti,ja lukkoperä on paikoillaan.
Polttoaineena Cool Power 15% ja tulppana OS 5.



Terve!

Minulla on samanlainen rassi ja muutamia juttua olis myös mielessä :)
Missään ei ole kerrottu/kuvaa hehkun lataamisesta :?:  :?:
Minulla on muuntaja ja hehku, ei vain ole tietoa että mihin laitan kiinni muuntajan kaapeli? Puuttuukaan tuosta jokin osa esim??
Auttakaa aloittelijaa hädässä sillä olisi kova halu päästä ajamaan!
Heitä minulle postilla jos sinulla on ylhäällä noita säätöjä ja käytöön oton "vaikeuksia" mikä niihin auttaa!

13
Vapaa keskustelu / Ikä!
« : 14.05.05 - klo: 18.50 »
Olen ajellut jonkin aikaa ja ikää on kertynyt 32v, tiedän että löytyy "vieläkin" vanhempia  :o harrastajia, sekä nuorempia  :shock:

Olen täysin samaa mieltä rs tuning kanssa "lelujen" hinnasta  8)

14
RC-kerhot ja -radat / Lavangon RC rata!
« : 14.05.05 - klo: 18.07 »
Terve!
Tuli hankittua Genesis  :D ja nyt kaipalen ajopaikkoja ja tietoja kerhoista!
Onko Lavangolla jokin omateam vai onko se ihan yleisessä käytössä? Onko siellä omat ajat aloittelijoille?
Osaisiko joku suositella kerhoa johon voisi liittyä ja mistä saisi tietoa polttis autoista tälläinen uusi polttisharrastaja. Aikaisemmin ajellut HPI:n 1/10 sprint sähkiksellä (Porsche)  :)

Sivuja: [1]