Tuplaesa: Sinulla auto ollut vasta pari viikkoa. Nyt rattaat sökönä. HäH?
Luulin drivegearin kestävän vähän pitempään.
Osa on 86097 alumiinia(vissiin). Parempi varaosa on HPI HD HPI102514 ratas joka on terästä.
Hintaa on neljäkertainen jos vertaa alkuperäisiin varaosaan. Seuraava osa on High Speed Idler Gear & Shaft Set (39T) HPI102244, Robinson Racing Xtra Hard 5mm Pinion 20T RRP8720. Light Weight 32T Drive Gear terästä HPI86275 (orkkis osa on HPIC6084).
Mitä muuta?
Käykö moottori liian kuumana? Sopiiko? "HPI 10mm HD Heatsink Motor Plate" HPI102359.
Laittakaa tähän topiciin mitä varaosa kannatta vaihtaa?
Joo siis pari viikkoa on ollut, useana päivänä olen tyhjentänyt 6s akku parin ja joskus siihen päälle vielä ajanut 4s:llä. Ja tosi sievästi vielä olen ajanut että saisin auton pysymään mahdollisimman ehjänä. Mitään älytöntä sormen nykimistä en ole edes harrastanut vaan yrittänyt sievästi annostella kaasua.
Mä nyt alkuun ajattelin tilata seuraavan setin rattaita:
HPI86275 LIGHT WEIGHT IDLER GEAR 29TOOTH (1M) 5e
HPI86274 LIGHT WEIGHT DRIVE GEAR 32TOOTH (1M) 5,25e
HPI102514 HD DRIVE GEAR 18-23 TOOTH (1M)
Tuo isoin ratas 44t idler gear (100905) näyttäisi olevan eri materiaalia kuin 86275 ja 86274 tai erilaisella pinnoituksella. Se näyttää minusta kestävältä noihin muihin verrattuna niin sitä en vaihda ainakaan vielä.
Sattuisko teillä olemaan muistissa minkä kokoisia shimmejä otan tuon vaihdelaatikon shimmaukseen?
Tosi paljon välyksiä laatikossa tuntui olevan ja aivan ihmeellistä että tuollaisia valualumiini rattaita tungetaan 2Kw sähköauton laatikkoon? Ellei sitten ole sulake.
Mistä te tilaatte savageen osia, mistä kannattaa tilata?
Tuota 10mm motorplatea katselin itsekin että voisi ottaa jos lämmöt uhkaa kesällä nousta, tosin tuossa on jo nyt ihan hyvä moottori/alumiini kiinnitys joka siirtää lämpöä tehokkaasti moottorilta pois. Revossa kuumui samalla setillä moottori talvellakin tosi paljon, tässä autossa taas ei.