Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko_

Sivuja: [1] 2
1
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 23.06.14 - klo: 21.35 »
Minäkään en ole noita vielä yhtään saanut rikki.

2
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 16.06.14 - klo: 12.22 »
Laitetaan nyt vielä tänne tiedoksi, jos joku ei vielä tiedä, että Teknoa ja sen osia löytyy nykyään myös Suomesta: http://fi.eurorc.com/search/?q=tekno%20rc&page=1&per_page=30

Hieno homma, että varaosia löytyy nyt läheltä, jos on tarvetta. Tästä on kyllä pirun hankala saada mitään rikki!  :afro:

3
Onko kellään tietoa tuliko kartingradan luvista jo päätöksiä? Eikös se syksyllä pitänyt ratketa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


4
Juu niin se on tehtävä!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


5
Syksy ahdistaa niin paljon harrastusintoa, ettei pysty ulkoratoja edes miettimään. Monilla muilla varmaan sama homma.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


6
Onko seuroista kuulunut mitään?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4


7
Pari vapaaehtoista on jo ilmoittanut. Hyvä niin,luo uskoa itsella jatkaa puuhastelua. Tänään joutui pitämään saikkupäivän, niin koitin googlailla radan tekemistä ja löytyi ohjelma jolla pääsee mallintamaan: Google SketchUp. Rävelsin jotain liian isoa:

https://docs.google.com/file/d/0B-j_oKL3tntvTVFIOElZSmFOU1U/edit?usp=sharing

Täällä yksi vapaaehtoinen lisää. Rata näyttää todella hyvältä!

8
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 06.10.13 - klo: 17.00 »
No nyt vihdoin sain Teknoon kiinni Tekin PRO4 HD 4300kv motin. Johan alkoi tapahtumaan! Kunnon radalle en ole vielä päässyt, mutta mitä tuolla pihalla olen muutaman akullisen bashaillut niin voimaa tuntuu olevan ihan älyttömästi  :grin:
Tällä hetkellä 15t pinjoni.

9
Oltiin tänään ajamassa Tuomaksen kanssa. Mulla oli mukana huopaa mikä laitettiin pääsuoran jälkeiseen jyrkkään mutkaan, kun se alkaa olemaan niin huonossa kunnossa. Ajossa tuo oli todella paljon parempi noin, kuin ilman huopaa. Mitä nyt oli vielä vähän turhan pitävä. Ei jätetty huopaa kuitenkaan sinne mutkaan koska en tiedä miten tuo huopa läpäisee vettä enkä halunnut pilata mitään. Nyt huopa on ajotelineen alla rullalla. Käyttäköön ken tahtoo ja, jos tuo on hyvä niin sen voi jättää siihen pysyvästi. Samaa huopaa löytyy reilusti lisääkin. Eihän tuo varmaan mikään optimi ratkaisu ole, mutta tilapäisenä apuna toimiva.

10
Ensisijaisesti karting rata minunkin mielestä mitä jukkakin puhuu.
Saviradan ylläpito ainakin kastelun osalta on aika mahdotonta lentokentällä että rata pysyisi hyvässä kunnossa läpi kesän.
Tammisaaressa pitäisi käydä kokeilemassa rataan millainen on ajaa matolla.
Tarvitseehan sekin myös hyvän kovan tasaisen pohjan minkä päälle matto laitetaan.mielestäni lavangon
Sähkörata on  ihan hyvä.hyndät puuta ja matot päällä,alueeet jotka suurimmalla "kulutuksella on laitettu Matto niiden osalle..
Jonkin näköinen yhtenäinen linja täytyisi saada tähän mitä rakennetaan ,milloin,minne,mitä maksaa
Ja mistä saadaan nappulaa hankkeeseen!/ sitten on vielä minne saa tehdä ja mitä.

Pikku palaverin paikka kuinka moni pystyisi todella mukana olemaan ja päätöksiä yllä mainittuihin
Asioihin.

Niin ja vastaus Tikkurilassa alettiin käymään ja on hieno paikka ajella.viikoittain
Pyrin käymään ainakin kahdesti.kiinnostuneet voidaan miettiä kimppakyytejä esim.
Huomenna ainakin menossa viiden aikaan.

Kartingrata olisi tosiaan alueena parempi. Pidetään palaveria sitten, kun tiedetään miten lupa-asioiden kanssa kävi. Ymmärtääkseni niitä käsitellään tässä luppuvuoden aikana.

11
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.09.13 - klo: 23.49 »
Tilasin tuollaisen. Sittenpä sen näkee onko hyvä vai ei.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4


12
Nyt on ollut paljon aktiivista väkeä foorumilla ja radalla joten uskon, että saadaan keväällä helposti kunnon talkooporukka kasaan. Kunhan nyt vaan saataisiin talven aikana selville mitä kaikkea saadaan tehdä ja minne.

Minä olen myös sitä mieltä, että kannattaa ehdottomasti laittaa Nummelan rata kuntoon, kun on noin lähellä. Eihän sitä Lavankoonkaan niin kauaa aja, mutta eipä sinne tule lähdettyä ihan vaan piipahtamaan. Ja lisäksi, kun tulee pääasiassa käytyä radalla sitten, kun on saanut lapset nukkumaan tai lasten kanssa niin lyhyt etäisyys on erittäin iso plussa.

Harmittavasti alkaa ulkokausi olemaan lopuillaan. Nyt on ollut vielä ihmeen kuva syksy, mutta kun sateet alkaa niin ei toi rata varmaan enää montaa ajokelposta päivää tänä vuonna näe. Käykös porukka sitten ajamassa Tiksissä vai missä? Minä en siellä koskaa ole ollut. Talvellakin olisi kiva ajella.. Mistäköhän kautta nuo muut kerhot ovat saaneet tilat sisäradoilleen? Olisi aivan mahtava homma, jos sellainen saataisiin Lohjalle tai Nummelaan, mutta jotenkin tuntuu, että sehän on ihan mahdotonta saada mitään sopivaa tilaa. Ei kellään sattuisi olemaan 500 neliön teollisuushallia tyhjillään?  :wink:

13
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.09.13 - klo: 20.59 »
Onko kokemuksia Team Silverbackin akuista?
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/akut/lipo-akut/team-silverback-7300mah-75c-7-4v-stick-pack-lipo.html
Tuo pisti silmään, kun etsin uutta akkua Tekno SCT410 autoon.

14
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 12.09.13 - klo: 10.52 »
Tekin Pro4 HD 3000Kv tuli tänään. Josko huomenna sais kolvattua johdot ja testattua. Mites sulla Mikko ?

Ei ole vielä tullut edes ilmoitusta tullilta, että paketti olisi Suomessa.. Valitsin jonkun parin dollarin postituksen mistä ei saanut edes seurantakoodia. Tulee kun tulee, siihen asti mennään nykyisellä Reventon Pro kombolla.

Joko siellä on jo johdot kolvattu? Miltä vaikuttaa?

15
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 07.09.13 - klo: 10.20 »
Metallinen spurri oli hyvä ostos. http://www.teknorc.com/shop/tkr5115-spur-gear-44t-hardened-steel-lightened/
Ebaystä saa melko halvalla. Oiskohan ollut posteineen noin 20e. Tuo tuli hommattua, kun eka spurri meni huonoon kuntoon spurrin ja pohjalevyn väliin jääneen kiven takia.

16
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 04.09.13 - klo: 20.52 »
Teknoon on nyt tulossa Tekin PRO4 HD 4300kv moottori. Jospa siinä olisi tarpeeksi potkua :wink:
Nopari pitänee vaihtaa samalla. Reventon PRO 6,5T kombo saa mennä johonkin kevyempään autoon.
Itse tilasin tänään omaan SC10 4x4 Assoon tuon saman HD koneen paitsi 3000kV version kun ajan 3S akuilla.. Kerro siis tänne ihmeessä omia kokemuksia sitten tuosta 4300kV mallista. Molemmat autoista kun painaa "kohtuullisesti"  :smiley: Itellä ESCnä tuo MMP.

Mistä muuten tilasit ?

A Main Hobbiesilta Laborday-koodilla.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1889_1890_2892_2893_2897/products_id/255575/n/Tekin-Pro4-HD-4-Pole-Brushless-550-Motor-w-5mm-Shaft-4300kV

17
Reventon proon kannsa ongelma! Kun olen laittanut kaikki johdot kiinni ja oikeisiin paikkoihin ja akku on täys . Servo toimii mutta moottori ei liikahdakkaan eikä tee mitään ääntä ja kun kalibroin noparin nii se "sanoo" että se kalibrointi onnistui mutta ei moottori liikahdakkaan . Sensorijohto vaihdettu ja juotokset on kunnossa yms. ? Neuvoa ?

Ohjaimesta -> Throttle Reverse. Niin lähtee luultavasti pelaamaan.

Mulla oli sama ongelma. Homma ratkesi kalibroimalla nopariin kaasu uusiksi.

18
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 03.09.13 - klo: 12.04 »
Teknoon on nyt tulossa Tekin PRO4 HD 4300kv moottori. Jospa siinä olisi tarpeeksi potkua :wink:
Nopari pitänee vaihtaa samalla. Reventon PRO 6,5T kombo saa mennä johonkin kevyempään autoon.

19
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 30.08.13 - klo: 23.13 »
Suosittelen tohon kyllä 4-pole moottoria. En tosin ole itse ajanut lussummalla, mutta saa tossa painossa jo voimaa olla.

Juu radalla tuli todettua kone alitehoiseksi tuolle massalle. Pitänee hommata vähän lisää potkua. Itse autosta jäi kyllä muuten erittäin positiivinen maku.

20
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 29.08.13 - klo: 10.23 »
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:

- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro

Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:

Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T

Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:

Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.

Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!

Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".

Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.

Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.

Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.

Joko sokkotestit on pidetty?

21
Lohjalla ois jo Harjulla sisärata mut se on touring..

Joo sellainen ei nappaa.

22
Nyt kun on hyvä draivi päällä ja syksy lähenee, niin mihinkäs laitetaan sisärata?  :wink:

23
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 26.08.13 - klo: 10.25 »
Nähtävästi ihan normaalilla tasolla tuo rattaiden ääni ainakin mitä muiden YouTube-videoihin vertasin. Edelliseen autoon (B4.1) verrattuna ääni oli vaan niin roisi, että heti tuli epäilys onko kasaamisessa mennyt jokin pieleen.. No mut ei muuta kuin kovaa ajoa!

24
Mulla olisi tuollaista huopaa, jos siitä on mitään hyötyä radan kunnostustöissä..

25
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 24.08.13 - klo: 01.48 »
No niin, juuri sain auton valmiiksi  :azn: Tai no mitä nyt pitää vielä kori maalata, mutta muuten kunnossa. Ei ollut suurempia ongelmia servoarmin kanssa, kun laitoin sen suosiolla menemään yläkautta toisin kuin ohjeissa sanotaan.

Noiden pinjonien kanssa oli puolestaan vähän säätöä. Mulla on 6,5t moottori jossa on 3mm akseli. Siihen en suoraan mod1 pinjonia löytänyt vaan piti ostaa sovitepala 3mm-->5mm, jotta sain laitettua kiinni 5mm askelille tarkoitettuja mod1 pinjoneita. Onneksi ostin samalla hieman useamma pinjonin sillä ohjeissa sanottu 11t oletuspinjoni ei yltänyt edes koskettamaan keskidiffin rattaaseen vaikka moottori oli niin lähellä kuin saa. Tätä jäin aika paljon ihmettelemään. No onneksi ostin myös 15t pinjonin ja se tuntui sopivan melko hyvin. Tälle moottorille sopivista välityksistä ei sitten olekaan vielä mitään käsitystä. Kovin tuntuu muuten kolisevan pinjoni diffin rattaan kanssa pyöriessään. En oikein saanut selvää mistä tuo johtui ja onko normaalia. Ei se ainakaan rikki näyttänyt menevän mitä pihalla näin yöllä hieman testailin  :roll:

26
Tekno SCT410 kitin kasaaminen alkaa olemaan loppusuoralla, mutta eihän tässä sitten ollutkaan pinjonia mukana. Manuaalin mukaan pitäisi laittaa tällainen: http://www.teknorc.com/shop/tkr4171-m5-pinion-gear-11t-mod1-5mm-bore-m5-set-screw/

Mun koneen akseli on kuitenkin 3mm, joten jos olen ymmärtänyt oikein niin tarvitsen 11t, MOD1, 3mm bore, M5 set screw pinjonin. Tällaisia en kuitenkaan tietämistäni Suomen verkkokaupoista löytänyt. Vinkkejä?

Edit: Tällaisen löysin: http://fi.eurorc.com/product/2198/teamc-3mm-motor-shaft-adaptor + http://fi.eurorc.com/product/4220/dynamite-18th-bl-pinion-mod1----5mm-bore---11t

Noilla varmaan pääsisin eteenpäin, jos ei suoraan moisia löydy.

27
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.08.13 - klo: 21.51 »
Kummalla tapaa olette nuo iskarit kasanneet, eli vented vai emulsion? Ekaa kertaa kasaan kittiä ja meni siinä kohtaa sormi suuhun, kun en osannut päättää miten noi tekisi. Ja jos vented niin miten noiden reikien kanssa? Korkin yläosaan reikä vaan läpi ja sivuun bleeder?  Vai vaan yhdellä reiällä? Hmm..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4


28
Onhan Se hienoa että joku taas yrittää kunnostaa rataa/ aluetta. Mutta hieman voisi tiedustella esim, kenen Se teline siellä on ennen kuin omitaan. Lentäjien Se ei ole. Eikä rc-Nummelan.

En nyt ihan ymmärtänyt mitä tällä viestillä ajoit takaa. Telineellä tarkoitat varmaan ajokoroketta? Kuka sitä on omimassa?
 
Kun Rc-Nummela kehittää RC-toimintaa Nlan lentokentän alueella Lentokeskuksen luvalla ja heillä tuo ajokoroke on ollut tähän asti käytössä, niin miksi sitä ei voisi siellä käyttää myös jatkossa (sitäkin pitäisi kyllä kunnostaa)? Olin siinä uskossa, että ei muuta kuin maksaa RC-Nummelan jäsenmaksun ja sitten osallistuu radan kunnostamiseen.

29
Mulle on tulossa Tekno sct410 kit. Tällä hetkellä auto on Suomen tullissa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4


30
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 09.08.13 - klo: 22.04 »
Polttikseen kantsii laittaa 20kiloisen, joku huippukuski voi ehkä hyödyntää 12 kiloisen nopeutta 1/10 crossarissa. Polttiksessa suomen ihan kärkikuskit on ajanut 20 kiloisella, eli eiköhänsen nopeus ole ihan riittävä. Tekno on varmaan lähempänä polttista kuin 1/10 crossari, eli mä laittaisin varmaan kyllä sen 20 kiloisen. Mutta molemmat servot siis kyllä toimii tossa autossa varmaan hyvin.  :smiley:

No kai tuo mulle sitten juuri ja juuri riittää  :grin:
Kiitos vastauksesta!

Ellet ole jo hankkinut servoa, niin suosittelen katsomaan myös muita vaihtoehtoja Savoxin sijasta. Syynä on servon rakenne sen yläkannen kohdalta joka on korkea.
Tekno on suunnitellut servon työntötangon kulkemaan alakautta ja sopivaa alumiinista armia ainakin Savoxin kanssa on vaikea löytää. Kuvassa on oma hässäkkä Hot Bodiesin armin kautta. Toivottavasti siitä selviää idea ja se mitä yritän selittää ;-)

Savox tuli jo ostettua. Metallinen servoarmi myös. Tällä on korkeutta 6mm, joten ei taida olla ihan niin korkea kuin tuo sun. Katsotaan sitten miten sopii, kun pääsen kasaamaan.

Sivuja: [1] 2