Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 532532 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #900 : 21.10.07 - klo: 19.07 »
Aivan näin muistelin,olis toi tuokin yks vaihtoehto mut hotkaseen tuonkin tankin suht nopeesti niin ei viitteis pienempään vaihtaa.
kuka näitä pumppuja myy?

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #901 : 21.10.07 - klo: 19.25 »
Joo en tiiä kyl missä on lähin, asun juankoskella tiiättekö sen paikan? 60kilsaa kuopioon on tästä! Jossain jyväskylässä on kaiteki rata.. ja en tiiä muista, ai nii 5km päässä on oma rata  :mrgreen: Missä on etulaakeri? Jp nitro racing mies sano että jos etulaakeri vuotaa niin kone ei käy, kaiteki!? mite toi vaihetaa ja sanokaa mis se on sit. Ja paljo maksaa?

Lähetä hyvä mies suosiolla se kone meille. Putsaat sen ensin niin hyvin, että sen voi suoraan purkaa, niin laakerin vaihto ei maksa kuin laakerin. Meillä on hommaan sopivat työkalut. Yleensä kone lähtee kunnostettuna seuraavana päivänä. Jos haluat itse vaihtaa laakerin, niin kannattaa hankkia sopiva työkalu http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=26&products_id=686

Samalla vaihdamme käynnistysakselin puslan tilalle laakerit, yht 2,70 euroa töineen, niin loppuu vuotaminen sieltäkin.

Kaasarin nipaksi suosittelen alkuperäistä nailonista tehtyä. Jos se katkeaa, niin sillä voimalla tuhoutuisi metallinenkin, eli ei se metallinen ole välttämättä sen kestävämpi.


Tulpaksi McCoy #8, niin jo pelittää!

Hintaa koko hommalle 2,70 euroa (akselin laakerit) + 4 euroa (keraamisilla kuulilla oleva etulaakeri) + 1 euro (nippa) + tulppa 5 euroa + rahti 5 euroa = 17,70 euroa!

Kaupanpäälle saat vielä metrin verran kunnon polttoaineletkua :afro:

Osoite

JP-Nitro Racing
Naavakatu 13 B
04260 Kerava

 



Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #902 : 21.10.07 - klo: 19.26 »
Pumppu löytyy saben nettisivuilta, mutta en tiedä onko hyllyssä! Löytyy muuten kaasarit osiosta..
Minun pumpun on ilmeisesti posti hukannut, pitää koittaa jos toisella yrityksellä tulis perille :huh:

Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #903 : 21.10.07 - klo: 19.35 »
Näinpä onkin joo,taitaa olla ihan varteen otettava vaihtoehto tuo pumppu!
Ainut vaan raaskiiko porailla lohkoon reikää jotta saa tuon kytkettyä.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #904 : 21.10.07 - klo: 20.10 »
Mulla on reikä porattuna valmiiksi siihen päätylevyyn ja nippa paikallaan, ei vaan ole sitä pumppua :laugh:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #905 : 21.10.07 - klo: 21.53 »
Hmm, iskä sano et katotaan mitä ne pojat saa aikaseks toho vehkeesee, ite oisin kyl lähettäny sinne. Kone on viel lammen toisella puolella naapurilla joka sen otti kai se sitten pitää kahtoo mitä saa aikaseks. Ja jos koneen lähetän sinne niin saisitte tutkii silleen koneen että olis toimiva kun tulee takas!
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #906 : 21.10.07 - klo: 22.07 »
lähetä se kone ihmeessä tonne jp:hen.ne on kumminkin koneen maahantuojia ja muutenkin tietävät kyseisestä moottorista enemmän kuin kukaan muu harrastelija.
samanlaisen uuden moottorin saat jp-nitro racing:istä n.100€
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #907 : 21.10.07 - klo: 22.13 »
ok, jos ei ny tule kuntoon nii ehotan iskälle tonne lähettämistä, ehotin jo mutta kun se vaan jupis jotain että katotaan mitä ne pojat nyt saa aikaseks...
Ei sitä näy paljo kiinnostavan ku oma harrastus ei oo kysees, mutta jos on kitaran osto...--> välittömästi kauppaan textaan sitä skittaa.
|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #908 : 29.10.07 - klo: 06.48 »
Jartsa, Pitääks lähettää koko auto vai pelkkä moottori? Jos koko auton lähettää nii laitatteko autonkin säätöihin? Ja tutkitteko moottorista osat et mistä se johtuu. Kuten se kampikammion tiiviste kö oli menny en muista oliko se kampikammio mutta kummiskin. Ja saako ton toimiin 16% nitrolla ku mul on sitä 8l.. vai onko se pakko ostaa isompaa ainetta?
|HN X2|Slash|

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #909 : 29.10.07 - klo: 08.29 »
Vastattu yv:nä

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #910 : 31.10.07 - klo: 19.38 »
Joo-o kone puhki jp soitti ja sano että koneen sisällä oli hiekkaa, taittu mua vähä huijjata. Jo arvasin että ei ole kyse säädöistä. Noh mitä opimmekaan tästä: elä osta käytettyä jos ei oo luotettava/ tuttu!!!!!! uus kone täytyy ostaa... toimiipahan sitten..
|HN X2|Slash|

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #911 : 31.10.07 - klo: 19.51 »
Tuo on ikävää.

Mulla olisi sulle kone myytävänä. Eli uuden Savage X RTR:n orkkis kone, HPI F4,6. Ajettu noin kaksi gallonaa ja TAKAAN, että voit palauttaa ja saat rahasi takaisin, jos tuntuu ettei toimi. Voin säätää koneen jotakuinkin valmiiksi kohdilleen. Katsele lisätietoja:

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=868

Laita YV, jos kiinnostaa.
Flying Calacucco

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #912 : 31.10.07 - klo: 20.03 »
Sori mut tilaan jp:eelt 27 uuden koneen. Nyt en enää luota käytettyihin koneisinn.
|HN X2|Slash|

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #913 : 31.10.07 - klo: 20.05 »
Viisas päätös sekin. Toivottavasti saat vermeesi pelaamaan.
Flying Calacucco

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #914 : 31.10.07 - klo: 20.49 »
OT Miksi heittää kaikki omenat pois yhden mädän takia?? Ei pidä yleistää yhden ihmisen toiminnan perusteella. Käytettynä saa yllättävän hyvää ja vähän käytettyä tavaraa kohtuu hintaan. OT
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #915 : 31.10.07 - klo: 21.42 »
OT Miksi heittää kaikki omenat pois yhden mädän takia?? Ei pidä yleistää yhden ihmisen toiminnan perusteella. Käytettynä saa yllättävän hyvää ja vähän käytettyä tavaraa kohtuu hintaan. OT

Olen ihan samaa mieltä kanssa! Itse ostin juuri käytetyn savage 25:n, pakettia jouduin hiukan odottelemaan, mutta esimerkiksi moottori toimii todella hyvin, en tiedä paljonko sillä on ajettu, mutta varmaan aika paljon kuitenkin ja auton kanssa tuli bonuksena titaanipalikkaa yms. mukana!
Aina kannattaa pyytää kyvia ja kysellä paljon, jos autoa ei pääse livenä katsomaan/ kokeilemaan :police:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #916 : 31.10.07 - klo: 21.45 »
OT Miksi heittää kaikki omenat pois yhden mädän takia?? Ei pidä yleistää yhden ihmisen toiminnan perusteella. Käytettynä saa yllättävän hyvää ja vähän käytettyä tavaraa kohtuu hintaan. OT


Joo kyllähän saa hyvä kuntoisia käytettyjä mutta jotkut on tälläsiä mikä mulla nyt oli, jos ei osaa hommaasan niin loppu tulos tällänen. Nyt pitäis auto rupee toimimaan. Perjantaina saan uuden moottorin ja sitten pitää rupee värkkään kytkimet ja vauhtipyörät paikoilleen ja sen jälkeen sisäänajamaan autoa, johko pääsis jo vähä ajaanki viikonloppuna. Onneks lähetin jp:eelle ja sain selville missä kunnossa kone oikeasti on! Välillä on huono mäihä. Entinen omistaja ei oo joko pitäny hyväs öljys tai sit ei oo vaihellu paljo tota putsaria, luulen ku se on "öljynny" sen putsarin nitrolla ettei siitä tuutarpeeks hyvää kerrosta!? Sanokaa jos oon väärässä. Itellä ainaskin on ihan kunnon putsari öljyä! Kohta rupee sköndä lentää :lol: Onko muutes tuplalevyt vaikee asentaa? Ite sen tilasin hobbysta pitäis asentaa sekin sitten...
|HN X2|Slash|

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #917 : 31.10.07 - klo: 21.50 »
Tuplalevyt on helppo laittaa, ainakin jos auto on purettuna :roll: Kannatta asentaa ainakin ennen, kun laitat sen uuden moottorin kiinni, tai tulee turhan ahdasta...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #918 : 31.10.07 - klo: 22.20 »
Saako sen levyn irti et purkaa mitää niitä puskureita yms? ku tuntu niin ahtaalta? Oli kyl pitkävartinen kuusikolokii.. vai onko ne kuusiokololla?
|HN X2|Slash|

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #919 : 31.10.07 - klo: 22.33 »
Mulla oli viimeksi takapää irti (bulkheadit, diffi..) Mulla on kuusiokoloilla, voi ola kyllä ristipäilläkin, jos on muovikuoret vaihdelaatikossa. Toi takapää kyllä lähtee kohtuu helposti irti, neljä ruuvia irti ja sitten löysää "motorplaten" ruuvit toiselta puolelta, niin runkolevy joustaa tarpeeksi, että ne bulkheadin ohjaustapit mahtuu tulemaan runkolevyjen välistä.. Tuo vekotin vaatii hiukan harjoittelua, ettei turhaan pura liikaa :wink:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Jingizu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #920 : 31.10.07 - klo: 22.45 »
Onko mitään "pakollisia" toimenpiteitä mitä pitäisi savageen tehdä? (RTR Savage X 4.6)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #921 : 31.10.07 - klo: 22.50 »
sisään ajaa moottori.sekään ei ole pakko mutta kannattaa tehdä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #922 : 31.10.07 - klo: 22.59 »
Ei pakollisia, mutta käytännössä hyväksi havaittuja:

- Osta uusi ohjausservo ja vaihda vanha ohjausservo kaasuservoksi ja jätä kaasuservo varalle.
- Vaihda teräksinen spurri + "racing"-mallin kytkinkello. Vaihtoehtoisesti osta muutama muovispurri varalle, etenkin jos ajelet hiekalla.
- Polttoaineensuodatin on halpa "henkivakuutus" moottorille
- Tarkista ruuvien kiristykset, lisää ruuvilukitetta ja kiristä, etenkin moottorin kiinnitysruuvit.

Ilman näitäkin pärjää, mutta elämä helpottuu.
Flying Calacucco

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #923 : 01.11.07 - klo: 07.27 »
Mulla oli viimeksi takapää irti (bulkheadit, diffi..) Mulla on kuusiokoloilla, voi ola kyllä ristipäilläkin, jos on muovikuoret vaihdelaatikossa. Toi takapää kyllä lähtee kohtuu helposti irti, neljä ruuvia irti ja sitten löysää "motorplaten" ruuvit toiselta puolelta, niin runkolevy joustaa tarpeeksi, että ne bulkheadin ohjaustapit mahtuu tulemaan runkolevyjen välistä.. Tuo vekotin vaatii hiukan harjoittelua, ettei turhaan pura liikaa :wink:

Niin, tiiäkkö mist johtuu ku mun se takauskuri ja mis on renkaat ja kaikki kiinni ja se on kiinni pohjalevys. Se liikkuu se takapuskuri jonkun verran paikoillaan et puuttuuko ruuveja siitä alapuoleta? siellä päässä ei oo ruuveja niinku toises, en tiedä tajusitko. :p
|HN X2|Slash|

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #924 : 01.11.07 - klo: 09.38 »
Mulla oli viimeksi takapää irti (bulkheadit, diffi..) Mulla on kuusiokoloilla, voi ola kyllä ristipäilläkin, jos on muovikuoret vaihdelaatikossa. Toi takapää kyllä lähtee kohtuu helposti irti, neljä ruuvia irti ja sitten löysää "motorplaten" ruuvit toiselta puolelta, niin runkolevy joustaa tarpeeksi, että ne bulkheadin ohjaustapit mahtuu tulemaan runkolevyjen välistä.. Tuo vekotin vaatii hiukan harjoittelua, ettei turhaan pura liikaa :wink:

Niin, tiiäkkö mist johtuu ku mun se takauskuri ja mis on renkaat ja kaikki kiinni ja se on kiinni pohjalevys. Se liikkuu se takapuskuri jonkun verran paikoillaan et puuttuuko ruuveja siitä alapuoleta? siellä päässä ei oo ruuveja niinku toises, en tiedä tajusitko. :p

tiiäkkö mitä. yleisen viihtyyden kannalta olis kiva jos yrittäisit edes kirjoittaa niinkuin suomenkieltä pitää kirjoittaa. tollaset chat tyyppiset viestit on ihan hanurista.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #925 : 01.11.07 - klo: 12.07 »
kyllä ne etu ja takapuskurit on muistaakseni kiinni ihan samalla tavalla.jos ruuveja puuttuu niin eiköhän se sillon johdu siitä.
kyllä sitä voi itsekin jotain kokeilla eikä kaikkea kysyä täällä :p
ei se puskuri rikki mee jos sinne ruuvit ruuvaat....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #926 : 01.11.07 - klo: 12.10 »
Lukite on aika kova sana Savagea kasatessa, sen olen huomannut. Etenkin moottorin kiinnitysruuvit, diffikoteloiden ja kylkilevyjen kiinnitysruuvit kaipaavat lukitetta.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #927 : 01.11.07 - klo: 15.39 »
Jooh, kuhan löytäs vaa sopivat niihi, nimittäin ei kannata työntää mitään käymätöntä sinne

ku sielt menee kierteet. Ja moottorin kiinnityspultteihin en laita mitään luketetta

ainaskaa noihin vanhoihin, koska on niin liestyneet että hyvä just just saa auki ne.

Muutes saako tehtyy mistään "nastat" noihin savan renkaisiin, vai pitääkö tarpeeks hyvin?

Meinaan vaan jos jäälläkin ajaa niin ei varmaankaan pie yhtää jos antaa hanaa.
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #928 : 01.11.07 - klo: 17.48 »
käy hakemassa ruuvikaupasta uudet.ei maxa ku enintään 20 senttii...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #929 : 02.11.07 - klo: 17.22 »
Uus motti tuli. ennen kun laitetaan mitään sinnehän laitetaan holkki sellanen ennen vauhtipyörää nii laitetaanko ennen sitä tai holkin jälkee kaks isompaa prikkaa?
Ku sitten on viel kaks pienempää prikkaa ja ne tulee edemmäks ainaskin ari pekan sivuis näky, mutta isompii ei näkyny, tartteen nopeet apua!

Edit: isommat prikat ovat vähä eri kokoisii

Voiko joku neuvvoo vaik meses
Sampe_76@hotmail.com
|HN X2|Slash|