Kirjoittaja Aihe: Aloittelija kaipaa neuvoja...  (Luettu 4730 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelija kaipaa neuvoja...
« : 30.08.08 - klo: 21.30 »
Elikkäs... mitä tehtävissä,
1=  Kun Mad Force kellahtaa rasvausasentoon (katolleen) ,niin masiina aina muutaman sekunnin päästä sammuu ja sitten sitä EI SAA käyntiin enään millään ilveellä?
2= Kun masinan saa käyntiin se käy ja kukkuu hyvin tyhjäkäynnillä, mutta välillä kun lisää kaasua se sammuu??

Onko mitä tehtävissä? Hyvät vinkit tarpeen!!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #1 : 30.08.08 - klo: 21.35 »
Onko mitä tehtävissä?

On tehtävissä.

Älä aja autoasi katolleen.

1) Jos kuitenkin vastoin neuvoja aiot ajaa autosi katolleen, laita siihen hieman pidemmät polttoaineletkut. Moottori ei ime tankista polttoainetta, kun auto on väärinpäin, joten kone sammuu kun letkussa oleva polttoaine on käytetty.

1b) Moottori lähtee käyntiin, kun polttoaine menee kaasuttimeen saakka, voit yrittää ryypyttää tukkimalla pakoputken pään (sekunniksi) ja tarkkailemalla, että polttoaine varmasti menee kaasuttimeen.

2) Säädä moottoria, veikkaisin, että alaneulan kiristäminen voisi auttaa.
Flying Calacucco

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #2 : 31.08.08 - klo: 21.58 »
Kokeilin säätää konetta, mutta se sammuu välillä ihan yht'äkkiä. Se lähtee hyvin käyntiin kun kone on kylmä, mut lämmintä konetta on todella vaikea saada käyntiin!! Välillä kun rakkineen saa käyntiin se sammuu heti kun koskee kaasuun, ja jopa ratinkääntäminen sammutti sen kerran tänään...??? :angry: :huh:
 Säädin konetta käyttöohjekirjan ohjeen mukaan, mutta yhä temppuilee. Lisäneuvoja kaipailen ammattilaisilta!!

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #3 : 31.08.08 - klo: 22.00 »
Tottakai voi myös kokeilla uudella kynttilällä......... siis tulpalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #4 : 31.08.08 - klo: 22.07 »
Väljä? Onko vastusta kun pyörittää vauhtipyörää..?

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #5 : 31.08.08 - klo: 22.37 »
Meinaako kun nykii käyntiin, niin vastustaako? Vai miten sen voi testata?

Mika R

  • Vieras
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #6 : 01.09.08 - klo: 07.35 »
Joo.. ja kai sieltä jostain auton uumenista löytyy vauhtipyörä josta vois vähän tunnustella puristuksia. Ku moottori lämpenee ja syltty laajenee, niin ei enää käy kuumana hyvin vaan sammuilee. Mutta voihan ntuo olla ihan säätöjuttukin. Lisää tyhjäkäyntiä?

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #7 : 03.09.08 - klo: 11.58 »
Säätämisestä tuntu kaikki olevan kiinni...olipahan homma saada mööpeli toimimaan!!! Mut vielä yksi kysymys; Miksi auto sammuu välillä kun jarruttaa, tai hypyttää ??Mitäs sille tehtävissä?
Miten usein suodattimia/tulppia kannattaa vaihtaa??

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #8 : 03.09.08 - klo: 13.19 »
Säädä kaasari silleen, että kun jarrutat, niin kaasarin luisti ei liiku yhtään. Eli säädät tyhjäkäynnin kohdilleen moottorin säätöruuveilla, et ohjaimen trimmillä. Muuten käy juurikin noin, että jarruttaessa se sitten iskee kaasarin kokonaan kiinni.
| Academy | Axial |

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #9 : 03.09.08 - klo: 17.17 »
eli säädät sitä pientää tyhjä käynti ruuvia mikä pitää luistinta auki. siinä on yleensä juosi kai sä sen noilla löydät
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #10 : 03.09.08 - klo: 17.55 »
Kiitokset vinkeistä! Pitää lähteä kokeilemaan

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #11 : 11.09.08 - klo: 21.39 »
Noniin... Säädöt kutakuinki kohillaan, tosin sammuu edelleen kun jarruttaa...ainakin välillä  :huh:
Mutta nyt siitä Madista katkesi käynnistysnaru, kun nykäsin sitä käyntiin ( enkä tietenkään vetässy enempää, kun ohjekirjan salliman n25 cm :shocked:) Elikkäs pitääkö tilata koko käynnistin, vai mikä se oli, vai voiko vaan narun uusia? Onko mitään tolkkua ostaa sähkökäynnistintä? Toinen juttu on nuo tulpat. Talvi tulee niin minkä arvonen tulppa sopii parhaiten kylmille ilmoille Mad Forceen?
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #12 : 11.09.08 - klo: 21.45 »
suosittelen ostamaan starttiboxin siinä säästää pidemmän päälle rahaa ja hermoja :cool: mutta kuulemma vetonaruksi hyvää on sälekaihtimien naru kun se on aika kestävää, niin olen kuullut..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #13 : 11.09.08 - klo: 21.57 »
Vai että starttiboksi Madiin, muuten hyvä mutta kun ei toimi. Parempi jättää neuvominen niille jotka asiasta oikeasti jotain tietää.

"kuulemma"  "niin olen kuullut"   ehkä, voi olla ettei ollutkaan, kaveri kerto, voi olla et oon väärässäki, mun mielest, vai miten se oli... ja sitten neuvomasi heppu osti starttiboksin ja tuhlas +50e rahaa turhaan, kun eihän se hänen autolleen sovi. Kiva.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #14 : 11.09.08 - klo: 22.03 »
Vai että starttiboksi Madiin, muuten hyvä mutta kun ei toimi. Parempi jättää neuvominen niille jotka asiasta oikeasti jotain tietää.

"kuulemma"  "niin olen kuullut"   ehkä, voi olla ettei ollutkaan, kaveri kerto, voi olla et oon väärässäki, mun mielest, vai miten se oli... ja sitten neuvomasi heppu osti starttiboksin ja tuhlas +50e rahaa turhaan, kun eihän se hänen autolleen sovi. Kiva.
Eli toisin sanoen, ei sovi starttilaatikko madiin, lie kävikö Joonas93lla pieni sekaannus auton kanssa. Mutta kokonaisuudessaan erittäin hyvä ehdotus, että hankkii starttilaatikon. Auto tällä kertaa vaan ei ollut sopiva. Kiva.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #15 : 11.09.08 - klo: 23.18 »
no opinhan tästäkin taas uutta :wink: mutta kyllä yleisesti sähköstartterit on parempia kuin vetokäynnistin.. ainakin minun mielestä kun ennen oli vetostartilla mutta ostin joku aika sitten starttiboxin ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen :laugh:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa DamFast

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #16 : 12.09.08 - klo: 08.50 »
Tää ei nyt ole ihan oikea vastaus mutta tuli vain mieleen että mun vanhassa oikeassa autossa oli tuollaista vikaa, ja syy oli imusarjan ilmavuoto.

Vetonarun korjaamisesta oli cenracinging sivuilla joku korjausvinkki kuvineen, eikö nuo liene aika samanlaisia?
« Viimeksi muokattu: 12.09.08 - klo: 21.48 kirjoittanut DamFast »

Poissa Hasa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #17 : 12.09.08 - klo: 09.16 »
Minulla oli saman kaltaista vikaa Revoni kanssa, eli esimerkiksi puolelta kaasulta kun löi hanan tiskiin rupesikin auto hyytymään ja saattoi sammua paikaltaan jos antoi kaasua.

Minulla näyttäisi ongelma ratkenneen. Löysin nimittäin pienen ilmavuodon polttoainetankin korkin tiivisteestä. Luulisin, että paineen lisääntyminen tankissa "laukaisi" vuodon, jolloin polttoaineen virtaus heikkeni tai loppui kokonaan.

Pieni offtopic: Käyttääkö Revo sitä sähkömoottoria muuhun kuin käynnistykseen. Eli ajatuksena olisi ostaa starttilaatikko, kun siinä sähkömoottorissa on jotakin kosketushäiriötä.

Kiitos ja anteeksi

E: niin tätä vuotoa itse etsin siten, että irrotin tankin letkuineen autosta, tukin toisen letkun ja puskin ilmaa sisään toisesta. Joku suositteli lääkeruiskua, mutta itse työnsin letkunpään tankkauspullon pilliin, kun sattui olemaan sopivan kokoinen ja puristin, kun hilkkeet kaikki veden alla: (Vuoto => kuplia) Tämän jälkeen kannattaa tietenkin huolehtia, että tankiin eikä letkuihin jää vettä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.08 - klo: 09.29 kirjoittanut Hasa »
Traxxas Revo 3.3
 *AKS EM 2008*  **Auton Korjauskuntoon Saattamisen EM 2008**

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #18 : 20.09.08 - klo: 13.38 »
Taas kaivataan neuvoja!!
Pitääkö polttisauton pysyä paikoillaan kun sille ei anna happea(kaasua). Tämä minun värkki lähtee samantien liikkeelle kun käynnistää ja pysähtyy vain jarruttamalla tai esteeseen??? Onko mitä tehtävissä (kytkimelle tai muille säädöille).
Kiitokset taas jo etukäteen!!!

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #19 : 20.09.08 - klo: 13.46 »
Voipi olla kytkinlaakeri jumissa.
Putsaa kytkinlaakerit tai hanki uudet.

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #20 : 20.09.08 - klo: 13.48 »
Kytkimen jousi rikki tai tyhjäkäynti liian kovalla.Vika voi olla myös kykimen laakerissa.

Poissa JRI78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #21 : 21.09.08 - klo: 11.32 »
Miten sen kytkimen viat voi todeta? Onko muuta vaihtoehtoa kun irrottaa kytkin ja tarkastaa??? Mielestäni auto pysyi paikallaan aikaisemmin, siis ennen kun menin sekoittaan säädöt...  :shock: mm. tyhjäkäyntiruuvia ruuvaamalla.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #22 : 21.09.08 - klo: 14.37 »
No eiköhän se ratkaisu ongelmaan tullut siinä. Säädä tyhjäkäyntiä pienemmälle.
| Academy | Axial |

Poissa Revenge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelija kaipaa neuvoja...
« Vastaus #23 : 18.10.08 - klo: 21.51 »
Ja siitä kun sanoit että auto sammuu jarruttaessa niin yksi syyllinen on juuri ne kytkinpalat ja niiden jousi,
kun jompi kumpi hajoo niin sammuu yleensä jarruttaessa ja renkaat pyöriin vaikka tyhjäkäynti on niin matala kun voi olla.
REVO 3.3 | Kyosho TR15