Kirjoittaja Aihe: Hyvä ja halpa Ni-mh laturi  (Luettu 15064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #30 : 16.11.02 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
oho, luin pikkasen huolimattomasti... pitääpi kysyä rc pisteestä. kerron sitten tuloksen :wink:

medasecci myy muuten sellasta laturia mis on joku space peli :lol:

   Mitä järkeä yrittää tunkea tietokonetta laturin (sama juttu radioissa) sisälle, kun se voisi olla ulkopuolella? Nimittäin kytkee laturin aivan tavalliseen koti-PC:hen tai kannettavaan, joka saattaisi olla kätevämpi kisapaikalla? Saisi halvalla laturiin ihan kaikki huippulaturin ominaisuudet ja enemmänkin. Ja vielä parempaan tulokseen pääsisi, jos jättäisi koko laturin pois, ja tekisi koneeseen erillisen latausohjelman, jonka saisi imuroida ilmaisesti netistä. Tietenkään mitään tekijänoikeuksia ei olisi, että kaikki voisivat vapaasti muokata sitä paremmaksi Linuxin tapaan. Näin siis kuvitelmissa. Tietenkin on olemassa jokin rajoittava tekijä, sillä muutenhan todellinen älylaturi olisi toteutettu jo aikoja sitten. Kompastuskivenä voisi olla vaikka se, että tietokone ei kestä tai pysty ottamaan sellaisia virtoja mitä akut vaativat. Kertokaapa te vähän enemmän opiskelleet aiheesta enemmän.

   Mutta radioihin tämä voisi toimiakkin, vai mitä? Radiot vain kehittyvät ja kehittyvät älykkäämmiksi ja älykkäämmiksi latureiden, vastaanottimien ja nopeudesäädinten rinnalla ja samalla kisaradioiden hinnat nousevat huimiksi. Radion voisi siis kytkeä kannettavaan tietokoneeseen ja tietokoneessa olisi sitten aivan kaikki mahdolliset säätömahdollisuudet ja muut. Ja itse ohjaimeksi kelpäisi tähän tarkoitukseen suunniteltu pikkurahalla saatava lähettimen runko. Ja lähetinohjelma olisi siis ilmaiseksi muokattava ja saatava.

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #31 : 23.11.02 - klo: 00.31 »
No nyt kun olen kotiutunut ja pääsin taas omalle koneelle niin laitan vähän juttua.(asuin kaverilla viikon,kun vanhemmat oli egyptissä matkalla..)

-->APC200<-- Mulla on toi laturi ja vaikka se ei olekkaan mikään paras niin en sitä poiskaan myy (ainakaan vielä  :D ) Tolla laturilla ei pysty lataamaan Ni-Mh akkuja automaattisesti, en tiedä sitten miten se onnistuisi lämpömittarin kanssa kokoajan sählätessä.. Laturilla voi ladata 6-7 kennon akkuja, joten se ei sovi mattoauton (virallisten) 4 kennon akkujen lataukseen. Ja lisäksi akuista tulee kuumat, ja sen huomaa kun ottaa ne käteen <-- eli ne ylilatautuu

Mun mielestä 50€ on vähän liika tosta laturista, ehkä joku 40 vois mennä ja riippuu myös siitä missä kunnossa laturi on ja kuinka vanha se on ja kuinka monta kertaa olet saanut sen oikosulkuun.. :lol:

___________________________________________________________ _

Siitä tuskin tulee mitään että laturi kytketään tietokoneeseen. Ensinnäkin tuskin kukaan mitään pöytätietokonetta ja 30 kg näyttöä rupeaa kantamaan mukana, kun kannettavaakaan ei monilla ole. Lisäksi saattaa olla että jotkut kyllästyykin ajamiseen tai auto hajoaa ja sitten ruvetaan räiskimään 486:sella Wolf 3d:eetä ja 2000MHz koneella cs,gta yms...

Kyllä mun mielestä laturit on hyviä sellaisina kuin ne nyt on, siitä pelistä en sitten tiedä  8)

Ja sitä laturi kannattaa välita myös sen perusteella mitä akkuja käytää ja miten paljon ajaa ja täytyykö ne olla huippuvireessä. Mun mielestä verkkovirta laturi on hyvä vaihtoehto.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #32 : 23.11.02 - klo: 07.23 »
ei kai siinä lämpömittaria tarvii... kyllä sä tiedät suurinpiirtein kuinka lämmin valmis akku on.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #33 : 23.11.02 - klo: 10.48 »
niistä tietokone jutuista...mun orbitissa on semmonen reikä johon saa ägettyä tietokone piuhan toisen pään ja tietokoneeseen toise, tosin on toi orbittiki aika tietokone kun siinä on kaikki purku-,nopa-,piikki- ja säädettävällä virralla 0,50-6 ampeeriin lataava ohjelma.kun laitaa sen johon kiinni niin saa käyriä tietokoneelle ja ladattua ohjelmia uusimmille kennotyypeille, aika kätsy. :wink:
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #34 : 23.11.02 - klo: 20.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Siitä tuskin tulee mitään että laturi kytketään tietokoneeseen. Ensinnäkin tuskin kukaan mitään pöytätietokonetta ja 30 kg näyttöä rupeaa kantamaan mukana, kun kannettavaakaan ei monilla ole. Lisäksi saattaa olla että jotkut kyllästyykin ajamiseen tai auto hajoaa ja sitten ruvetaan räiskimään 486:sella Wolf 3d:eetä ja 2000MHz koneella cs,gta yms...

Kyllä mun mielestä laturit on hyviä sellaisina kuin ne nyt on, siitä pelistä en sitten tiedä  8)

No se nyt vaan oli alunperin semmonen heitto, joka sitten vaan alko paisua ja paisua järkevämmäksi :P
Mutta tuo teemu12:ta laturisysteemi oli hyvä tieto. En tiennyt, että ko. laturissa on sellainen ominaisuus.
P.S. Kiitti Pete, kun pelastit topicin yhä nopeutuvalta syöksykierteeltä. Pelkäsin jo, että ideani/heittoni olisi ollut niin tyhmä, että kukaan ei olisi vaivaantunut vastaamaan siihen. 8)

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #35 : 25.11.02 - klo: 09.44 »
Rehu:
Itse olen jo rakentanut tietokoneeseen liitettävän moottoridynon ja akkutesterin. Se on totta, että kun rakentaa laitteen, joka toimii tietokoneen kanssa, niin itse laitteen voi tehdä huomattavasti yksinkertaisemmaksi eli halvemmaksi. Esimerkiksi tuo dyno ei maksanut itselleni penniään (ainoastaan yhden pointterin jouduin uhraamaan) ja voin väittää sen toimivan vähintään yhtä hyvin kuin kaupalliset laitteet. Tuon akkutesterinkin voisi ihan vaan uudella softalla päivittää laturiksi, mutta en ole jaksanut sitä tehdä, kun kisapaikalle ei kuitenkaan tule mitään kannettavaa otettua mukaan (jota minule ei edes ole).
Idea laturista on kuitenkin ihan hyvä. Jos sinulla into riittää, olet tottunut raahaamaan läppäriä aina mukana ja olet koodannut ennenkin, niin senkun teet oman laturin. Pelkällä tieetokoneella et kuitenkaan pitkälle pääse, vaan joudut kyllä elektroniikkaa rakentamaan. Tietokoneen kaikki portit kun ovat binäärisiä ja antavat vain parikymmäntä milliampeeria.
Itse kun tekee, niin aina ei saa parempaa aikaiseksi, aina ei edes halvemmalla, mutta ainakin oppii jotakin uutta.

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« Vastaus #36 : 25.11.02 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
Rehu:
Itse olen jo rakentanut tietokoneeseen liitettävän moottoridynon ja akkutesterin. Se on totta, että kun rakentaa laitteen, joka toimii tietokoneen kanssa, niin itse laitteen voi tehdä huomattavasti yksinkertaisemmaksi eli halvemmaksi. Esimerkiksi tuo dyno ei maksanut itselleni penniään (ainoastaan yhden pointterin jouduin uhraamaan) ja voin väittää sen toimivan vähintään yhtä hyvin kuin kaupalliset laitteet. Tuon akkutesterinkin voisi ihan vaan uudella softalla päivittää laturiksi, mutta en ole jaksanut sitä tehdä, kun kisapaikalle ei kuitenkaan tule mitään kannettavaa otettua mukaan (jota minule ei edes ole).
Idea laturista on kuitenkin ihan hyvä. Jos sinulla into riittää, olet tottunut raahaamaan läppäriä aina mukana ja olet koodannut ennenkin, niin senkun teet oman laturin. Pelkällä tieetokoneella et kuitenkaan pitkälle pääse, vaan joudut kyllä elektroniikkaa rakentamaan. Tietokoneen kaikki portit kun ovat binäärisiä ja antavat vain parikymmäntä milliampeeria.
Itse kun tekee, niin aina ei saa parempaa aikaiseksi, aina ei edes halvemmalla, mutta ainakin oppii jotakin uutta.

Kiitti positiivisesta palautteesta!
Itse en tosin meinannut tuollaista tehdä, koodannut kun en ole, ja elektroniikasta en vielä paljoa tiedä, kun ei ole vielä koulussa ollut. Kannettavaakaan en omista. Intoa kyllä riittäisi... 8)
   Ja oli ihan kiva tietää, että joku on tuollaisia tietokoneeseen-liitämis-härveleitä on jo tehnytkin. Ennen tätä topickia minulla ei ollut aavistustakaan tuollaisista keksinnöistä.