Mikä tekee moottorista laadukkaan? Eli onko kaikki vetostartilla varustetut moottorit "ei-niin laadukkaita? Esim HPI:n koneet..? Voi olla,että aloittelijalle ja kilpakuskille laadukkuus merkitsee eri asioita. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon HPI:n "vetostarttimottiin"Bulletissa. On ollut helppo saada säätöihin ja tehoa on ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.
"Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdollisuutta"
Luetun ymmärtäminen. Missä kohtaa väitin, että kaikki veto/rotokäynnisteiset eivät ole laadukkaita? Kyllä varmasti löytyy myöskin ok laatuisia veto/rotopäädyllä varustettuja koneita. Vetokäynnisteisiä koneita ei juurikaan näe polttisradalla vaan lähes kaikki ovat starttiboksi käynnistettäviä. Muutamia syitä miksi näin 1. vetokäynnistyksen yksisuuntalaakerin/narun kanssa ei tarvitse taistella jos/kun niihin tulee vikaa eli kun moottori on kiinteällä päädyllä on moottorissa yksi paikka vähemmän mihin voi tulla vikaa. 2.vetokäynnistyksien päädyt ovat myöskin yksi mahdollinen paikka lisää ilmavuodolle, kun tiivisteet alkaa falskaamaan niin ilmavuodon mahdollisuus on suuri.
Hyvä homma, että olet moottoriisi tyytyväinen, tilannehan on optimaalinen. Moni pihasuddaaja on tyytyväinen kyoshon rtr koneisiinkin ja ne varmasti pelaa satunnaisessa pärtsäilyssä ihan hyvin, kunhan säädöt saa kohdilleen ja vielä, että ne joten kuten pysyykin, mutta jos yhtään enempi harrastaa, niin ainakin omasta mielestäni starttiboksi+laadukas (vaikkapa se sinun vetokäynisteinen bullet vaikka onkin vetokäynnisteinen) kone on tie onneen.