Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RoddeR

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 40
31
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.07.19 - klo: 18.49 »
Serpentti tilautu juuri äsken ja pari parannus osaa otin mukaan + serpentin oma kori.

Mielenkiintoista nähdä söörpentti radalla ekaa kertaa livenä ja lähinnä suorituskyky kyöstiin verrattuna kiinnostaa

32
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.06.19 - klo: 13.15 »
Omia ajatuksia gt8 luokan osalta. Luokkahan on hieno sitä tuskin kukaan kiistää ja autot on simppeleitä ja valikoimaa löytyy nykyisin. Omasta mielestäni nitro on tämän luokan suola esim. Tankkauksen ja niiden taktikointi,  koneen säätö, mekkarin kanssa yhteispeli, nämä ovat asioita mitkä kiehtoo ja ovat iso osa lajia. Kisaformaatti on ollut kisoissa kohtuu hyvä ja siksi en välttämättä lähtisi sitä muuttamaan kovin paljoa, korkeintaan a-finaaleita 2-3kpl pisteytettynä. Itsellä edelleen sama igt2 auto jolla meinaan ajaa vielä pitkään, koska omiin käsiin laite on ihan tarpeeksi nopea ja luotettava. Olisiko mahdollista saada tänä kesänä esim. Gt8 open tyylinen yhden päivän kisa matalalla kynnyksellä eli kaikki auton näköiset gt-8 laitteet kelpaa? Jos kisaajia löytyy niin katsotaan sitten ensi kautta uudestaan. Rahalliset panostukset/kynnys osallitua pysyy minimissään jos ajetaan kalustolla mitä jo on ja ostetaan vaan fuilit ja renkaat autoihin ja sit radalle.

33
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.07.18 - klo: 19.51 »
Pari gt8 torstia on melko varmasti ens viikolla ma-ke joku päivä menossa tattikselle pärtsäilemään, oisko muita tulossa?

34
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.05.18 - klo: 19.01 »
Hmm... Kyosho olisi tossa servoja vaille valmiina... Montaa luokkaa tullut ajettua... mutta ehkä GT-8 on sittenkin ollut se mieluisin. Harmi, kun luokka hiipui.


Sent from my iPad using Tapatalk

Sama kismittää myös itseäni, hieno luokka simppeli ja kestävä tekniikka autoissa ja ovat ihan näyttävän kokoisiakin omasta mielestäni.

35
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.05.18 - klo: 21.49 »
Thanks määän. Pitää laittaa tilausta vetämään että pääsee pärtsäilemään. Viime kesänä ei tullut kertaakaan käytyä radalla.

36
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.05.18 - klo: 14.21 »
Onko joku tilaamassa grp:ltä gt8 renkaita lähiaikoina tai saataisko joku Komppa tilaus aikaiseksi? Suomeenhan ei näitä ketään taida tuoda?

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.08.16 - klo: 10.44 »
Tänään pari gt-8 keijoa menossa ajamaan n. klo 12, tuu tai oo tulematta.

38
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 18.12.15 - klo: 05.28 »
Melko varmasti tulppa tuli tiensä päähän jos tulppa ei hehku kunnolla ja koko matkalta. Kannattaa myös varmistaa, että hehkussa on tarpeeksi virtaa. Sisäänajo vaiheessa kannattaa pakoputkesta kaataa liemet ulos jossain vaiheessa, pukilla käyttäminen/sisäänajo kerryttää putkeen lientä aika paljon. Jos ei liemet käyntiä haittaa, niin sattavat valahtaa putkesta ulosautoa siirrellessä ja sotkevat paikat. Lämpöarvolla ei ole juurikaan merkitystä moottorin käyntiin lähtemisen suhteen. Koska ilma on noinkin viileä, niin muista esilämmittää kone ennen käynnistystä hyvin esim. kuumailma puhaltimella, lämmittäminen toki kannattaa myös lämpimimmilläkin keleillä.

39
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 14.12.15 - klo: 18.02 »
Kiitos Rodderille selvistä vastauksista!

Joo tosiaan nyt on tulossa Grp 28 kone käytettynä käyttämättömänä.
Onko tuollaiset kisakoneet lyhyempi ikäisiä tai vaikeampia säätää?
Varmaan kannattaa pihasudittelussa ajella hieman rikkaalla?

.28 pannussa ainakin paukkua riittää. Eiköhän tuo grp:n kone ole ihan pätevä laitos. Koneen lämpöjen mukaan olen itse säätänyt koneen ja kohtuu hyvin ovat pelanneet/pysyneet käynnissä. Suosittelen infrapuna lämpömittarin hankkimista, jolla koneen säätäminen helpottuu. Pro jäbät sit säätää koneen korvakuulolla. Parempi pikkasen paksulla kun piikillä.

40
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.12.15 - klo: 23.04 »
Tarkoitin sitä kysymyksillä, että mitä alkuperäinen kysyjä, Nayb on hakemassa. Hänhän ei maininnut mihin tarkoitukseen autoaan käyttää:  kisaamiseen vai satunnaiseen suttailuun? Ja ihan mielenkiinnosta halusin tietää,miten laadukkaat ja kalliimmat moottorit eroavat näistä "rtr-moottoreista".

 Bullettini on satunnaisessa "hupiajelu-käytössä", ...enkä kuitenkaan pidä sitä minään "huipputuotteena", hauska se on silti.  Ja moottoriin olen siinä tuotteessa tyytyväisin.

Oma näkemys siihen mikä erottaa rtr-koneen "laatu" koneesta on esim materiaalit jotka ovat laadukkaammat viimeksi mainituissa, keraamisia laakereita? yms. mitkä nostaa koneen hintaa. Tosin rtr koneetkin ovat kehittynyt huomattavasti esim. jq:n rtr krossarissa on kone soiva peli (oliko alphan vai ossin valmistama?), josta olen kuullut vain hyvää. Kun taas esim. kyosho inferno gt/gt2 rtr koneet oli männä vuosina järjestäen kuraa ja olikin vain ajan kysymys milloin veivin alalenkki petti, tästä löytyy tarinaa tältä foorumilta. Se erottaako perus rc-kuski ajamalla/ajaessaan sen onko 1/8 krossarissa esim. 199€ novarossi vai vajaa 400€ os speed on asia mitä voidaan spekuloida, itse väittäisin ettei erota. Tärkein asiahan kai nitrokoneessa on, että se toimii, on helppo säätää/pysyy säädöissään ja se kestää useamman gallonan menovettä.

41
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.12.15 - klo: 16.15 »
Mikä tekee moottorista laadukkaan? Eli onko kaikki vetostartilla varustetut moottorit "ei-niin laadukkaita? Esim HPI:n koneet..? Voi olla,että aloittelijalle ja kilpakuskille laadukkuus merkitsee eri asioita. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon HPI:n "vetostarttimottiin"Bulletissa. On ollut helppo saada säätöihin ja tehoa on ollut enemmänkin kuin tarpeeksi.

"Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdollisuutta"


Luetun ymmärtäminen. Missä kohtaa väitin, että kaikki veto/rotokäynnisteiset eivät ole laadukkaita? Kyllä varmasti löytyy myöskin ok laatuisia veto/rotopäädyllä varustettuja koneita. Vetokäynnisteisiä koneita ei juurikaan näe polttisradalla vaan lähes kaikki ovat starttiboksi käynnistettäviä. Muutamia syitä miksi näin 1. vetokäynnistyksen yksisuuntalaakerin/narun kanssa ei tarvitse taistella jos/kun niihin tulee vikaa eli kun moottori on kiinteällä päädyllä on moottorissa yksi paikka vähemmän mihin voi tulla vikaa. 2.vetokäynnistyksien päädyt ovat myöskin yksi mahdollinen paikka lisää ilmavuodolle, kun tiivisteet alkaa falskaamaan niin ilmavuodon mahdollisuus on suuri.

Hyvä homma, että olet moottoriisi tyytyväinen, tilannehan on optimaalinen. Moni pihasuddaaja on tyytyväinen kyoshon rtr koneisiinkin ja ne varmasti pelaa satunnaisessa pärtsäilyssä ihan hyvin, kunhan säädöt saa kohdilleen ja vielä, että ne joten kuten pysyykin, mutta jos yhtään enempi harrastaa, niin ainakin omasta mielestäni starttiboksi+laadukas (vaikkapa se sinun vetokäynisteinen bullet vaikka onkin vetokäynnisteinen) kone on tie onneen.

42
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.12.15 - klo: 22.55 »
Noniin nyt löysin esimerkiksi tuommoiset moottoripukit http://eracingpro.com/shop/345-alloy-engine-mount-with-heat-sink-for-kyosho-inferno-mp75-blue.html

Ilmeisesti noissa ohuemmissa liuskoissa noi uloimmat reiät joissa on kierteet menee infernon pohjalevyyn.
Ja noi paksummissa olevat reiät menevat suurimpaan osaan moottoreista mutta kysymys kuuluu että miten noi menee yhteen kiinni kun noissa keskimmäisissä koloissa ohuemmissa levyissä ei ole mitään kierteitä tms?
Tiedän että noi keskimmäiset väljät reiät ovat linjaussäätöä varten mutta miten ne voi kiristää?

Jos jollakin on kokemusta näistä niin pienet tiedon rippeet kyllä auttaisivat.

Noi ohuemmat levyt vedetään kiinni pohjalevyyn noilla kuvissa näkyvillä uppokanta ruuveilla. Noi korkeammat palikat taas vedetään kiinni noihin mataliin palikoihin pohjan puolelta kuvassa keskellä näkyvillä ruuveilla, nämä ruuvit myös löysätään kun koneen etäisyyttä spurriin säädetään. Kuvassa vasemmalla näkyvillä ruuveilla vedetään kone kiinni noihin korkeisiin palikoihin. Suosittelen hommaamaan kunnolliset 10.9 tai 12.9 kovuiset kuusiokolo ruuvit kuvissa näkyvien pehmoisten? tilalle. Tohon pukkiin pitäis käydä käytännössä kaikki .21 ja .28 koneet (osta .21). Kannattaa ostaa joku laatumerkin moottori esim. novarossi, os, alpha, orion tai vaikkapa lrp. Kyoshon rtr koneet kannattaa suosiolla unohtaa, niin harrrastaminen on huomattavasti mukavempaa. Usein näissä "laatu" koneissa ei ole veto/roto käynnistys mahdllisuutta vaan ne vaativat starttiboxin, joka on ihan järki hankinta jos ei sellaista jo löydy.

43
Onnea Viljamille. Hyvin vedetty!

44
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.10.15 - klo: 19.15 »
Tänään nasta päivä tattiksella Matin ja yhden ls-5 jannun kanssa. Kiitokset ls-5 jannulle, joka tuli vesitalkoisiin vaikka ei edes ajanut vaan lähti menemään kun vedet oli saatu pois radalta ja alettin odottelemaan radan kuivumista. Päivällä aurinko lämmitti aika hyvin ja radassa oli aika hyvä pito. Ajanotto laitteitta ei enää tattiksella ole eli miten kovaa siellä mentiin jäi arvailujen varaan. Kelit alkaa viiletä eli ens kesänä taas väännetään kovaa.

45
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.10.15 - klo: 19.45 »
Tän päiväiset vesitalkoot jäi tekemättä, mutta huomenna ois tarkoitus n. klo 10 aikaan mennä valmistelemaan rataa ja sitten klo 12 koneet käyntiin. Jos takoitus on ajella niin tuu mukaan vesitalkoisiin, että kaikkilla on sitten parempi mieli ajella.

46
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.10.15 - klo: 19.44 »
Tän päiväiset vesitalkoot jäi tekemättä, mutta huomenna ois tarkoitus n. klo 10 aikaan mennä valmistelemaan rataa ja sitten klo 12 koneet käyntiin. Jos takoitus on ajella niin tuu mukaan vesitalkoisiin, että kaikilla on sitten parempi mieli ajella.

47
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.10.15 - klo: 11.07 »
Oisko vielä kiinnostusta gt-8 Keijoilla ajaa tänä kesänä? Lauantaiksi luvattu auringonpaistetta ja n.13c lämmintä. Omat kamat ei oo vielä naftaliinissa ja nyt pähkäilen ajanko lauantaina rc-autolla vai hyppäänkö motskarin selkään. Yksin en jaksa radalle vaivautua, mutta jos tänään löytyy kaveri/kavereita vesitalkoisiin ja huomenna ajamaan niin sit vois tattis viedä voiton.

48
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 26.09.15 - klo: 22.10 »
Paa jakoon  :afro:

49
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 26.09.15 - klo: 21.57 »
Nostan vanhaa ketjua. Sylinteri ja mäntä ostettu kesäkuussa 2014, nyt sisäänajo jo lähestyy kovaa vauhtia kun saat uudet neulat. Näitä siis sai hobbyfactory Oy:sta. :smiley:

Kertokaa viisaammat proseduuri sisäänajoon, tavoitellaanko tuossa noita korkeita lämpötiloja myös? Sisäänajokokemukset koskevat vain RTR-halpiaisia.

Itse pyrkisin ajamaan koneen sisään mahdollisimman rikkaalla, kunhan koneen lämmöt pysyy +100c eli sylinteriputki on sen verran laajentunut ettei ahdista. Pari hankkia tyhjäkäyntiä ja sitten kevyttä ajoa ristiin rastiin neuloja pikku hiljaa kiristellen. Omasta mielestäni rtr ja "kisa moottorin" sisään ajo ei poikkea toisistaan millään tapaa eli jos olet sisään ajanut rtr koneen onnistuneesti niin samalla kaavalla se "kisa moottorikin" foliota tai sukkaa kanattaa käyttää siilen päällä että lämmöt pysyy halutussa asteissa.

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 23.09.15 - klo: 19.07 »
Tattiksen ajanottolaitteisto siirretty Bunkkeriin.

51
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.09.15 - klo: 18.07 »
Oliko porukoilla hyvät ajot? Harmi ettei päässy.

Parkkiksella kävin alkuillasta kokasee jäykkäreitä ja nehän toimi, auto pelitti paremmin ku aikasemmin tai vähintään yhtä hyvin. Harmi vaan noi kivet tuolla vaikka kuinka yrittäs ettiä siistimpää paikkaa. No ajoonhan noi on tarkoitettu, radalla olis tietty mukavampi testaa. Ens kertaan!

Eipä ollu kovinkaan kummoiset ajot. Lätäköt tyhjennettiin lauantaina, sunnuntaina aamulla imuroitiin loput vedet pois ja aloin puhaltamaan rataa isolla puhaltimella puhtaaksi, niin alkoi ripotella vettä. Tämä ei vielä lannistanut kun ei kastellut radan pintaa kunnolla. Sain suihkittua colat pintaan ja alettiin odottelemaan radan kuivumista, kävin kaupassa tässä välissä ja kun tulin takaisin niin alkoi sataa kaatamalla vajaa 10min ja radalla oli taas aika valtaisat lätäköt ja siinä vaiheessa nostettin kädet pystyyn. Itse sain n. tankillisen driftailtua radalla ennen kunnon sadetta. Loppu päivän taisikin paistaa arska ilman sateita eli perus tattissetti  :shocked:

52
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 19.09.15 - klo: 20.26 »
2.5t vesitalkoot takana ja hyvinhän ne meni kun reippaat kundit pisti hihat heilumaan. huomenna voi tulla puolivalmiiseen pöytään ajelemaan. aamusella varmaan pikkasen imurointia, puhallus, pidotus ja sen jälkeen ajetaan. Tarkoitus olisi mennä klo 11 radalle. Kaikki mukaan talvi tulee, niin ajetaan renkaat ja fuilit pois.

53
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 19.09.15 - klo: 16.13 »
Vesitalkoot huomista varten alkaa tänään klo 17--> tervetuloa.

54
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.09.15 - klo: 12.51 »
Sunnuntaina ei pitäis sataa joten plan on seuraava. Lauantaina iltapäivästä tattiksen radan kuivaus ja sunnuntaina sit kovaa ajoa ainakin kahden gt-8 keijon voimin, onko muita tulossa?

55
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 15.09.15 - klo: 23.16 »
Thx fotoista kuvaajalle. Ens kesänä uudestaan kundit???

56
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.15 - klo: 20.29 »
Täytyy varmaan talven aikana katella jos jostain löytyisi käytetty GT8 auto tai sitten koitaa rakennella Losin kasikrossarista GT8 auto. Uudet näyttää maksavan niin paljon ettei ihan heti sellaista viitti hommata. Onneks on reilusti aikaa niin voi ehtiä saamaan jotain aikaiseksikin :tongue:

Voisin väittää, että käytettyä gt-8 kalustoa löytyy kaapeista myytäväksi asti vaikka kuinka ja paljon, kunhan vaan ilmoitat ostohalusi. Valtamerkit kyosho ja hongnor/ofna on ok valinta sit jos haluaa satsata niin serpent on kuulemma nopee auto, näitä tosin ei taida Suomesta vielä löytyä?

57
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 13.09.15 - klo: 22.55 »
Hyvät skabat oli. Rentoa meininkiä ja järjestelyt toimi loistavasti. Kiitos kanssa kilpailijoille päivästä. Hyvää vääntöä oli. Iso kiitos Tervolle mekkauksesta!

58
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.09.15 - klo: 21.18 »
Takasin gt-autoiluun. Tänään tattiksella 3 kpl gt-8 autoja kiertämässä rataa. Itsellä leipo kone kiinni heti alkuun, mutta onneksi apu löytyi, kiitos koneen myyjälle. Radan pidotus onnistu aika hyvin ja pitoa olikin aikas hyvin eli kunnolla sai työntää menemään. paras gt-8 kierros oli kai 21.4s. Toivottavasti pito pysyy radassa, koska pidon puutteesta ei ainakaan jää kisat kiinni silloin. Sunnutaita odotellessa....

59
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.09.15 - klo: 22.19 »

Rodderille on pari litraa/puoli gallonaa torspoa.

Thx mään! ei tarvii huomenna sit säästellä fuilia, että riittää koko kisan.

60
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.09.15 - klo: 15.32 »
Perjantaina talkoillaan tattiksella. Ensin paikat kuntoon (ei varmaan hirveesti hommia?) sit ajetaan. Ainakin 3 gt8 keijoa on näillä näkymin tulossa radalle eli saadaan esi väännöt aikaiseksi sunnutaita silmällä pitäen. Kelitkin näyttä hyvältä eli mikä voisi mennä pieleen.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 40