Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641961 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #390 : 25.08.04 - klo: 14.12 »
OK hyvä :D

Lunsfordin titaaniset hinge pinit vielä tilasin muut osat saavat jäädä myöhempään ajankohtaan kuten vanttiruuvit jne

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #391 : 25.08.04 - klo: 15.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
OK hyvä :D

Lunsfordin titaaniset hinge pinit vielä tilasin muut osat saavat jäädä myöhempään ajankohtaan kuten vanttiruuvit jne


Kylläpäs sitä nyt panostetaan viriosaan...  :D Kohta auto kulkee radalla varmasti 2x nopeemmin  :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #392 : 25.08.04 - klo: 15.19 »
No ei se sitä tee mutta jos sit kestäis Lavangon treenit ongelmitta. Nopeushan siitä ei muutu miksikään niinku hyvin tiedät. Jos et oo käyny Lavangossa tai muilla vaativilla radoilla niin turha viisastella  :wink:

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #393 : 25.08.04 - klo: 15.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No ei se sitä tee mutta jos sit kestäis Lavangon treenit ongelmitta. Nopeushan siitä ei muutu miksikään niinku hyvin tiedät. Jos et oo käyny Lavangossa tai muilla vaativilla radoilla niin turha viisastella  :wink:


Kunhan vitsailin  :) Itse en ole ajatellut viripalikkaa ihan mahottomasti enää ottaa... MP777 special 1 malli vois olla seuraava viriosa.  :wink:  Lavankoa aina kyllä hehkutetaan osakilleriksi... Se pitää nähdä joskus!  8)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #394 : 25.08.04 - klo: 17.11 »
Itse olisin ostanut kanai:n tai sitten 777 spesial 1:sen....
Niihin ei tarvitse viripalikoita laittaa....   :mrgreen:

Minun pitäisi ensi kaudella ruveta ajamaan kilpaa juuri tuollaisella 777 infernolla, sen kun ostaa niin saa ainakin rahalle vastinetta!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #395 : 25.08.04 - klo: 17.28 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Itse olisin ostanut kanai:n tai sitten 777 spesial 1:sen....
Niihin ei tarvitse viripalikoita laittaa....   :mrgreen:

Minun pitäisi ensi kaudella ruveta ajamaan kilpaa juuri tuollaisella 777 infernolla, sen kun ostaa niin saa ainakin rahalle vastinetta!  :mrgreen:


Special vai vakio mallilla? Kilohinta kohillaan niillä parilla palikalla mitkä niissä on eroa...  :D

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #396 : 25.08.04 - klo: 17.37 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Itse olisin ostanut kanai:n tai sitten 777 spesial 1:sen....
Niihin ei tarvitse viripalikoita laittaa....   :mrgreen:

Minun pitäisi ensi kaudella ruveta ajamaan kilpaa juuri tuollaisella 777 infernolla, sen kun ostaa niin saa ainakin rahalle vastinetta!  :mrgreen:


Special vai vakio mallilla? Kilohinta kohillaan niillä parilla palikalla mitkä niissä on eroa...  :D


Special....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #397 : 25.08.04 - klo: 17.56 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Special....


Itsekkin olen sitä miettinyt ihan vakavasti jos ensi kesäksi hommaisi. En kyllä kisakäyttöön. Ehkä sitten joskus myöhemmin kisaa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #398 : 25.08.04 - klo: 20.56 »
Joo, mä haluun rakentaa itse ja käyttää muitakin kuin K:n osia, esim Fioronia ja Racer's Edgeä. Pohjat voi ottaa Kyosholta, vaikka kalliimmaksihan se näin tulee. No eipä tule vastaan Suomessa toista samanlaista :D

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #399 : 25.08.04 - klo: 21.21 »
6 tankillista ossissa takana.. Ongelmana vaan on että se ei oikein meinaa lämmitä... Aina kärsii pytyn päälle jättää käden eikä polta yhtään. Manuaalin mukaan oon suunnilleen edennyt neulan kanssa.

Poissa Keeloppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #400 : 25.08.04 - klo: 21.39 »
Mikö OS malli silleenille tuli?
Tuli nääs itsellekkin koneen hankinta ajankohtaiseksi kun tuo Hyperin kampiakseli hajosi  :(
Tietysti jos jollain olisi tollainen Hyper21 koneen raato jossa olisi kampiakseli ehjä niin niin voisi tarjota YV:llä niin pääsisi tämän kesän vielä tuolla motilla.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #401 : 25.08.04 - klo: 21.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Keeloppi"
Mikö OS malli silleenille tuli?
Tuli nääs itsellekkin koneen hankinta ajankohtaiseksi kun tuo Hyperin kampiakseli hajosi  :(
Tietysti jos jollain olisi tollainen Hyper21 koneen raato jossa olisi kampiakseli ehjä niin niin voisi tarjota YV:llä niin pääsisi tämän kesän vielä tuolla motilla.


tuli toi: O.S VZ-B V-SPEC

En vielä osaa sanoo johtopäätöstä että mimmonen on mutta kehuttu on netissä tehokkaaksi ja hyväksi. Yhden käyttäjän olen vaan löytänyt foorumeilta jolla oli hajonnut jotain. Tuore mallihan tuo on vielä niin tarkempaa kokemusta ei taida vielä mahdottomasti löytyä mistään  :)

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #402 : 26.08.04 - klo: 07.33 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Itse olisin ostanut kanai:n tai sitten 777 spesial 1:sen....
Niihin ei tarvitse viripalikoita laittaa....   :mrgreen:

Minun pitäisi ensi kaudella ruveta ajamaan kilpaa juuri tuollaisella 777 infernolla, sen kun ostaa niin saa ainakin rahalle vastinetta!  :mrgreen:


Hei, kertokaapa nyt, mistä tuosta 777:sta löytyy tietoa! Itse en näin avuttomana tietotekniikan käyttäjänä oikein ole mistään ko. autosta löytänyt kunnollista tietoa.

Lähinnä kiinnostaa, että mitä versioita kyseisestä autosta on olemassa ja mitkä on varustukset.

Edessä on mahdollinen vaihto ensi kaudelle, Kanai II:nen varaosiksi ja 777 ajoon.

Mutta niitä linkkejä?

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #403 : 26.08.04 - klo: 07.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Dampax"

Mutta niitä linkkejä?


Tuolta selviää mitä auto sisältää ja mitkä ovat niiden kahden auton erot.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #404 : 26.08.04 - klo: 08.37 »
Nuo kanain ja 777 specialin mukana tulevat iskari ovat TODELA hyvät! Niillä saa jopa kierrosiakoihin muutosta.... Hintaa niillä kyllä on, mutta kyllä on laatuakin. Eli en ostasi mitään Hobaon iskareita, vaan kyoshot kehiit!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #405 : 26.08.04 - klo: 10.47 »
MP777 (spesiaali) on varmasti huippukärry.

Kuitenkin näillä ajomäärillä mitä suomen sateissa ehtii/voi ajaa uskon (ja toivon) että hieman höystettynä MP75 :llakin pärjää jos on pärjätäkseen vielä kauden 2005:kin ... (hinta on sen verran kohillaan, mm. Tower ~280e)

(Noi hankkimani virosathan tuovat lähinnä kestävyyttä ja näköä, eivät ajettavuutta paitsi tietenkin tuo RB:n pannu)

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #406 : 26.08.04 - klo: 11.02 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Nuo kanain ja 777 specialin mukana tulevat iskari ovat TODELA hyvät! Niillä saa jopa kierrosiakoihin muutosta.... Hintaa niillä kyllä on, mutta kyllä on laatuakin. Eli en ostasi mitään Hobaon iskareita, vaan kyoshot kehiit!


Mikäs noista iskareista tekee TODELLA HYVÄT?

Itse olen käyttänyt myös Hobaon iskareita, ovat toimineet ihan ok. Hobaon iskarit ovat kylläkin vähän "hempulampaa" tekoa, kokemuksen perusteella särkyvät ehkä helpommin.

Kiitos linkistä tuolle 777:lle.  Kävin tutustumassa tuotteeseen. Näyttää vahvasti siltä, että Kanaista tulee varaosa-auto.

Minulla on tässä Kanai II:ssa edessä ja keskellä tuo TCD-diffi. Kanai III:ssa ja 777:ssa TCD on ainoastaan edessä. Kertoisiko joku kokenut, onko tällä käytännönmerkitystäkin? ...tietenkin tarkoitan ajettavuutta, en hintaa!

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #407 : 26.08.04 - klo: 13.15 »
Jotkut eivät tykkää TCD:stä keskellä, tekevät autosta kuulemma vaikeammin hallittavan/vähemmän ennakoitavan

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #408 : 26.08.04 - klo: 20.52 »
Onko jossain tullut vastaan sivua jossa on selitettynä tuo TCD diffin tekninen toiminta... Eroa tunnu olevan muuta kuin nuo lootat rattaiden ympärillä joiden tarkoitus on tehdä mitä? Vähentää tilavuutta?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #409 : 26.08.04 - klo: 21.51 »
No ne lootat on sitä varten, että kun diffi alkaa välittämään voimaa, niin ne pienet hammaspyörät puree niihin lootiin kiinni ja se lukitsee diffin.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #410 : 27.08.04 - klo: 08.36 »
Mietiskelin tuossa tuota 777 ja hienostihan se pärjäsi noissa maailmanmestaruuskisoissakin. OK nyt kaikki sanoo että 777 on niin paljon parempi kuin 75 (ainakin jenkkilässäpäin), siis myös viritetyt seiskavitoset. Onkohan noin?
Näyttää että suurin osa noista mielipiteistä tulee niiltä tyypeiltä jotka hankkii aina sen latest-and-greatest version eli ne ostaa sen uusimman version joka tapauksessa hyvä tai ei... Tai siis varmasti onkin johonkin asti näin (että 777 on paljon parempi), mutta jos 75 saa puolella hintaan toisesta ja sitten kaiken maailman viriosat päälle niin... Hommahan kuitenkin on niin, että niitä viriosia aletaan kuitenkin jossain vaiheessa ostamaan kun vakio osat eivät kestä tai muuten vaan halutaan erilaista kuin muilla..no se vasta kalliiksi tulee.
Veikkaan että tällaiselle tavalliselle kuskille 75 päivitettynä vakavastiotettavilla racing osilla (fioroni, racer's edge) on yhdistelmä joka ottaa paremmin iskut vastaan kuin vakio 777 (SP1) samaan hintaan. Tässä olis mahikset itsellä vielä vaihtaa mutta olen vähän kahden vaiheilla, luultavasti otan tuon MP75 tiukemmilla racing osilla vaikka auton geometria onkin vanhempaa mallia....
Mielipiteitä? Onko vanhassa vara parempi kuten sanotaan..vai?? Taitaa olla vaan markkinamiesten juttuja että saadaan kaikki MP fanit päivittämään uuteen versioon ja rahat pois köyhiltä :D

(Btw, mielenkiintoista sinänsä ettei kummassakaan autossa ole pivoteja eikä laydown servoja kuten muiden merkkien uusissa malleissa joten tässä suhteessa MP versiot ovat samanlaisia... erot lienevät CG:ssä ja hieman pidemmässä jousituksessa sekä etupään uusitussa ohjausgeometriassa mutta ei kai se vanhassakaan kovin huono voinut olla)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #411 : 27.08.04 - klo: 09.12 »
En ole asiantuntija niinkuin kokeneemmat kuskit täällä mutta veikkaisin maalaisjärjellä ajateltuna että molemmilla autoilla pärjäisi ihan yhtä hyvin jos niihin saman verran rahaa laittaisi. Sinuna ostaisin sen joka sinusta vaan tuntuu paremmalta. Varsinkin jos tykkäät työntää niitä CNC koneistettuja palikoita sinne niin sitten jopa se vakio 7.5...

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #412 : 27.08.04 - klo: 09.31 »
Luin tuolta TowerHobbieksen sivuilta tuon 777 Speciaalin kohdalta tuosta pivot- asiasta seuraavaa: "Modified Direction of the Upper Arm Pivot Mounts Allow Easy Installation and Adjustment of Suspension Pins at Four Different  Angles."
Kehnolla englannintaidoilla en tuota aivan täysin ymmärrä mutta jotainhan siina pivotista mainitaan.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Kanai II:seen ja tuolla Towerissa näytti vielä olevan kyseistä autoa VARASTOSSA ja hinta yli 200 edullisempi kuin tuossa 777 SP1:ssä. Meille, joille raha merkitsee paljon, tämä aiheuttaa jo paljon harkintaa.

Tietääkö kukaan, onko tuota 777 SP1:stä Suomessa missään liikkeessä paikan päällä? Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä ja tutkia autoa hivenen lähemmin ennen ostopäätöstä. Tuntuu aika hirvittävältä pelkkien myyjän ylistystekstien perusteella mennä ostamaan. Vai olisiko jopa jollakulla omakohtaista kokemusta autosta?

TCD-diffeistä vielä...
Olen ajanut Kanaillani nyt reilun kauden. Takadiffissä, joka on ihan vakiodiffi, on hammaspyörissä havaittavissa selvää kulumista. Edessä ja keskellä olevissa TCD-diffeissä kaikki sisuskalut olivat täysin uudenveroisia. Saman havaitsimme myös kaverini autossa. Mikä mahtaa suojata noin hyvin diffejä? Onko se rakenne vai sisällä käytettävä erikoisöljy, joka on muuten aivan käsittämättömän hintaista?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #413 : 27.08.04 - klo: 10.19 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
En ole asiantuntija niinkuin kokeneemmat kuskit täällä mutta veikkaisin maalaisjärjellä ajateltuna että molemmilla autoilla pärjäisi ihan yhtä hyvin jos niihin saman verran rahaa laittaisi. Sinuna ostaisin sen joka sinusta vaan tuntuu paremmalta. Varsinkin jos tykkäät työntää niitä CNC koneistettuja palikoita sinne niin sitten jopa se vakio 7.5...


Joo, mä luulen kans. Varsinkaan kun ei se ajaminenkaan päätä huimaa ja tuskin tuo uusi malli siinä ajamisessa auttaa niin paljon että saa vastinetta rahoille. Huippukuskit voivat toki saada eroa vanhaan, meikä tuskin.

777:kin kanssa käy takuulla niin että kun aikaa vähän menee niin johan tulee hankittua jos jonkinlaista palikkaa siihen titaani hinge piniä sun muuta; ei se vakiona pysy.. tossa seiskafemmassa nyt olis kutakuinkin kaikki mitä siihen tällä budjetilla on järkeä laittaa. CNC palikat auttaa siellä lavangossa.. vakiot kuitenkin vääntyilee vaikka olis mitä T6 alumiinia (kokemusta on)

kai se on mentävä fiilispohjalta

Noihin diffeihin; johtuiskohan siitä että takana sulla on luultavasti löysintä öljyä joten diffi joutuu kovimmalle takana; sen sijaan edessä outdrivet ja vetarit?

MP777 kuvia http://www.rcpics.net/media.php?trick=Any&type=Any&next=10&limit=10&searchstr=user:1331&time=1093592621&search=search&max=72
Täytyy sanoa (puoluettomasti) että 777 näyttää ikävän kulmikkaalta; vanhempi design **näyttää** paremmalta

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #414 : 27.08.04 - klo: 11.28 »
Kyoshon tavalliset diffirattaat ovat valettuja, kun taas TCD rattaat on koneistettua terästä. Siksi ne ovat kestävämmät ja kalliimmat.
SC10 4x4

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #415 : 27.08.04 - klo: 14.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

777:kin kanssa käy takuulla niin että kun aikaa vähän menee niin johan tulee hankittua jos jonkinlaista palikkaa siihen titaani hinge piniä sun muuta; ei se vakiona pysy..

Tuo on totta, itekkin tuli jost vaihdettua autoon pohjaan uudet kuusiokolo ruuvit. Eivät ehkä ole yhtä kevyitä kuin titaani mutta kestää paremmin. (aika suolesta nuo kyoshon titaaniruuvit)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #416 : 27.08.04 - klo: 17.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Dampax"

Tietääkö kukaan, onko tuota 777 SP1:stä Suomessa missään liikkeessä paikan päällä? Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä ja tutkia autoa hivenen lähemmin ennen ostopäätöstä. Tuntuu aika hirvittävältä pelkkien myyjän ylistystekstien perusteella mennä ostamaan. Vai olisiko jopa jollakulla omakohtaista kokemusta autosta?
Kyosho Turku, siellä niitä on....
Niitä eroja kannattaa kysellä tuolta liikkeestä, siellä ne niistä tietävät!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #417 : 28.08.04 - klo: 08.26 »
Mahtaakohan Kanain alatukivarret sopia Mugeniin?

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #418 : 28.08.04 - klo: 17.32 »
Alkaa muuten Ossi herätä henkiin... jotain reilu kymmenkunta tankillista takana. Ihan pöljästi tehoa verrattuna tosi rikkaanakin vakio mottiin verrattuna  :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #419 : 28.08.04 - klo: 21.42 »
Saapa nähdä kauan sun sportti kestää.. olikos sulla sportin vakiodiffit vai päivitetty kit versioon? multa saat sitten uudet shock towerit (tosin kultaisena) ym. jos nykyiset vääntyy kun ajat selälleen hyndistä, ilmottele sit.

OT Suomessa on kyllä sika hinnat; idästä saa Sportin 250e ja Stadissa sama yli 500e, heh... vaikea päättää kummasta osoitteesta hankkii näin Internet aikaan...