Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641974 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #420 : 28.08.04 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Saapa nähdä kauan sun sportti kestää.. olikos sulla sportin vakiodiffit vai päivitetty kit versioon? multa saat sitten uudet shock towerit (tosin kultaisena) ym. jos nykyiset vääntyy kun ajat selälleen hyndistä, ilmottele sit.


Mulla on päivitetty sen verran että diffeissä on neljä ratasta kaikissa, pääratas terästä, kytkinkello on se vahvempi malli ja etukardaani on nivelletty... Nuo diffien rattaat varmaan syö jonkunmoista vauhtia muttakun koko kierros ei montaa kymppiä ole niin väliäkö tuolla.

Renkaat sain repeemään liimoistaan jo ja kun urku auki laittaa menemään niin renkaat menee niin soikeeks että ottaa lexan koriin kiinni  :D

edit. pidetään mielessä nuo towerit

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #421 : 28.08.04 - klo: 21.59 »
Katopas, no sit ei liene hätää. Onkos diffeissä öljyt? Suosittelen vakavasti, parantaa menoa.

Renkaissa sulla ei ole foameja? (sportissahan ei ole). Hommaa kunnon renkaat foameilla niin auttaa asiaan vaikka Medialin tai Prolinen renkaat.

Ai juu, sinänsä mukava kuulla että mootori pelittää. Ainoa mikä hirvittää hieman kun katselin tuolla Hobbypeoplella ko. pannua että kun menee selälleen niin ottaa ilkeesti maahan kiinni? Auto jää helpommin sitten selälleen. Hieman ihmettelen tota designeä tossa kohtaa..kai siihen joku syy on sitten.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #422 : 28.08.04 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Katopas, no sit ei liene hätää. Onkos diffeissä öljyt? Suosittelen vakavasti, parantaa menoa.


Mulla on diffeissä jotain 85W140 rekan peräöljyä...  :D tarkemmin tiedä käyttötarkoituksesta mutta kohtuu jäykähköä ainetta...

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Renkaissa sulla ei ole foameja? (sportissahan ei ole). Hommaa kunnon renkaat foameilla niin auttaa asiaan vaikka Medialin tai Prolinen renkaat.


Mulla on sellaiset renkaat jotka vilahti punaisena jossain sivulla tässä aikaisemmin ja niissä on foamit.. Mutta soikeeks menee

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #423 : 28.08.04 - klo: 22.05 »
No hommahan on sitten kunnossa :D Missäs ajelet ? (edit: Kuopio näemmä)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #424 : 28.08.04 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No hommahan on sitten kunnossa :D Missäs ajelet ? (edit: Kuopio näemmä)


http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7189&start=0&postdays=0&postorder=asc&

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #425 : 29.08.04 - klo: 21.35 »
Mistä kaupasta (Suomessa) halvimmillaan Inferno 7.5 sports readyset:in  :?:
Are you sure?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #426 : 29.08.04 - klo: 21.45 »
"jippii" Jäähdytyskannet oli loppu Ruotsista. Nyt saan siis odotella jotain 3-4 viikkoa uutta kantta. "Emmä mitään ajamista olis halunnukkaa"
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #427 : 30.08.04 - klo: 09.49 »
OHO Mikaki ostanu kunnon auton. :shock:
Joko muuten on sulla vai onko vielä tilauksessa?
Et sítte kummiskaa harkinnu kanai kolmosta, ku noita viri osia sulla tuntuu menevän?
Et onneks olkoon sulle Mika ja sit onnittelen vielä silleeniä hyvästä
moottori valinnasta.
Mulla on tuo vanhempi versio ja se on ihan pirun hyvä.
Niin ja sitte Mikalle että rungon jäykistimet kannattas varmaan päivittää parempiin ku ne on aikas huonot vaikkakin kevyet.
Mikan kanssa oon samaa mieltä että mp 777 kori on ruma, mutta oliskohan siinä haettu aerodynamiikkaa.

Onko kellään vielä uutta pienoismalli lehteä, ku eikös sen pitäny ilmestyä 20 päivä?

Mistä kannattas ostaa hiilikuitu levyä ja paljon on hintaa?

Vähän näyttää muuten mun kana kolmonen nyt hienolta ku sain tarrat siihen tehtyä ja liimattua, ei näytä pilalle menny maalauskaan niin pahalta.
Jos ottas siitä kuvia jossaki vaiheessa.

Mut hauskoja ajohetkiä ja hyvää syksyä.

Inferno kuskit näytää tältä :mrgreen:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #428 : 30.08.04 - klo: 10.03 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
OHO Mikaki ostanu kunnon auton. :shock:
Joko muuten on sulla vai onko vielä tilauksessa?
Et sítte kummiskaa harkinnu kanai kolmosta, ku noita viri osia sulla tuntuu menevän?
Et onneks olkoon sulle Mika ja sit onnittelen vielä silleeniä hyvästä
moottori valinnasta.
Mulla on tuo vanhempi versio ja se on ihan pirun hyvä.
Niin ja sitte Mikalle että rungon jäykistimet kannattas varmaan päivittää parempiin ku ne on aikas huonot vaikkakin kevyet.
Mikan kanssa oon samaa mieltä että mp 777 kori on ruma, mutta oliskohan siinä haettu aerodynamiikkaa.

Onko kellään vielä uutta pienoismalli lehteä, ku eikös sen pitäny ilmestyä 20 päivä?

Mistä kannattas ostaa hiilikuitu levyä ja paljon on hintaa?

Vähän näyttää muuten mun kana kolmonen nyt hienolta ku sain tarrat siihen tehtyä ja liimattua, ei näytä pilalle menny maalauskaan niin pahalta.
Jos ottas siitä kuvia jossaki vaiheessa.

Mut hauskoja ajohetkiä ja hyvää syksyä.

Inferno kuskit näytää tältä :mrgreen:


Kiitos rala.
Auto on mulla huomenna. Racer's Edgen tornit ja jäykistimet tulevat myöhemmin kun ehtii jenkeistä. Fioronin alusta ja moottorin osat Timpalta (iso hepa) kun saapuvat italiasta. Yritän saada Fioronin kytkimen lauantain kisoihin, samoin tuon RB:n pannun Atalasta (ke-to).

Kanai 3 on varmaan hyvä sellaselle joka haluaa kaiken samassa paketissa. Onhan siinä hyvät fiitserit kuten hieman uusittu etupään geometria ja pidemmät iskarit ja titaaniruuvit + vanttiruuvit ym. Mutta itse en välttämättä halua LSD/TCD diffejä, aluosat haluun päivittää racer's edgeen ja alustan fioronilta vaikka Kanai alusta onkin tosi hyvä. Kytkin osastokin menis vaihtoon koska K:n oma alukytkin ei kuulemma ole hyvä pitkän päälle. Ja hinge pinit pitää kuitenkin vaihtaa titaanisiin.. Eli koska vaihtoon menis niinkin paljon niin MP75 peruskitti tuntui hyvältä (ja halvalta 280e + tullit) ja riittänee mulle.

Joo 777 on varmaan yliveto, itse meinaan kuitenkin ajaa tällä vanhalla hyväksi koetulla mallilla johon säätöohjeetkin löytyvät lehdistä (mm. Deganin 2001 MP75).  Oon kuullut että toi 777 on vähän oikukas ajaa (kuten Mugen) vaikka kun siihen tottuu niin nopeampi kuulemma kuin 75. Pitää myös olla kuulemma olla enemmän varpaillaan... hyvä varmaan sellaselle joka voi olla radalla kaikki päivät ja hakea säätöjä jne jne mutta täällä suomessa, no joo.. kausi on 3-4kk ja ajaa ehtii max. kerran viikossa. Siihen riittää MP75 vallan hyvin ja on luultavasti helpompikin. Olis riittänyt GS:kin mutta se nyt meni paremalle porukalle Turkuun.. halusin auton joka ei jätä arvailulle sijaa..vain kuski ratkaisee ja pannu joka nyt pitäs olla kans top-of-the-line.

Kallistuksenvakaaja eteen pitäs vielä kaivaa joistain - onko kellään?
.mika

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #429 : 30.08.04 - klo: 10.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kallistuksenvakaaja eteen pitäs vielä kaivaa joistain - onko kellään?
.mika


Löytyy jos kiinnosttaa. Ihan uusi.. Taino olen koonnut mutta ei ole autossa kiinni.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #430 : 30.08.04 - klo: 10.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kallistuksenvakaaja eteen pitäs vielä kaivaa joistain - onko kellään?
.mika


Löytyy jos kiinnosttaa. Ihan uusi.. Taino olen koonnut mutta ei ole autossa kiinni.


Hienoa, laitapas mulle Jartsa YV ja hinta mukaan :)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #431 : 30.08.04 - klo: 11.50 »
Sanokaapas jotain hyviä virityspalikkafirmoja jenkeistä. Ja jos joku jotain tilailee jenkeistä olisin ehkäpä halukas tilaamaan kimpassa infernon osia.

Kiitos etukäteen!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #432 : 30.08.04 - klo: 11.57 »
Iso-hepa myy fioronin viripalikoita, että ei tarvii edes tilata ulkomailta.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #433 : 30.08.04 - klo: 12.26 »
racer's edge www.racers-edge.com
hardcore racing http://www.racinghardcore.com
tower hobbies myy hardcorea ja K-factorya (Trinity), Lunsfordia
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=mp75&FVPROFIL=++&search3=Go
idästä www.rcmart.com

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #434 : 31.08.04 - klo: 14.17 »
Mikäs se ois hyvä lämpötila mihin toi ossi kannattas säätää. Manuaali neuvoo vaan huipputehojen mukaan säätämään. Vähän pelottaa sen mukaan vaan säätää... Ainoo mitä manuaali sanoo lämpötiloista on jos purkaa konetta niin ei saa lohkoa lämmittää yli 120C kun silloin lähtee sulamaan etummaisen laakerin muovisuojus...

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #435 : 01.09.04 - klo: 11.17 »
Kysymys MP75 ja 777 omistajille.

Kuinka pitkä on etupään ristinivelvetoakseli. Taitaa olla eri noissa malleissa.

Minua kiinnostaa vetoakselin pituus vetoakselin diffipäästä siihen kohtaan johon sisempi laakeri kohdistuu. Eli se osa jätetään mittaamatta joka menee laakereihin läpi/sisälle. Öh toivottavasti selvisi ;) Lisäksi haluaisin erikseen pituuden mitan siitä osasta joka menee laakerien läpi/sisälle.

Toinen mitta joka kiinnostaa on sen pienen reijän halkaisia johon tulee wheel hub:n (hexan) lukitustappi, vaihtoehtoisesti tietysti se lukitustapin halkaisia. ;)

Suuret kiitokset niille jotka vaivautuvat vastaamaan...

Jos pituus on sopiva (96-98mm) niin aion korvata Kyoshon laatu osilla oman GS Strom PRO etupää CVD vetoakselit jotka ei kestä mielestäni riittävästi.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #436 : 01.09.04 - klo: 20.01 »
mittaisin Jethro mutta kun auto ei vielä ole kasassa

ps. ostakee joku mun MP75 vakio-osat pois...alusta ja muut aluosat

Poissa anon 71

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #437 : 01.09.04 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
mittaisin Jethro mutta kun auto ei vielä ole kasassa

ps. ostakee joku mun MP75 vakio-osat pois...alusta ja muut aluosat



Mittee tulloo mukkaa? Hinta? Oisin ostamassa polttista nääs. :mrgreen:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #438 : 01.09.04 - klo: 20.48 »
Terveppä terve taas kaikille.
Tuli tossa vähän aikaa sitten vaihdettua infernon pohja ruuvit sekä pari muuta ruuvia tuollaiseksi

Ja ne ovat todellakin kestäviä ruuveja! (ainakin kestävämpiä kuin titaani)

Painoa niillä on kenties hieman enemmän mutta kestävyyttä vielä enemmän!

Tämä tosin ei ollut asiani vaan se että kyseinen firma alkaa myös valmistaa ruuveja jotka painavat saman verran kuin alumiini mutta on paljon kestävämpää kuin teräs!!
Että niistä voi tulla todella suuri juttu!
Suosittelen kyllä näitä ruuveja!  :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #439 : 01.09.04 - klo: 21.11 »
Vau, täytyypä katsastaa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #440 : 01.09.04 - klo: 21.13 »
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
mittaisin Jethro mutta kun auto ei vielä ole kasassa

ps. ostakee joku mun MP75 vakio-osat pois...alusta ja muut aluosat



Mittee tulloo mukkaa? Hinta? Oisin ostamassa polttista nääs. :mrgreen:


Tässähän nämä http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8715
Vakio kytkinosasto lähtee myös mukaan jos tarvitset
Eipä tällä vielä autoa tee, mutta jos ostat jonkun MP:n raadon niin tästä saat kaikki uudet osat siihen pohjalevyn hinnalla

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #441 : 01.09.04 - klo: 21.48 »
Mitenkäs Mika on, eikö noita RB:n pannuja olisi saanut jostain muualta halvemalla kuin Atalasta?
Itse meinasin saada sydärin kun kävin kattoon niiden sivuilta tuon koneen hintaa!
Noh, eipä taida olla ton luokan koneissa sit suurempia hinta eroja enään? :mrgreen:
Joka tapauksessa, hienoa autoa olet kasaamassa( jälleen)!
Onnea ja nopeita kierroksia, niin sille kuin kuskillekin! :wink:
Niin ja täältä tullaan perässä, Superi ja Tr lähtee myyntiin...
Tilalle pitäisi hankkia M8-kalustoa! Hehh :D
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #442 : 01.09.04 - klo: 22.07 »
Nonnii, katohan.

Joo, M8 :ia tässä ajellaan vaikka säiden puolesta ei sekään herkkua ole (jatkuvaa siivousta). Ehkä sitä 1/8 rataa kans ens kesänä jos aika riittää

En minä tiedä, kai niitä saa jos jaksaa haeskella. Ajattelin nyt kerrankin ostaa suomesta ja tukea lokaalia toimintaa täällä :D Onpahan ehkä parempi tuki ym. jos paukahtaa, saapa nähdä. Tosiaan 400e ei oo halpa, mutta kisakoneeksihan se

Auto on tossa palasina ja jotain osia vielä odottelen; eipä taida onnistua lauantaiksi jos kisat pidetään, jää siis väliin

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #443 : 01.09.04 - klo: 22.29 »
No kerkeehän sitä sit ajeleen..
Niin joo tosiaan, sulla riittää tota koottavaa jos se Proceedikin tulee jo pikkuhiljaa Suomeen päin!
Joo nyt täytyy keksiä vaan jotain hyvää virikettä talveksi, että ei tulis kesän odotus pitkäksi! :mrgreen:

-Henkka
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #444 : 02.09.04 - klo: 07.19 »
Ostetaan kaikki Micro kokoiset autot ja väsätään niitä ja kisataan niillä :) Talvi menee taatusti nopeasti ;)!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #445 : 03.09.04 - klo: 21.23 »
Jokos Mika sun K rupee oleen läjässä?

Laita kuvia jonnekkin niin saa sitten pällistellä, kiitos!

 :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #446 : 03.09.04 - klo: 21.52 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Jokos Mika sun K rupee oleen läjässä?

Laita kuvia jonnekkin niin saa sitten pällistellä, kiitos!

 :mrgreen:


Tottakai! :D siis laitan kuvia

Auton kasausta en oo vielä alottanutkaan..

Fioronin sälät sain eilen Timolta siis alustan (~80gr kevyempi kuin vakio ja jäähdytysrivoilla) sekä slidekytkimen ja pukin

Moottorin hain tänään postista (Atala rbws72)

Auto tuli maanantaina ja tiistaina jotain osia lisää kuten lunsfordin hinge pinit

Ens maanantaina haen Racer's Edgen kamat

Ja sitten vielä jotain pientä siinä viikolla on tulossa

Sitten on kaikki kamat jota ajattelin tässä vaiheessa

Kasausta alottelen siinä ti-ke ei oikein ehdi aikasemmin :(

Jenkkeihin pitäs lähteä tossa 18. pv jolloin on ne kisat joten huonolta näyttää niiden osalta :( :( btw. Nashuasta löytyy jokunen rc mart eli K osia ym. saa sieltä sitten lisää :D

Well anyway autolla ajattelin ajaa vielä ennen talvea joka on siis pääasia

Pillejäki on kolmenlaista: NovaRossin EFRA ja Ossin FEMCA ja sitten Sirion Inline 200020 EFRA täytyy sitten katsastella mikä noista olisi paras. Ehkä toi viimeinen mutta katellaan

Ihan Kanaihan tämä ei ole mutta uskoisin että hyvä tulee. MP777 on kehuttu ihan sikana mutta ajellaan nyt silti 2005 tällä vanhalla mallilla.

Mites sulla Jethro?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #447 : 03.09.04 - klo: 22.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mites sulla Jethro?


Mitäs mittään GS on taas iskussa ruuvasin etuvetareiksi Hobao Hyper 7 PBS etuvetarit, hieman piti Dremeliä antaa. Tositoimissa ei ole vielä testattu. Jos tässä vko:n loppuna ehtis.

Seuraava urakka on testailla eri rengasmerkkejä ja valita niistä se sopivin (tietty rata vaikuttaa...), nyt olis koossa ProLine:n, Medial Pro:n ja Ellegi:n rengassarjoja, saa nähdä mistä tulee suosikit  :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #448 : 03.09.04 - klo: 22.44 »
Vau hyvä meininki!

Kerro sitten. Mulla on vain prolinet ja noi K vakiot prolinen inserteillä olis tarkoitus täyttää (vakiona ei tule inserttejä)

Ai niin kattelin jossain vanhassa RC Carissa Jeremy Kortzin (muistaakseni) Stormia. Vähän huonot kuvat mutta ainakin takana näytti olevan bracet diffin molemmin puolin.. mutta ei Fioroni konversio nähdäkseni

Takana sillä oli 1000 ja edessä 5000 keskellä 7000, iskarit oli 50 eessä ja takana, aika vähän oli preloadia.. jotain tollasta

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #449 : 04.09.04 - klo: 08.22 »
Eikös Marty Korn ole se GS kuski jenkeissä. Jeremy taisi ajaa Ofnalla jos oikein muistan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!