RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 04.11.09 - klo: 17.32

Otsikko: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 04.11.09 - klo: 17.32
Tervetuloa Espoon RC-Centeriin Pääkaupunkiseudun RC-Autolijoiden järjestämään talvisarjan ensimmäiseen osakilpailuun - Medasec Tournamenttiin.

Kilpailupaikka: Kauppakeskus Ulappatori, Ulappakatu 1
02320 Espoo.  > Kartat ja ajo-ohjeet < (http://maps.google.fi/maps?hl=fi&source=hp&lr=lang_en&ie=UTF-8&q=espoo+ulappatori&fb=1&gl=fi&hq=ulappatori&hnear=espoo&cid=13702795005777639402&li=lmd)

(http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/10/02/8143010478555390384web_0.jpg)
Sisäänkäynnit merkitty kuvaan nuolilla.

Rata: 99% Keinonurmea.

(http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/10/02/8143010478555384233web_0.jpg)

Luokat: M2-10, M4-10 ja mahdolliseti myös CORR.

Aikataulu: Lauantai 14.11.2009, klo 9:00->

Ilmoittautuminen:
Ilmottautuminen viimeistään keskiviikkoon 11.11.2009 mennessä www.pksrca.fi (http://www.pksrca.fi/). Tässä linkki (http://www.pksrca.fi/kilpailut-ja-tapahtumat-2/medasec-tournament/) ilmoittautumiskaavakkeeseen. Lisätietoa tavittaessa joko YV:llä Mikko L (http://rc10.fi/index.php?action=profile;u=6275) tai mikko_laitinen(ättiätähän)welho.com .
                 
Lisenssi ei ole pakollinen

Kisamaksu 20€ / 1. luokka, lisäluokat +10€/ luokka. Jälki-ilmoittautuminen paikanpäällä +5€, ponderivuokra 5€.
Maksut suoritetaan joko ennakkoon yhdistyksen pankkitilille (Nordea 141630-129296) tai kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä. Muista ottaa maksutosite mukaan.

Säännöt:
Säännöt, ajoformaatti ja pistelasku noudattelevat kesän maastosarjan sääntöjä muutamin lievennyksin.
- Renkaat vapaat
- 2s kovakuoriset lipo-akut sallittu, ei siis tarvita EFRA-leimoja

Palkinnot: Pokaalit

Muuta:
- Jokainen kilpailee omalla vastuullaan.
- Kilpailupaikalla on pöytiä ja tuoleja, mutta omat on syytä ottaa varalta mukaan.
- Kysy!

>>> Mikko Laitinen, Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat Ry

EDIT: Kuva poistettu

Lainaus
Foorumissa mainostaminen on kielletty. Ilmoituksiin saavat laittaa osto- ja myynti-ilmoituksia vain yksityiset henkilöt. Ilmoitukset säilyvät kuukauden, uuden ilmoituksen saa luoda kahden viikon välein.

Ilmoittautuneet:

M2-10
Mikko Laitinen, PKSRCA, 2.4 GHz
Matti Niinistö, UAU, 2.4 GHz
Janne Suutari, KotkaUA, 2.4 GHz
Jon Lindgren, UAU, 2.4 GHz
Anssi Savolainen, TUA, 26.995 MHz
Rauno Kalliopää, RaisUA, 2.4 GHz
Ari Nerg, PKSRCA, 40.xxx MHz
Joseph Quagraine, UAU, 40.695 MHz
Marko Mikama, UAU, 2.4 GHz
Ari Heinonen, UAU, 2.4 GHz
Henri Virta, HyUA, 40.765 MHz
Markku Honkanen, PKSRCA, 2.4 GHz
Janne Löfgren, PKSRCA, 27.045 MHz
Tommi Turku, TAK, 2.4 GHz
Tomi Jermalainen, UAU, 2.4 GHz
15 kpl

M4-10
Mikko Laitinen, PKSRCA, 2.4 GHz
Ari Reiman, PKSRCA, 2.4 GHz
Aleksi Reiman, PKSRCA, 2.4 GHz
Pekka Kuronen, UAU, 2.4 GHz
Matti Niinistö, UAU, 2.4 GHz
Niklas Holmberg, PKSRCA, 2.4 GHz
Max Mört, UAU, 2.4 GHz
Henry Mört, UAU, 2.4 GHz
Jani Hovi, HyUA, 2.4 GHz
Joseph Quagraine, UAU, 40.725 Mhz
Marko Mikama, UAU, 2.4 GHz
Ari Heinonen, UAU, 2.4 GHz
Mikko Mäkinen, PKSRCA, 2.4 GHz
Sami Huhta, UAU, 2.4 GHz
Markku Honkanen, PKSRCA, 2.4 GHz
Sami Salmela, UAU, 40.835 MHz
Karri Salmela, UAU, 2.4 GHz
Reijo Mattila, UAU, 2.4 GHz
Antti Valamo, PKSRCA, 2.4 GHz
Tuomas Thusberg, PKSRCA, 40.685 MHz
Tomi Jermalainen, UAU, 2.4 GHz
Jarno Halonen, PKSRCA, 2.4 GHz
Harri Valli, VääUA, 2.4 GHz
Lasse Ilvessalo, UAU, 2.4 GHz
24 kpl

CORR
4 ilmoittautunutta ei riitä luokan ajamiseen.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 05.11.09 - klo: 13.30
Ilmoittautuminen on nyt auki osoitteessa www.pksrca.fi (http://www.pksrca.fi/)

Suoralinkki ilmoittautumiskaavakkeeseen -> KLIK (http://www.pksrca.fi/kilpailut-ja-tapahtumat-2/medasec-tournament/)

Ilmoittautumaan pääsee siis joko klikkaamalla oheista suoraa linkkiä tai pääsivun kautta, mistä tulee klikata vasemmassa laidassa olevan "tulevia tapahtumia" palstan kohdalta halutun tapahtuman otsikkoa.

Mikäli ilmoittautuja on nuorempi kuin 16 v haluamme tietää myös huoltajan koko nimen.

Luokka kohtaan voi ja pitää laittaa kaikki luokat mihin haluaa osallistua. Muuta-kenttään saa kirjoittaa mahdollisia kysymyksiä tai muuta oleellista tietoa kilpailuosallistumiseen liittyen.

Ja nyt ei muuta kuin ilmoittautumaan  :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 05.11.09 - klo: 15.09
Ilmeisesti ponderi kohtaan laitetaan myös molemmat ponderit...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: peitsamo - 05.11.09 - klo: 15.26
Kyllä, ne voi laittaa siihen peräkkäin.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: ma-de - 08.11.09 - klo: 21.55
Saako 2s lifellä ajaa. Ja niissä life-kennoissa jos missä on sitten kovat kuoret. :wink:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 09.11.09 - klo: 09.49
Periaatteessa miksi ei lifeillä saisi ajaa? Jos nyt joku keksii perusteltuja syitä kieltää lifet niin kertokoon.

Ilmoittautukaahan kaikki nyt ajoissa -> Klik, klik (http://www.pksrca.fi/kilpailut-ja-tapahtumat-2/medasec-tournament/) <-
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 09.11.09 - klo: 09.52
Kun ny jaksais kaivaa toisen ponderin tohon takatuuppiin polttiksesta niin vois ilmottautuakkin...
Ehtiihän tota vielä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: MirosHima - 09.11.09 - klo: 09.53
Saako 2s lifellä ajaa. Ja niissä life-kennoissa jos missä on sitten kovat kuoret. :wink:

ainakin viimevuonna sai wj sarjassa ajaa
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 09.11.09 - klo: 11.49
Kun ny jaksais kaivaa toisen ponderin tohon takatuuppiin polttiksesta niin vois ilmottautuakkin...
Ehtiihän tota vielä.
Ponderin voit ilmoittaa lauantainakin...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 09.11.09 - klo: 15.55
No ny on ilmottu...
Pitää vaan muistaa purkaa se ponderi pois autosta ennen lauantaita.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 10.11.09 - klo: 07.58
Mukavasti on osallistujia jo ilmoittautunut, mutta lisää mahtuisi reilusti.

Ilmoittautumisesi on vain parin klikkauksen päässä, aloita tuosta --> < klik > (http://www.pksrca.fi/kilpailut-ja-tapahtumat-2/medasec-tournament/)
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: karvanaama - 10.11.09 - klo: 20.28
CORR-luokankin osanottajamäärä lisääntynyt. Jos näyttää siltä ettei tule tarpeeksi autoja viivalle luokan ajamista varten, niin voisiko luokasta tehdä hieman avoimemman? Esim. truggyt samalle viivalle. Täälä olisi yksi auto siinä tapauksessa lisää kahinoihin.

Mikko L ei ajatusta tuominnut, mutta kysytään nyt yleistä mielipidettä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 10.11.09 - klo: 20.50
Jos vaan mahdollista niin olisi hienoa jos olisi ns. vapaa luokka vaikka ilman palkintoja halvemmalla, kun kiinnostaisi testata tuota M-8e autoa. Itseäni ei haittais vaikka samassa erässä olis nopeampia corr autoja tai hitaampia crawler mönkijöitä kun vaan pääsis ajaan silläkin rakennelmalla edes jossain kunnon radalla.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: jon.lindgren - 10.11.09 - klo: 21.53
CORR-luokankin osanottajamäärä lisääntynyt. Jos näyttää siltä ettei tule tarpeeksi autoja viivalle luokan ajamista varten, niin voisiko luokasta tehdä hieman avoimemman? Esim. truggyt samalle viivalle. Täälä olisi yksi auto siinä tapauksessa lisää kahinoihin.

Mikko L ei ajatusta tuominnut, mutta kysytään nyt yleistä mielipidettä.

Trukkejahan CORR-autotkin ovat, pidemmällä akselivälillä ja pehmeäkylkisillä renkailla. Samaan erään vaan.
M8e ei lähes kaksinkertaisen painonsa vuoksi sovi samaan aikaan radalle.

Jonne
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 10.11.09 - klo: 22.39
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran. Olisi tuohonkin luokkaan saanut 25% lisää kuskeja vähän avoimemmalla luokalla jaolla ja mahdollisesti paljonkin enemmän kun sääntö olisi täysin vapaa.
E-Sawage, E-Revo, ynm. kun pääsisi kilpailu kynnyksen yli edes jossain.
Ajosäännöt sentään kaikille sama jolloin ei ole rikkoutumisen vaaraa kun koskaanhan ei saa toistapäin ajaa. Mutta ehkä tiukoilla säännöillä on parempi rajata luokka ja ajaa nyt ilmoittautuneiden 4 kuskin kesken tiuka pipo päässä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: jarkkom - 10.11.09 - klo: 23.02
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran. Olisi tuohonkin luokkaan saanut 25% lisää kuskeja vähän avoimemmalla luokalla jaolla ja mahdollisesti paljonkin enemmän kun sääntö olisi täysin vapaa.
E-Sawage, E-Revo, ynm. kun pääsisi kilpailu kynnyksen yli edes jossain.
Ajosäännöt sentään kaikille sama jolloin ei ole rikkoutumisen vaaraa kun koskaanhan ei saa toistapäin ajaa. Mutta ehkä tiukoilla säännöillä on parempi rajata luokka ja ajaa nyt ilmoittautuneiden 4 kuskin kesken tiuka pipo päässä.


Niin tai jos kaikki ei yrittäisi keksiä luokkaa tai sarjaa ties minkälaisillle autoille (ja renkaille) vaan keskittyisi ajamaan kilpaa noilla olemassaolevilla ja hyväksi todetuilla 2wd ja 4wd krossareilla sääntöjen mukaisina. Internet näköjään mahdollisti tämän ainaisen valituskulttuurin, kun aikoinaan kisoihin vain mentiin säännöistä valittamatta. Sillon tosin olikin se 100 kuskia kisoissa...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: redman - 10.11.09 - klo: 23.12
Mikko L ei ajatusta tuominnut, mutta kysytään nyt yleistä mielipidettä.

en luokkaa aja, mutta..

mielestäni kyllä, ainakin jollei CORR ilmoittautumisia ala tippumaan

Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 10.11.09 - klo: 23.59


Lainaus

Niin tai jos kaikki ei yrittäisi keksiä luokkaa tai sarjaa ties minkälaisillle autoille (ja renkaille) vaan keskittyisi ajamaan kilpaa noilla olemassaolevilla ja hyväksi todetuilla 2wd ja 4wd krossareilla sääntöjen mukaisina. Internet näköjään mahdollisti tämän ainaisen valituskulttuurin, kun aikoinaan kisoihin vain mentiin säännöistä valittamatta. Sillon tosin olikin se 100 kuskia kisoissa...
Joo silloin kun jarkkom olet aloittanut ei varmaankaan autojakaan ollut kuin se yksi merkki tai omavalmiste ja sekin lämpöpatterin välissä. Kuskeja oli varmaan 100 tai ainakin ne ketkä oli, oli isompia.

No en minä ole sääntöjä tekemässä enkä luokkaa perustamassa, vaikka monen uuden ja lähes kakkien ns. vanhojen luokien auto minulta löytyykin niin corr autoon ei löydy kuin kori, ja siinä kun sääntö on tiukka niin jätetään ajamatta väärän mallin alustalla, nythän renkaat olisi ollut vapaat.

Eikä se mitään valittamista ole, jos kysyy saako erilaisella autolla tulla mukaan.
 
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: atarauskis - 11.11.09 - klo: 00.04
Ensin kitiset renkaista,seuraavaksi autoista,mistä seuraavaksi?
Kuka sun muro lautaselle on pissiny?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: jon.lindgren - 11.11.09 - klo: 00.19
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran.

Ei 4wd CORR-autoja taida vielä olla kuin valmistajien testikuskeilla. Slash joka on luokkansa raskain painaa 2.14kg ajokunnossa ja Xray 808 "patterikasi" 3.4kg. Ero on siis reilu kilo tai yli 50%, miten sen ottaa  :smiley: Patterikasi hyppää Espoon radan neloshyndän yhdellä loikalla ja jos joku heikompi (lue: ihan eri painoluokkaa oleva) auto ehtii alle on kisa siinä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 11.11.09 - klo: 01.14
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran.

Ei 4wd CORR-autoja taida vielä olla kuin valmistajien testikuskeilla. Slash joka on luokkansa raskain painaa 2.14kg ajokunnossa ja Xray 808 "patterikasi" 3.4kg. Ero on siis reilu kilo tai yli 50%, miten sen ottaa  :smiley: Patterikasi hyppää Espoon radan neloshyndän yhdellä loikalla ja jos joku heikompi (lue: ihan eri painoluokkaa oleva) auto ehtii alle on kisa siinä.
Ymmärrän paino ja nopeus erojen tuomat ongelmat. Jos vähän sääntöjä noudatetaan niin päälle ei saa hypätä oli luokka mikä tahansa.
Minulle ei ole ongelma jättää tuota corr luokkaa ajamatta, sillä ehdin kyllä treenaan muulloin, samalla reissulla vaan olisi mennyt sekin luokka.

Ps. ja ot. Nyt Reiska painaa 3 kennolla enään 3190g ja Nokialla vajaa läpin edellä 4wd 1/10 autoja n.45 akullista takana ilman ensimmäistäkään rikki mennyttä osaa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 01.18
Kyllä espoon radalla mennään patterikasilla kovempaa kuin kympillä.
Saati sitten mitä ne corrit menee... Niitä kun vielä etenee ihan vakiosähköillä.
Nopeusero on sekunteja per läppi.

Vaikka omasta puolestani aivan yks ja sama mitä tuon luokan suhteen keksitäänkään niin silti ei kyllä patterikasia viiti corrin sekaan päästää.

Sillon olis radalla nopein ja hitain samassa erässä samaan aikaan... Ei hyvä idea.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: CluBBaH - 11.11.09 - klo: 01.24
"Ymmärrän paino ja nopeus erojen tuomat ongelmat. Jos vähän sääntöjä noudatetaan niin päälle ei saa hypätä oli luokka mikä tahansa."

Järki käteen nyt!  ilmassako sen ohjaat??

Vähän jos noudatat sääntöjä ni ajat niillä millä on määrätty ja that's it.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 11.11.09 - klo: 02.00
"Ymmärrän paino ja nopeus erojen tuomat ongelmat. Jos vähän sääntöjä noudatetaan niin päälle ei saa hypätä oli luokka mikä tahansa."

Järki käteen nyt!  ilmassako sen ohjaat??

Vähän jos noudatat sääntöjä ni ajat niillä millä on määrätty ja that's it.
Lue sieltä hieman ylempää niin ei tarvi kommentoida tyhmiä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Koheltaja - 11.11.09 - klo: 07.36
Patterikasilla Centerissä ajaneena en laittaisi niitä samaan luokkaan CORR:ien kanssa, perustelut tuli jo useamman näppikseltä. Jos skaalaluokkaa ei tuijoteta niin tilanne olisi vauhtien ja painojen osalta sama kun laittaisi 1:18 lelulelut ja 1:10 nelkkukrossit samaan luokkaan, sen verran on nopeus/painoeroja noilla peleillä että pienemmät/kevyemmät on hätää kärsimässä.

Vaikka Centerin rata soveltuu myös patterikaseille niin itse en koe nostajien/katsojien kannalta rataa kovin turvalliseksi jos siellä räimii useampi patterikasi samaan aikaan muiden kanssa.

 
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: mmrc - 11.11.09 - klo: 08.32
Vastaan nyt vielä kerran ettei tule enempää väärinkäsityksiä, että EN ole tulossa ajaan patteri kasilla.

Karvanaama halusi kysyä saisiko corrien seassa ajaa trukilla, ja minä kysyin että saako corrien seassa ajaa patteri kasilla.

Johon jo Jonne vastasi että ei halua että patteri kasilla ajetaan samaan aikaa, mutta salli trukkien osallistumisen.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *Artsi* - 11.11.09 - klo: 12.39
Vinkki että kyllä niitä autoja ohjataan ilmassa kanssa!!!

Tietysti ei ihan kaikkea pysty ilmassa ohjaa ja tekee mutta kyllä aika paljon pystyt vaikuttamaan ilmassa autoon.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 13.36
Clubbah meinaskin että ilmassa ei autoa kyllä jarruteta vaikka mikä olis.
Etkä pysty ilmassa muuttamaan suuntaa jne.
Tätä hän tarkoitti.

Eli voi käydä samalla tavalla kuin meillä kävi maanantai iltana.
Eli ajoin perässä, enkä arvannutkaan että hyppäätkin 2+2 (joka tietenkin olis pitäny arvata kun ekaa kierrosta taisit ajaa)...
Itse hyppäsin tyypillisesti 3+1 tyylillä.
Siinä vaiheessa kun näin että jahas... hyppäsitkin lyhyenä, olin ilmassa enkä voinut kuin toivoa että ei kolisis... Ja ainoa miten autoa pystyin ohjaamaan, oli se että auto tulee oikeassa asennossa alas...
No niskaan tulin ja auto pärsk.

Koheltaja myös mainitsi tuon tärkeän pointin...
Eli nostajat.
Siellä kun on kymppiautojenkin seassa vähän väliä vaarallista kun joutuu menemään radan yli eikä ole paikkaa mihin pysähtyä...
Pitää siis nostajana välillä leikkiä Matrix muuvsseilla autojen seassa.
Siihen sitten vielä kovempaa etenevä tuplat painavampi mörssäri...
Ei hyvä.
Corrit sentään etenee niin hitaasti ettei niitä tartte pelätä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: CluBBaH - 11.11.09 - klo: 15.36
Hoke tuossa kerkeskin jo kertoa mitä tarkoitin. Kyllä sitä sentä kolmessa vuodessa sen verran oppii että mitä sille autolle ilmassa pystyy tehdä ja mitä ei :)

Ja mmrc , kiitoksia varsin "kehittävästä" yv keskustelusta  :shock:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: peitsamo - 11.11.09 - klo: 15.45
Elekee poijaat viittikö. :police:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 11.11.09 - klo: 16.54
Erälistat ja aikataulu tulee perjantaihin mennessä. Joka tapauksessa ovet avataan viimeistään klo 9:00 ja virallinen ohjelma alkanee 10:00.

Molemmissa luokissa tullaan ajamaan ohjatut eräharjoitukset ja pyritään ajamaan 4 alkueräkierrosta. Finaaleita pyritään myös ajamaan jokaisia 3 kierrosta.

Alkuerissä lasketaan pisteet ja kahden parhaan kierroksen tulokset lasketaan yhteen ja niistä määräytyy finaalipaikka.

Varatkaa renkaita kaksi kierrosta/ luokka joista toinen sarja leimataan viimeistään ensimmäisen alkueräkierroksen jälkeen katsastuksessa.

Eli noudatamme maastosarjan sääntöjä paitsi renkaat ovat vapaat ja lipoakuissa ei tarvitse olla Efra/ Roar hyväksyntää.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 16.58
Täh????

Renkaat on vapaat, mutta sit ne leimataan...???
Eli vapaa, mutta saa ajaa vain yhden sarjan renkaita???


No voi... enkä sanokkaan.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 11.11.09 - klo: 17.17
Täh????

Renkaat on vapaat, mutta sit ne leimataan...???
Eli vapaa, mutta saa ajaa vain yhden sarjan renkaita???


No voi... enkä sanokkaan.
Niin saat siis itse valita renkaat millä ajat - renkaat ovat vapaat, mutta ne leimataan, jolloin et voi käyttää kuin kahta eri sarjaa/ luokka renkaita, etkä esim laita joka kierrokselle uutta settiä alle. Eli siis kaksi sarjaa/ luokka.

Tällä nyt tuskin kenellekkään käytännön merkitystä, koska uusilla ja hieman käytetyillä renkailla ei ole suurtakaan eroa. Ja käytännössä toista rengassarjaa ei tarvitse leimata ennen kuin sitä haluaa käyttää. Toki leimaamattomalla rengassarjalla ajo on rangaistavaa, paitsi ensimmäisellä alkueräkierroksella, minkä jälkeen katsastuksessa renkaat leimataan.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 17.45
No mutta nyt ei voi ajaa puolikuluneilla renkailla kisaa läpi.
Kun tarttet tosiaan ainakin lähes uudet renkaat leimaukseen, jotta voit ajaa kisat läpi.

Kahdella puolikuluneella setillä pärjäis treenit, alkuerät ja finaalit...
Yhdellä uudella setillä vika finaali menee takatuupissa aika loppuun vedetyillä.


Näinhän se toki menee sitten WJ kisoissa, mutta nämähän ei ole kyseistä sarjaa...
Ja kun ilmoitettiin vapaasta renkaasta niin enpä osannut tällaista käännettä odottaa.


Varsinkin kun kisakutsussa ei asiasta ollut pienintäkään viitettä...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: jarkkom - 11.11.09 - klo: 17.56
Ei mulla takavedossa ainakaan kulunut yhtään mihinkään minipinnit siinä ekassa kisassa, en sitten tiedä onko rata jotenkin muuttunut.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 11.11.09 - klo: 18.00
No mutta nyt ei voi ajaa puolikuluneilla renkailla kisaa läpi.
Kun tarttet tosiaan ainakin lähes uudet renkaat leimaukseen, jotta voit ajaa kisat läpi.

Kahdella puolikuluneella setillä pärjäis treenit, alkuerät ja finaalit...
Yhdellä uudella setillä vika finaali menee takatuupissa aika loppuun vedetyillä.

Niin siis luetko nyt taas ohi rivien vai mitä! Sinulla saa olla kaksi kierrosta renkaita/ auto, eli 8 kpl renkaita/ luokka ja jos ja kun ajat kahta luokkaa niin sulla saa olla 16 kpl renkaita - ihan kuten kesän maastosarjassa.

Vai meneekö minulla nyt sinun pointti ohi rivien?
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 20.40
No tuossahan tuo yllä lukee että saa ajaa vain yhden sarjan...
Eli kuten WJ osakilpailuissa.

Tartten siis väkisin uuden setin jotta pääsen yhdellä setillä koko kisan läpi.
Muuten olis riittäny nykyset kulutetut.

Kas kun jos sais käyttää useemman sarjan niin sillon voisin käyttää puolikuluneita esim alkuerissä ja vaihtaa toisen puolikuluneen setin finaaleihin.
Nythän se ei käy = pakko ostaa uudet.

Vai ymmärränkö mä nyt sit täysin väärin...
Vai miks ihmeessä pitää toinen sarja leimata viimeistään ekan alkuerän jälkeen???
Vai onko tää nyt taas tätä halvatun suomenkieltä... eli ei tarkoiteta rengassettiä numero2. vaan jompaakumpaa käytettävistä seteistä???


Jarkko...
Sillon viimekisassa rata ei kuluttanut rengasta oikeastaan edes nimeksi...
Nyt kyllä kuluu.
Kuten tuolla toisaalla mainitsin niin nyt kuluu rengas aikalailla...
Jos puolikuluneella renkaalla siis meinaa ajaa alkuerät ja finaalit niin sliksillä tullaan vika hiitti.
Kannattaa siis varautua leimaamaan uusi setti niin ei tartte säästellä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 11.11.09 - klo: 20.48
Mjoo... tuossa toisessa viestissähän tuo lukeekin että toisen sarjan saa leimata milloin haluaa, kunhan sen leimaa ennen kuin ajaa...

Eli siis toisinsanoen ekassa viestissä tarkoitetaan että ensimmäinen (eikä toinen) rengassarja on leimattava viimeistään ekan alkuerän jälkeen...
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: hmort - 11.11.09 - klo: 20.53
ÄH miks kaikki pitää tehdä niin vaikeeks......... Eikö se nyt ole sama millä renkailla ajetaan.... Jos joku haluu ostaa 100 paria renkaita ja ajaa niillä..... Niin antaa sen ajaa..... Näähän on vaan kyläkisoja EI SM- kisoja tai MM-kisoja.... Omituista pelleilyä... Mikä hemmetti saa ihmiset menemään näin sekasin yksistä renkaista....EI VOI OLLA NOIN TOTISTA TOUHUA.....
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Heuli - 11.11.09 - klo: 21.01
hmort: Juurihan avauduit WJ-sääntökeskusteluissa renkaiden kalleudesta. Onko sinun mielestäsi oikea suuntaus että nykyisen 2 tai 4 rengasparin sijasta saisikin käyttää 100 paria renkaita kisassa? Jotain rajaa näihin kommentteihin kiitos.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: hmort - 11.11.09 - klo: 21.19
hmort: Juurihan avauduit WJ-sääntökeskusteluissa renkaiden kalleudesta. Onko sinun mielestäsi oikea suuntaus että nykyisen 2 tai 4 rengasparin sijasta saisikin käyttää 100 paria renkaita kisassa? Jotain rajaa näihin kommentteihin kiitos.

No minun pointti olikin siellä WJ keskustelussa se että kukin saa ajaa millä renkaalla haluaa... Jos on vanhoja renkaita niin minä ajan niillä... Jos jollain on hilloo ostaa 100 uutta rengasta niin senkun ostaa... Ei se vaikuta mitenkään loppu tulokseen... Loppu tulokseen vaikuttaa se kaveri siellä ohjaimen kanssa... Ei renkaat tai auto... Olen nähnyt kuinka hitaaksi väitetty auto menee todella kovaa vetomiehen käsittelyssä...   
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Heuli - 11.11.09 - klo: 21.22
Lopputulokseen todellakin vaikuttaa ne renkaat. Ei niitä renkaita esim. EM-kisoissa turhaan joka hiittiin uusia laiteta ellei niistä etua saisi. Suomessa käytetty 2 sarjaa / kisa on mielestäni ollut ihan hyvä kompromissi pidon ja kustannuksien välillä.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: hmort - 11.11.09 - klo: 21.28
Lopputulokseen todellakin vaikuttaa ne renkaat. Ei niitä renkaita esim. EM-kisoissa turhaan joka hiittiin uusia laiteta ellei niistä etua saisi. Suomessa käytetty 2 sarjaa / kisa on mielestäni ollut ihan hyvä kompromissi pidon ja kustannuksien välillä.

No tekonurmella on kyllä toisin päin renkaista tulee ajettavat sen jälkeen kun ovat hieman kuluneet... JA edelleen nämä ovat kyläkisoja ei EM, MM tai SM kisoja.....
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Heuli - 11.11.09 - klo: 21.50
hmort: Ehkä omassa "täydellisessä maailmassasi" tuollainen rengassääntö toimisi, mutta niin kauan kuin ajetaan kilpaa ja taistellaan voitosta niin kaikki sääntöjen sallimat porsaanreiät käytetään hyväksi. Esim. WJ-aiheestakin on selvinnyt kesällä sähköcrossia ajamattomien kuskien ajavan ensimmäisessä osakilpailussa jollain muulla kuin sarjarenkalla hyödyntäen tätä aloittelijoille tarkoitettua etua.

Pitää nostaa hattua että vielä löytyy crossikilpailunjärjestäjiä vaikka täällä foorumissa tietyt henkilöt avautuvat joka sääntöasiasta. Onneksi kuitenkin kisajärjestäjä päättää säännöt eikä tällä väännöllä ole mitään arvoa, korkeintaan huumoriarvoa meille jotka tätä seuraavat :wink:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: peitsamo - 11.11.09 - klo: 21.57
Vaikka kyseessä on kyläkisat, säännöt pitää olla, muuten hommasta tulee makkarakalakeitto. Teki ne säännöt ihan miten päin tahansa, kaikille ne käy ikinä, järjestäjän vaan näköjään pitää niellä tämä jos/kun kisoja aiotaan järjestää ja ajaa.

Vaikka en varsinaisesti kisaa ole itse järjestämässäkään, konsensuksen ylläpitämiseksi toivoisin asian suhteen hieman rakentavampaa keskustelua, ettei homma mene ihan "tökkimiseksi".
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: hmort - 11.11.09 - klo: 22.03
hmort: Ehkä omassa "täydellisessä maailmassasi" tuollainen rengassääntö toimisi, mutta niin kauan kuin ajetaan kilpaa ja taistellaan voitosta niin kaikki sääntöjen sallimat porsaanreiät käytetään hyväksi. Esim. WJ-aiheestakin on selvinnyt kesällä sähköcrossia ajamattomien kuskien ajavan ensimmäisessä osakilpailussa jollain muulla kuin sarjarenkalla hyödyntäen tätä aloittelijoille tarkoitettua etua.

Pitää nostaa hattua että vielä löytyy crossikilpailunjärjestäjiä vaikka täällä foorumissa tietyt henkilöt avautuvat joka sääntöasiasta. Onneksi kuitenkin kisajärjestäjä päättää säännöt eikä tällä väännöllä ole mitään arvoa, korkeintaan huumoriarvoa meille jotka tätä seuraavat :wink:

Tää on ihan parasta ajan vietettä.... Lueskella näitä tarinoita.... Noo muutaman päivän päästä katsotaan mikä on paras rengas.... Tänään ajoin uusilla holeshoteilla ja oli ihan tappopito.... Voihan se olla että jos nopeus kasvaa tätä vauhtia niin joudun vielä ostamaan johonkin kisaan schumi renkaat..... Ettei tule hylkyä  :grin: :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 11.11.09 - klo: 23.04
No tuossahan tuo yllä lukee että saa ajaa vain yhden sarjan...
Eli kuten WJ osakilpailuissa.
Varatkaa renkaita kaksi kierrosta/ luokka joista toinen sarja leimataan viimeistään ensimmäisen alkueräkierroksen jälkeen katsastuksessa.
Missä tuossa lukee, että saa ajaa vain yhden sarjan?

Aivan kuten kesän maastosarjan kilpailuissakin sai ajaa vain leimatuilla renkailla. Vähintään yksi sarja tuli siis olla leimattu kun ajettiin alkueriä. Ei molempia sarjoja tarvitse leimata heti aamulla - eihän kenenkään ole pakko kahta sarjaa edes käyttää vaikka saakin. Kun ekan erän jälkeen ensimmäinen rengassarja on lemattu niin ajat niillä niin kauan kun haluat ja sitten jos haluat käyttää sitä toista mahdollista rengassarjaa käytät ne ensin katsastuksessa leimattavana niin erän jälkeen ei sitten tule hylkyä leimaamattomista renkaista.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 11.11.09 - klo: 23.09
ÄH miks kaikki pitää tehdä niin vaikeeks..
Niin jos nyt haluamme valmentaa junnuja mahdollista tulevaa kilpailu-uraa varten niin eikö silloin ole hyvä tehdä asiat kuten "oikeissakin" kisoissa?

Kyllä me järjestetään talven mittaan sitten niitä ihan oikeita "kertsikisojakin" missä saa sitten ajaa liki millä tahansa.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 12.11.09 - klo: 01.00
No tuossahan tuo yllä lukee että saa ajaa vain yhden sarjan...
Eli kuten WJ osakilpailuissa.
Varatkaa renkaita kaksi kierrosta/ luokka joista toinen sarja leimataan viimeistään ensimmäisen alkueräkierroksen jälkeen katsastuksessa.
Missä tuossa lukee, että saa ajaa vain yhden sarjan?

Aivan kuten kesän maastosarjan kilpailuissakin sai ajaa vain leimatuilla renkailla. Vähintään yksi sarja tuli siis olla leimattu kun ajettiin alkueriä. Ei molempia sarjoja tarvitse leimata heti aamulla - eihän kenenkään ole pakko kahta sarjaa edes käyttää vaikka saakin. Kun ekan erän jälkeen ensimmäinen rengassarja on lemattu niin ajat niillä niin kauan kun haluat ja sitten jos haluat käyttää sitä toista mahdollista rengassarjaa käytät ne ensin katsastuksessa leimattavana niin erän jälkeen ei sitten tule hylkyä leimaamattomista renkaista.

Kuten tuolla ylhäällä heti totesin niin joo...
Oli pieni lukemisen ymmärtäminen, tai miten sen sanois... suomenkielen typerä kiemura.

Ajattelin ensin että pistettiin vinkkinä että kannattaa ottaa pari sarjaa renkaita... koska rata kuluttaa gummia niin hulluna että ajais reenit toisella renkaalla ja leimaa uuden satsin sitten ekassa alkuerässä, millä siis ajaa koko kisan.

Vaikka siis tosiaan tarkoitettiin että kahta rengas sarjaa saa käyttää ja eka sarja on merkkautettava viimeistään heti ekan alkuerän jälkeen.

Kuten totesin niin ymmärsin asian ensin eri tavalla, eli homma selkee.

Tosin en kyllä silti ymmärrä miksi ensin ilmoitetaan renkaiden olevan vapaat...
Ja lopulta ilmotetaankin määrän olevan rajattu.

Tämä ei meikäläiseen millään lailla vaikuta, joten sounot...
Ajetaan sitten kahdella sarjalla... siihen riittääkin puolikulutetut renkaat.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Fullspeed RC - 13.11.09 - klo: 12.03
Alla oleellinen...

Aikataulu:

Ovet auki viimeistään     9:00
Eräharjoituskierros 1     9:30
EH 2 (pakollinen)          10:18
Ajajakokous                 11:15
Alkueräkieros 1            11:45
AE 2                            12:45
AE 3                            13:45
AE 4                            14:45
Finaalikierros 1             15:50
F 2                               16:50
F 3                               17:50
Palkintojenjako             18:50

Erälistat:

M2-10
Erä 1
   1   Janne   Suutari
   2   Ari   Nerg
   3   Jon   Lindgren
   4   Rauno   Kalliopää
   5   Janne   Löfgren
   6   Tommi   Turku
   7   Tomi   Jermalainen
Erä 2
   8   Mikko   Laitinen
   9   Ari   Heinonen
   10   Matti   Niinistö
   1   Marko   Mikama
   2   Anssi   Savolainen
   3   Markku   Honkanen         
   4   Henri   Virta
   5   Joseph   Quagraine
         
M4-10         
Erä 3
   6   Ari   Reiman
   7   Jarno   Halonen
   8   Max   Mört
   9   Tuomas   Thusberg
   10   Henry   Mört
   1   Antti   Valamo
Erä 4
   2   Harri   Valli
   3   Reijo   Mattila
   4   Lasse   Ilvessalo
   5   Sami   Huhta
   6   Aleksi   Reiman
   7   Tomi   Jermalainen
Erä 5
   8   Mikko   Laitinen
   9   Marko   Mikama
   10   Mikko   Mäkinen
   1   Karri   Salmela
   2   Pekka   Kuronen
   3   Niklas   Holmberg
Erä 6
   4   Joseph   Quagraine
   5   Matti   Niinistö
   6   Markku   Honkanen
   7   Sami   Salmela
   8   Jani   Hovi
   9   Ari   Heinonen
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Jämsä - 13.11.09 - klo: 13.56
Tämän ketjun läppä on kyllä melko viihdyttävää. :) Hyvä juttu sinänsä, että keskustelu käydään ennen kisaa eikä jälkeen päin. Näin siitä on enemmän hyötyä ja voi etukäteen varautua laitteidensa olevan sopivat.

Itse olen säännöistä sitä mieltä, että parempi etukäteen sopia kaikki, niin ei tartte myöhemmin selitellä. Säännöttömyydestä tulee helposti riitaa. Aina on olemassa kavereita joita varten pitää olla erittäin tarkat säännöt. Tarkoitan ajattelutapaa "kun se ei ole erikseen kielletty, niin se on sallittu". Sääntöjähän tarvitaan, jotta kaikilla olisi samat lähtököhdat kisaan lähtiessä. Seuraava asia on sääntöjen seuraaminen ja valvonta, jotta kaikilla on mukavaa.

Tätä ei ole kirjoitettu sarkasmilla eikä kenellekään erityisesti vaan ihan yleisenä toteamuksena.

Tuli mieleen renkaiden vapaudesta, että oliko tarkoitus määritellä rengastyyppi vapaaksi, mutta rengasten määrä on rajoitettu?

Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Mikko L - 13.11.09 - klo: 15.24
Tätä ei ole kirjoitettu sarkasmilla eikä kenellekään erityisesti vaan ihan yleisenä toteamuksena.

Tuli mieleen renkaiden vapaudesta, että oliko tarkoitus määritellä rengastyyppi vapaaksi, mutta rengasten määrä on rajoitettu?
Näinhän se menee ja kyllä, renkaat ovat vapaat, mutta maastosarjan mukaisesti määrä on rajoitettu.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: atarauskis - 13.11.09 - klo: 19.33
Onkos pelipaikalla puffettia? Kun tuo kaffe hammas rupeaa kuitenkin särkemään :grin:
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: *HOKE* - 13.11.09 - klo: 19.36
Kaffea varmasti on, ja filmtownin puolelta löytyy ainakin limut ja karkit...
Ja myös tien toisella puolella kauppakeskus lippulaiva...
Mäkkäri heti lähimpänä...
Voisko melkein sanoa että taitaa olla paras puffetti millään suomen radoista.

Ja itseasiassa melkein radan yläkerrassa on illan päätteeksi aikuisille virkistyspaikka.
Otsikko: Vs: Kilpailukutsu: Medasec Tournament 14.11.2009
Kirjoitti: Nege - 14.11.09 - klo: 06.53
Ja paikanpäällä pienimuotoinen puffa.

Avoinna muutaman tunnin puolivälissä päivää.
Tarjolla pientä mutustettavaa, sämpylää ja ruikkaria ja tietenkin kahvia ym.