RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Jämsä - 05.02.16 - klo: 16.36
-
Moi kaikki,
Tervetuloa!
Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2016 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla.
Kilpailupäivät ja paikat:
Turku 21.5.2016 (Varapäivä otettiin käyttöön seuran omien monien päällekkäisyyksien takia.)
Vantaa 10.7.2016 (SUNNUNTAI)
Nokia 24.7.2016 (SUNNUNTAI) kuitenkin sama viikonloppu kuin aiemmin Vaasan kisa
Vaasa 17.9.2016
Sarjan yhteyshenkilö:
Kai Jämsä (RC10 Jämsä) kai.jamsa @ luukku.com
Säännöt:
Kilpailulisenssiä ei vaadita, koska kyseessä on harjoituskilpailusarja.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan.
M8-luokka
Kuten viralliset M8 SM-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
M8 SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/file/d/0BxfOE8DerUqfRlliVzdQeHRiaU0/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0BxfOE8DerUqfRlliVzdQeHRiaU0/view?usp=sharing)
M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
- Ajoformaatti saattaa poiketa SM-sarjan yhteydessä ajettavasta M8e-luokan kilpailusta.
M8e (SM)-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=0BxfOE8DerUqfMVZzZTdtS1BQdGc (https://drive.google.com/open?id=0BxfOE8DerUqfMVZzZTdtS1BQdGc)
M8e luokan akku:
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo- tai LiHV-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksimijännite ladattuna
(4S) on 16.8 volttia (V), autoon asennettuna.
- Akkuja voi olla myös useampi (esim. 2S + 2S) mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksimijännitteiden mukaan ja maksimi summajännite ladattuna on 16,8V.
- 3S-akut ovat myös sallittuja. 3S akun maksimijännite ladattuna on 12,6V.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan eli esim. 1C, joka tarkoittaa 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
- Akkujen lataus tapahtuu suojapussissa!
- LiHV-akkuja voi käyttää, mutta nekin voidaan ladata maksimissaan 4,2V/kenno kuten LiPo-akutkin.
(4S tarkoittaa neljä kennoa sarjassa. 2S tarkoittaa kaksi kennoa sarjassa.)
M8e -luokan moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavankaltainen. Polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot on kielletty!
Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita). Useimmin käytetty transponderi on RC4 hybridi-mallinen.
Kilpailijanumero:
- Kilpailut ajetaan kiinteillä numeroilla. Tämä on ilmoitettava kilpailukutsussa.
- Jokaiseen kilpailuun määritellään kilpailijalle oma numero. Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Numerosta selviää saman erän kuljettajat. 1-10, 11-20, ... Finaaleja varten ei vaihdeta numeroita.
M8 ja M8e nostamisesta:
Nostajana voi toimia siitä vuodesta lähtien, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta.
Päivän kulku ja ajoformaatit:
Aamulla tullessa kisapaikalle Eräharjoitus on ryhmitelty kuljettajien silloisen kokonaistulostaulukon mukaisten sijoituksien mukaan. Hitaat kaverit ovat ensimmäisessä erässä nopeat seuraavissa. Sähköautot ovat ensimmäisissä erissä ja polttomoottoriautot jälkimmäisissä. Ensimmäisessä kisassa eräharjoitusryhmitys voidaan katsoa viime vuoden kokonaissijoituksen mukaan. Erät tulevat reseedin avulla kuntoon jo toisessa eräharjoituksessa.
Ensimmäinen eräharjoitus (7min)
-vapaaehtoinen nostotoiminta. Nostamista ei ole kuitenkaan kielletty.
Toinen eräharjoitus (7min)
-nostajat paikalla
-ajetaan kolmen kierroksen tulosta reseedinä alkuerää varten. Reseed lasketaan kolmen kierroksen pienimpänä summana.
Ajajakokous
Ajajakokouksessa kerrotaan miten sähköautot ja polttomoottoriautot ajavat lopun päivän. Kerrotaan muut tärkeät asiat ja esitellään kilpailun järjestäjän henkilöstö. Alkuerälistat laitetaan esille. Ne, jotka eivät saa reseediä ajettua, laitetaan hitaimpiin eriin eräharjoituksen listojen perusteella.
SÄHKÖKASIT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi max. 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Alkuerissä lähdetään lentävällä lähdöllä omaan tahtiin kuten on totuttu polttomoottoriautojen alkuerissä. Halutessaan voi lämmittelyn aikana käydä varikolla.
Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 10 nopeinta viimeiseen erään ja hitaammat aiempiin eriin aina max. 10 kilpailijaa kerrallaan.
Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.
Finaalit 3 kertaisina, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti.
Kilpailijat järjestetään finaaleihin alkuerien kokonaistulosten (pisteiden) mukaisesti. 10 nopeinta A-finaaliin, seuraavat 10 B-finaaliin jne. B ja C -finaalien ajajamääriä voidaan tasoittaa yrittäen saada mielekkäät finaalit. Finaaleissa ajetaan mies-miestä vastaan. Lähdetään ruudukosta. Aluksi max. 3min lämmittelyaika.
POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.
Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina max. 12 kilpailijaa kerrallaan.
Toinen ja kolmas alkueräkierros ajetaan samoissa erissä kuin ensimmäinenkin.
Finaalit
Ajajat järjestetään finaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja)
Ajetaan A,B,C,... -finaalit 45min pituisina. Finaaleissa on max. 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan tasoittaa, jotta saadaan mielekkäät finaalit.
Poikkeukset ajoformaattiin:
-huonojen sääolojen tai muiden kilpailua viivästyttävien syiden takia alkuerät voidaan ajaa 1/2 pistein tai 1/1 pistein.
-jos kilpailu joudutaan keskeyttämään, niin lopputulokset lasketaan sen hetkisten kokonaistulosten mukaan. Esim. alkuerien 2/3 mukaisesti tai finaalien lähtöjärjestyksen mukaisesti.
Kilpailut aloitetaan eräharjoittelulla aamulla klo 9 ja pyritään lopettamaan viimeistään klo 20. Alkueräkierrokseen kuluva aika on 1 tunti tai 1 tunti 10 minuuttia välillä. Finaaleita ennen on kuitenkin aina pieni tauko, jotta saadaan tulokset selville ja sähköautoille 1 tunnin latausaika edellisestä erästä.
Muut ohjeet:
Edeltävän sähköerän aikana ei käynnistellä/lämmitetä polttomoottoria ajajakorokkeen alla. Nitrojen eriä varten auto käynnistetään ilmoitetulla käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa. Ei ole toivottavaa käyttää moottoria varikkoalueella.
Palkintojen jako
M8 -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.
M8e -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.
Kannustuspalkinnot
Molemmissa luokissa palkitaan muistopalkinnoin 1-2 kpl "paras oman tasonsa ylittäminen".
Sarjapalkinnot
Molemmista sarjoista palkitaan muistopalkinnoin 10 parasta.
Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta (3/4 laskentatapa), tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.
Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari on pakollinen. Alkuerissä tuomarointi on kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.
Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur
Kilpailuorganisaatio on minimissään:
Kilpailunjohtaja,
Ajanotto,
Tuomari(t),
juoksupoika,
Ratamestari voi olla samalla myös kilpailun johtaja.
Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä tai sähköpostilla. Osoite on viestin yläosassa.
t. Kai Jämsä
Tällä kaudella Finnish Open sarjaa on tukemassa:
(https://www.dropbox.com/s/00b2lys0mk3n7la/Kymppikatto.JPG?raw=1)
EDIT: Korjattu päivämääriä, niin että osuvat paremmin viikonlopulle.
Lisätty Turun päivämäärä.
EDIT2: Vantaan kisa siirtyy viikolla eteenpäin ja on sunnuntaipäivä. (15.2.2016)
EDIT3: Nokian kisa poistettu.
EDIT4: Turun kisan päivämäärä muutettu (24.3.2016)
EDIT5: Nokian kisa lisätty takaisin listaan. Järjestelyt varmistuivat. (19.4.2016)
EDIT6: Sarjasäännöt ja ohjelma päivitetty (2.5.2016)
EDIT7: Päivitetty nostajan ikä ja maininta kuulumisesta AKK:n jäsenseuraan. Jäsennelty tekstiä. (12.5.2016)
EDIT8: Päivitetty tekstiä kilpailunumerot -kohtaan. Lisätty tekstiä käynnistysalueeseen liittyen (17.5.2016)
EDIT9: Semifinaali poistettu nitroformaatista. Muutettu alkueräkierroksen aikaväliä. Päivitetty erien maksimi kilpailijamääriä. Päivitetty finaalien maksimi kilpailijamäriä. Päivitetty kilpailunumerointia. (19.5.2016)
EDIT10: Reseed tarkennus. (20.5.2016)
EDIT11: Lisätty Kymppi-Katon mainoslogo viestiin (23.6.2016)
EDIT12: Muutettu numerointiohjetta. (5.7.2016)
EDIT13: Nokian kisa siirretty Vaasan kisaviikonlopun kohdalle (6.7.2016)
EDIT14: Vaasan uusi kisapäivämäärä (29.7.2016)
-
Taitaa päivämäärissä olla virheitä koska mun kalenterissa esim. 4.7 on maanantai. 24.7 on sunnuntai.
-
Laitse RC GP ajetaan Virossa 20.-21.5. johon on aikeissa lähteä jonkun verran kuskeja joten toivotaan ettei Turun kisa osu samaan viikonloppuun.
-
Päivitys ekaan viestiin kisapäivämäärien osalta.
-
nice!
-
Moi,
Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2016 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla:
Turku 14.5.2016 ja varalla 21.5.2016. (Varapäivämäärää voidaan tarvita, jos kisaa pitää siirtää kevätsäiden takia.)
Vantaa 2-3.7.2016
Vaasa 23-24.7.2016
Nokia elokuussa? (Päivämäärä selviää piakkoin.)
Ajettavat luokat ovat M8 ja M8e. Jos mukaan saadaan T8/T8e autoja, niin niitä otetaan mukaan siten kun
saadaan aikatauluun mahtumaan. Tästä tulee myöhemmin vielä lisää infoa.
Tarkoitus on päivän aikana ajaa mahdollisimman paljon. Koska mukana ovat sekä polttikset että sähkökasit,
niin päivän kulusta ei tule pelkästään jomman kumman luokan aikataulu.
Viime kaudesta opittiin, että polttispäivänkulku sujui melko hyvin. Sähkökasien päivän kulusta tuli kesällä kommentteja, joita ollaan mietitty ja parannetaan.
Olen keskustellut eri seura-aktiivien kanssa, joten sarjasta saadaan hyvä. Päivästä on tarkoitus saada leppoisa ja päivänkulku vaikuttaa siihen paljon.
Kun viimeisetkin kisapäivämäärät saadaan varmistettua, niin eikun varaamaan lomia ja työvuoroja niiden mukaisesti. :)
t. Kai Jämsä
EDIT: Korjattu päivämääriä, niin että osuvat paremmin viikonlopulle.
Lisätty Turun päivämäärä.
Mitä käytännössa tarkoittaa aikataulullisesti nuo kaksipäiväiset kisat?
-
Ei mitään. Yksipäiväiset kisat siis tulossa. Laitoin nyt noin, ennen kuin saan taas lisää tietoa.
-
Huomatkaa, että Vantaan kilpailu siirtyy viikkoa myöhemmäksi 10.7. ja on sunnuntaipäivä!
Ja on myös EM-kisojen kanssa päällekkäin, mistä on käyty myös keskustelua.
t. Kai
-
Moi!
Onkos tuo Noksun kisan päivämäärä jo tiedossa?
-
Juu on selvillä. Nokialla ei järjestetä Finnish Openia. Yritän saada jonkun muun paikan tälle.
-
Turun kisaa siirretty viikolla 21.5.16 on siis nyt päivämäärä.
-
Moi,
Huomatkaa Turun kisan muuttunut päivämäärä!!!
Lue viestiketjun ensimmäinen viesti.
t. Kai
-
Millä formatilla kisat ajetaan.
Ajaako esim kaikki nitrot pitkän finaalin ?
-
Mikä on ikäraja nostajalle?
Sähkön ajoformaatti?
-
Moi,
Formaatti/päivän kulku/muut -asioita on sopivalla porukalla mietitty. Kerron kun saadaan valmista.
Toivottavasti mahdollisimman pian.
Lisäsin Nokian taas listalle mukaan. Heidän kisajärjestelynsä varmistuivat.
t. Kai
-
Moi,
Sarjainfo on esillä ensimmäisessä viestissä.
Jos ja kun tulee kysyttävää, niin laittakaa minulle mieluiten sähköpostia.
Osoitteeni on näkyvissä ensimmäisessä viestissä.
Nostajan ikärajalle en löytänyt nyt tietoa. Etsin vielä lisää.
t. Kai
-
Numeroinnista on tullut kysymyksiä.
Katotaan pitääkö erikseen pyytää numeroa vai laitetaanko vaan järjestyksessä joku.
Numero olisi siis koko kesän tai mahdollisesti vaan kisakohtainen.
Pari vaihtoehtoa on. Mut ideana olis, ettei tarttis päivän aikana vaihtaa numeroa kertaakaan.
Ei aleta ihan vielä varaamaan numeroita. ;)
Jos joku sponsoroija on halukas järjestämään numerot, niin olen kiinnostunut asiasta.
t. Kai
-
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.
SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.
t. Kai
-
SM-sarjassa muistaakseni raja oli 16 nostajan iässä, mutta en varmaksi sano! Toivottavasti niin sais toi oma kuski ruveta hoitamaan sitä pestiä ainakin osan päivää!
-
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.
SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.
t. Kai
Onko tähän tullut tarkennusta vai mennääkö nostajalla 18v ikärajan kanssa FO kisoissa ?
Huoltajahan alle 18v kilpailijalla pitää olla joten suurempaa ongelmaa tosta ei pitäisi tulla
-
Ollaan saatu Kymppi-Katto sarjan tukijaksi.
(https://www.dropbox.com/s/00b2lys0mk3n7la/Kymppikatto.JPG?raw=1)
-
Kiinteillä numeroilla mennään ja jokaisen kilpailuun tulee oma numero.
Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Ne jaetaan ajajakokouksen yhteydessä tai kun tulosohjelmisto
sitä vaatii.
t. Kai
-
Nostamalla ei ole SM-sarjassa ikärajaa, vaan huoltaja päättää koska alaikäinen kuski voi toimia nostajana!
Toki tuossahan kannattaa pitää järki mukana, esim Jere oli viime kaudella FO- kisoissa jo 15 vuotiaana nostamassa!
-
Nostamalla ei ole SM-sarjassa ikärajaa, vaan huoltaja päättää koska alaikäinen kuski voi toimia nostajana!
Toki tuossahan kannattaa pitää järki mukana, esim Jere oli viime kaudella FO- kisoissa jo 15 vuotiaana nostamassa!
+1 tälle. Huoltaja päättää koska kuski on valmis nostamaan. Nostopaikat pitää olla hyvin katsottu ja vaarallisiin paikkoihin pitäisi laittaa nostamaan kokenut nostaja. Eli ei välttämättä numeron perusteella nostopaikkoja.
-
Moi,
Kiitos kommenteista.
Soittelin AKK:hon kyselläkseni miten vakuutukset ovat voimassa kilpailunjärjestäjän puolella.
Kilpailun järjestäjä lähettää kilpailulupahakemus-lapun liittoon ja siihen on merkitty harjoituskilpailu.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan, koska se on mainittuna vakuutuksen voimassaolossa. Lisäksi voi ostaa kilpailijalisenssin - sitä ei tässä sarjassa vaadita eikä kielletä.
AKK:n jäsenseuroja ovat muun muassa Turun Urheiluautoilijat, jne.
M8 ja M8e nostamisesta...
Nostajan ikärajaksi tulee se vuosi, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta. Se tarkoittaa, että
sinä vuonna voi olla 14-vuotiaana nostamassa.
Kirjaan nostokohdan myös tuonne ekaan viestiin.
t. Kai
-
Polttomoottorien käynnistelystä/säätämisestä on tullut kysymyksiä.
Tuo nitrojen käynnistys -kohta aikataulussa on laitettu sen takia, että kesken edeltävän sähköerän ei käynnistellä/lämmitetä moottoria nimenomaan ajajakorokkeen alla.
Viime vuonna tuli palautetta tästä ainakin Turun kisassa. Meillä ei ollut silloin erillistä käynnistelypaikkaa. En ole suinkaan kieltämässä nitrojen ääniä vaan antamassa nitroja edeltävälle sähköerälle ajorauhan myös eränsä loppupuolella.
Nitrojen eriä varten auto käynnistetään käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa.
Lisäsin tästä lyhyen ohjeen tuonne ekaan viestiin kohtaan: Muut ohjeet.
t. Kai
-
Moi,
Tein muutamia päivityksiä ja korjauksia sääntöihin. Muutokset lukevat ensimmäisen viestin lopussa.
Suurin muutos on varmaankin nitroissa semifinaalien poisjättäminen.
Tärkein syy on kilpailupäivän lyhentäminen.
Jos säännöissä on jotain omituista tai virheitä, niin laittakaa minulle sähköpostia. Osoite on ensimmäisessä viestissä.
t. Kai
-
Turun osakilpailu on ajettu ja Vantaan osakilpailusta näyttää olevan jo kilpailukutsu esillä.
Voitte vapaasti ilmoittautua.
http://rc10.fi/index.php?topic=96892.msg798371#msg798371 (http://rc10.fi/index.php?topic=96892.msg798371#msg798371)
Huomatkaa, että kilpailun viikonpäivä on sunnuntai 10.7.
-
Morjesta vaan kaikille,
Olen saanut tällä viikolla tiedon, että Vaasan FO-kisaa ei voida järjestää aiottuna ajankohtana.
Selvittelen eri vaihtoehtoja mahdollisimman nopeasti.
Kerron lisätietoa tällä palstalla heti kun on mahdollista.
Mahdolliset kysymykset tai kommentit voi laittaa minulle sähköpostilla tai YV:nä.
t. Kai
-
Moikka,
Lisätietoa tarjolla:
Nokian FO-osakilpailu ajetaan saman viikonlopun SUNNUNTAINA (24.7.2016) kuin piti ajaa Vaasan osakilpailu.
Korjasin päivämäärät ekaan viestiin.
Varmistan vielä mikä on Vaasan osakilpailun uusi päivämäärä.
t. Kai
-
Ja tässä vielä Nokian Finnish Open -harjoituskilpailun ilmoittautumislinkki.
Keskiviikkopäivä vielä aikaa ilmoittautua.
Tervetuloa mukaan!
http://rc10.fi/index.php?topic=97090.msg798921 (http://rc10.fi/index.php?topic=97090.msg798921)
-
Sain varmistettua, että Vaasan osakilpailun päivämäärä on 17.9.2016.
Se on sama päivämäärä kuin Nokian kisan piti alunperin olla. Vaihdettiin siis kaksi kisaa päittäin.
-
Hieno homma, että kisat on 17.9 päästään mekin mukaan. Missäs muuten se rata sijaitsee? Onko rata auki elokuun tokalla viikolla?
-
Taitaa Vaasan rata olla vielä työn alla...
-
Niin missäs tämän homman kanssa mennään? Ajetaan toi Vaasan kisa vai ei?
Joku huhu vissiin kerkes jo kertomaan, että ei ajettas.
-
Eilen Lavangossa kerrottiin että rata ei valmistu vielä tälle kesälle Vaasaan.
-
Eilen Lavangossa kerrottiin että rata ei valmistu vielä tälle kesälle Vaasaan.
Juuri näin, Vaasassa ei päätöskisas ajeta. Sarjavastaava Kaitsu selvittelee mikäli päätöskisa voitaisiin ajaa muualla ja ilmoittelee varmaankin lähiaikoina.
-
Moi kaikki,
Sori, etten laittanut aiemmin viestiä tuosta Vaasan kisan peruuntumisesta. Olisin voinut kirjailla tänne viestin samoihin aikoihin.
Soittelin Mäkelän Mikolle, että voisiko hän kertoa asian lauantain SM-kisassa, jolloin suuri osa kuskeistakin on paikalla.
Uusi kisa saatiin tilalle. Kiitos Full Speedin porukoille nopeasta reagoimisesta.
Voitte vapaasti ilmoittautua tulevaan kisaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=97864.msg801192#msg801192 (http://rc10.fi/index.php?topic=97864.msg801192#msg801192)
Huomatkaa, että päivämäärä siirtyi viikkoa aiemmaksi Vaasan kisaan nähden.
t. Kai
-
Lasketaanko nyt sarjapisteet 2/3 kun saadaan ajettua vain kolme kilpailua? Vai 3/3?
-
Kolmesta kilpailusta lasketaan pisteet 2/3.
Yritän saada sarjapisteet kasaan alkuviikosta.
t. Kai
-
Finnish Open 2016 M8
Turun ja Nokian kilpailujen jälkeen
Sarjapisteet
Sija Nimi Pisteet
1 August Poutiainen 190
2 Markku Honkanen 182
3 Tommi Alho 154
4 Heikki Valtonen 136
5 Mikko Mäkelä 132
6 Jere Viander 104
7 Jarkko Savola 101
8 Tom Thusberg 90
9 Jaanus Kesküla 82
10 Tomi Salonen 76
11 Ari Koski 72
12 Markus Åfelt 69
13 Ilari Langenoja 66
14 Tomi Björkman 66
15 Ari Heinonen 63
16 Jarmo Halme 60
17 Tommi Lyijynen 57
18 Janne Maula 54
19 Heikki Suontausta 52
20 Juhani Haahti 52
21 Aapo Heinonen 50
22 Marko Paasonen 48
23 Joona Lempiäinen 48
24 Vesa Uotila 46
25 Tuomas Lindgren 46
26 Tero Piipponen 42
27 Jethro Lehtojärvi 38
28 Ossi Niemistö 36
Tasapisteissä ollessa viimeisimmässä kilpailussa parempi sijoitus voittaa.
Jos tuloksissa näyttää olevan virheitä, niin voit laittaa minulle mieluiten YV:tä.
t. Kai
-
Finnish Open 2016 M8e
Turun ja Nokian kilpailujen jälkeen
Sarjapisteet
Sija Nimi Pisteet
1 Kai Jämsä 182
2 Tony Liljeqvist 176
3 Teemu Vesterinen 148
4 Ilkka Virtanen 147
5 Niki Josefsson 126
6 Jukka Häkämies 120
7 Martti Myllyntaus 90
8 Topias Tuomi 84
9 Mikko Maula 82
10 Mikko Heikkilä 72
11 Lauri Ruotsalainen 69
12 Marko Tammi 69
13 Jari Toivonen 66
14 Samuli Saarelainen 66
15 Oskari Saarela 57
16 Petri Roine 54
17 Reijo Mattila 54
18 Tauno Meriläinen 52
19 Sami Suokas 52
20 Max Pesonen 50
21 Juha Järvinen 50
22 Jon Lindgren 48
23 Mika Lehtiö 46
24 Jukka Ruuskanen 44
25 Anre Tammi 42
26 Kasper Haahti 40
27 Kimmo Suokas 38
Tasapisteissä ollessa viimeisimmässä kilpailussa parempi sijoitus voittaa.
Jos tuloksissa näyttää olevan virheitä, niin voit laittaa minulle mieluiten YV:tä.
t. Kai
-
Vielä ehtii ilmoittautua viimeiseen FO-kisaan mukaan Vantaalle.
Siellä on vielä hyvä mahdollisuus parannella sijoitustaan sarjataulukossa.
t. Kai
-
FO-Sarjapisteet kauden päätteeksi
Jos kavereilla on samat pisteet, niin tuoreempi parempi sijoitus voittaa.
Kiitokset kaikille kilpailijoille sekä kilpailun järjestäjille sarjan tekemisestä!
M8 Loppupisteet
Sija Nimi Pisteet
1 August Poutiainen 190
2 Markku Honkanen 182
3 Tommi Alho 154
4 Heikki Valtonen 136
5 Mikko Mäkelä 132
6 Ari Heinonen 126
7 Ari Koski 112
8 Ilari Langenoja 108
9 Jarkko Savola 105
10 Jere Viander 104
11 Joseph Quagraine 100
12 Juhani Haahti 96
13 Max Mört 90
14 Tom Thusberg 90
15 Aapo Heinonen 84
16 Tuomas Lindgren 84
17 Heikki Suontausta 82
18 Jaanus Kesküla 82
19 Joonas Hyvärinen 76
20 Tomi Salonen 76
21 Joona Lempiäinen 74
22 Arto Heinonen 72
23 Lauri Ruotsalainen 69
24 Markus Åfelt 69
25 Tommi Vacklin 66
26 Tomi Björkman 66
27 Jarmo Halme 60
28 Tony Liljeqvist 57
29 Tommi Lyijynen 57
30 Robin Ilus 54
31 Janne Maula 54
32 Kuldar Ilus 50
33 Marko Paasonen 48
34 Jarno Halonen 46
35 Vesa Uotila 46
36 Tero Piipponen 42
37 Jethro Lehtojärvi 40
38 Mika Rinne 36
39 Ossi Niemistö 36
40 Aki Savolainen 32
41 Harry Turunen 28
42 Mikko Ilmakunnas 21
M8e Loppupisteet
Loppupisteet
Sija Nimi Pisteet
1 Kai Jämsä 182
2 Tony Liljeqvist 176
3 Martti Myllyntaus 172
4 Ilkka Virtanen 153
5 Teemu Vesterinen 148
6 Niki Josefsson 126
7 Jukka Häkämies 120
8 Samuli Saarelainen 102
9 Ari Koski 100
10 Juha Järvinen 96
11 Max Pesonen 92
12 Hans Hannus 90
13 Anre Tammi 90
14 Jon Lindgren 88
15 Topias Tuomi 84
16 Mikko Maula 82
17 Petri Roine 80
18 Robin Ilus 72
19 Mikko Heikkilä 72
20 Tuomo Otsavaara 69
21 Lauri Ruotsalainen 69
22 Marko Tammi 69
23 Tommi Tervo 66
24 Jari Toivonen 66
25 Kasper Haahti 62
26 Mikko Mäkelä 60
27 Jani Ravantti 57
28 Oskari Saarela 57
29 Hendrik Lainemäe 54
30 Reijo Mattila 54
31 Tauno Meriläinen 52
32 Sami Suokas 52
33 Janek Pähn 50
34 Mika Lehtiö 46
35 Kuldar Ilus 44
36 Jukka Ruuskanen 44
37 Olli Palonen 38
38 Kimmo Suokas 38
39 Ville Hyppönen 34
40 Teemu Saarelainen 32
41 Mart Hannus 30
42 Janne Kiiski 28
43 Joonas Kekkonen 24
-
Kiitos kaikille sarjaan ja yksittäisiin kilpailuihin osallistuneet.
Toivottavasti teillä oli hauska päivä joka kerta. Minulla oli ainakin.
Ensi vuoden suunnittelu alkaa. Muutamia ehdotuksia on jo saatu.
-M8 finaalit voivat olla lyhyempiä kuin 45min
-Semi-finaalit takaisin M8:iin
-Lyhyemmät tauot alkuerien ja finaalin välillä
-Alkuerien pistelasku voisi olla 1/3, mutta pistein laskettuna
Harjoituskilpailu -sarjalla on tarkoitus saada uutta porukkaa innostumaan sähkökaseista ja sitä myöten myös polttomoottoriautoista. Tätä on jo nähtävissä.
Jos sinulla on kilpailuista/sarjasta mielessä joku asia, joka oli hyvä, huono tai joku jota voisi parantaa (miten?) ensi kesää varten, niin voit laittaa palautetta mieluiten sähköpostilla osoitteeseen kai piste jamsa ät luukku piste com.
Jollet halua esiintyä omalla nimelläsi, niin ehkä joku seurastasi voi kerätä palautteenne ja lähettää ne kootusti minulle. Kerro myös montako vuotta olet harrastanut kasikrossia.
t. Kai
-
kyllähän tuo nitroilu oli taas niin siistiä että varmasti jatkuu ensi kaudellakin
älkää lyhentäkö pääfinaaleja alle 30min
-
Sarjapisteet on päivitetty paria viestiä aiemmin.
M8:ssa Savolan ja Vianderin sijoitukset on korjattu oikeiksi.
-
Polttisfinaalit juu ei alle 30 min. Mielellään 45 min.
Meidän mielestä tää oli hyvä formaatti. Ehkä nousufinaalit olis kiva juttu. Älkää nyt hyvää muuttako vain muuttamisen ilosta ;)
T: Petteri ja Ilari Langenoja
-
Formaatti oli hyvä varsinkin sähköissä mutta yhden nitro kisan ajaneena siihen voisi keksiä jotain uutta ihan sen takia että kun on paljon kuskia niinkuin lavangossa ja satut pääsemään suoraan a-finaaliin niin oli sellainen kevyt 4 tunnin odottelu ennen finaalia.
Aikataulut on tosi haastavat saada mahtumaan yhteen päivään jos on monta erää kuskeja kun olisi hyvä kumminkin että kaikki pääsisi ajamaan saman verran.