Pinjoniksi kutsutaan moottorin akselilla olevaa ratasta.
Ja niitä 2-portaisen vaihteen rattaita ei saa eri välityksillä, ainoastaan kytkinkelloa on 13/16 ja 14/17 -hampaisina. Mä sain nimittäin ton jälkimmäisen han sattumalta, kai. No ei se pahemmin haittaa... 8) Eli vaihteen ohjeissa ei ole mitään mainintaa noista erilaisista päärattaista.
Kiristä vain sitä GS21R:n ruuvia, huomaat sitten helposti, kun on liian laihalla. Kone nimittäin alkaa pudottamaan kierroksia huippukierroksilla. Käännä silloin pääneulaa ainakin noin 1/8 kierrosta rikkaammalle.
Oletteko muuten tienneet, että voitte tehdä erilaisia säätökokonaisuuksia tähän tyyliin:
- jos haluaa tehoja alakierroksille, laihentaa ilma-bensa-seos-säätö-ruuvia (kaasarin päässä) eli alakierroksille vaikuttavaa säätöä ja rikastaa vastaavasti yläkierroksien säätöruuvia (pääneulaa).
- ja toisin päin
Näin kone on ajoittain liian laihalla, mutta toisen kierrosalueen rikas seos taas tasapainottaa tilannetta.
Mulle toi oli ihan uusi juttu, jota aikaisemmin en ollut hogannut. Ajattelin vaan, että kun säätää yläpään kohdalleen ja alapään kohdalleen, niin sitten on kone säädöissä. Mutta tolla voidaan siis tehdä vähän laihemmaksi jommassa kummassa kierrospäässä koneen toimintaa, ja saada näin haluttua lisätehoa irti sieltä, mistä sitä haluaa.