PS: Kysympäs vielä pöhölönä, että toimiiko Harjallinen muka harjattoman noparilla? Minunmielestä ei toimi?
Kiitos, oli jo huomattavisti ymmärrettävämpää.
Riippuu noparista. VXL-3:lla voi käyttää myös harjallista moottoria. Ohjeen sivulta 27 löytyy ohje siitä miten harjallinen moottori kytketään VXL-3:een. Nyt kun sinulla on sellainen, voisit sen kanssa testata toimiiko itse nopari. Sen harjallisen moottorin liittimet tuskin sopivat VLX-3:een, niin että moottori pysyisi kiinni, eli jotain virittelyä tarvitaan. Itse testasi siten, että poika piti moottorin johtoja paikallaan noparin liittimissä, joten joku kaveri avuksi niin pitäisi onnistua.
Se että saat nappulan takaisin ylös, vaikka se jääkin jumiin ei tarkoita etteikö kaasu-/jarruohjelmoinnit olisi jo sekaisin. Jumisssa oleva nappula saa ne sekaisin muutamassa sekunnissa. Itselläni ei kyllä koskaan ole tullut vastaan tilannetta, että tuo ohjelmointi ei onnistuisi, jos vaan nopariin saa virrat päälle. Sen se kuitenkin vaatii, että tuo nappi ei saa olla jumissa.
Sitten yksi vaihtoehto selvittää on avata tuo moottori, mutta sen kanssa pitää sitten olla varovainen ettei hajota sitä lopullisesti. Tuo moottori on hyvin suojattu, mutta silti olen Velineon-moottorinkin sisältä löytänyt kiven. Myös vesi pääsee sinne sisään, mutta ei pääse sieltä ulos. Siispä moottori auki ja katsomaan mitä sisältää. Itse en ole uskaltanut muuta kuin kaataa epäpuhtaudet pois ja jättää avoimena kuivumaan.
Olihan siis niin, että se moottori ei pyöri irrallaan ollessaan? Jos se on kiinni, niin vikahan voi olla missä tahansa voimansiirrossa, jos se on jumissa.