151
Sähköautot / Vs: :::: Carpet Ripper 1/12 mattoautot - Tech talk ja keskustelua ::::
« : 31.03.12 - klo: 12.44 »
Näin kauden päätteksihän on hyvä ostaa uutta kalustoa...
Viikolla isäukko kävi Sabella aivan muilla asioilla. Oma "vanha" Asson R5.1 ovikiila oli löytänyt uuden kodin ja Saben hyllyssä oli yksi Carpet RIpper V, siitä se ajatus sitten lähti.
Eilisillan aikana saatiin pirssi kasaan. Asson keuloja pari kappaletta rakentaneena V-Dezignin/CRC:n keula oli hieman erikoisempi tuttavuus, asioita mietitty hiukan eri vinkkelistä. Pieniä, kirkkaita teflonshimmejä oli päässyt osiin tutustuessa hukuksiin, joten aktiivicasterpalan molemmin puolin valikoitui Asson peruja olevat shimmit. Saattavat olla ihan inahduksen verran paksummat yhteensä, kuin 2 ja 3kpl noita teflonishimmejä, mutta ei ainakaan paljoa.
Osat sopi kyllä toisiinsa hyvin, mutta herkäksi autoa ei "out of the box" voinut sanoa. Takalinkit olivat suorastaan kankeat. Rasvaa ja fiilaa niin kyllä se siitä...
Samoin ylätukivarret eivät itsestään putoilleet yläasennosta alas. Teflonrasvapurkki oli hyvä kaveri tässäkin.
Huomenna pääsee "mutteriajolle", uskon tämän olevan vähintäänkin kilpailukykyinen alusta siinä missä Asso tai CRC. Manuaalissa oli kyllä painotettu hienosti, että auton on oltava herkkä nivelistään, mutta jos ihan ensikertalainen tätä rakentaisi, voi olla että jäisi vähän liian tahmaiseksi. Tai sitten mulla oli vaan kehnompi säkä kitin suhteen ;)
Job well done, Vesa!
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Viikolla isäukko kävi Sabella aivan muilla asioilla. Oma "vanha" Asson R5.1 ovikiila oli löytänyt uuden kodin ja Saben hyllyssä oli yksi Carpet RIpper V, siitä se ajatus sitten lähti.
Eilisillan aikana saatiin pirssi kasaan. Asson keuloja pari kappaletta rakentaneena V-Dezignin/CRC:n keula oli hieman erikoisempi tuttavuus, asioita mietitty hiukan eri vinkkelistä. Pieniä, kirkkaita teflonshimmejä oli päässyt osiin tutustuessa hukuksiin, joten aktiivicasterpalan molemmin puolin valikoitui Asson peruja olevat shimmit. Saattavat olla ihan inahduksen verran paksummat yhteensä, kuin 2 ja 3kpl noita teflonishimmejä, mutta ei ainakaan paljoa.
Osat sopi kyllä toisiinsa hyvin, mutta herkäksi autoa ei "out of the box" voinut sanoa. Takalinkit olivat suorastaan kankeat. Rasvaa ja fiilaa niin kyllä se siitä...
Samoin ylätukivarret eivät itsestään putoilleet yläasennosta alas. Teflonrasvapurkki oli hyvä kaveri tässäkin.
Huomenna pääsee "mutteriajolle", uskon tämän olevan vähintäänkin kilpailukykyinen alusta siinä missä Asso tai CRC. Manuaalissa oli kyllä painotettu hienosti, että auton on oltava herkkä nivelistään, mutta jos ihan ensikertalainen tätä rakentaisi, voi olla että jäisi vähän liian tahmaiseksi. Tai sitten mulla oli vaan kehnompi säkä kitin suhteen ;)
Job well done, Vesa!
Jyrki Lehto
ATAK/UA