Kirjoittaja Aihe: Kämmäilyä...  (Luettu 1931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kämmäilyä...
« : 11.08.03 - klo: 19.43 »
Purin tuossa iltapäivän huviksi toimimattoman ruohonleikkurin yrittääkseni paikallistaa vikaa, löytyihän se, mutta olin jo ehtinyt purkamaan koneen aika perusteellisesti. Vika löytyi kaasuttimesta. Mutta kasatessani sylinterinkantta kiinni itse sylinterin runkoon kiristettäessä eräs pultti sanoi POKS ja katkesi. Ajattelin: "Voihan *Painokelvottomia sanoja*!!!" Ei muuta kuin avaamaan ja toivomaan parasta, tai pelkäämään pahinta... No, ei ollut hätä kovinkaan suuri. Pultti oli katkennut aika ylhäältä joten sain sen kierrettyä pihdeillä ulos. Sitten kiinnitin uudestaan. Pultit kiristysvaiheessa. Tuloksena jälleen yksi POKS ja pultin kanta jäi käteen. Tälläkin kertaa oli onni matkassa sillä sain kierrettyä sen pihdeillä ulos. Ajattelin jo, että pitäisiköhän sitä vaihtaa koko sarja niitä... No, uudelleen kiinni ja toivomaan ettei katkeaisi. Ei katkennut... Huh Säikähdyksellä selvittiin...

Kellekään muulle tapahtunut samanlaista oikeassa elämässä tai harrastuksen parissa? Kertokaa ihmeessä!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kämmäilyä...
« Vastaus #1 : 11.08.03 - klo: 19.47 »
Minulle on käyny samalla lailla useammankin kerran.

Ps. itelläni on just yhen ruohonleikkurin kokoamishomma kesken.

Kyseessä on päältä istuttava 8HP Husgvarna. Tänään hörähti ekan kerran.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kämmäilyä...
« Vastaus #2 : 11.08.03 - klo: 20.01 »
Kuis paljon on ollu purettuna? Mulla oli joku semmonen pieni 1.5 heppanen Jonsered B&S:n koneella... :oops:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kämmäilyä...
« Vastaus #3 : 11.08.03 - klo: 20.45 »
joo, tommosta saattu usein autoja rassatessa :wink:
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kämmäilyä...
« Vastaus #4 : 11.08.03 - klo: 21.08 »
mulla oli "husse" täysin palasina.....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa PART

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.alta-racing.cjb.net
Kämmäilyä...
« Vastaus #5 : 12.08.03 - klo: 00.44 »
Itselläni on todellla monta kertaa sattunut vastaavanlaisia tapauksia kasatessani auton moottoreita (isoja autoja) on ihmetelty miksi momentti avain ei naksahda ja kas kummaa pultit ovat venyneet tai asteikkoa katsottu väärin .Mutta tekemällä oppii ainakin näissä ralli piireissä.No vanha viisausshan on että naksauksesta puolikierrosta taaksepäin.
Miksi mulle käy aina näin......
Perä Alta Racing Team

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kämmäilyä...
« Vastaus #6 : 12.08.03 - klo: 14.05 »
Kyllähän niitä kaikenlaisia pikku kämmäyksiä aina tapahtuu. RC-hommissa aina tulee kiristettyä jotain ruuvia liikaa ja esim. pohjasta menee sitten jenkat. Yksi tapaus oli  kerran kun pappa-tunturin imu- ja pakoaukoista otin vähän ylimääräistä pois, ettei turhaan kurista tehoja. Tottakai olin ottanut koko sylinterin irti ja kun sitä rupesin keplottelemaan paikalleen, niin eihän se siihen mennyt kun tyhmänä en ollut laittanut männänrenkaita oikeisiin hahloihin. No sitten vähän ajan päästä pikkuveli tuli ja sanoi: "kannattas varmaan laittaa ne männänrenkaat niihin hahloihin, jos meinaat saada sen pytyn vielä paikalleen".

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kämmäilyä...
« Vastaus #7 : 13.08.03 - klo: 08.11 »
Aika hurjia juttuja. RC-harrastuksen parissa tuntuu noi sylinterin kannen kuusiokoloruuvit menevän pyöreiksi. Kiristänköhän liikaa, on nääs titaaniset avaimet  :lol:... Sitten ei muuta kuin pora käteen ja reikää sitten työntää itse tehdyn karkean teräspiikin sinne ja johan lähtee!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!