JOS..
..tämä stanu toteutuisi jo tulevalle kaudelle, niin olisiko järkevää pitää myös ainakin kansallinen M4-10 mukana? Se on kuitenkin varmaa, että osaanotto uuteen stanuun olisi alkuun laimeaa, ennen kuin kerhot (ja kauppiaat) saavat junnut ohjattua "uuden" luokan pariin.
Mutta jos muutkin kokevat tämän hyväksi ja kokeilemisen arvoiseksi asiaksi niin silloin mun mielestä tämän pitäisi olla mukana maastosarjan kilpailuissa heti. Vain sillä taattaisiin luokkaa miettiville varmuus olemassa olosta. Jos vastuu ekana vuonna jäisi paikallisille kerhoille niin se ei takaisi yhteneväisyyttä koko maahan, kaikissa kerhoissa kun ei yksin välttämättä ole "riittävästi" junnuja yksistään. Ja jos tätä kokeiltaisiin niin se pitäisi tehdä myös pidemmällä tähtäimellä, ei niin että jos osallistuminen on ensimmäisenä vuonna heikkoa niin tämä heivattaisiin taas pois. Varmuudella kalentereihin vähintään kahdeksi mielummin kolmeksi vuodeksi, näin myös seurat voisi kasvattaa junnuja tätä varten.
Niin ja vielä tuosta moottoriasiasta, että ei merkkimoottoreita, vain käämiraja 17.5 tai sitten enemmän moottoreita listalle, kaikilta maahantuojilta jotakin.