Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AkR

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.12.14 - klo: 15.33 »
Eikös tossaknäin lataimessa ole erikseen lataus ja balansointi. Kumpaa asetusta olet nyt käyttänyt?

Tasalatauksella aina.


Laturit on kalibroitu ja näyttävät oikein.

Näissä HKn tasauslauidoissa ei olevastuksia tai muutakaan, joten vika voi olla kuitenkin siinä.

Pitää koittaa purkaa tuopta kutosen kennoa jokaisesta ja sen jälkeen tasaladata pakka kerrallaan.

Kiitoksia kaikille vinkeistä!


2
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.12.14 - klo: 12.10 »
Nyt on koitettu kolmannellakin laturilla, accucel-8 joka omistajallaan latailee ihan oikein 6s akut.

Tyhjäksi ajettuna kuudennessa kennossa on sen 0,1V muita enemmin jännitettä.

Akut ovat kaksi sarjassa ja kaksi rinnan, eli 44,4 v ja 10Ah

Uusi balanceri lautakin tuli, tämäkin hobbykingiltä, tosin ongelma ei poistu vaikka akkuja lataa yksitellen suoraan laturin tasausliitintä käyttäen, joten en usko että vika on näissä

3
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.12.14 - klo: 11.57 »
Onkos kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan?

Minulla on käytössä 4kpl 6s 5ah akkuja joita lataan samaan aikaan rinnan, ongelmana on että jokaisen akun kuudes kenno meinaa ylilatautua eikä akku balansoidu oikein, tällä hetkellä akun ollessa "täynnä" kennot 1-5 ovat 3.99v ja kuudes kenno 4.22v, laturi lopettaa tässä vaiheessa lataamisen.
Olen koittanut balansoida akkuja yksi kerrallaa, tästäkään ei ole apua, akkuja ei ole purettu ikinään alle 3.6v ja uutena kennot oli melkotasaiset(3.77-3.82), nyt latauskertoja on noin 20

Lataus tapahtuu aina tasalatauksena, laturina toimii turnigyn mega 400w v2, (ichargerilla sama ongelma) akut ovat turnigyn 6s5ah 20c

4
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 08.11.13 - klo: 23.01 »
Empä ollut tosiaan aikasemmin tähän törmännyt eikä kyllä vieläkään ole oikeen myynnissä erikseen tuota koria.

Tuosta pikkasen paneeleita muokkaamalla ja lisäämäällä saisi oikeen tyylikkään, hiukka Draken tyylisen sandrailin... 

5
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 08.11.13 - klo: 19.01 »
Nyt on maukkaan näkönen kopio r2:lla virtuaalipisteet sille joka ekana bongaa ton rollcagen erikseen myytävänä

http://www.r2hobbies.com/rc-cars/cars/1-5-rc-ep-gtb-gtx5-arr-off-road-baja-desert-aluminum-parts-buggy-truck.html

Tämäkin näyttäs olevan Km / Rovan tekele muuten, mutten ole tuohon "sand railiin" vielä törmänny

6
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 29.10.13 - klo: 16.36 »

Onko sulla jotain vanhaa laakeria, josta purkaa irti sisäkehä? Sellainen on täydellinen väliholkki noiden kellon laakereiden väliin. Sellaisen kun asennat, niin voit simmata ja kiristää paketin huoletta: kiristys ei enää "litistä" laakereita kiinni. Samalla systeemi alkaa tukemaan pinjonin ja kellon olakkeita vasten. Tarkasta myös, ettei kellon akselin kiila kanna pinjonin uran pohjaan.

Eipä ole, saahan tuohon vaikka sorvissa holkin tehtyä, mutta jos vain shimmaan välyksen pois juurikin tuolta laakereiden välistä

7
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.10.13 - klo: 14.28 »
Ok, eli shimmeillä tuo välys kokonaan pois, tai ainakin pienemmäksi?

Nyt siellä on yhteensä 0,6mm shimmejä, eli 2x 0,3mm, jos laitan vielä yhden 0,3mm shimmin tuntuisi että välys  menee liian tiukaksi, pitää tilata vielä 0,1 ja 0,2 shimmejä ja koittaa niillä.

8
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.10.13 - klo: 13.10 »
Pinjoni sekä spurri molemmat olivat uusia ja ajamattomia, pyöri pöydällä ihan nätisti koko kierroksen ja välys oli  sopiva.

Ja tosiaan tälläinen kuvanmukainen kytkinsetti on kiinne, eikä siellä miedolla voimankäytöllä välyksiä tuntunut, ainut tietysti pieni päittäisvälys kellon ja pinjoni välissä, muuten varsin napakka

9
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 27.10.13 - klo: 12.22 »
Mikähän noita spurreja rikkoo?

Nyt suli jo kolmas vakio spurri, vajaan puoli tankillista kerkesin ajella kunnes meno loppui taas, kytkimen päivitin ensimmäisen spurrin sulamisen jälkeen alumiiniseen, jossa kannatin alumiiniä, HD pinjoni, HD kytkinkello ja isommat laakerit.
Pinjonin ja kellon välys ihan ok, jarrut eivät laahanneet, renkaat sekä perä pyörii herkästi ja laiton juuri uuden FG:n 8000rpm kytkimen koneessa.
Laparenkaat oli alla ja isolla sorakuopalla ajelin, kone tuntui ehkä alhaalta hiukka laiskalta, joten kävin nyt jälkeenpäin miettimään että olikohan tuo jousi kuitenkaan 8000rpm, punainen se kyllä oli, mutta muusta ei tietoa, tilasin ebaystä joltain britti myyjältä.


Vai, onko tuollainen epätasainen, pehmeää hiekkaa sisältävä sorumonttu ajopaikkana niin rankka ettei tuo vakio spurri kestä sitä? pikku lentoja kaasupohjassa ja hiekka absorboi aika tehokkaasti tappaen vauhdin, etenkin täydellä kaasulla joutuu spurri kovalla rasitukselle, varsinkin kun alla oli nuo laparenkaat joista ei pitoa puuttunut?

Olisiko vinkkejä, että mitä tuosta kannattais tarkastaa?

Seuraavaksi spurriksi on varattu Hostile, mutta ei ihan "huvikseen" sitä kehtaisi hajottaa.

Setuppi seuraava:
17/57 Välit, 30.5cc, 668 walbro, KM "domi tyylinen" kopio pilli.

10
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.09.13 - klo: 20.33 »
Tuli parin vuoden tauon jälkeen ostettua baja itselle.

Mikäs bajaan kytkimeksi, Turtlen setti edelleenkin paras? mutta olisko noista huokeammista kytkimistä kellään mitään sanottavaa?

Katselin ebaystä noita integyn sekä King Motorin settejä ja näyttäisivät ihan ookoolta, mutta ei noista tuntunut löytyvän oikein käyttökokemuksia?

Turtle:
http://www.davesmotors.com/gt26x

KM:
http://tinyurl.com/plz7gzf

Integy:
http://tinyurl.com/pytma9o

11
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.09.13 - klo: 13.22 »
Joo, näinhän se nykyään oli, alkylaattibensiiniä tuo tosiaan on.

Tuota lentobensiiniä ei kuulemma nestekkään ole valmistanut enää 90 jälkeen, jolloin sitä myytiin myös pienkone käyttöön.

Sori  ot.

12
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.09.13 - klo: 10.12 »
Nuo pienmoottoribensat taitaa olla lentobensiiniä, ilmeisesti 100 LL:ää jalostettua tai vastaavaa, valmistajia on vain Neste ja Shell, joten samaa tavaraa kaikissa suomessa myydyissä pytyissä, riippumatta purkittajasta.


13
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 08.01.12 - klo: 18.35 »
Täälläkin Hyper7 väistyi Hyper 8.5 tieltä, samalla päivittyi sähköt kun noita MMM paloi pari kappaletta.
Nopariksi tuli MGM TMM 16026, ero mambaan on ihan uskomaton, niin tehojen kuin ajettavuuden kannalta, toivotaan vielä että tää kestää ehjänä.
Koneena Neu 1717 ja akkuna toistaiseksi väsynyt 5S.

Tuli tänään testattu noita XTM laparenkaita ekaa kertaa lumella, hiekkamontulla noilla kesällä kävin ja ne osoittautui todella hyviksi renkaiksi pehmeälle hiekalle.
Toimivat myös lumessa hyvin, täytyy sanoa että tähän asti paras rengas mitä olen talvella ajanut, toimii paremmin kun monstereiden maxxpadlet yms. näillä auto kääntyy, eikä keula luista karkuun mutkissa, jarru pitoja ei kauheasti ole muttei ei häirinnyt kun auto muuten toimi niin hyvin noiden kanssa. 

14
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.01.12 - klo: 14.59 »
Itelläni oli samanmoinen ilmestys, toimii ihan hyvin mutta tekee saman eli heittää heti terveen eelle. Mielestäni ainoo vika on siinä että monsun akseliväli on niin lyhyt et heittää sen takia.
Jatkoin oman runkoa 5 senttiä ja käytös muuttui todella hyvään suuntaan.
Nastoilla itekkin nyt ajellu eikä tuota murhetta et menis terve eellä. Laitan videota heti kun saan kameran toimiin

Ok, tuo kuullostaa kyllä ihan loogiselta.

Jos kehtaat niin laita samalla kuva tuosta jatkosta, jos itsekkin myynnin sijaan innostuis jatkamaan tuota.

Mites onkos kukaan koittanut saada toiminaan näitä Zenoahin koneita Re85 bensalla?
Sopivaa kaasaria ilmeisesti on saatavilla ja isompia suutimia mutta lähinnä kiinnostaa tuo öljyjen liukeneminen tuohon alkoholiin toimiiko ihan normi synteettiset 2t öljyt vai pitäiskö olla risiini öljyä?

15
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 07.01.12 - klo: 19.33 »
FG Monster löytyi huutokaupasta, jonka huusin itselleni halvalla hetken mielijohteesta.
Auto oli pikkuvikaisena myynnissä ja loppupeleissä sain auton toiminaan kun uusin siihen vetokäynnistimen.

Tänään yritin autolla taas ajaa, josta ei kyllä tullut mitään, melkein alusta kuin alusta niin auto on ajo kelvoton. todella rauhallisesti kun kiihdyttää niin autolla pääsee jonkun matkan suoraa mutta pyörähtää viimesitään ensimmäiseen kurviin.

Onkohan vika perässä? ja onkohan tuolle tasauspyörästölle tehtävissä mitään, molemmat pyörät kyllä vetää ja kaikki näytti olevan kunnossa pikaisella vilakisulla, mutta perä on todella löysä? vaikka on hyvä kuntoiset nastoitetut renkaat, niin tuntuu ettei tuolla oikein voi ajella, kun ei suoraa pääse ja mutkissa pyörähtää.

Autoa on viritetty, tehoputki, läpät ja boost bottle

Onko nää oikeasti noin huonoja vai onko joku p*skana?


16
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.04.11 - klo: 20.11 »
Juuh kyllä itsekkin ollu todella positiivisesti yllättynyt Leopardin voimasta. Onkos sull 1774kv versio vai mikä? Itse pitäs viel löytää jostain kunnolla kestävä pinjoni meinaa noi pienet pinjonit hajota 6s kanssa. Yks olis jos sais löydettyä pienemmän spurrin niin sais pinjonii isonnettua.

2000kv ja 2150kv, nyt hyperissä tuo 2150 ja Emaxxissa 2000.
Itsellä on kestänyt nuo Robinsonin extra hardit ainakin 17, 18, 19

Seuraavaksi pitäs testata tuota Leopardin 4282 ja nopariksi vaihtuu 150A Xeruni.

17
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.04.11 - klo: 19.13 »
Mamba Monster antoi savut pihalle joten hetken mielijohteesta tällänen testi:



Eli Leopardin 4074, Mamba Max Pro ja 5S 5ah 30c lipo

Ihan ok setti, ja mikä mielenkiintoista, ero MMM comboon on lähes olematon, pinjoni piti vaihtaa 19T > 17T. lämpöjen takia myös 4s lipoon siirtymine olisi varmasti riittänyt. 6s tukihan tässäkin noparissa on mutta veikkaan että lämmöt ei pysyisi enää kurissa.

18
En oikein usko, että Traxxas liijoittelisi huippunopeutta yli kahdellakympillä. Ja hyvä, jos pystyt arvioimaan auton nopeuden videosta.  :laugh:

Ei ole minulta pois jos itseäsi huijaat.

Asiaan.
Olipa gepsi parin rundin aikana autossa: Mini M05 GPSsään 45kmh, SP Exige + 2500 kv ja 2s lipo.


19
Tossa ainakin video slässistä,jossa 8,4V nimh akku http://www.youtube.com/watch?v=vmSbDJJwTYo ja kyllä muistaakseni jossain videossa mitattiin tutkan kanssa. Nopeus oli muistaakseni 39mp/h eli noin 64km/h

Tuolla videolla 39KM/H lähempänä totuutta.

20
On saanu melkonen tehopumppu olla, varmaan 4kpl näyttiksiä ja 2 prossua?  :wink:

4 Gputa ja 4 ydintä, toki nuokin oli ylimitoitettuja mutta LN2 sen hintaista suomessa että piti pelata varmanpäälle.

21
Ja mihinköhän tarvit 1100w virtalähteen  :roll:

Tuohon tietokoneeseen ?

Edellisessä koneessa oli 2kpl noita Taganeita joten ei tähän tarvinnut erikseen käydä virtalähdettä ostamaan.

22
Viimosin:

AMD  X1100T @ 4ghz
Asus M4A89 pro/usb3
Crucial REalSSD C300 64gb
2x 1T WD Black
8Gb Gskill 1600 cl8
Ati hd6950
Tagan 1100W Turbojet
Asus 24" ja optoma HD200x


Näyttis  pitää laittaa takuuseen/käydä vaihtamassa uuteen kun antaa artifaktia 3d:ssä

23
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 25.03.11 - klo: 17.45 »
Oma patterikasi alkaa hahmottua siihen pisteeseen että pääsin kokeilemaan pöydällä kaasuttelua. Huomasin kuitenkin että moottori "rötää", eli tuntus että ei lähde nätisti rullaamaan, vaan joutuu hakemaan kierroksia.

Muutenkin nykii lähdössä kun varovasti lattialla koitin. Mistäs vikaa hakemaan? Noparina HK:n 150a, mosana hpi tork(mamban tekele).
Myös moottorin johdot lämpeää liittimien kohdalta hivenen. Liittiminä 6.5mm mamban liittimet.

Ihan mutuna. Äkkiseltään kuullostas että vika on moottorin ja noparin välillä, tinaukset joko noparista tai koneesta, yksin johdin huonosti niin oireet on vastaavat.

24
Tällästä rapakon takana, Nic Casen uudet kujeet:

http://www.youtube.com/watch?v=OrwF1jTJOi8

Näinköhän sitä itse löytäs kesällä paikan jossa vois vaikka 150km/h ajaa.

25
Ideana ei ollut kerskailla kenen auto kulkee 200km/h eikä pysy käsissä jos rattia hipaisee, vain järkevistä ajonopeuksista erilaisille autoille. Ja tämä juuri sen takia koska tuntuu että aloittelijoillle tärkeintä on se, että auto kulkee kahdeksaakymppiä ennekuin itse toteavat, että sitten ajaminen niillä nopeuksilla onkin mahdotonta.

Tietääkseni autoilla ajellaan muuallakin kuin radalla, suurella, vaikka 100 hehtaarin kokoisella montulla päästely 40-50 kmh vauhdilla voi aiheuttaa suuren antikliimaksin tunteen.

Radalla, kisoissa, pienellä pihalla ja sisällä ajamiset ovat tietysti asia erikseen.

Eli se ajopaikka ja alustakin vaikuttaa aika paljon.

26
Hyper7"e" 76km/h Gps




MMM, Leopard 2150kv ja 6 kennosesta väsätty 5S 5ah lipo

27
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.02.11 - klo: 12.44 »
Itselläni on käytössä 4s akut ja tehoa riittää niilläkin.
Mihin ihmeeseen niitä 6s akkuja tarvitaan?


MMM noparilla ei ole 4s lipot mikään ihmeellinen setuppi, vastaa lähinnä tiukkaa nitroa.


Toiseen hyperiin tilasin kokeilumielessä tälläsen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Tuohon tulee nopariks 150A Xerun ja tätä olis tarkotus ajaa 4s lipoilla.




28
Huoh... Perän kun sain nippuun, niin kävi näin:



Eli keulasta purkeutui tällä kertaa, sellanen metrin korkuinen loikka ja ihan siiti alastulo, ei oikeen tykkää näin kovista pakkasista nää muovit.

29
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.02.11 - klo: 12.12 »
Itsellä Emaxxissa ja Hyper 7:ssa tuota hieman pienempi 4074 2150Kv, nopari ongelmien jälkeen olen sillä ajellut muutamia kymmeniä akullisia 6s liFellä ja nyt 6s LiPolla ilman ongelmia.

Hankala tehoista sanoa, tai verrata kiinan KB koneisiin, kun tälläkin meno on aika päätöntä, alakierroksilla Leopardi on ehkä "herkempi" eikä rupeä räkimään liikkeellelähdössä, sellanen huomio myös että lämmöt ovat hieman pienemmät kuin kb36/45 koneilla.

Itsellä 1600kv 45xl josta ohensin tuota akselia 5 milliin ja pari 36XL:ää näissä ei keskenäänkään ollut mielestäni isoja eroja tehoissa tai kulkupuolella.

Sen verran vakuuttunut kuitenkin olen että tulen jatkossa käyttämään Leopardin koneita.

30
Nyt kävi näin, alastulo tasaselle 3 metristä pyörille ja naps...



Voisin kuitenkin väittää että aika väsyttänyt osia.

Sivuja: [1] 2