RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: VesaK - 05.08.03 - klo: 14.20
-
Kilpailun kotisivu:
http://www.morac-graz.at/em03/ec03etc-home.htm
Osanottajat:
http://www.morac-graz.at/em03/ec03etc-entrylist.htm
Hyvää matkaa ja onnea kisaan kaikille Suomen joukkueen jäsenille! Muistakaa, että tärkeintä ei ole voittaa, vaan .... kolmoisvoittaa!
-
Orionin sivuilla on aina ollut hyvät live-raportoinnit, nyt sieltä löytyy sähköcrossin EM-kisoista jo hieman asiaa. Viime vuoden touringin EM:stä tuli näin suuri sivu sitten loppujen lopuksi: http://www.team-orion.ch/live/results-cars.asp?id=134 :mrgreen:
RC Maailmaan tulee vastaavanlainen raportti tänä vuotena touringin EM-kisoista kuvineen päivineen suomeksi. Orionin sivuilta kannattaa seurata "livenä" tapahtumia...
-
Osanottajat:
http://www.morac-graz.at/em03/ec03etc-entrylist.htm
Kun kattoo Suomen osanottajia niin melkein alkaa säälimään muiden maiden kuskeja... :wink:
10 parhaan joukkoon mahtuu ainakin 6 suomalaista... :mrgreen:
Onnea kaikille suomalaisille kuskeille! (vaikka eiväthän he sitä tarvitse :wink: )
-
Tietoa tippuu tuhansien kilometrien päästä SMS:n välityksellä.
Elikkä,
tämän päivän harjoituksissa Juho, Simo, Sakke, Jukka ja Tommi ovat olleet kärkivauhdissa, Xray-kolmikko (Rinne, Koivula ja Yli) "C:n" vauhtia ja Helin ja Andersson puolessa välissä 145 kuljettajan porukkaa. 35 asteen helteessä koneet ja miehet palavat
Tänään on ollut myös ukkoskuuroja.
Stay tuned for more.
-
Isommissa piireissä on närkästellen havaittu, että Suomen suureen joukkueeseen on jäänyt paljon aukkoja...
-
Isommissa piireissä on närkästellen havaittu, että Suomen suureen joukkueeseen on jäänyt paljon aukkoja...
Aukkoja ?
-
Isommissa piireissä on närkästellen havaittu, että Suomen suureen joukkueeseen on jäänyt paljon aukkoja...
Jep, parilla puhelinsoitolla selvisi, että 4 puuttuu ! Ja itse asiassa ainoastaan yhdellä on matkuskielto päällä ja yksi ei ole sinne ilmoittautunut, vaikka nimi on listalla. Joten ne on selviä. Miksi niihin ei sitten ole muita etsitty tilalle, vai onko etsitty, eikä ole ollut lähtijöitä, sitä en vielä tiedä?
Itse ko. EFRAn kokouksissa mukana olleena, voin luvata että Suomi ei saa ensi vuodelle todennäköisesti kuin 10 paikkaa ! Ja kisat on vielä tietääkseni Ruotsissa... Harmittava tilanne, varmaan hyviä perusteita on muillakin ollut jäädä pois ko. kisoista. Tässä on vain se huono homma, että koko Suomen porukka menettää muutamien pois jääntien takia. Ennen kuin ilmoittautuu kisoihin, tulisi ottaa aina ensin selville realiteetit, onko rahaa lähteä, millä mennä ja antaako pomo vapaata ! Vasta sitten tulisi päättää lähteäkö vai ei, niin silloin voitaisiin etsiä muita halukkaita lähtijöitä. Joka tapauksessa ensi vuodesta tulee tiukka, kuka lähtee ja kuka ei ja ne ketkä eivät lähteneet tänä vuonna vaikka olivat halukkuuden ilmoittaneet, ovat varsin heikoilla ensi vuonna.
-
Jeps,
oman estymiseni olen ilmoittanut lajivastaavalle.
Vessan estyminen on ollut tiedossa vielä pidempää, mutta
oman tietoni mukaan näille paikoille ei ole halukkaita löytynyt?
Teemun estyminen on varmistunut vasta hiljattain, mutta
kun ei näille muillekaan paikoille halukkaita ilmoittautuneita ole näkynyt. Näin oman tietoni mukaan. Neljännestä puuttujasta en ola kuullutkaan.
isommat piirit?
-
Edustavatko kilpailijat itsensä lisäksi myös maataan/järjestöään?
Kuka on tehnyt varsinaiset ilmoittautumiset kilpailuun, AKK/lajiryhmä/kilpailija itse?
Jos Suomella on paikkakiintiö ja se on rajallinen, on kai vähintä mitä voi odottaa, että valittu/ilmoittautunut kilpailija ajoissa kertoo osallistumisesteestään, että tilalle saadaan varamiehiä. Eikö näin ole tapahtunut?
Edit: Näpelöidessäni Teppo jo antoikin tietoa.
-
...oman tietoni mukaan näille paikoille ei ole halukkaita löytynyt?
Kylhäm mää ja muut pappajengiläiset oltais menty...
Nimim. RC-ratojen Eddie the Eagle
-
Jeps,
oman estymiseni olen ilmoittanut lajivastaavalle.
Vessan estyminen on ollut tiedossa vielä pidempää, mutta
oman tietoni mukaan näille paikoille ei ole halukkaita löytynyt?
Teemun estyminen on varmistunut vasta hiljattain, mutta
kun ei näille muillekaan paikoille halukkaita ilmoittautuneita ole näkynyt. Näin oman tietoni mukaan. Neljännestä puuttujasta en ola kuullutkaan.
isommat piirit?
nämä hommat puidaan muualla...
en niitä sen enempää täälä halua yksilöidä...
-
Edustavatko kilpailijat itsensä lisäksi myös maataan/järjestöään?
Kuka on tehnyt varsinaiset ilmoittautumiset kilpailuun, AKK/lajiryhmä/kilpailija itse?
Jos Suomella on paikkakiintiö ja se on rajallinen, on kai vähintä mitä voi odottaa, että valittu/ilmoittautunut kilpailija ajoissa kertoo osallistumisesteestään, että tilalle saadaan varamiehiä. Eikö näin ole tapahtunut?
Edit: Näpelöidessäni Teppo jo antoikin tietoa.
- Varsinaiset ilmoittautumiset tekee konttorilta lajipäällikkö ....
- ja luokkayhteyshenkilö hoitaa oman alueensa asiat kuntoon ja esittää lajiryhmälle kilpailuihin halukkaat lähtijät
- lajivastaavaa meillä ei ole ollenkaan ... joten en tiedä ketä siinä tarkoitetaan...
-
Tilanne kolmen harjoituskierroksen jälkeen.
Aika-ajot ovat juuri alkaneet, joista tänään ajetaan 2 kierrosta, ja huomenna 4.
Osanottajia yhteensä 150.
1 Groskamp, Jilles 16 5.17,30
2 Levanen, Juho 16 5.19,62 2,32
3 Drescher, Craig 16 5.19,76 2,46
4 Pumpler, Thomas 15 5.00,01 1 R
5 Hönigl, Hubert 15 5.00,19 1 R
6 Kaerup, Jonas 15 5.00,60 1 R
7 Falter, Sascha 15 5.01,41 1 R
8 Myrberg, Andreas 15 5.02,76 1 R
9 Graversen, Steen 15 5.03,19 1 R
10 Ahoniemi, Simo 15 5.04,53 1 R
14 Ahoniemi, Sakke 15 5.07,10 1 R
16 Steenari, Jukka 15 5.07,46 1 R
24 Torikka, Tommi 15 5.10,02 1 R
39 Andersson, Christer 15 5.13,93 1 R
41 Rinne, Timo 15 5.14,32 1 R
74 Yli, Vesa 15 5.28,58 1 R
81 Koivula, Pekka 14 5.00,98 2 R
95 Helin, Pauli 14 5.03,35 2 R
-
Kerroppas mistä noi tulokset on löytyneet?
-
Kerroppas mistä noi tulokset on löytyneet?
X-ray-miesten tuskin kannattaa odottaa kisoista paljoa, mutta täältähän niitä löytyy:
www.b-faster.com
-
1. alkueräkierros ajettu:
1 Levanen, Juho FIN
2 Myrberg, Andreas S
3 Groskamp, Jilles NL
4 Kaerup, Jonas DK
5 Hönigl, Hubert A
6 Kramer, Michael A
7 Graversen, Steen DK
8 Ahoniemi, Simo FIN
9 Tormann, Hans-Jürgen A
10 Andersson, Jonas S
11 Steenari, Jukka FIN
16 Torikka, Tommi
26 Rinne, Timo
57 Yli, Vesa
66 Koivula, Pekka
86 Helin, Pauli
122 Ahoniemi, Sakke
127 Andersson, Christer
-
2. kierroksen tuloksia ei vielä näy, mutta puhelintieto kertoi, että Juho on pitänyt paalupaikkansa. Hyvä!
Christerillä meni tämän päivän ajot pieleen: ekassa erässä hän johti kirkkaasti eräänsä, B-finaalivauhdilla, kunnes joku honkkeli ajoi kylkeen ja auton takaripustus meni murusiksi. Tämän seurauksena jotakin oli jäänyt kieroksi, mikä pilasi toisenkin erän.
Edit: Tulokset tulivat juuri äsken:
http://www.b-faster.com/live/15_1700_liste.html
-
Puhelimen välityksellä tullutta tietoa:
Kärki ajaa todella kovaa ja rata on erittäin vaativa.
Sähköjen kanssa on suomalaisilla ei-tiimikuskeilla ongelmia.
-
Aamun ekassa erässä rata oli kostea, ja vain muutama kilpailija ajoi. Vai johtuikohan se eilisen illan suuresta partysta, joka lienee myös ollut kostea, ja jonka kerrotaan kestäneen varsin myöh... aikaiseen.
http://www.b-faster.com/live/15_1900.html
Neljäs erä on ajettu hyvissä olosuhteissa, ja Juho johtaa edelleen! Krisu on saanut ensimmäisen kunnon tuloksen, ja on nyt noussut parhaan kolmanneksen joukkoon.
Kolme kärkisijaa on muuten Assoilla :wink:
-
...Kolme kärkisijaa on muuten Assoilla :wink:
Kukas on sitten se kuski, joka on neljäs, jos kerran kolme ekaa sijaa on autoilla ? :mrgreen:
Ihme peli toi Asso, kun liikkuu itekseen...
-
Eipä mennyt sitten aivan odotusten mukaisesti.
Alkuerätulokset täällä (http://www.b-faster.com/live/16_1800_liste.html).
-
Scheiße.
Joo, täytyy kai alkaa opetella ajattelemaan, että muuallakin osataan ajaa rc-autoja. Hehkut Euroopan tasokkaimmasta kisasarjasta FT:n yhteydessä voidaan näköjään unohtaa ainakin vuodeksi.
Toisaalta, kaikki kymmenen osallistujaa reippaasti 2/3-parhaimmistossa, lähes puolikkaassa - siitä olisi moni suurempikin kansakunta jo ylpeä! Ja kisa on varmasti tasoltaan timantinkova!
-
Yes. Erot ovat todella pieniä, jolloin muutaman sijan "heitot" ovat todella pienestä kiinni.
Jukka ja Simo esim. reilun kaksi sekuntia finaalista.
-
1. finaalierä
1. Groskamp, Jilles NL
2. Myrberg, Andreas S
3. Levanen, Juho FIN
4. Hönigl, Hubert A
5. Myrberg, Joel S
6. Pinisch, Peter A
7. Kaerup, Jonas DK
8. Barton, Richard GB
9. Drescher, Craig GB
10.Kramer, Michael
2. finaalierä
1. Hönigl A 16R 5.17,70
2. Myrberg A. S 16R 5.17,96
3. Groskamp NL 16R 5.22,44
4. Drescher GB 16R 5.26,26
5. Kramer A 15R 5.02,65
6. Myrberg J. S 15R 5.03,46
7. Kaerup DK 15R 5.04,64
8. Pinisch A 15R 5.04,98
9. Barton GB 15R 5.08,89
10. Levanen FIN 15R 5.13,70
"Hupo" Hönigl voitti, vaikka kävi välillä jäähtymässä stop-and-gossa! Mitähän ne muut teki sillä välin?
... kolmas erä ratkaisee, kuka on 2003 Euroopanmestari.
-
Selostusta toisesta erästä:
"... kärjessä taisteltiin tiukasti ensimmäisistä sijoista: Levänen, Myrberg, Drescher ja Hönigl kamppailivat jokaisesta millistä, kunnes Levänen joutui antamaan periksi.
Hönigl tökkäsi Drescherin perään, joka lensi radalta, ja Höniglille langetettiin stop-and-go. Taktisesti fiksusti hän meni kärsimään sen vasta 2 kierroksen jälkeen, kun välimatka Drechseriin oli riittävän suuri, ja pystyi näin pitämään 3. sijansa.
Groskamp ajoi kärjessä vain niukasti Myrbergin edellä. Taistellessaan kärkipaikasta he eivät ajaneet aivan ideaali-ajolinjoja. Tällöin Hönigl heitti kaiken osaamisensa peliin ja kuroi kärkeä metri metriltä kiinni, ja saavutti heidät.
Groskamp menetti sijansa lyhyen radiohäiriön vuoksi, jolloin Hönigl nousi toiseksi.
Viimeisellä kierroksella, ajoajan jo täytyttyä, singahti LRP-teamikuski Hönigl ällistyttävällä akku-powerillaan kärkeen, ja piti paikkansa maaliin asti."
-
Juho voitti!
-
Hienoa !
Onnea Juholle !
Hetken jo näytti hieman huonommalle.
Simo, Tommi ja Vesa voittivat sentään myös omat finaalinsa ;)
-
Onneksi olkoon Juholle! Jo toinen EM-voitto hienoa 8)
Samoin onnittelut koko suomi tiimille !
-
Hyvä pojat! Onnea Juho - mahtava suoritus viimeisessä erässä!
VesaK ja JuhoK
-
Onneksi olkoon Juholle! Jo toinen MM-voitto hienoa 8)
Eipäs vielä liiotella,nythän oli vasta kyse em:stä. :lol: Mutta Juholle paljon onnea...
-
Onnittelut Juholle upeasta kisasta ja mahtavasta loppukiristä!!! Suomi pysyy edelleenkin euroopan eliitis RC autoilus ( kiitti Juholle tästä!!! ) vaik vähän tais jo joku tällä foorumilla epäillä asiaa.
-
Onneksi olkoon Juholle! Jo toinen MM-voitto hienoa 8)
Eipäs vielä liiotella,nythän oli vasta kyse em:stä. :lol: Mutta Juholle paljon onnea...
Meni vähän ajatukset sekaisin :)
-
no sellast sattuu ku ei käytä hattuu.... :mrgreen:
-
Paljon onnea Juholle!!!!
-
Ei voi kuin onnitella ja hattua nostaa. Hieno suoritus!
-Niko-
-
Paljon onea Juholle!! Siten kun joku kertos missä on koko kisan lopulliset tulokset niin olis kiva. Onnea vielä juholle ja kaikkille suomalais porukoille jotka olitte kisaamassa sielä!!
-
Paljon onea Juholle!! Siten kun joku kertos missä on koko kisan lopulliset tulokset niin olis kiva. Onnea vielä juholle ja kaikkille suomalais porukoille jotka olitte kisaamassa sielä!!
Käyppä katsomassa täältä. (http://www.b-faster.com/live/17_1900_liste.html)
-
Täältä turustakin onnittelut Juholle ja koko suomen tiimille! 8)
-
Onnea Juholle, melkein tuntui jo titteli menetetyltä, onneksi Juho oli eri mieltä :D
Ari ja Jassu
-
Onnea Juho ja Kiitos muutaman viimepäivän trilleristä joka huipentui mitä mahtavimmalla tavalla tänään . KIITOS !!!
-
Onnittelut Juholle hienosta zemppaamisesta. Kaks jo rivissä ...... siinähän on selkeesti pidemmän putken ainekset.
-
Toivottavasti mahdollisimman moni kisoista palaava kertoo täällä foorumilla omia tuntemuksiaan:
Miten omat ajot menivät, mitä tapahtumia ja mahdollisia vastoinkäymisiä niihin liittyi jne?
Mitkä olivat yleiset fiilikset kisoista, järjestelyistä, kanssakisaajista jne?
Tarttuiko mieleen mitään ajatuksia ja ideoita kisoja koskien?
Kuulumiset kerrotaan tietenkin kunkin omassa lähipiirissä, mutta olisi tosiaan kiva saada niitä myös tänne kaikkien nähtäviksi. Kisoja seurattiin kotikatsomoissa innokkaasti!
-
Ja valmiiksi kysymyksiä Juholle, kun ehdit aikanaan kotiutumaan: oliko ongelmia akkujen kanssa? Ekassa finaalierässähän virta loppui kesken. Mitä tapahtui toisessa erässä?
Mistä Honigl mahtoi tehdä 2. erän voittaessaan vielä vikalla kierroksella paukkuja ohittaessaan Myrbergin, ja käytyään aiemmin stopandgossa?
Tiesitkö jo kolmannen erän aikana, että tähdet ovat vinksahtamassa otolliseen asemaan, vai oliko lopputulos yllätys?
-
Ja valmiiksi kysymyksiä Juholle, kun ehdit aikanaan kotiutumaan: oliko ongelmia akkujen kanssa? Ekassa finaalierässähän virta loppui kesken. Mitä tapahtui toisessa erässä?
Mistä Honigl mahtoi tehdä 2. erän voittaessaan vielä vikalla kierroksella paukkuja ohittaessaan Myrbergin, ja käytyään aiemmin stopandgossa?
Tiesitkö jo kolmannen erän aikana, että tähdet ovat vinksahtamassa otolliseen asemaan, vai oliko lopputulos yllätys?
Kiitos vaan onnitteluista :)
Ei ollut varsinaisesti ongelmia akkujen kanssa. Koko viikon mun auto kulki hiljempaa kuin tiimikavereiden, vaikka kaikki ajoi samoilla laitteilla. Kaikki sähköt vaihdoin autoon paitsi servon ja radion. Vikaa ei löytynyt mistään.
Ekassa finaalissa en dumpannut, vaan multa laukesi takadiffi viimeiselle kierrokselle ja varma finaalivoitto meni siihen... Se nyt ei kuitenkaan loppupeleissä enää hirveästi harmittanut.
Tokan finaalin tapahtumista en tiedä paljon mitään. Hupo keilasi mut ekalla lapilla nurtsille ja nuorempi myrberg teki saman vielä vähän myöhemmin. Jilles olisi voinut varmistaa kaksoisvoiton Xraylla tokassa finaalissa päästämällä Myrbergin ohi mutta ei sitä tehnyt... Hupo pääsi kuittaamaan lopussa sitten molemmat.
Olin ainut joku oli säästänyt uudet renkaat viimeiseen finaaliin. Uudet renkaat oli pari kolme kymmenystä per kierros nopeammat joten voitto ei hirveän tiukkaa tehnyt. Graigin piti vain ottaa kakkossija, jottei voitto mennyt Hupolle tai Jillesille.
-
Onnittelut Juholle hienosta EM-voitosta, ja Vesalle finaalinsa voitosta ;) !
t.Matti
-
onnittelut juholle ja kaikille suomalaisille kisaajille... käytkö juho heittää sun voitto set-upin vielä tonne asso talkkiiin
-
Onnittelut Juholle hienosta voitosta ja onnittelut myös muille suomalaisille.
-
Kotoinen CS-27:mme oli kisojen yksityyppirengas. Kuulin muualta päin, että niistä esiintyi narinaa laatuvaihteluiden vuoksi: renkaan leveys, kumin vahvuus...
Oliko todellakin niin, vai oliko tämä vain ei-tiimikuskien ongelmana? :wink:
-
Kotoinen CS-27:mme oli kisojen yksityyppirengas. Kuulin muualta päin, että niistä esiintyi narinaa laatuvaihteluiden vuoksi: renkaan leveys, kumin vahvuus...
Oliko todellakin niin, vai oliko tämä vain ei-tiimikuskien ongelmana? :wink:
Etkö itse ole huomannut laatuheittoja omissa renkaissasi? Mulla on ainakin joistain renkaista tullut vyö esille yhden akullisen jälkeen ja myös ilmakuplia on kumista löytynyt.
-
CS27 renkaita on olemassa eri seoksilla.. ovat vielä kuulemma merkittyjäkin jollain pisteillä tms.. ei näin! Sekä EFRA, että AKK voisivat etsiä uuden kumpulan.
-
Onnitelut Juholle!
-
Joo, kisois oli kaikenkaikkiaan kolmea eri "editionia" kumeista.
Juholle vielä onnittelut loistokisasta!;) Good man :wink:
Myös omat "osanottoni" otan vastaan.Thanks.
Alussa(4 ekaa erärundia) taistelin puutumista vastaan(hiilet), mut viimeses akut ja kone natsas, ja sain noin 90% ajon normaaliin verrattuna. Tulosta kun ei ollut alla ennen vikaa erärundia. Paljon kovempaa ei ois pystyny kyl tällä kertaa viel menemäänkään, mut pari kolme sekkaa ois pitäny saada pois(1s=8sijaa).
30 parhaan joukossa ei ollut kuin yksi sponssaamaton tehdaskuski.
-
Juhon lisäksi Onnittelut myös muullekin joukkueelle !
Huomasitteko Suomen joukkueen kuvassa kuinka joukkueen " juniori " oli keskittynyt vain oleelliseen ! Vieläköhän kymmenen vuoden päästä keskittyminen on yhtä intensiivistä ?
Nytkään ei olisi tarvinnut kuin kääntyä ympäri ja seuraukset olisivat olleet ......
-
Etkö itse ole huomannut laatuheittoja omissa renkaissasi?
Laatuheittoja.. joo, kiitos kysymästä, kyllä vain olen huomannut: ne renkulit, jotka ykköskuskimme pöydältä tipahtaa ja autooni saan, ovat joko erittäin kuluneita tai sitten täysin puhki ajettuja. :wink:
Uusia renkaita en ole päässyt edes hypistelemään sitten viimeisen Syndicaten Yokomosatsini joskus vuonna 2001.
Tulet kyllä vielä ymmärtämään asetelman, mitä luultavimmin 2010-luvun aikana :D
-
onnittelut juholle ja kaikille suomalaisille kisaajille... käytkö juho heittää sun voitto-set-upin vielä tonne asso talkkiiin
Samaa kysyttiin minulta saksalaisen Foorumin kautta, jossa joskus pyörin.
Toivottavasti Juho laitat perinteiset set-upit jakoon, koska niillä on oma imagearvonsa. Niistähän tulee jopa eräänlaisia käsitteitä.
-
Suuret onnittelut Juholle!!!
-
Nyt on sitten ensimmäiset EM-kisat takana ja hyvällä mielellä taas Suomessa. Kisamatkassa ja paikassa ei oikeestaan ollut mitään muuta eroa kuin että kaikki oli vain monta kertaa suurempaa: kisamatka oli yhteensä 4000 km, kisa kesti 5 päivää ja kilpailijoita oli melkein 150.
Ensimmäinen treenipäivä (keskiviikko) oli aika shokki kun lämpöä ulkona oli yli 35 astetta ja mekkausteltassa vielä huomattavasti lämpimämpää. Yllättävän hyvin kyllä vehkeet pelas heti alusta alkaen vaikka noin lämpimässä en ole koskaan ennen kisannut.
Sen huomasin heti, että arvokisoissa ei kyllä kaupasta ostetuilla vehkeillä korkealle päästä, onneksi sain Orionin Oscar Jansenilta b-teamikoneen niin ainakin kulkupuoli oli kunnossa eikä koneelle tarvinnut tehdä muuta kuin viedä erän jälkeen huoltoon ja hakea 30 min ennen ajoa takaisin. Kiitokset tästä loistavasta palvelusta vielä kerran Team Orionille!
Omassa alkueräryhmässäni (ryhmä 2) oli muutama oikein paha vastaantulija suoralla ja silloin piti aina höllätä kaasua. Onneksi ne osasivat useimmiten antaa ihan hyvin tietä, mutta ajoa vaikeutti suuri tasoero koko erän suhteen. Pitkässä kisassa olosuhteet merkitsi isoa osaa ja kunnon olosuhteet löytyivät vain noin puolesta alkueräkierroksista riippuen missä ryhmässä ajoi. Lisäksi uudet renkaat tarjosivat sekuntikaupalla paremman tuloksen.
Omaan alkuerätulokseen olen ainakin tyytyväinen, se tuli viimeisellä kierroksella ja yhden akun ajetuilla renkailla. Jäin sekunnin verran yhtä ylempään finaaliin (H), mutta Vesan ja Christerin finaaliin (G) ei ollut kovin realistisia mahdollisuuksia. Kiitokset Juholle laina-akuista kuudenteen alkuerään. Viimeisessä finaalissa sain dumbattua omat akut totaalisesti ja siinä meni lopputuloksissa 4 sijaa, mutta kyllä sitä autookin tuli poljettua kun akut oli tuota ennen aina kestäneet sen viisi minuuttia :wink:
-
EM-renkaita oli löytynyt ainakin 8 eri muotilla tehtyjä, ja jokainen tietenkin omalla tavallaan vähän erilainen.
Linkistä aukeava kuva on harmillisen epäterävä, mutta siinä näkyy 5 eri tekstityyppiä renkaiden kyljessä. Kaikki EM-kisarenkaita.
Ei hyvä.
http://www.ralfhelbing.de/pdf/CS27.jpg
-
Tein EM-kisoista hieman etusivua pidemmän raportin. Se löytyy osoitteesta
http://www.kolumbus.fi/heuli/em2003.htm
-
Hyvä raportti! Ja nopeasti tehty, kuten asiaan kuuluukin.
-
EM-kisoissa kerrotaan uusien Powermax-hopeahiilien olleen kova sana: A-finalisteista 6 kymmenestä käytti niitä, mm. Juho, mutta vasta viimeisessä erässä!
Etua kerrotaan syntyvän lämpötilankestosta ja kulutuskestävyydestä. Lämpötilan noustessa erän loppuvaiheessa hiilet eivät pala eikä läpimenevän virran määrä muutu, kuten "tavallisilla" hiilillä. Kalliita ovat (Saksassa 9,90 €), mutta koska kestävät monta kertaa kauemmin, tulevat lopulta halvemmiksi.
Näin siis mainostekstit.
http://www.cs-electronic.com/News/news.php
-
No niin, juuri saavuttiin kotia. Aikas tiukka 14 päivää, n. 4000 km ja Em kisat !
Tuli sentään alle 16 v luokan euroopanmestaruus junnu voitto! :P
Muutoin olisi rahkeet riittänyt korkeammalle, pääsimme ainoastaan yhdessä alkuerässä ajamaan tuloksen ja tuo erä oli kilpailun ajettavista eristä hitain( radan lämpötila). Sekin tosin riitti kilpailun paremmalle puoliskolle ( G-fin).
Muutoin kisa oli hieno kokemus ja ensi kisoissa olemme varmasti viisaampia
Suurimpia ongelmia oli radan lämpötila ja osin muut alkuerän kuskit :(
-
Nuorten Euroopanmestaruus ei ole mikään vähäinen suoritus. Onneksi olkoon Christer!
Saavutus on kyllä syytä noteerata, sillä tuskinpa kukaan on Christerin ikäisenä vielä ollut yhtä pitkällä?
-
Osoitteesta http://www.rmc-wien.at/downloads.php löytyy kaikki A-finaalit divx-videoina! Kaikki imuroimaan :wink:
Harmi ettei A-finaaliharjoitusta taida löytyä mistään videolta.
-
Kymmenestä Suomea edustaneesta osallistujasta on neljä tähän mennessä vaivautunut edes lyhyesti näyttäytymään täällä kisan jälkeen. Hyvä näinkin, kiitos heille vastuuntunnosta lajiamme, maamme harrastajia ja heitä kohtaan, jotka kisoja innokkaasti seurasivat.
Osallistuuko yhteiseen foorumiin millään tavalla, on tietenkin jokaisen oma asia.
Oma näkemykseni on silti, että periaatteellinen ja asenteellinen poissaolo on vähän oireellista - ellei mitään todellista syytä siihen ole, kuten nettiyhteyden puute. Kuvaa kuitenkin melko hyvin tilannettamme. Valitettavasti.
Jos itse saisin missä tahansa muodossa sponsoritukea EM-tason kilpailutoimintaan, niin tuntisin kyllä voimakasta velvollisuudentunnetta ja kiitollisuutta sponsoritukeni maksajia eli riviharrastajia kohtaan. Ihan tavalliset harrastajat nimittäin lopulta maksavat kaiken, ostamiensa tarvikkeiden hinnoissa ja vähän myös lisenssi- ja kilpailumaksujen muodossa.
Lajiryhmä voisi tiedostaa tässä pienen tapakasvatustarpeen. Nykyinen, ulospäin melko ylimieliseltä vaikuttava tilanne ei saisi enää päästä huonommaksi.
-
Henkilökohtaisesti haluan kiittää Team Corallya/Constantia huippukamasta ja avuista, Team Xrayta/Marioa osista ja neuvoista sekä muita Suomen joukkueen kaikkia jäseniä milloin mistäkin tuesta, Kiitos!
Ja tietty kiitokset mutsille ja fatsillevuosia jatkuneesta tuesta ja tsempistä! (vaikka kaikki kisabudjetit/kamat on jo viimeiset 3 vuotta masettukin omasta :( pussista a 7000+ €/vuosi)
Vesa
-
Kuvia touringin EM-kisoista löytyy osoitteesta:
http://www.kolumbus.fi/timo.levanen/EM/kuvat.html
Timo
-
Hyviä kuvia! Etenkin henkilökuvat!
Yli 40°C lämpötila varjossa on mahtanut olla häkellyttävä kokemus. Ja ilmeisesti läkähdyttäväkin.
-
Hienoja kuvia !