Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Henkka

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« : 01.01.11 - klo: 11.44 »
Vähän jäi ihmetyttämään lievä rutina kännöksissä ilman kaasua.

Ainakin omassa MI4LP:ssä huomasin vastaavaa, että veto päällä - veto pois vaihteluilla tiukoissa mutkissa alkoi rutinaa kuulua. Tämä johtui etuvetareista, jotka rallattivat kääntäessä renkaat ääriasentoon. Ajoin testinä Jannen suunnittelemilla ulostuloilla ja Xray:n kaksi-osaisilla vetareilla -> ongelma poistui, ja autosta tuli enemmän kääntyvä, koska renkaat pystyi kääntämään ääriasentoon asti ongelmitta.

Toki, jos auto on vasta kasattu niin kannattaa tarkistaa ohjeesta että kaikki on oikein, eikä mikään osa / ruuvi ole päässyt irtoamaan.

2
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« : 19.08.10 - klo: 09.22 »
Hei,

Nyt kun on tuo kesäkausi ajettu päätökseen, ja edessä olisi talvikausi - kiinnostaisi, kuinka monta Mi4 autoa tullaan näkemään talvikaudella FT-sarjassa ja muissa kapinoissa? Onko krossikuskeista moni siirtymässä talveksi turistin pariin, ainakin tuo 2wd krossi Cougar taisi tehdä aika hyvän comebackin, mitä seuraa suomen & maailman tuloksia - eli jos merkkiuskollisia on, nii turistihan on oltava Mi4 ;)

Itse jouduin työkiireiden takia tyytymään tuohon yhteen Kuusankosken kisaan, johon en osannut säätää autoa Laukaan radalla tarpeeksi nopeaksi, ja myöskin treeni vs. kisapidon ero oli huikea. Silti autossa on huomattava määrä potentiaalia, kun katsoo maailmalle Grainger yms. tuloksia, ettei tässä auta muuta kuin peiliin kurkistaa ja yrittää löytää niitä säätöjä.Itse ainakin huomasin sen, että mitä jämäkämmäksi alustaa teki jousien osalta, sitä nopeammaksi se muuttui kun pito oli riittävä - tietenkin tämä on kovin yleistä rata-autoilussa, mutta MI4LP ei ole kovinkaan nopea pehmeällä setupilla, koska itse runko flexaa aika paljon. Onko muilla kokemusta, miten tuo uusi Schumin ohjaus-setti toimii ??

Nyt tässä tuumailenkin, että onko talvikaudella nähtävissä millainen määrä Schumachereita tuolla Asso, Tamiya ja Xray-viidakossa?Tärkeintähän on, että tiimi toimii ja palautetta tulee..

3
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 07.06.10 - klo: 20.16 »
Tänään sain vähän tarkempaa tietoa lämmöistä, kun oli kuski paikalla lämpömittarin kanssa. Ajoin kaksi akkua yhteen kyytiin, n. 30 min, ja lopussa mitattiin moottorista ja säätimesta vajaat 60 astetta.

Hyvin normaalit lämmöt on nuo ~60 asteen tietämillä. Mikäli kovasti yli 75 lähdetään nousemaan, alkaa olemaan syytä huomioida asia - jäähdytystä paremmaksi.
Tietenkin tuo 30min putkeen ajamista on muutenkin vähän kyseenalaista jo kaikille laitteille, vaikka en tiedäkkään kuin kovalle rasitukselle nelkussa kamat joutuu, mutta pitäisin akullisten välissä vaikka 10-15min taukoa, vaikkei lämmöt ei olisikaan korkeat.

4
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 07.06.10 - klo: 09.21 »
Autona Schumacher Cat SX. Säädin oli 15 asteen ulkoilmassa korkeintaan käden lämpöinen. Tehtaan temp cut lämpötila vaikuttaisi siis olevan aivan liian matala, kuten ketjussa on jo todettu.


Säädin on oikeasti lämmin, kun 6-7 minuuttia olen ajanut touringilla 4.5T koneella. Itsellä on säätimen päälle lämpöteipillä kiinnitetty LRP siili ja CS:n tuuletin.

Kun säätimen lämpö kuoresta (pohjassa kovemmat lämmöt kuin säätimen päällä) mitattuna on siellä 70 astetta, on se käsituntumalla aivan yhtä kuuma kuin 80 asteinen moottori. Eli jos sinun säädin on kädenlämpöinen, ei huolta ole hajoamisesta. Tietenkin kesto- ja turvasyistä tuo tempcut olisi hyvä olla olemassa, jos moottorissa / autossa ilmenee vikaa joka sitten lämmittää vielä normaalia enemmän.
Matti on tästä asiasta varmaankin jo laittantu tehtaalle tietoa, että tuota tehtaan tempcut rajaa voisi nostaa, joten tätä voimme odotella sitten uusien softien myötä. Tietenkin jos ajaa treeneissä tietoisesti vain 5-6 minuutia kerrallaan, niin silloin tempcutilla / lipo-cutilla ei niinkään virkaa ole koska lämmöt ei pääse nousemaan niin korkealle kuin esim. 10-15min setin aikana.

5
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 03.06.10 - klo: 08.43 »
Olen tosiaan ajanut touring-modia tuolla säätimellä nyt jo maaliskuusta asti. Tempcut ongelmien kanssa ennen tuota usb-linkkiä tuli painittua monella eri tavalla, laitoin jäähdytyssiilen + puhaltimen, pelkän siilen ja välillä kokeilin ilman näitä. Tämä ei kuitenkaan poistanut ongelmaa, vaan 3min 30sek - 4,30sek aikana tuo pätkäseminen tuli lämmön takia, ajettiin sisäradalla tai n. 15c kelillä ulkoradalla. Vaihdoin Laukaan sisäkisassa Lipotech 4.5T -> Lipotech 5.5T lämpöongelmien takia, ja se poisti ongelman tempcutin osalta. Nyt kun on USB-link, on helppoa säätää tempcut OFF asentoon. 60c taitaa olla aika lähelle se lämpö, jossa tehtaan temp-cut tulee vastaan, ainakin säätimen ulkokuoresta mitattuna. Nyt Kuusankoskella ja Laukaan ulkoradalla ilman tempcuttia ajaneena, on lämmöt pyörinyt n. 75 - 85 asteen paikkeilla, vaikka välillä olisikin ajanut 5,5 - 6min.

Usb-linkillä olen nyt säätänyt säätimen kaasukäyrän lineaariseksi kuten Bridge, ja ottanut ennakonsäädöt pois päältä. Huomattavaa eroa en huomannut, vaikka testasin nämä ääripäät näistä ennakoista, mutta ehkä se vähensi sitä turhaa lämpenemistä. Säädin on miellyttävä ajaa, näin "vanhanajan" hiilikoneilla ajaneena niin tuntuma on hyvin samanlainen, tältä osin Dualsky on onnistunut hyvin! Ehkä tulevaisuuteen olisi mukava saada vähän lisää noita säätö mahdollisuuksia, kuten tuo temp-cut 60 / 80 / 90 asteen säädöt, tuo on / off on vähän raju, jos erehtyy ajamaan tuon 6min tuollaisella 4,5T koneella, on lämmöt aika rouheat  :cool:

Kuitenkin suosittelen tuota siilen+tuulettimen laittamista tuolle säätimelle, vaikka olisikin tempcut off-asennossa niinkuin minulla. Onhan tuossa kuitenkin kätevästi se tuulettimen pistoke jo valmiina. Kaikenkaikkiaan hyvin kelpo säädin touring-luokkiin, modinkin osalta. Se, että miten tuolla saa sen maksimaalisen "punchin", olisi kiva tietää vaikka tehtaan kavereiden mietteet miten nuo namiskat säädettäisi heidän mielestä.

6
Tulokset / Winter Jumps II - Jälkipelit ja tulokset
« : 12.03.06 - klo: 16.31 »
Joo, olihan ne wintter jämpsit. Hyvä meininki ja kaikki meni moitteettomasti...

Tuure, et sä saanu tarpeeks ilmaa ;)

7
Tulokset / Kutsu Winter Jumps II
« : 06.03.06 - klo: 09.01 »
Jopa paikallisia pallopäitä on tulossa katsomaan. :)

8
Yleinen keskustelu / jyväskylästä ajelioita???
« : 29.10.04 - klo: 22.17 »
Juup, eli jyväskylässä itsekkin asustan.

Kortepohjan kirkolla on joka viikonloppu treenit ( jos ei ole kisoja ), pe: 18.00-21.00 ja la: 09.00 - 12.00 . Tervetuloa vain mukaan, rata on enimmäkseen mattoautoille ja touring- autoille tehty joten sellasilla ajelu on pääsääntöistä, mutta jos ei muuta niin ainakin paikalla katsomaan !

9
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 19.10.04 - klo: 16.16 »
Ja siitä 6600 löytyy sit jo kunnon käyttiski :) Kaapelilla saa jos minkälaista ohjelmaa tupaan.... Sama pätee 3660 ym.

10
Yleinen keskustelu / Ko-Propo Ex-1 Mars
« : 16.08.04 - klo: 15.17 »
Siis sama softa pitäis olla sisällä. Radio on vain erikoispainos kyseisestä mallista, joita on siis vain tuhat maailmassa. Muuten sama Mars ex-1, mutta vain se malli jota on tehty rajattu määrä.

11
Yleinen keskustelu / Ko-Propo Ex-1 Mars
« : 15.08.04 - klo: 12.18 »
Kyseessä taitaa olla minun radioni. Eli radio on softallisesti sama kuin tämä uusi R versio, mutta uudessa R versiossa on sininen ledi ( tietty hiuka "pro" ) ja niitä on tehty enemmän maailmaan. R malli ei taida olla edes sellainen jossa olisi laatta...

Omassa laatallisessa radiossani on sarjanumero, ja sitä radioo on tehty maailmaan 1000 kpl, ja suomessa niitä on 1 tai 2 kappaletta. Ja tämä yksi on minulla. Kyllähän Mars radioo käytetään kisoissa, olisikohan Sanwan M8 kanssa yleisin radio kisapaikal ;) Tuollaista mikä minulla on ei ole tullut vielä vastaan, eikä pitäisi tullakkaan.

12
Sähköautot / Eroavaisuuksia
« : 14.08.04 - klo: 06.32 »
Itse olen todennut näihin merkkeihin sen, että ku on tullut testattua vaikka minkämoista touring-autoa, niin jokaisella pääsee ja kerkee. Se vain, että auto pitää säätää erinlailla vaikka samalla radalla ajaisikin, mutta saman tuloksen sä pystyt ajamaan kaikilla autoilla, ajotyyli ja säädöt ovat ne jotka sen vauhdin tuo autoon.

Onhan se tietty Ladalla mahdottomuus voittaa Ferraria radalla, mutta se onki erijuttu ;)

Eli, Xray ja Hpi.. Autot varmasti kummatkin nopeita, se vain ratkaisee miten saat osat autoon ja kumpi auto on omaan mieleen parempi. :)

13
Tulokset / Touring PM kisat Ruotsissa / EM lämmittely
« : 31.05.04 - klo: 09.59 »
Lainaus
- Jaakosta on tulossa uusi nimi meidän kuvioihimme, Kuusankosken tulos jo enteili sitä. Hyvä!



Heh heh.. Onhan Jaakolla onneks ihan vähän kokemusta ennestäänkin. ;) En sanoisi "ihan uusi nimi " . Hienon paluun Jaakko on todellakin tehnyt!

14
Sähköautot / Moottori
« : 29.04.04 - klo: 19.03 »
Itse en ole tähän Serpent:n juttuihin perehtynyt sen enempää, mutta se että yrittää valehdella sitä mitä ei omista on aika naurettavaa. Jos Serpent pystyy todistaa että autot on olemassa hänellä, tai edes joskus olleet niin ei siinä mitään. Nämähän ovat vain pikkuautoja, ei mitään uniikkeja joita ei saisi tilattua maailmalta! Tietenkin tuo juttu on vaihtunut varmaan n. 4 kertaan.. Aluksi DanTomilta, sitten singaporesta jne.

15
Sähköautot / Asso Talk
« : 18.04.04 - klo: 18.43 »
CAi, jep.. Kyllähän sillä Assolla kerkeää ;)

16
Tulokset / Laukaan tulokset ja jälkipelit
« : 18.04.04 - klo: 18.39 »
Kiitokset vielä laukaalaisille! Oli mukava tulla taas takaisin kisaympyröihin, ja onneksi sentään jonkinlaisella tuloksella :)

+ Rata ja sen pito!
+ Kuulutukset / Sepon psyykkaus ;)
+ Katsastuspäällikölle kiitokset sujuvasta ja tarkasta katsastuksesta.
+ Peurungan kahvio
+ kai se oma ajokin ajoittain
+ Videotykit / laajakuvatelkkari jossa pyöri välillä vähän filmiä ja samalla erät!

- Oma ajo ( 3-4 alkuerä )

17
Tulokset / Keskustelua: FTT 4 Laukaa erät ja aikataulu
« : 12.04.04 - klo: 21.36 »
Kyllähän minä tästä kun alkaa kevät tulemaan. Kesäsarjaan sitten täydellä vaan ajamaan. Laukaalle mennään katsomaan, että miten sitä vielä osaa kääntää rattia  :wink:  

Itselle tuo eräpaikka on nyt aika sama, olenko siellä neljännessä vai kolmannessa alkuerässä.. Tietty, jos on kova vetoapu niin ainahan sitä pystyy kiristää ;)

18
Sähköautot / Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« : 26.02.04 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Musta tuntuu että vois jopa toimia. Geeli on aika samanlaista kun noin 4000 Wattinen iskari öljy, tai liukkaampaa. Sitäpaitsi sitä voi laimentaa vedellä.

Sitä että geeli kuvuisi niin ei ole kait ongelmaa, eihän se kuivu siinä purkissakaan.  :D

Vedellä laimetamisesta voi tulla vaan sellanen ongelma että: iskarin tagot ruostuu, jos ne ei ole sellasta metallia joka kestäis. Onko ne????


Oletko ajatellut, että pitoaineena voisi toimia erittäin hyvin muotovaahto tai hiuslakka? Hmm. ruokaöljy toimii kyllä varmaan paremmin, koska on enemmän nestemäistä. Ja onhan se saman väristäkin... Koneeseen pirkka rypsiöljyä voi olla voittajan valinta ja laakerit pysyvät hyvänä! :)

- En suosittele kumminkaan kokeilemaan noita, mutta kyllä pääsee samaan sarjaan tämän " geeliä iskareihin " .  Ennenkuin kokeilet, niin tiedämme ettei tulos ole kovin hyvä, mutta kokeilemalla oppii. -

19
Christer ajoi minusta Sanwan M8 .. Näin minä ainakin olin näkevinäni..

20
Sähköautot / Millaisia latureita käytätte?
« : 07.01.04 - klo: 22.19 »
Kyl se GFX35 on vain paras :)

21
Sähköautot / Millaisia latureita käytätte?
« : 06.01.04 - klo: 16.07 »
LRP Pulsar Competition ja C.E Turbo GFX35

22
Sähköautot / Digiservo touring-autoon?
« : 04.01.04 - klo: 20.59 »
Itse olen käyttänyt niin touringissa ja 1/12 autossa digiservoja, Futaban 9450 ja sitten tämä K.O:n malli ( en muista numeroa ) . Toimineet ovat moitteettomasti, ei voi kuin kehua. Auto on tarkka ajaa ja keskittää nopeasti.. Kuski vaan kerkee kääntää ;)

23
Vapaa keskustelu / uusi jäsen, jäsen ja vanhempi jäsen.
« : 02.01.04 - klo: 22.12 »
Moni ei tiedä ja harva arvaa :D

Kyllähän se sitä vähän tarkoittaa, että turhaan tekee viestejä, aiheita ja kirjottaa samaa asiaa 1-3 viestiä peräkkäin..

24
Vapaa keskustelu / uusi jäsen, jäsen ja vanhempi jäsen.
« : 02.01.04 - klo: 21.31 »
Ei tässä voi oikeestaan muuta kuin hymyillä :)

25
Vapaa keskustelu / uusi jäsen, jäsen ja vanhempi jäsen.
« : 02.01.04 - klo: 21.26 »
Kyllä, siitä se tulee, mutta sitä ei kannata kerätä turhilla viesteillä ym. että saa " jäsen " nimikkeen. Aina saa kirjoittaa aiheesta, ja asiaa ( välillä vähän asian ohikin ) mutta ei kannata turhaan viestejä kerätä.. tälläistäkin tapahtuu

26
Vapaa keskustelu / Mikä olet-galluppi
« : 30.12.03 - klo: 23.06 »
Mä taidan kisailijoihin mennä, ei oikein muutakaan sopivaa löydy...

27
Itselläni oli 40wt öljyt autossa, 3 reikää auki. Nyt menee vaihtoon sitten 35wt eteen ja taakse 35wt tai 30wt . Jouset on edessä baby blue ja takana valkoiset.

28
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 13.12.03 - klo: 21.43 »
CAi, hieno homma että olet huomannut uudet V-tyyli koneet :)

29
Tulokset / Kilpailukutsu: Laukaan kerhokisat II 13.12.2003
« : 09.12.03 - klo: 15.41 »
Eiköhän Yippo ja kumppanit tiedä myös, että loppuu ne yhdeksältä tai kahdeksalta niin yhtä pitkä se kotimatka on ja venyy yömyöhään. Itsekkin sen todennu vuosien aikana, että ihan sama toi on. Ikinä ne ei ole loppuneet ajallaan.

30
Tulokset / Kilpailukutsu: Laukaan kerhokisat II 13.12.2003
« : 07.12.03 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Onko tuo vapaa harjoittelu siis klo 10.00-13.00 ja alkuerät alkavat klo 13.00?


Näin uskoisin, että hoidamme asiat. Niin ei ihan tuli ulkopaikka kuntalaisille liian vaikeeta ;)

Mitä TJ-luokan ajaja määrää katsoo, niin todella hienoa että noin paljon on porukkaa tulossa. Hienoa!

Sivuja: [1] 2 3 4 5