Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27
751
Vapaa keskustelu / paljonko rc-autot kulkee
« : 24.11.02 - klo: 00.59 »
Tuo zetan turbo on terminä harhaanjohtava, mutta sitä ne maailmalla ulkoisista feteistä/fettien vaihdosta käyttävät. Ahtamisen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, paitsi ehkä sen osalta että moottorille saadaan menemään aiempaa enemmän virtaa, jos nyt jonkin selityksen moiselle nimitykselle haluaa keksiä.

752
Sähköautot / pieneksi menee
« : 22.11.02 - klo: 10.52 »
On ne pieniä kyllä. Tämän pelin erona edellisiin on se että laitteen kontrollit taitavat olla portaattomat, skaala on luonnollisesti 1:120. Käyttötarkoituksena rekkojen pöytätriali, joka on Saksassa, jos ei mahdottoman suosittua, niin ainakin suositumpaa kuin meillä.




Vielä toinen peli, farmari-Omega, luonnollisesti kuulalaakeroitu.




Pahoittelen tapaani liittää kuvat suoraan viestiin mutta tällaisissa on mukavaa päästä vertailemaan kuvia samanaikaisesti, mielestäni ainakin.

753
Polttisautot / isompia autoja!!
« : 18.11.02 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "hekopappi"
millä sitten traxxas 1/6 skaalan buggy kulkeepi


Traxxas 1/6 buggyn huippunopeudeksi ilmoitetaan valmistajan sivuilla 40 mailia tunnissa, pituutta on 66 senttiä ja moottori on kaksitahtinen...eli yksikään kohta ei täsmää aiemman kuvauksesi kanssa?

http://www.traxxas.com/products/nitro/monster/trx_monster.htm


754
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 18.11.02 - klo: 17.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Siis WOW saanksmä trial maasturin alle 150 euroon!?!? En muuten varmana osta txt-1:stä! Nii ja kun tyhmä olen, kysyn vielä että onks ne palloniveljutskat sellasii on sellanen pää joka kierretään ja siin on aukko ja sinne aukkoon laitetaan sellanen pallo jos on reikä? Toivottavasti joku ees älyy mitä tarkotan  :shock:


Kyllähän siihen tuolla rahalla tarvikkeet saa, ja omalle työllehän ei hntaa lasketa. Taidat tietää mitä niveliä tarkoitan. Paljon enemmänkin valuuttaa saa toki poltettua kun konstruktiota parantelee, öljyvaimentimet, noparit, moottorit, renkaat...lista on loputon näissäkin.

Ohessa kuva mikä selvittää hyvin perus-clodzillan jousijärjestelmää. Alkuperäisestä autostahan ei periaatteessa käytetä mitään muuta kuin akselistot. Niin muuten, Tamiyan Bullhead on myös täysin sama peli kuin Clod, lukuunottamatta joidenkin osien väriä ja huvittavaa rekkakoria.



Yksinkertaisemmallakin rakenteella saadaan aikaan mukavat joustovarat, eli:



755
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 18.11.02 - klo: 16.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Onkos noi alumiiniosat sitten kuinka kalliita? Ku sitten tietäis paljon pitäis varata. Eli clodiin noin 100e ja muihin osiin kuinka paljon?


Tarkkoja summia en osaa sanoa mutta aluputket saa kai johonkin 5-6 euroon, alulevyn kappaleen voipi saada ilmaiseksi tai johonkin nimelliseen hintaan. Teräsputki olisi ehkä parempaa jos sitä sopivasti jostain saa, alu tuppaa taipumaan. Nivelet voi olla yllättävänkin tyyriitä mutta niissä ei kannata säästellä koska, jos pomppaavat irti pahalla hetkellä niin putket voivat olla entiset. Saisikohan nekin alle kymmenellä eurolla, en muista aivan.

756
Polttisautot / Teen ketjuja USA-1:n renkaisiin
« : 18.11.02 - klo: 10.20 »
Aiemmin laittamani linkin raportissa todettiinkin ettei pito varsinaisella jäällä parantunut juurikaan, toki aavistuksen, lumellehan nuo ovat pääosin tarkoitettu. Lumelle ketjut, jäälle piikit. Veikkaisin että ketjuihin taitetut ylimääräiset lenkit, niin että päät jäävät töröttämään jonkin verran ristikkäin, saattaisivat auttaa siihenkin. Ketjujen tekemisessä on muuten yllättävän paljon vaivaa, ja nyhrääminen käy sormenpäihin.

757
Polttisautot / Teen ketjuja USA-1:n renkaisiin
« : 18.11.02 - klo: 00.01 »
Laitetaanpa vielä tämäkin kun kerran löysin, eli vaihe vaiheelta monsteriin lumiketjut, lopussa testaus ja taitaapa siellä olla jokin videokin.

Lumella ajosta:
"All I can say is what a difference! The traction on the crusted snow is about the same amount of traction you would have on dirt in the summer. The rear end would get loose, but for the most part you could hammer down whenever you wanted. Seeing those rooster tails of white stuff as the chains dug for traction was awesome."

http://rcvehicles.about.com/library/rc101/blrc101_chainsa.htm

758
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Joo, nyt kyllä tulin siihen päätökseen, että hommaan käytetyn clodin ja väsään ite siitä kunnon trial auton, jos kerran käytetyn saa 90euroon, vai oliko 90euroa vain heitto? Niin ja kysyn vielä uudelleen mistä noita alumiinilevyjä, putkia ja palloniveleitä saa, ihan rautakaupastako?


Omani ostin joskus käytettynä 600 vanhalla markalla, ja taannoin taisi yksi olla myynnissä 80 eurolla, eli eiköhän niitä saa. Tosin joka päivä ei myynti-ilmoituksiin törmää ja jotkut pyytävät koviakin summia.

Aluputket saa rautakaupasta, levyäkin ehkä. Omani hankin teollisuusalueen metallipajan jätepaloista. Pallonivelet putkien päihin saa hyvinvarustetuista rc-kaupoista, joko hyllystä tai tilaamalla. Itse ostin vielä Biltemasta kierretyökalusarjankin tohkeissani, pallokuppien kiinnittämiseksi.

759
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 20.52 »
Jos kiinnostusta aihetta kohtaan löytyy, niin nokka kannattaa suunnata kohti seuraavaa foorumia. Sieltä löytyy kavereita jotka ovat ihan oikeasti rakentaneet runkoja, eivätkä antaneet tarvikkeiden pölyttyä nurkassa, kuten allekirjoittanut.

http://www.clodtalk.com/

760
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 20.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Vihrea"
onks toi Clodz todellakin hintansa arvoinen? ku ne jousetkin näyttää ihan nikko jousilta.


Ei ole. Jos itselläni olisi 335 euroa käytettävänä monsteriin, etsisin käytetyn E-Maxxin käsiini. Jousien suhteen olet oikeassa, ne ovat aivan samanlaiset kuin Nikoissakin, sama juttu koskee likipitäen kaikkia Tamiyan saman aikakauden isopyöräisiä. Vakio-Clodissa tällä ei ole mitään merkitystä, vauhdit ovat sen verran alhaiset ja ajo-ominaisuudet heikot ettei öljyiskunvaimentimien puutetta edes huomaa. Saman totesi Tekniikan Maailma ko. laitetta arvostellessaa, vanhaan hyvään aikaan kun lehti vielä esitteli rc-laitteita.

Mutta jos Clodin saa käytettynä 70-90 euroon, ei kilpailijoita ole trial-auton pohjaksi. Oma mielipide.

761
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Vihrea"
siis kannattaako tuollaista Clod busteria ostaa hupi ajoon kallioille siis sellaselle trial ajolle. ku ois kiva saada joku trial auto...

paljon se sit maksaa ???

saako siihen osia täältä suomesta hyvin. :?


Vastailinkin jo osaan aiemmin, mutta kertauksena:

Vakiona Clodi ei oikein kelpaa kallioille heikkojen joustojensa takia, modifioituna kyllä. Tai kelpaa, mutta varsinaiseen trialiin lienee hyllyvalmiina parempiakin.

Tietonikkarissa näkyy olevan 335 pelkkä rakennussarja, varaosia saa tilaamalla nopeastikin. Muiden hinnoista en tiedä/en jaksa etsiä.

762
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
no joo, taidanpa sitten hommata clodin ja tollasen ihme kalliojutskan. Saako noita clodin modifikaatio hommeleita suomesta?


Lyhyesti ja ytimekkäästi, ei. Jos työkalut vain hiemankaan pysyvät kädessä ja paikka löytyy, niin suosittelisin lämpimästi kokeilemaan itse rakentamista. Tukevaa alumiiniputkea, pala levyä ja pussillinen vahvoja palloniveliä on kaikki mitä projektiin tarvitsee. Omista nikkarointitaidoista sitten riippuu millaiselta lopputulos näyttää ja kuinka nopeasti laite on ajovalmis. Netistä löytyy piirustuksia projektiin joten aivan arvailemalla ei tarvitse putkia mitoittaa ja kiinnityskohtia porailla.

Clodia myydään vieläkin uutena mutta hinta on aika reilu, käytettyinä kohtuullisen hyväkuntoisia saa alle sadalla eurolla ja kaikkia tarvittavia varaosiakin saa vielä kotimaasta. Toki jos rahaa on käyttää reilusti, niin uusihan on aina uusi, mutta siinä tapauksessa tilaisin itse ehkä uuden TXT-1:sen ulkomailta.

Suunnitellessa kannattaa muuten huomioda se, ettei mikä hyvänsä nopari ei riitä ohjaamaan kahta, mahdollisesti vakiota kireämpää, moottoria. Takapyörien ohjaus on myös poistettu monista enemmän rakennelluista kalleista, ilmeisesti tukevuuden lisäämiseksi.

763
Polttisautot / Teen ketjuja USA-1:n renkaisiin
« : 17.11.02 - klo: 19.54 »
Kyllähän ne pitoa parantavat, ja jos ei muuta niin miehekkäämmän olon saaminen on satavarmaa, kun rouhii lumitöitä ketjumonsterin keulaan kiinnitetyllä lumikolalla. Mutta aiheeseen, linkin takana ohjeet vastaavanlaisten rakenteluun.

http://danw6.home.mindspring.com/bullhead/snowchains.html


764
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 17.11.02 - klo: 19.41 »
Joustoiltaan vakio-Juggernaut vastaa aika hyvin vakio-Clodia. Tämä johtuu lähinnä jousituksesta, molemmissa on vakioina pystypumput ja kaljatölkkitempun suorittaminen vaatii toisenlaista alustaa. TXT-1 onkin jo melkoisen askeleen pidemmällä vakiona, mutta laitettuna Clodi/Juggernaut ovat vähintäänkin vertailukelpoisia. Näistä kahdesta Clodin etuna on reilummat virityspalikka-valikoimat, tosin ymmärrettävistä syistä nekin ovat kuihtuneet aika tavalla loistoajoista.


765
Vapaa keskustelu / Osto/myynti-ilmoitusten "uppaaminen"
« : 16.11.02 - klo: 16.50 »
En tiedä häiritseekö asia ketään muuta, mutta itse pitäisin ko. osion seuraamista huomattavasti mielekkäämpänä mikäli ilmoituksia ei upattaisi aivan joka päivä. En usko että vastauksien saaminen vähenee siitä juurikaan jos oma ilmoitus ei olekaan aivan ylimmäisenä vaan jossain taaempana kärkikymmenikössä. Oravanpyörä on nimittäin loputon, ilmoitukset tippuvat alaspäin uppaamisen johdosta ja se johtaa niiden nostamiseen ylimmäiseksi. Eniten kärsivät ne jotka eivät halua lähteä mukaan ilmoitusralliin. Ymmärrän kyllä hyvin sen että ilmoitus uusitaan uppaamalla siinä vaiheessa kun se on selvästi pudonnut aloitusruudullisen alapuolelle, mutta kohtuus kaikessa. Nipo nipo.

766
Sähköautot / Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« : 14.11.02 - klo: 23.16 »
Lainaus käyttäjältä: "viksma-a"
meeppä huuto.nettiin
harrastukset---->
pienoismallit ja radio-ohjattavat---->
Laturi MTronic´s APC 200 ---
tarjoa siitä 30 euroo koska mä en sitä enää tarvii!!! se on varmasti hyvä!!!


Ko. laturin hintavarauksena näyttää olevan 50 euroa, joten ihan kolmella kympillä myyjä ei taida siitä luopua. Eli ei tarvitse olla huolissaan, saanet pitää kolikkosi vaikka kauppa sulkeutuisi.

767
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 14.11.02 - klo: 13.27 »
Lainaus käyttäjältä: "lake"
Tai mikä on ulkohalkaisija, sisähalkaisija sekä paksuus?
Ajattelin vähän säästää ja hakea laakerit niitä myyvästä liikkeestä (ei taatusti maksa ziljoonaa niinkuin Kyoshon laakerit)


Samaa ajatusta pyörittelin itsekin mielessäni, vaan kyllä ne pienet yksittäislaakeritkin maksavat jos satut jostain löytämään sopivia, uskallan melkein väittää että ulkomailta tilattu edullinen laakerisetti tulee halvemmaksi kuin kotomaasta yksittäin ostetut. Samalla jos diffiä aikoo ulkomailta tilailla niin kannattaa ottaa samaan kuormaan laakerit.

768
American Car Show?

769
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 13.11.02 - klo: 16.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Hei clodz, tiedätkö saako clod busteriin noi makeet ihme härveli osat kaupasta? Ettei ite tarvis väsää.


Freak jo laittoikin yhden linkin. Noita Clodzilloja taisi olla neljää tai viittä eri versiota, osa on tehty louhikkokiipeilyyn, osa rata-ajoon. Clodeilla ajetaan jenkeissä kilpaakin. Ohessa kuva moisesta toiminnasta. Kuten aiemmin totesin niin Clodin etuna suurimpaan osaan kaksimoottorisista monstereista on se että moottorit ovat matalalla ja liian korkea painopiste ei pääse kaatamaan laitetta niin helposti.



Osa taas on lähinnä näyttelykäyttöön, vanhakin auto nuortuu aika tavalla kun alkuperäinen runko vaihdetaan näyttävämpään. Ollakseen kohta 20 vuotta vanha peruskonstruktioltaan, ei hieman laitettu peli häpeä lainkaan esittelyä. Putkirunkoja on muuten nettihuutokaupoissa maailmalla silloin tällöin myynnissä käytettyinä, uusien hinnat ovat aika rapeita.

[/img]

770
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 13.11.02 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "lake"
Tässä muutenkin on tarkoitus vähän ehostaa omaa autoa joten onko porukalla kokemusta (miksei olisi) mitä kannattaa ensimmäisenä hankkia. Toisin sanoen ulkonäkö on sivuseikka ja ajettavuutta kaivattaisiin lisää. Ilmeisesti laakerit, diffi, medium hplate ja kenties ne puikot (king pin) Muuta mitä?
Lake


Ehken ole paras vastaamaan tähän kun en itsekään ole juuri palikoita vaihdellut, mutta kuvittelisin kohtuu hyvän järjestyksen olevan seuraavanlainen:

- 30-renkaat, osaatko sanoa millaiset silikonikumit on verrattuina näihin?
- H-plate, vakio kun katkeaa lähes satavarmasti ennemmin tai myöhemmin.
- laakerit
- kuuladiffi

Moottoripuolelle sitten jotain x-speedia väkevämpää ja ulkoinen turbo tai piirin fetit vaihtoon. Mutta tosiaan Freak osaa kertoa näistä varmaan enemmän, pösössä ei taida olla juurikaan alkuperäisiä osia olkatappien lisäksi.  :D

771
Sähköautot / Mini-X, kokemuksia?
« : 12.11.02 - klo: 23.21 »
Onko kellään/kenenkään tutulla omakohtaista kokemusta toimivasta laitteesta, eli onko joku saattanut ajokuntoon asti ko. himmeliä? Jos on niin ottaisin vastaan mielelläni suosituksia sähköosien valinnassa, montaa epäsopivaa palikkaa ku ei viitsisi millään ostaa. Myös muut laitteeseen liittyvät vinkit otetaan ilolla vastaan.

772
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 12.11.02 - klo: 13.35 »
En taida valehdella pahasti jos arvioisin maavaraa olevan kolmisen milliä edessä, etuspoilerihan on mersussa oikea juustohöylä ja tökkää varmasti jos siihen jokin matonreuna tai vastaava osuu. Joissakin malleissa keulan pientä maavaraa kompensoi keulan veneenomainen muotoilu joka liukuu helposti yli vastaavista esteistä.

773
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 12.11.02 - klo: 12.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Suositelkaas jotain uutta koria. Lancia Stratos kiinnostais, mutta se on muistaakseni lyhellä akselivälillä eli ajettavuus ei olisi yhtä hyvä kuin pitkällä välillä. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia akselivälin vaikutuksesta ajettavuuteen?
Joku Mersun kori vois olla kanssa ihan komea ja siinä tulis myös leveämmät renkaat. Onko kellään tietoa minkälainen maavara Mersun koreissa on? Haittaako matonreunat ja pienet kynnyslistat mitään? Auton pomppimista ei nyt huomioida  :)


Pääpiirteissäänhän se menee niin että pidempi akseliväli tekee autosta vakaamman, ja lyhyempi luonnollisesti on ketterämpi. Jopa zetan mittakaavassa asialla tuntuu olevan merkitystä, pidemmällä on omasta mielestäni helpompi ajaa. Ja mersusta, maavara on tosiaan hieman pienempi ja matonreunan tai listan pitää olla kohtuullisen litteä että ajokki siitä menee yli. Madalsin omaani joskus aavistuksen (n. 1,5mm) ja reunat laahasivat asvaltilla ajaessa jo  kurveissa maata. Mersuahan on muiden matalien mallien (mugen...) ohella vaikea kaataa edes pitävällä alustalla joten kilpahuristeluun se kelpaa mainiosti.

Maavaran ohella ratkaisevaa on se salliiko kori moottorin asentamisen pystyyn vai makuulle, jälkimmäinen lienee parempi vaihtoehto.

774
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 11.11.02 - klo: 08.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc-Poika"

Onko muuten tietoa että pitääkö Mini-Z:taan olla juuri niitä Kyoshon Mini-Z kiteitä? Kun en ole uskaltanut kokeillakkaan kun olisi tullut kallis kokeilu siitä kun uusi piiri maksaa sen 100 e  :?


Samaa palturia ovat koittaneet syöttää ihan kauppiaatkin, etteivät tavalliset kiteet kävisi. Vaan käyhän ne, ainakin oman kokemukseni mukaan.

775
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 01.11.02 - klo: 14.27 »
Parhaimmin pito varmastikin säilyy jos renkaat värjää spriiliukoisella tussilla, pinta säilyy huokoisena. Voisin kuvitella että jonkinlaisella kuvioidulla renkaalla pito voisi olla parempi jos alusta on pölyinen, mistä niitä sitten saa, se on toinen kysymys. Itselläni oli eturenkaina pitkään tycon volkkarista otetut tyylikkäät kuvioidut renkaat mutta asvalttiajo söi ne sileiksi ajan myötä.

776
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 31.10.02 - klo: 16.42 »
Sisäinen antenni syntyy ehkä kätevimmin kieputtamalla antenninjohtoa vaikkapa ohuen muoviputken päälle ja sijoittamalla näin saatu vyyhti auton sisätiloihin, muistelisin että kaupallisiakin viritelmiä tästä ilmaisesta versiosta on ollut tarjolla.

777
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 31.10.02 - klo: 11.16 »
Nikko on kyllä aavistuksen parempi laadultaan, ei vain valitettavasti valmista noin pieniä autoja. Tuo Canned Heat on mittakaavaltaan ehkä jotain 1:30, mini-zetaa hieman pienempi. Autossa ei juurikaan ole hajoavia osia, ellei niitä sitten viritellessä hajota, alkuperäisenä se kestää kyllä varmasti loputtomiin. Heikoin kohta on luonnollisesti rattaat, tarkemmin niiden akselit jotka on nerokkaasti valmistettu muovista. Poralla reikä keskelle ja teräksestä uusi. Muita varaosi tarvitessaan kannattaa muistaa että kokonaisen uuden auton saa 40 eurolla, jenkeissä hinnat ovat 15 dollarin kieppeillä eli varaosiksi voi ostaa muovikassillisen uusia.

Itse vastaanotin/ohjaus-piiri on aika mielenkiintoinen, auto toimii kahdella AA-paristolla mutta kestää jännitettä oman kokemuksen mukaan pysyvästi jopa kaksinkertaisena, hetkellisenä jopa 9 volttia. Lisäksi autoon käy suoraan tamiyan viritysmoottorit, Plasma Dash mukaanlukien. Tuolloin renkaiden pyörintänopeudet alkavat olla sitä luokkaa että zetat jäisivät jos auton muut ominaisuudet vain vähänkään vastaisivat tehoja. On/Off-kontrolliensa ansiosta näin ei pääse käymään.

Piiri on muutenkin monikäyttöinen, se antaa kaksiin piuhoihin samat jännitteet ja näinollen sitä voi käyttää vaikkapa panssarivaunun ohjaamiseen, tai vaihtoehtoisesti kevyeen yksinkertaiseen sisälennokkiin.

Eli leluhan tuollainen on, mutta laitteeksi jonka hinnalla zetaan ei saa kuin varakorin se antaa kohtuullisesti vastinetta sijoitukselle. Jopa Suomen hinnoilla. Jos kallioille saisin valita mieleiseni ajokin, ottaisin kuitenkin Tamiyan vanhan Mountaineerin. Eivät nämä laitteet toisiaan poissulje millään tavoin, tukevat paremminkin toisiaan eri sektoreilla.

778
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 30.10.02 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Miniz freakki, siis toi on lelu,mun rc auton renkaatkin maksaa to verran.


Vaan kova hinta ei muuta sitä tosiasiaa että kyse on enemmän tai vähemmän leikkimisestä, ja siihen käytettävä väline on lelu, maksoi se sitten 60 tai 600 euroa. On tietysti helpompaa kertoa kavereille harrastavansa vapaa-ajalla miehekästä rc-autoilua, tytötkään ei katso niin kieroon kun kertoo kyseessä olevan periaatteessa ihan oikean autourheilulajin. Vaan pohjimmiltaan kyse on leikkimisestä, jopa siinä vaiheessa kun rc-laitteet vaihtuvat esikuviinsa ja hinnat muuttuvat 5-6 numeroisiksi.

Yhteenvetona, ominaisuudet voivat halvoissa laitteissa olla lelumaisia mutta käyttötarkoitus on yhtä lapsenomaisen riehakas hintaan katsomatta.

779
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 30.10.02 - klo: 15.40 »
C-busterin etunahan moniin uudempiin kaksimoottorisiin monstereihin on tässä tapauksessa se että moottorit sijaitsevat akselien yhteydessä, painopiste pysyy alhaalla. Uudet ovat toki paremman näköisiä ja valmiiksi pidemmälle mietittyjä, mutta vanha korsto puolustaa paikkaansa, viriosia on saatavilla yhä reilusti ja vastaaviin joustojen saaminen kardaanivetoisista voi olla hankalaa. Autolla on ikää parikymmentä vuotta joten käytettyjä on aika hyvin saatavilla.

Kuinka saatoinkin unohtaa Canned  Heatin.  :D

780
Sähköautot / mikä trial maasturiksi?
« : 30.10.02 - klo: 14.13 »
Oheisen linkin takaa löytyy kalliokiipeilyyn muokattu Clod Buster modifikaatio-ohjeineen. Sen mitä videoilta olen noiden menoa nähnyt niin kulku on aika uskomatonta. Joustot, pitävät renkaat, matala painopiste ja vääntö, niillä eväillähän kivikot valloitetaan. Itsellänikin on putkirungon tarvikkeet ostettuna mutta motivaatio on käynyt vähiin ja Clodi saa levätä vielä hetken.

http://www.mindspring.com/~jayk3/rcstuff/clod.htm

Sivuja: 1 ... 23 24 25 [26] 27