Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ooppelijanne

Sivuja: [1] 2 3
1
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 24.05.11 - klo: 09.33 »
Täällä ezrunin kanssa vastaavia pätkimisongelmia, ei meinaa tulla ajelusta mitään. Vähän kaikkea kokeillut, mutta mikäs tähän auttaisi? Noparina siis ezrunin 60A V2.

2
ainakin vaihtaa foorumia jos aktiivinen porukka löytyy. Ja jos tämä keskustelu on jonkun mielestä offtopic, niin on koritkin.

3
Eikö riftereille nyt saisi jo omaa osiota foorumille, niin paljon tietoa hukkuu 100 sivun keskusteluun kaikesta  :embarrassed:

4
Kiitosta.Pitää noita tilailla kuhan saan rahaa kun kaikki meni tohon autoon mutta ptäs sitten ainakin olla hyvä auto.Mutta mistä noita osia kannattaa ostaa koska näitä en löytänyt edes ebaysta:
HPI RACING 73477 - PULLEY SET 23T/22T/19T/18T
Yokomo ZD-503 33T Fr Diff Pulleys

Eiköhän nuo löydy kun vähän googlettaa. esm hpi 73477 pulley set

5
Cyclone S CS osalista:

Associated Factory Team Differential Pulley 40T TC5 31169       40t   
HPI #85016 PULLEY SET (15T x 2/ SPRINT)                                15t   
HPI RACING 73477 - PULLEY SET 23T/22T/19T/18T                    23t   
Yokomo ZD-503 33T Fr Diff Pulleys                                             33t   

Menee vakiohihnoilla, eikä tarvitse kiristintä.

Oletettavasti samat menee myös muihin cycloneihin?
Jompikumpi center pulley vaatii sovitusholkin ja pienemmän lukkoneulan, ja isompi eturatas vaati vähän koloa alustaan, muuten suht bolt-on.

6
Mä ostin jonkun aikaa sitten hsp xeme auton,kun halvalla sain :roll: .http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRpeaINCdUacEeGZlHwJhdG58_rkKKA0JylLoGwsO9evLxx3Qe5A

Ja se on nyt vailla sähköjä,eli mitä komboa suosittelette tähän autoon?
Sen ei tarvii olla mikään hurjan tehokas vaan joku alle 4000kv.

Ja servoa voi myös suositella,joku halpa servo käy 10-20e

Ja moottori noparin hinta luokka 50-80e

Olen aikeissa tehdä tuosta autosta drifterin harjoitteluun,koska en ole ennen omistanut drift autoa.

Niinkuin pari sivua aikaisemmin kirjoitin, ezrun 60a nopari, 5.5 6000kw + ohjelmointikortti ebayssä 60e..

7
Viikolla putkahti postiin ezrunin 60A nopari ja 5,5 6000kv BL. Tänään alkaisi mallailemaan paikalleen, johan tuo hiilellinen palvelikin pari vuotta.
60e harjaton setti, en pidä pahana.

Mistäkä sait noin halvalla?

No jos ihan tarkkoja ollaan, romut oli 30e ja posti 30e :D Kiinastahan nuo tuli @ ebay

8
Viikolla putkahti postiin ezrunin 60A nopari ja 5,5 6000kv BL. Tänään alkaisi mallailemaan paikalleen, johan tuo hiilellinen palvelikin pari vuotta.
60e harjaton setti, en pidä pahana.

9
Jep normi kililaki ei pysy on niin öljyistä kamaa.
Mites muuten ukot on noista bc kopista levittänyt kaaria, ilmeisesti kuumailmapuhaltimella ja varovasti?

10
mikä mahtaa olla spoilerin merkitys driftissä? kannattaako ottaa pois vain ulkonäön vuoksi? arvelisin että jopa häiritsisi... Mitä te sanotte?
Oikeessakaan riftingissä spoikalla ei melkein muuta merkitystä ku näyttävyyttä:
1. Auto näyttää paremmalta
2.SAvu renkaista nousee korkeammalle ja kiinnittää tuomareiden huomiota. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

3. Vaikuttaa pitoon huomattavasti. Kannattaa muistaa että entryt ekaan mutkaan on nopeimmilla radoilla yli 170kmh.

Ja tosiaan, tuntuu tuolla remmillä ulkonakin hienosti pärjäävän, niin hiekkaisella alustalla ei ole ilo ajellakkaan että olisi kabiini täynnä hiekkaa.
E10 hieman himottelisi, mutta eiköhän tuolla cyclonella toistaiseksi mennä...

11
Millaisilla koneilla porukka ajaa sellaisella radalla jossa käytetään pitoainetta?
Itselläni on 5.5/6000kv oli radan pinta mikä tahansa ja hyvin ehtii  :p

Jotain tommosta itsekkin ajattelin. Säädin sulla on?
Arrowindin sensoriton combohan tuo on 60A noparilla

Kappas, saman setin laitoin eile tulemaan

12
Ainakin omalla kohdalla sanoisin että CS on helpompi ajaa kuin vakio.
Mutta kunnon vertailukohtaa ei olekkaan, koska CS ja ohjausmodit tein samaan aikaan, ja ainakin tuo accermannin pienentäminen helpottaa paljon.
Mielestäni auto on myös helpommin hallittavissa, kun vauhtia ei saa yhtäpaljon.
Ja onhan se ainakin aidomman näköistä kun mutkat pääsee läpi kokoajan vastaohjaamalla.

Edit:
Ja mitä kilpailutoimintaan tulee, drifting kumminkin on näyttävyyspainotteinen laji ja epäilen, että vakioautolla kilpailuissa pärjäisi. Pariajossa, CS auton takana, tuskin pystyy ajamaan, vaikka edellä pääsisikin karkuun. (olettaen että kuskit ovat abute samaa tasoa)
50/50 vetoisille autoillehan on oma kilpailulajinsa, Gymkhana joka on enemmän nopeuspainotteinen.


13
Sorry viellä OT:n jatkaminen.

Isosuo:
Tämän takia ehdotin tuolla toisaalla oman drift osion ja sen alaotsikoiden kuten esim.
-alusta
-korit
-kisat
-yleistä
Tai linkki jossa otsikkoa painamalla menee suoraan Drifti forumiin jossa jo on näin.
http://www.getphpbb.com/phpbb/rcdriftingfinla.html
Eikö tuossa ollut aikaisemmin eri domaini, vai eksyinkö?

Anteeksi Off Topic.
Tollanen systeemi olis ihan hyvä- Yks alaotsikko rutinoille....=)
Ei vaan ihan varmasti olis käytännöllinen juttu toi tollanen...
Tänään myyriin driftailemaan.

Kannatan! Samalla saisi oman alaotsikkonsa alle stickyt esm renkaiden soveltuvuuksista ja CS setupeista.

14
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.12.10 - klo: 12.17 »
Onnistuisikohan tehdä Hyperin 7 taikka 8 korista aluskori tuohon ST:en? Mitkähän on noiden korien mitat, että osais vähän hahmottaa sopivuutta.

Ite tein tuohon SC10:n aluskorin B4:n korista joka on mielestäni todella hyvä kesällä sekä talvella.


Mitäs mittoja kaipaisit? Itellä kasi ja kaverilla 7

Ainakin pituus ja leveyttä vois mittailla eri kohdista.
Tuleekos nämä korit yleensä leikkaamattomana?

iskaritolppien väli 32,5cm, kori leveimmästä kohdasta 22-23cm, kiinnitysreikien väli 27cm ja korin reunojen korkeus noin 4cm. Nämä siis kasissa, mutta aika liki sama seiskassakin.

15
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.12.10 - klo: 14.03 »
Onnistuisikohan tehdä Hyperin 7 taikka 8 korista aluskori tuohon ST:en? Mitkähän on noiden korien mitat, että osais vähän hahmottaa sopivuutta.

Ite tein tuohon SC10:n aluskorin B4:n korista joka on mielestäni todella hyvä kesällä sekä talvella.


Mitäs mittoja kaipaisit? Itellä kasi ja kaverilla 7

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 06.12.10 - klo: 09.24 »
Tänään Hirvilammella suoritetun katselmuksen perusteella jossa mukana olivat kaupungin edustaja, AAU:n hallituksen puheenjohtaja, tulevan hallituksen edustaja joka alkaa ajamaan enemmän junioriasioita (karting + pienoisautoilu), tuleva AAU:lainen Toni sekä allekirjoittanut, päätettiin että nykyisen crossiradan ja asfalttiradan väliin aletaan ensi vuoden puolella muokkaamaan 1/5 autoille tarkoitettua crossirataa. Kaupungilla ei ollut esittää muuta merkittävää vaatimusta kuin että läpikulkutie pitää säilyttää montun pohjalle eli ns. airsoftaajien alueelle. Näin ollen vuokrasopimus tullaan uusimaan toivottavasti monivuotisena, jolloin alueen kehittäminen harrastajan vinkkelistä tulee mielekkäämmäksi.

Talkoita risukon raivaamiseksi tuosta nykyisten ratojen välistä tullaan järjestämään jossain vaiheessa talvea, tervetuloa mukaan uudet ja vanhat. Ja vaikka ei ko. kalustoa löytyisikään, niin talkoihinhan saa osallistua... Täälläkin niistä sitten varmaan infotaan.


Oliko asfalttiradan kunnosta puhetta? Käyttöaste saattaa olla heikohko, mutta ei poltettujen autojen jättämät montut ainakaan paranna asiaa.

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan Talvitoiminta
« : 28.11.10 - klo: 22.39 »
Tainneet ajaa aika paljon kauemmin kuin 20v. Rc hommakin alkoi Hämeenlinnassa seurakunnan kerhona ja -tiloissa. Ensin Poltinahon seurakuntatalon alakerrassa jossa myös ura-autolle oli rata. Myöhemmin ajettiin jonkin aikaa keskusseurakuntatalon liikuntasalissa.

Näin kanssa muistelin kun itsekkin sloteilla ajelin seurakuntatalon pommisuojassa.
Tällä mietinkin, että ainakin tiloja kannattaisi kenties kysellä Niittumäeltä.

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan Talvitoiminta
« : 28.11.10 - klo: 21.04 »
Saattaa olla kaukaa haettua, mutta onko esm seurakunnan nuorisotoiminnalta kysytty?
Ura-autoiliatkin ajaneet ainakin 20v seurakunnan tiloissa.

19
Juu, onhan tuo jo nähty. Itellä on kokonainen kansio tuosta 1/1 autosta.

Löytyiskö keltään Hotbodies Cyclone TC:hen cs modia?

Lisää kuvia: Kunnon säkkikalvot  :evil:
Ps. etuikkunassa on vaa tarraröhnää... Pyyhin pois kun kerkiän.

Jalo :mrgreen:

Pari sivua aikasemmin oli linkkejä syklonen CS modiin, TC todennäköisesti sama menee kun mulla on. Siis hihnapyörien osaltakin.

20

Mutka-ajoa  :afro:

Jos saisi koppaan valot ja puskurit vielä tänä vuonna...

21
Niinhän siinä kävi kuten toivottiin (pelättiin) toivottiin (pelättiin),kunnolla lisää aurausta jolloin ackermann häviää lähes täysin, kun kääntyvyyttä rajoittaa sisäpyörän liike.
Ainakin kunnon CS setupilla (etupyörät 1 kierroksen, taka noin 1.8), sekä suoraan ajo että vastaohjaustilanteessa käyttäytyminen rauhoittui. Perusnelikoissa ei toimi, mutta muissa suosittelen testaamaan.
Pääsisipä vielä ulos ajamaan...


22
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan Talvitoiminta
« : 27.11.10 - klo: 15.55 »
Mites me riftaajat?

23
Kys. autossa on sama CS ja ohjausmodit kun mulla, ja kuten kuvasta näkyy, ackermannia on aika paljon.

24
Helpoin keino ackermnnin pienentämiseen on tietenkin aurauksen lisääminen. Tämä voisi toimia, koska CS setupilla ei kumminkaan suoraa pääse. Tuo raidetangon siirto lähemmäksi napaa ei onnistu, mutta saattaisi myös hieman saada vanteen reunaa kohti joka myös pienentää ackermania.

25
Seuraavana projektissa olisi kai ackermannin pienentäminen, kuinkas oleellista tuo on ajettavuuden kannalta?
Tällä hetkellä sisempi rengas rajoittaa kääntyvyyttä (noin 45%), onko ackermannin pienentämisestä muutakin hyötyä kuin kääntyvyyden lisääntyminen?
Ainoita keinoja kai saada "raidetanko" mahdollisimman lähelle napaa. Mutta ongelma tulee CS setupilla siinäkin, että ottaa no nyt vivusto kiinni etuhihnapyörään..

26
Mites ukot on hoitanut tuon ackermann-"ongelman", mulla on ainakin HB:ssä aika reiluisti sitä.
Aurausta säätämällähän sitä kai saisi korjattua, mutta se taas vaikuttaa sisemmän pyörän kääntökulmaan?
Tekis kauheasti mieleni testata ottamalla shimmit pois servosaverilta, ja porata pallonivelelle uusi paikka ohjausvarteen mahdollisimman lähelle napaa...

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 15.06.10 - klo: 10.55 »
Ilmaisia ajovuoroja radan kunnossapitoa silmälläpitäen odotellessa..  :mrgreen:
.28 hyper8 ja .30 hyper7 odottelee innolla päästä kääntämään maata  :afro:

28
Kirjotellaan nyt sitten aikani kuluksi tännekin.
Lähinnähän tuo on kotiteatterikäytössä, kuvalähteinä pc, xboksit, wii, digipoksi ja 360:sen hd-dvd (kyllä, oli pakko ostaa, maksoi 30€  kaupasta, ja kun mukana tulee 360:sen mediakaukosäädinkin).
Seuraavana linkkinä löytyy Pioneerin VSX-1015 7.1 viritinvahvistin.
Pioneerilta kuva lähtee Sanyon Z4 tykille, ja siitä reilu 90" DIY screenille.
Ääni puolestaan Hifi-lehden 50/2 pääkaijuttimille oikein tehdaskoteloilla, surroundien virkaa hoitaa JPW minimonitorit, ja keskikanavana joku halpiskeskikaijutin kunnes jostain löytyy lisää monitoreja.
Matalan pään murinat hoitaa sitten uusin ostos SVS PB12 plus/2. (ps. myydään BK Electronics XLS200DF light oak  :grin:)

Päivitellääs vähän, BK myyty, pääkaijuttimiksi vaihtui Monitor audion RX6:set, ja mediatoistimen virkaa hoitaa vanhan xboksin tilalle muuttanut Xtreamer.
Ja Blueraysoittimena PS3


29
Onko kellään tietoa millä sais pro-d hen lisää ohjauskulmaa??? :huh: :huh: :huh:

Dremelikaupasta :D
Ja vipusuhteita muuttamalla onnistunee siinäkin.

30
Ei gyroa, vaan tosiaan auton voimansiirtoon laitetaan ns overdrive:a, eli takapäähän pidempi välitys kuin eteen auton hihnapyöriä muuttamalla. Auton takarenkaat siis pyörivät enemmän kuin eturenkaat. Tästä seuraa aidomman näköinen käytös vastaohjauksineen.
Esim tässä videossa näkyy mitkä välityssuhteet autoon laitettu http://www.youtube.com/watch?v=jfAUTE5x_jk

Mulla on sama setuppi kun videon autossa. Melkein kaipaisi vielä onewaytä eteen, helpottuisi perän puolelta toiselle heitto.
Melkein pitäisi eturenkaillekkin jostain vielä löytää lisää kääntyvyyttä  :mrgreen:

Ja wappuja driftikansalle!

Sivuja: [1] 2 3