Siis jatkamme ajatusten vaihtoa täällä koskien M-chassis-luokkien sääntöjä.
Rata:
Oma mielipiteeni oli siis , että radalla tulisi olla minimi leveys kauttaaltaan sekä M-chassis-luokkien lähtöpaikka tulisi olla riittävän leveä sekä ensimmäisen mutkan jouhevasti ajettava ..... Montako metriä on ensimmäiseen kaarteeseen, ei ole merkitystä sinänsä ....
Varsinaiseen radan profiiliin en tietääkseni puuttunut ...... ja hyvin on herrashenkilö(ent. herrasmies)-sääntö pelannut , että profiili on uusi ja ajamaton kaikille osanottajille , sekin on luokkien suola tai sokeri , miten se halutaan nähdä.
Ja olen mieltä lähtötavasta (samalta viivalta) , joka on myös näiden luokkien suola/sokeri; kyllä se opettaa ja kehittää ajamaan myös muissa luokissa esim. finaali-lähdöissä .....
Tästähän on väännetty aikojen alusta ....... jos se joidenkin mielestä on jopa "naurettava" tai kynnyskysymys osallistumiselle ...... ihmettelen ,
melkein nevöhörd ..... Pikemminkin näen asian toisinpäin kuten niin useat muut.
Kaikkia ei voi aina miellyttää kaikki asiat ......
No, en mää niin tiedä ja ymmärrä ,ku oon ollut mukana niin vähän aikaa .......
Tekniset säännöt:
Tuo BRZ-kori juttu olis ihan ok , kun määritellään siipi mitoin. (vaikka BRZ ei sovi luokan henkeen ja väitän, että sillä on suuri merkitys kaarrenopeuteen ts. mitä matalampi eli painopiste mahd. alhaalla , sitä vähemmän pyrkii kippaamaan .....eli jos yx kori on ominaisuuksiltaan selvästi parempi kuin muut , kaikkihan sitä alkaa käyttää... > luokasta häviää ominaispiirre ..... autonnäköiset erilaiset korit vrt. nykytouring. )
Lisäähän siiven mittaus katsastuksen rasitusta , mutta asianmukaisilla välineillä nopee ja helppo homma.
Toinen asia , joka kaipaisi päivitystä on Classic-luokan renkaiden insertti; nythän se on määritelty samaksi kuin suuremmassakin (halkaisijaltaan) renkaassa oleva. Ehdottaisin , että myös pehmeämpi (vaal. sininen) insertti sallittaisiin Classic-luokassa virallisesti. Ei liene elämää suurempi kysymys ?
Muitakin asioita olisi pohdittavaksi .... niistä keskustellaan sitten kisoissa ....
Barbie