Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Catiska

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50
31
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 18.04.09 - klo: 19.51 »
No, nyt sitten oli minun mamban vuoro vaieta. Otettiin auto talviteloilta, jonkun aikaa ajot sujui mainiosti. Sitten E-Maxxin luitokytkin kärvähti. Siitä kun selvittiin, olikin Mamban vuoro, meni likimain mykäksi koko härveli. Kun kytkee virrat, puhaltimen siipi vain nykii hieman, ledit hehkuu tai välillä vilkkuu epämääräisesti, siinä kaikki. Laitoin viestiä sylttytehtaalle, sinne kait se pyytävät. Onneksi on takuuta vielä jäljellä.

32
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 17.04.09 - klo: 22.44 »
kyllähän tuota tänäänkin vähän rakentelin, otin muutaman kuvan ja sain laitettua ne jopa kotisivuilleni. Mietin vain, pitäisikö potkuriakselin putkea tukea jotenkin moottorin päästä, ohjeissa ei niin pyydetty tekemään. Mietin vain, olisiko siitä haittaa, hyötyä vai ihan merkityksetön...

33
Ei kait tuon hintaisesta yli 15,- tullia voi mennä, minulla kun on korkein tulliprosentti ollut 4%. Luulisi postikuluineen jäävän max. 15,- tullia.

34
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.04.09 - klo: 15.36 »
Onko kenelläkään tietoa, saako vastaavaa konversiosettiä muualta, ehkäpä edullisemmin? http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showdetail,9623,e,1239885207-9652,carson.carson_tuning_alu_gasdevil.sonstiges,gd_race_conversion,,Tshowrub--carson.carson_tuning_alu_gasdevil.sonstiges,.htm

Josko kesäksi muuttaisi crossariksi oman kaaran.


35
Vapaa keskustelu / Vs: Paras pihvi/leike paikka.
« : 14.04.09 - klo: 15.12 »
Aachenissa, Saksassa Argentiinalainen pihviravintola La Bamba. Todella laadukasta lihaa paistettuna hiiligrillillä.

36
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.09 - klo: 15.25 »

Keskidiffi on vakiona mallia normaali: Itse en pitänyt siitä, että kiihdyttäessä suurin osa tehosta menee etupyörille, samoin kun kaarteessa aloittaa kiihdytyksen, tästä syystä keula hakee ulos kaarteesta. Tilasin siis säädettävän keskidiffin ja sitä tiukemmalle ruuvaamalla sain ainakin itseä miellyttävät ajo-ominaisuudet. Auto on ollut todella luotettava, yksi kesä takana.

Itselläni samat kokemukset. Nelivetoon kannattaa ehdottomasti hommata säädettävä keskidiffi, sillä saa todella paljon säädettyä auton ajettavuutta eri alustojen mukaan. Tekisi melkein mieli sanoa, että jos ei 4WD-autoon saa säädettävää keskidiffiä, jätä kauppaan...

Itselläni Carsonin luotettavuus on ollut vastaavaa tasoa, luotettavin härveli mitä minulla on ollut.

37
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.09 - klo: 22.56 »
Itseasiassa tuo on valinnainen juttu, voit ostaa kummalla pannulla haluat. Jos sinne on tarkoitus istuttaa jotain speciaalimpaa, silloin kannattaa ostaa kinuskilla, säästää edes hieman.

Tuossa samassa putiikissa oli muuten myynnissä myös FG:n neliveto...

38
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.09 - klo: 22.37 »
Tiiä häntä mistä kiinan tehtaasta tuo kone on putkahtanut, onneksi on toiminut ihan jees. Oikeastaan kaikissa näillä palstoilla esiintyvissä autoissa iskarit on säädettävissä. Säätö on yksinkertaista, vaihdetaan joko erillaisia mäntiä ja/tai öljyn jäykkyyksiä.

39
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.09 - klo: 21.18 »
Iskarit on vakio, muita palikoita olen ostanut täältä (kuten myös auton): http://www.rc-car-online.com/htstarteng.htm

40
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 31.03.09 - klo: 19.59 »
Ongelma keskustelussa on se, että siitä alku käytiin tuolla bensa-autojen topicissa.

41
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.09 - klo: 16.33 »
Noista iskareista ei mikään käy Gas Deviliin, ovat aivan liian pieniä ja lyhyitä. Mittasin omastani vakioiskarin, pituus 17cm ja halkaisia 4cm... Noista pisin oli 11cm.

Carsonissa ei ole hihnavetoa, jos olisi en olisi sitä ostanut. Ihan normaali voimansiirto, eli kytkin -> alennusvaihteisto ->kulmavaihde -> keskidiffi -> kardaanit -> perien diffit -> vetarit...

Tuolta kotisivuiltani löytyy jokunen kuva: http://www.lynxracing.net/25

Mutta, tsekkaa se tuleva FG myös, on aika tuore versio kuitenkin, joten pitäisi olla viimeisimmät "herkut".

42
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 31.03.09 - klo: 16.23 »
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.

Haluaisin tarkennusta mielipiteeseesi??

Itsellä kyseinen auto jolla olen nyt ajellut n. 20 litraa(edellinen omistaja pari tankillista)
ja jokainen ajokerta ollut kunnon rääkkiä autoa kohtaan, välillä tekee oikein pahaa.
Tällä autolla olen vain saanut ajaa, hyppyyttely kuuluu joka kertaiseen ajeluun.
Autoon olen joutunut tekemään vain normaalia ruuvien kiristelyä,autossa edelleen kaikki alkuperäiset muoviosat.
Viimeiset 10 tankillista autossa ollut Samban tehoputki kiinni,ja hei oikeasti kaikki paikat ehjinä edelleen!


Ps:Allekirjoituksessasi ei ole kyseistä autoa!
Hän takoittikin minulle sopivaa autoa johon on helposti osia saatavilla ja että auto on pitkä joustoinen....

Jeps, Jolle23 antoikin vastauksen jota haluan hieman vielä täydentää. Eli, kyseinen FS kisa monsu ei omaa mitenkään oleellisesti suurempia joustovaroja tms. kuin esim. FG:n tai Carsonin 4wd:t. Ja mm. tuo ominaisuus on hänelle tärkeä asia. Eli, vaikka jariko arvelit kirjoitukseni olleen arvostelu FS kilpamonsteria kohtaan, voit huokaista helpotuksesta, siitä ei ollut kyse.

43
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.03.09 - klo: 08.18 »
No kumpaa suosittelet näin auton ja varaosien saatavuuden suhteen ja mistä ite oot tilannu yleensä noita varaosia Carsoniin....

FG Monsteria
Carsonin Gas Deviliä

Varaosien saatavuus on periaatteessa FG:ssä parempi, osia pitäisi löytyä Suomesta. Tosin, vain jos tilanne on parantunut sitten menneitten aikojen. Carsoniin ei taida osia Suomesta saada, en ole asiaa selvitellyt. Syynä se, että auto on ollut minulla vasta n. kaksi vuotta eikä ole varaosia tarvinnut hankkia. Yksi osa on mennyt rikki viime kesänä crossiradalla, mutta siihenkin tuli varaosa auton mukana, valmistuksen yhteydessä oli tullut joitakin valuvirheitä ja varalta laittoivat kaikkiin autoihin mukaan toiset, vahvemmat jousitusosat.

Erinäistä viripalikkaa olen kyllä tilannut, ne tilaan/haen suoraan Saksasta. Ehkä jotain olisi saanut Suomestakin, en vain jaksanut alkaa etsimään, Saksassa minulla on tuttu kauppias joka on palvellut loistavasti, nopeasti ja asiantuntevasti.

Mutta, omat hieman negatiiviset kokemukset FG:stä kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ne on siltä ajalta kun FG:ssä oli avodiffit, jousitus ei kestänyt juuri mitään jne. Kuulemma ovat parantuneet kovasti kilpailijoiden puristuksessa, taitavat olla nykyisin jopa laadukkaita.

44
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 30.03.09 - klo: 23.52 »
Joustovarat on aika samat kaikissa näissä bensa-autoissa. Jäykkyys tai pompottaminen on enemmänkin alustan/iskareiden säätäjän taidoista ja tavoitteista kiinni. Ihan kuten kelkoissakin. Itselläni on kokemusta vain kahdesta bensa-automerkistä, FG:stä ja Carsonista. Carson on minulla ollut huomattavasti laadukkaampi, siis miten asiat on toteutettu ja kuinka on komponentit kestäneet.

45
Polttisautot / Vs: Fs Racing 1/5 4wd Monster!
« : 30.03.09 - klo: 23.48 »
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.

46
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 30.03.09 - klo: 23.40 »
FG Monsteria oon kattonu ja Carsonilta mutta näyttää että niissä ei ole kunnon jousia jos haluais vaikka vähän hyppiä jostakin.

Siis miten olet katsonut?? Jostain kuvasta vai ihan noinko livenä... Jos näytän sinulle kuvia eri jousista, osaatko sen perusteella laittaa jouset paremmuusjärjestykseen :shocked:

47
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 30.03.09 - klo: 14.06 »

P.S. Kuulukos näiden compojen NEU/Castle koneet tuntua pyöriteltäessä about samoilta, kun vanhat hiilelliset koneet eli magneetti kentän "nykäsyt" erottuu selvästi. Entiset harjattomat mitä ollut on Feigaon XL ja Graupner kummassakin akseli pyöri tavallaan täysin vapaasti. Mahtaako tuo kone olla jo hajalla vai onko harjattomat muuttuneet niin, että näissäkin on nykysin nuo magneetti kentät "nykäsyt" havaittavissa.

Omassa Plettenbergissä nuo nykäisyt on hyvin voimakkaat, kone on yllättävän raskas pyörittää käsin. Joku varmaan osaa kertoa, miksi näin?

48
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 30.03.09 - klo: 14.04 »

Tuntuu melkoiselta riskipeliltä, jos halvan kiinanmotin laittaa vaikka mamba maxin kaveriksi. Se kun saattaa viedä noparin samalla. Tiedän kokemuksesta, vuodenvaihteen tienoilla meni kolme harjatonta säädintä ja kaksi harjatonta moottoria kuuden ajokerran sisään. Ajattelin odotella että harjattomien tekniikka kehittyy luotettavammaksi, tai ainakin maanantaimallien määrä markkinoilla vähenee :azn: Siihen asti luotettavilla ja edullisilla hiilivehkeillä.

Meinaatko, että halpa roska muuttuu joskus hyväksi ja luotettavaksi?? Voi olla, että joudut vaihtamaan hiiliä vielä kauan. Itse ajelen luotettavilla ja laadukkailla harjattomilla, huolettomasti :wink: Itse olen ajanut harjattomilla jo vuosia, kerran ostanut huonon/halvan moottorin kokeeksi -> se oli sitä itseään. Hyvien kanssa minulla ei ole ollut ongelmia.

49
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 15.03.09 - klo: 22.08 »
Itse aloittelen rakentamaan RC-hinaajaa. Osat ja radiolaitteet on jo tilattu, puuhaa riittää varmasti moneksi kuukaudeksi. Radio-ohjaimeenkin tarvitsin kanavia 23 kpl tuon purkin ohjaamiseen...


Lisää tietoa kotisivuiltani: http://www.lynxracing.net/39


50
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 15.03.09 - klo: 21.55 »
Näinhän se on. Itsekin huomasin melkoisen eron kun vaihdoin E-Maxxiin 30,- moottorin tilalle 300,- moottorin...

51
Ei kait se tuohon kaadu, merkkaa vain selvästi nuo vaiheet annetuilla merkeillä... Vai, sanotaanko säännöissä että täytyy olla jonkin tietyn tahon tekemät nuo merkit??

52
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 28.02.09 - klo: 00.05 »
Taitaa olla niin, ettei näistä kuiva-akuista ole vielä Suomen talveen, kuinkahan aikovat sähköautoissa hanskata asian, siis 1:1 kokoluokassa.

53
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 26.02.09 - klo: 21.11 »
Ei ole kopterihatuistakaan ollut apua tämän suhteen. Toki sieltäkin olen yrittänyt saada tietoa, kait se on niin, etteivät lennätä talvella.

Pakkasakkutestin tekisin jos olisi LiFe-akkuja, en vain viitsisi ostaa kallista akkupakettia kun on riski ettei sillä sitten tee mitään. Mutta, jos asia ei kohta selviä, ei muutakaan vaihtoehtoa taida olla...

54
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 26.02.09 - klo: 19.52 »
Juu, tuota kummoisempaa en ole minäkään löytänyt. Ogelmana on vain se, että tuo "merkittävä/huomattava" virran antokyvyn putoaminen on hyvin suhteellinen käsite, eli ei tee hullua hurskaammaksi. Toiselle kun tuo tarkoittaa -30% ja toiselle -80%...

Verkkovirtalämmittimet ei tule maastossa kyseeseen, pitäisi olla satoja kilometrejä jatkokaapelia... Toki tuon voi kovilla pakkasilla ottaa sisälle, mutta ei sitä nyt joka välissä viitsisi alkaa irrottelemaan.

55
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 26.02.09 - klo: 15.46 »
Tärkeintä olisi saada tietää kuinka paljon kylmässä (-20) virran anto laskee. Ilmoitettu purkuvirta on moninkertainen mitä tarvitaan, siis lämpimässä. Jos kylmässä saisi edes 40% tuosta, se riittäisi vielä mainiosti. Nuo valmistajat/myyjät maailmalla ei osaa neuvoa ko. asiassa ollenkaan, joten josko joku täällä Suomessa olisi käyttänyt niitä talvella ulkona...

Tuo latausjännite ei ole ongelma ja akuksi lienee riittäisi 4s2p setti, eli painoa n, 15% alkuperäisestä akusta.

56
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 20.02.09 - klo: 07.44 »
Antakaapa pieni varmistus asiaan.

Olisi tarkoitus laittaa crossimönkijään keventämisen vuoksi tällaiset akut, painoa lähtisi pois reilu 5kg mikä on paljon. Tarkoituksena olisi rakentaa 13,2V kennopaketit joissa olisi virtaa 8 - 9 Ah , näin olisi virtaa riittävästi sekä jännitettäkin. Mutta, latauksen pitäisi tapahtua Mönkkärin omalla laturilla, se pukkaa virtaa mitä pukkaa, muttei tajua muuten ohjata latausta kuin ainoastaan samoin kuin lyijyakunkin kanssa.

http://wiki.lennokit.net/index.php/LiFe
Tuossa yllä olevassa linkissä kuitenkin annetaan ymmärtää, että että lataaminen onnistuisi ihan lyijyakun latausohjelmalla, eli onko jotain estettä käyttää tätä mönkijässä? Miten akun kylmäominaisuudet??

57
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.02.09 - klo: 21.24 »
Marder on must! Ehkä FG:n onnistunein malli!
Tuossa Smartissa vaan on 4-veto eli siinä Marder jää toiseksi....mutta vain siinä  :wink:

Liene paljonkin kokemusta tuosta smartista?? Vai onko kokemukset ihan aitoja tietokoneen ruudulta saatuja??

58
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lappeenrannan RC-yhdistys?
« : 09.02.09 - klo: 21.19 »
Pitäisi olla jokin yhdistys taustalla ja sitten laskea paljonko on junioritoimintaa, eli onneksi aika suuri osa harrastajista on alaikäisiä. Silloin kaupungilta on huomattavasti helpompi saada rahaa harrastuksen tukemiseksi. Mutta, kenellä on aikaa ryhtyä pyörittämään yhdistystä?

59
Selityksiä. Ajoi vakiokelkalla ja kun sitten lopettaa puhkurilla kisaamisen, päättää upottaa sen viimeisilleen viritykseen ison kasan rahaa ja aikaa. Juupa juu. Puhkua kun ei saa virittää missään luokassa. Ainut mitä saa virittää, on crossin open-luokka ja tietty DR-kisojen open-luokat.

Muuten minulle ihan sama, tarina ei vain ole uskottava.

Eikä sillä, en minä ketään ala käräyttämään. Kunhan vain hieman härnäsin, nuo suuret kehut tehoista ja kiihtyvyyksistä pikkuföönistä revittynä herätti hieman hilpeyttä. Föönit on ihan näpäriä härpättimiä, mutta ilman dynamiittia niitä ei saa kiihtymään erityisen rajusti...

60
Kaverisi on varmasti tyytyväinen kun näin julkisesti kerrotaan hänen huijanneen viime kauden kisoissa. Noissa fööniluokissa kun kaikenlainen virittäminen on ehdottomasti kiellettyä, ei edes istuinta saa vaihtaa. Tuosta rapsahtaa aika napakka kilpailukielto jos hommasta jää kiinni. Ja vaikka asiaa ei voisi todistaa (vaikka kaveri kyllä todisteita huutelee maailmalla), pääsee ainakin katsastusmiesten silmätikuksi. Arvaa vedätinkö tarkoituksella sinulta tuon kilpailunumeron  :grin:

Eikä noilla föönin tehoilla edelleenkään mennä noihin kiihtyvyyslukemiin. Janne Tapion n. 2x tehokkaammasta avoimen luokan 800ccm kilpurista mitattiin sama kiihtyvyys, hitusen alle 3 sek, testaajana oli MK-Lehti.

Noo voit olla uskomatta. Minäpä varmistan kaverin numeron. Joka tapauksessa voitti koko p*skan omassa luokassaan viime kaudella. Kuski on mun ikänen, eli täyttää 17 tänä vuonna. Ei ollu viime kaudella vielä laitettu noin paljoo, syksyllä laitto koneen kunnolla.

EDIT: Kaveri ajo numerolla 854.


Tänään kävin vetelemässä mökillä mettäteitä pitkin. Lunta oli sen verran että takaswingin suoja otti välillä kiinni mutta vauhtia sai pitettyä ihan hyvin. Jäällekkin yritin mutta ei ollu asiaa kun puuteri lumi oli irtonaisena täysin tasaisella jäällä.
Tuossa joku aika sitten kävin ajamassa kaverin kisakelkalla. Lynxin 550, laiteltu jonkin verran, 96hv dynossa ja 3s 0-100. Aika hyvin repi, käsivarret veny varmaan viitisen senttiä.. =)

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50