RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Maakari - 16.07.07 - klo: 21.42
-
Kilpailukutsu löytyy täältä:
http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=69
-
Rata sijaitsee Lahdesjärvellä Bilteman takana osoitteessa Automiehenkatu 12. Rata on noin 300m pitkä 3-4m leveä. Pääsuoran pituus on 60m. Rata tulee saamaan ennen kisoja vielä 100m uutta salaojaputkea ja kontin päälle ajajatason katoksineen.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkotisivu.dnainternet.fi%2Fmialavil%2FRC%2Fsekalaiset%2Frataprofiili.jpg&hash=8f7035891dfabb7419aa3134a5eb4e1892de61c3)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkotisivu.dnainternet.fi%2Fmialavil%2FRC%2Fsekalaiset%2Fratainfo7.jpg&hash=b0f2fd96ec8123122c9c24d1aeb2cb5679c50db7)
Sama rata vielä GPS kädessä kierrettynä!
http://maps.google.fi/maps?f=q&hl=fi&geocode=&q=http:%2F%2Fkotisivu.dnainternet.fi%2Fmialavil%2FPuhelin%2Fsport%2520tracker%2FRC%2520lahdesjarvi%2FW20070716141718.kml&ie=UTF8&ll=61.456049,23.772676&spn=0.003732,0.009978&z=17&om=1
-
No ootte tonne ainakin hyppyreitä saanut tehtyä, reilusti :shocked:
-
mihin aikaan rata on päivisin auki vierailijoille?
terveisin
Hansteri
-
http://www.prc-autoilijat.com/index.php?name=Content&pid=3 <--tuolla tietoa
-
jep, kiitti. Aukioloaikoja en löytänyt, mutta ilmeisesti radalle pääsee myös arkisin päiväsaikaan.
-
Aukioloaikoja ei löydy, koska niitä ei ole. Radalla saa ajaa ympäri vuorokauden joka päivä, tosin kannattaa näin kisojen alla katsella kerhon sivustolta, onko talkoita suunniteltu jollekin päivälle.
Muuten ajamista ei ole rajoitettu mitenkään.
-
Sähköä ei sitten ole saatavilla.
Ei sielä hyppyreitä paljon ole ja rata on reiskalle suunniteltu eli autolta ei paljon vaadita heh.
-
Rata on kyllä riittävän vaativa, että aktiivisia nostajia tarvitaan, varsinkin jos joku onnistuu vetämään auton rotkon pohjalle :grin:
-
Ne jotka ovat käyneet radalla ennen tätä päivää, saattavat tosiaan yllättyä. Mielestäni rata on nyt juurikin riittävän haastava jotta siinä on hauska ajaa. Aiempi kommentti reiskasta tarkotti kuulemma lähinnä radan pintaa. :wink:
Rakennamme parhaillaan ajajakatosta kontin päälle. Siihen mahtuu katon alle vähintään 10 ukkoo, mutta luultavasti teemme samon tein pienen jatkeen...
Uskoisin että kisojen jälkeen aloitamme jonkinlaisen ratamaksukäytännön, joten nyt on aika tulla kokeilemaan vaikka vähän isommallakin porukalla. Ajoiaikoja ei tosiaan ole rajoitettu mitenkään.
-
Laitetaan nyt tännekin tuolta yleisestä keskustelu osiosta.
Rata suljettu kisatalkoiden takia 26-28.7-07.
Täyteluokkaan näyttäis vielä muutema välimallin äijä sopivan eli ilmoittautumisia kehiin.
Vielä selvennykseksi kaikille että radalla ei ole sähköä,eikä paineilmaa,lähin vessa on noin 300m päässä olevassa ABC huoltoasemalla.
Makkaraa ja virvokkeita on varikolla myynnissä.
-
Voiskohan saada pikku hiljaa jonkun näköstä aikataulua? Ja erälistoja?
-
Öitä! Erälistat tehdään "tänään" ja aikataulu on PRCA:n murhe, he ilmoitaa aikataulun kun "heräävät", me Turun jantterit huolehdimme vain kierroslaskennasta.
Mutta jos kutakuinkin mennään "vanhankaavan" mukaan ilmoittautuminen alkaa klo 08.00.
-
Hienoa että jaksetaan yötämyöten järjestää kisoja :D
-
Hiano homma poijjaat.
-
Korjataan aikataulua :grin:
Erälistat Buggy:
Buggy
Erä 1
1 Joseph Quagraine - VAU - HoBao - O.S. - - kiteet
2 Aki Mertsola - TUA - HoBao - O.S. - - 2,4 ghz
3 Ari Heinonen - VAU - HoBao - Werks - - kiteet
4 Jani Parjanen - Team Losi - O.S. - - 2,4 ghz
5 Tomi Björkman - TUA - HoBao - O.S. - - 2,4 ghz
6 Jukka Vihmo - PosUA - Hong Nor - JP - - 2,4 ghz
7 Petri Mylläri - SaloUA - Team Losi - O.S. - 3438163 - 2,4 ghz
8 Heikki Valtonen - PRCA - XRAY - JP - 5654279 - 2,4 ghz
9 Olli Viitanen - AAU - HoBao - O.S. - 9640187 - 2,4 ghz
10 Markku Honkanen - VAU - HoBao - O.S. - - 2,4 ghz
11 Julle Pedersen - VAU - Mugen - Ninja - - kiteet
12 Joonas Vuojolahti - HongNor - SH - 6965538 - 2,4 ghz
Erä 2
13 August Poutiainen - TUA - HoBao - O.S. - 2698387 - 2,4 ghz
14 Jani Lindqvist - TUA - Xray - RB - 9301877 - 2,4 ghz
15 Jethro Lehtojärvi - TUA - Team Losi - Werks - 3796425 - 2,4 ghz
16 Tommi Saari - TamUA - TeamLosi - Novarossi - - kiteet
17 Tommi Alho - TUA - Kyosho - RB - 5627814 - 2,4 ghz
18 Arto Heinonen - VAU - CEN - O.S. - - 2,4 ghz
19 Harri Peltomaa - TamUA - Xray - O.S. - 9450342 - 2,4 ghz
20 Jiri Jokinen - PoSua - HongNor - SH - 5651236 - 2,4 ghz
21 Miikka Kauttu - TamUA - Kyosho - RB - 6969100 - Kiteet
22 Mika Rinne - VAU - CEN - RB - 6593547 - 2,4 ghz
23 Ilmari Satomaa - TUA - HoBao - O.S. - Vuokraa ponderin - 2,4 ghz
Erä 3
24 Jari Huttunen - KongUA - HoBao - JP - 4601692 - 2,4 ghz
25 Jaakko Suvanto - Kyosho - RB - 6119178 - 2,4 ghz
26 Jasse Laatikainen - TUA - Xray - Picco - 6512762 - 2,4 ghz
27 Olli-Pekka Lehtiö - TUA - HoBao - O.S. - Vuokraa ponderin - kiteet
28 Joni Hietala - KotkaUA - HoBao - O.S. - 7180604 - 2,4 ghz
29 Mikko Mäkinen - VMF - CEN - O.S. - 2391698 - 2,4 ghz
30 Marko Eklund - TamUA - Xray - O.S. - 7917076 - 2,4 ghz
31 Ari Jyvä - Tohtori - HoBao - O.S. - - kiteet
32 Miika Hietanen - SalonUA - Team Losi - STS - Vuokraan ponderin - 2,4 ghz
33 Hans Laine - VAU - HoBao - HoBao - 3316634 - kiteet
34 Aaro Lecklin- KotkaUA - HoBao - O.S. - 8049406 - 2,4 ghz
35 Jaakko Hietaoja - LoiUA - Team Losi - STS - 7647761 - kiteet
Erä 4
36 Aarre Sillanpää - TamUA - 3375963 -
37 Saki Luukkainen - SalonUA - Team Losi - RB - 2375612 - 2,4 ghz
38 Juha-Pekka Lehtiö - TUA - HoBao - GS - Vuokraa ponderin - kiteet
39 Kaius Perttilä - VAU - HoBao - STS - vuokraa ponderin - 2,4 ghz
40 Vesa-Matti Ruotinen - HoBao - O.S. - - kiteet
41 Reijo Mattila - VAU - Crono - REX - 2750294 - 2,4 ghz
42 Jouni Paananen - KongUA - HoBao - O.S. - 7738902 - 2,4 ghz
43 Tanskanen Henry - HyrUA - HongNor - SH - vuokraa ponderin - kiteet
44 Mika Ala-Villilä - PRCA - HongNor - Werks - vuokraa ponderin - 2,4 ghz
45 Olavi Rannala - KeurUA - Mugen - Ninja - 5580485 - kiteet
46 Mika Huttunen - VaToSUA - Xray - O.S. - 6243254 - 2,4 ghz
47 Mikko Heikkilä - TamUA - HoBao - JP - 9272006 - 2,4 ghz
Truggy erälistat:
Truggy
Erä 1
1 Joseph Quagraine - HoBao - O.S. - - 2,4 ghz
2 V-P Virtanen - TUA - Team Losi - JP - - 2,4 ghz
3 Ari Heinonen - VAU - HoBao - Werks - - kiteet
4 Jani Niemi - Salo UA - Team Losi - RB - 3651993 - 2,4 ghz
5 Joonas Vuojolahti - HongNor - SH - 4232363 - 2,4 ghz
6 Juuso Siivonen - SalonUA - HongNor - RB - 2231901 - 2,4 ghz
7 Olli Viitanen - AAU - HoBao - O.S. - 9326019 - 2,4 ghz
8 Mika Rinne - CEN - RB - VAU - Vuokraa ponderin - 2,4 ghz
9 Julle Pedersen - VAU - Mugen - Ninja - - kiteet
10 Riku Hyvönen - AAU - Xray - O.S. 7584027 - 2,4 ghz
Erä 2
11 Aki Lehti - Xray - Werks - 5532090 - 2,4 ghz
12 Arto Heinonen - VAU - CEN - O.S. - - 2,4 ghz
13 Jani Lahti - HongNor - O.S. 6731058 - 2,4 ghz
14 Lassi-Jussi Väänänen - PRCA - HongNor - Force - Vuokraa ponderin - kiteet
15 Kaius Perttilä - VAU - HoBao - O.S. - vuokraa ponderin - 2,4 ghz
16 Jaakko Säilä - HongNor - SH - 9866410 - kiteet
17 Harri Helminen - PRCA - Traxxas - Traxxas - 7828260 - 2,4 ghz
18 Arto Leinonen - PRCA - HongNor - Force - - kiteet
19 Mikko Virmavaara - HongNor - Force - 3510557 - 2,4 ghz
20 Mika Ala-Villilä - PRCA - HongNor - O.S. - 2263742 - 2,4 ghz
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslakenta
-
Aikataulu
7:30-8:25 ilmottautuminen
HUOM ! Kiteellisisllä radioilla ajavat henkilöiden on ilmottauduttava ennen omaa eräharjoitusta !!!
Eräharjoitus
8:30 B1 7 min
8:40 B2 7 min
8:50 B3 7 min
9:00 B4 7 min
9:10 T1 7 min
9:20 T2 7 min
9:30 Ajajakokous
Alkuerä 1
9:45 B1 3+5 min
9:56 B2 3+5 min
10:07 B3 3+5 min
10:18 B4 3+5 min
10:29 T1 3+5 min
10:40 T2 3+5 min
Alkuerä 2
11:02 B1 3+5 min
11:13 B2 3+5 min
11:24 B3 3+5 min
11:35 B4 3+5 min
11:46 T1 3+5 min
11:57 T2 3+5 min
Alkuerä 3
12:19 B1 3+5 min
12:30 B2 3+5 min
12:41 B3 3+5 min
12:52 B4 3+5 min
13:03 T1 3+5 min
13:14 T2 3+5 min
14:00 1/8 A 10 min
14:20 1/8 B 10 min
14:35 1/4 A 20 min
15:05 1/4 B 20 min
15:35 B-finaalni T 20 min
16:05 1/2 A 20 min
16:35 1/2 B 20 min
17:00 Finaali T 45 min
18:00 Finaali B 45 min
19:00 Palkintojenjako
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslakenta
-
Mites rata kestää vettä? Aika kosteeta lupaa...
-
Rata kestää yllättävän hyvin. Saas nähä miten nostajat ja mekkarit kestää. Joo, tehdäänki ens vuonna katettu rata. Oltas sit siinäkin ensimmäisiä :cool:
-
Hetkinen...
Mikähän aikataulu nyt sitten on se virallinen kun kokoajan jotain muuttuu.
Alkuperäseen versioon on tullu muutosta jo puolituntia aikasemmin alkavat reenit ja tunnin aikasempi palkintojenjako.
-
Minun lähettämä aikataulu on voimassa!
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslaskenta
-
ajan pelkkää buggya. Eli en aja truggylla.
-
Ja onkos se ajajakoroke katettu? :shocked:
-
Ja onkos se ajajakoroke katettu? :shocked:
KYLLÄ ON KATETTU
-
Asia selvä.. vielku saatais sähköt huomen aamuun mennes nii olis hyvä :lol:
-
sähkööö saat kun otat agrekaatin matkaan...muuutei ei ole sähööö
-
Saatiin järjestyyn paineilma. Sähköö ei valitettavasti ole vieläkään tarjota. Tosiaan jos jollain on agregatteja, niitä saa vapaasti tuoda paikalle.
Kioskista saa kahvetta, limua, tuplia, ja makkaraa, jokunen lihiskin saattaa nopeille järjestyä. Hiluja mukaan, varoilla rakennetaan katettu rata ens vuonna :cool:
-
Loistavaa.. Meinaan sille voi olla käyttöä huomenna. Mä voisin ottaa kans kompuran mukaa mut ei oo agrikaattia :undecided:
-
Suuremmoiset kiitokset PRCA:n aktiivisille puuhamiehille ja naisille, saitte todella vaatimattomiin puitteisiin rakennettua hienon kilpailun. Ratanne on aivan loistava, mukava ajaa ja riittävästi haastetta.
Parjaselle propsit kierroslaskentaheevetin suorittamisesta...
Kisaraportti lyhykäisyydessään oheisessa kuvassa...
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.yle.fi%2Fvaalit%2Fuutiset%2Fkaikki%2Fid25094_1.jpg&hash=e79ce5c3b9007ab1692f080d6cc428165ea27c37)
PS: Onneksi satoi vettä, että saatiin autot pestyä lätäköissä :mrgreen: (Lainatakseni erään kanssakilpailijan iloista kommenttia)
-
Kisaraportti
+Tosi magee rata.
MIINUS Servo.
-
Niinku Jeppe jo huuteli: Baana oli mahtava!! Iso kiitos siitä teille. Jotain voi koittaa joskus viel kirjotella mut tänään ei enää jaksa, tuli viime yön nukuttuu kolme tuntii ja sit ny ollu sillasen 19 tuntii reissus..
-
Ainii oliks kellää mitää kuvii?
-
Loistavat kisat, ISO KIITOS KAIKILLE!! (Voisin kiittää monta henkilöä erikseen joten kiitän samalla kaikkia!)
CEN autot toimi hienosti, sen sijaan vastarin akku hyytyi tukkissa ja jo vanhaksi käynyt starttiboxi kaput :grin:
-
Uskomattoman hieno rata meidänkin mielestä. Ja loistavat kisat hankalissa olosuhteissa! Näin lyhyessä ajassa näin hyvää tulosta radanrakentajilta, ja ymmärtääkseni vain tätä loppukautta varten. Tampereen seudulle kehittyy varmasti melkoinen krossikeidas tulevina vuosina.
Äänestystä (huom Hvoltage) oli tässäkin:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.vallisdata.fi%2Frc%2FHobaoCup2007%2FAanestys.jpg&hash=f5aa8e39b4098bbc5cc1e99aa25432f8953e7e5e)
Loppu hyvin, kaikki hyvin. :smiley:
-
Uskomattoman hieno rata meidänkin mielestä. Ja loistavat kisat hankalissa olosuhteissa! Näin lyhyessä ajassa näin hyvää tulosta radanrakentajilta, ja ymmärtääkseni vain tätä loppukautta varten. Tampereen seudulle kehittyy varmasti melkoinen krossikeidas tulevina vuosina.
Äänestystä (huom Hvoltage) oli tässäkin:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.vallisdata.fi%2Frc%2FHobaoCup2007%2FAanestys.jpg&hash=f5aa8e39b4098bbc5cc1e99aa25432f8953e7e5e)
Loppu hyvin, kaikki hyvin. :smiley:
Arcii, joku päivä sinä häviät Justuksellen sen verran poika on tarkkana tässä kuvassa.
Jerzi
-
Hauskaa oli sateesta huolimatta. Lyhyesti plussat, kiitokset ja miinukset:
+ järjestäjille. Kiva/hyvä/kestävä rata
+ Artolle kiitokset säätöavusta
+ sateessa kiva liukastella
+ Markolla aitoa onnistumisen iloa
+ kiitokset keskeyttäneille. Amatöörikin pääsi finaaliin harjoittelemaan
+ makkaraa
- ?
-
Jaksaisiko vielä laittaa tulokset esille. kiitos
-
Juu varmasti saatte tulokset tänään ! Kun vaan pääsen kotiin täältä töistä :wink:
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslaskenta
-
Kiitos Jani!
Tämänkertainen truggy kisa oli kyllä hieno! Ajo oli kokolailla siistiä ja kilvanajo oli todella hauskaa, kilvanajotilanteita syntyi runsaasti. Uskon että se oli myös katsojille viihdyttävää vai mitä mieltä olette??
Vaikka tuosta truggy luokasta puhutaan buggyn ohella hieman dissaavasti "täyteluokkana" niin sitä ei minusta missään mielessä ole (vaikka toki buggy onkin se kuninkuusluokka). Truggyn etuja on se etteivät autot kaadu ja kaksin- tai kolminkamppailujen tuloksena ei tarvitsee odottaa nostajaa.
ps.
Truggyluokan nostajille ehdottomasti suosittelen käsineitä, vaikka näppylähanskoja huoltikselta (jotka itselläni oli), nyt monet yrittivät nostaa isoja mutaisia autoja paljain käsin joka näytti aika vaikealta.
-
Olipa ensimmäiset sadekisat allekirjoittaneelle. Ajaminen oikeastaan hauskempaa sitä kostempi alusta oli, tosin auto ja nostajat tuskin samaa mieltä ;)
Suuret kiitokset järjestäjille sekä neuvojaan tarjonneille henkilöille (taas)!
Plussana että tällä kertaa pääsi jopa oikeasti ajamaan jumbo-finaaleihin, tosin matka katkesi nopeasti moottori-ongelmmien sekä 1,5kk ajotauon takia.
Kokosin ajotauon aikana varaosa-autona toimineen hubba-bubba Pro:n, ja yllätykseni autosta ei tainnut tippua yhtäkään osaa matkan varrella, vaikka ensiajot olivat kisoissa..
Rata oli ajotaitoihin suhteutettuna erittäin haastava, ja kesti mielestäni erittäin hyvin sadetta.. Ilmeisesti radan kohtalaisten kokoisten hyppyreiden takia ainoa hajonnut osa kahdesta autosta oli yksi väärin asennettu kytkinkello (henkilökohtainen ennätys)..
Truggyluokan nostajille ehdottomasti suosittelen käsineitä, vaikka näppylähanskoja huoltikselta (jotka itselläni oli), nyt monet yrittivät nostaa isoja mutaisia autoja paljain käsin joka näytti aika vaikealta.
Ja kurahousuja, saappaita, sadetakkia sekä kypärää visiirinpyyhkimellä varustettuna.. Kansainvälistä käsimerkkiä tuli pariin otteeseen näytettyä kun kuski painoi kaasua juuri kun olin katollaan olevaa autoa kohti kurottelemassa, prkl..
-
Jooh, ekat truggy kisat takanapäin ja hauskaa oli sateesta huolimatta :smiley:
Hyvän radan oli prca:n porukka saanut aikaiseksi !
Tuli samassa todistettua että Xrayn xt8 toimii paketti setupilla hienosti!
Itte olen tyytyväinen omaan ajoon, suoraan mentiin a-finaaliin ja autolla oli ajettu ennen kisoja huimat 2 tankkia :mrgreen:
Sitten miinukset ja plussat.
+++Rata
+++Xray kesti jälleen kokopäivän
+puffetin tarjonta
-sade
-vastarinakku meni loppuun 6 min ennen finaalin loppua
ja tähän loppuun järjestäjille iso kiitos vielä !
-Riku
-
Tampereen HoBao Cup 3
29.7.2007
Buggy M-8
Pos. Name Laps Time Fast Average
1 Heinonen Ari 66 45m28.005 37.415 41.333
2 Mylläri Petri 64 45m29.749 38.902 42.652
3 Eklund Marko 62 45m27.183 40.229 43.987
4 Alho Tommi 61 45m21.221 39.760 44.610
5 Poutiainen August 59 45m03.272 41.483 45.818
6 Parjanen Jani 58 45m05.098 41.833 46.640
7 Vihmo Jukka 58 45m11.179 40.967 46.744
8 Valtonen Heikki 58 45m15.110 41.224 46.812
9 Huttunen Jari-Pekka 56 45m23.076 41.452 48.626
10 Mäkinen Mikko 54 44m53.000 41.100 49.870
11 Peltomaa Harri 53 42m46.425 41.010 48.423
12 Honkanen Markku 33 25m54.127 39.095 47.095
13 Mertsola Aki 25 20m06.912 42.362 48.276
14 Rinne Mika 25 20m36.965 44.731 49.479
15 Suvanto Jaakko 24 20m02.774 46.167 50.116
16 Vuojolahti Joonas 24 20m09.833 41.864 50.410
17 Tanskanen Henry 21 20m17.744 43.032 57.988
18 Lehtojärvi Jethro 21 16m32.395 41.010 47.257
19 Paananen Jouni 19 16m17.918 46.894 51.469
20 Ala-Villilä Mika 15 13m32.759 41.694 54.184
21 Quagraine Joseph 3 2m13.444 44.481 44.481
22 Björkman Tomi 0 NO TIME 0.000 0.000
23 Pedersen Julle 0 NO TIME 0.000 0.000
24 Jokinen Jiri 0 NO TIME 0.000 0.000
25 Lindqvist Jani 25 20m12.674 43.608 48.507
26 Hietanen Miika 24 20m12.104 44.544 50.504
27 Mattila Reijo 24 20m00.418 43.926 50.017
28 Heikkilä Mikko 23 20m05.945 43.797 52.432
29 Sillanpää Arska 23 20m03.860 46.025 52.342
30 Hietala Joni 21 19m15.957 45.338 55.046
31 Rannala Olavi 19 19m51.566 48.274 62.714
32 Lecklin Aaro 18 17m14.913 47.611 57.495
33 Perttilä Kaius 18 16m10.125 45.264 53.896
34 Ruottinen Vesa-Matti 8 7m57.058 53.402 59.632
35 Laatikainen Jasse 7 6m37.452 49.769 56.779
36 Huttunen Mika 5 4m15.208 47.787 51.042
37 Kauttu Miikka 2 1m53.226 49.121 56.613
38 Hietaoja Jaakko 0 NO TIME 0.000 0.000
39 Viitanen Olli 0 NO TIME 0.000 0.000
40 Heinonen Arto 0 NO TIME 0.000 0.000
41 Satomaa Ilmari 0 NO TIME 0.000 0.000
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslaskenta
-
Tampereen HoBao Cup 3
29.7.2007
Truggy T-8
Pos. Name Laps Time Fast Average
1 Heinonen Ari 65 45m06.915 38.121 41.645
2 Vuojolahti Joonas 60 45m15.464 41.279 45.258
3 Heinonen Arto 60 45m35.891 39.218 45.598
4 Pedersen Julle 59 45m40.335 40.147 46.446
5 Ala-Villilä Mika 54 45m00.664 43.290 50.012
6 Virtanen Veli-Pekka 52 41m26.069 40.487 47.809
7 Hyvönen Riku 50 38m55.095 42.021 46.702
8 Tanskanen Henry 29 23m19.211 41.421 48.249
9 Rinne Mika 27 24m11.432 43.114 53.757
10 Lehti Aki 17 13m49.931 42.257 48.819
11 Säilä Jaakko 14 11m26.167 44.328 49.012
12 Viitanen Olli 0 NO TIME 0.000
13 Leinonen Arto 15 12m52.198 45.358 51.480
14 Lahti Jani 15 13m27.434 44.929 53.829
15 Helminen Harri 14 12m50.334 48.207 55.024
16 Väänänen Lassi-Jussi 14 13m11.490 46.252 56.535
17 WirmaWaara Mikko 13 12m20.013 47.118 56.924
18 Perttilä Kaius 13 13m02.927 43.751 60.225
Terveisin
Jani Parjanen
Kierroslaskenta
-
Noh nih. Joo Skabat oli ihan jees ja rata oli ihan sairaan makee, ny vaan tampereen päättäjil sanomaa et toi rata pysyy tossa ja ne hommaa sinne sähköt :wink: Reiska toi ihan jees. Pikkusen ois saanu kääntyy lisää omaan makuun mutta ei huono maku tostakaa jääny suuhu.
Laitellaan ny viel plussi ja miinuksia jos niitä keksii..
++++++++++ Baana!
++++++++++ WERKSI
++++ XT8
++ vielä kerran baana
+ Josen neiteilyt puolikkais
- sade kuurot
- kuulutukset korokkeelle (ymmärrettävistä syistä)
- tryggy finaalin lähtö
- vastarinakku finaalissa sököks
Iso kiitos kaikille järjestäjille ja talkoolaisille jotka on jaksanu tehä töitä ton baanan etee, koittakaa tapella et saatte pitää sen tollasena!
-
Sarjatilanteet (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/HobaoCup2007.htm)
-
Noniin
Alkaa suurin syletys jo laskea ja voi jo ehkä kirjailla tänne luettavaa tekstiä, eli tässä kisaraporttin.
Eli plussaa:
+++++ Järjestäjille, heikohkot puitteet, mutta silti aivan mahtavat järjestelyt.
++++ Rata, todella mukava ajaa, melkein hävettää sanoa että, parempi kuin meillä.
+++ Reiska ei pettänyt.
++ Jeppe tuned Picco, unelma ajaa.
+ Kierroslaskenta oli ajan tasalla ja toimi niinkuin kisoissa kuuluu. Hyvä Jani!
Ja sitten negat.
----- Futaba servo, sössi nousu finaalin, päätti olla töissä n. 15 min. Vaihdettiin UUSI servo kaasuun ekaan eräharjoitukseen.
---- Jeppellä meni nousussa tulppa.
--- Sade, sotki hiukan aikataulua ja eriäkin, kun toiset ajoi kuivalla ja toiset kaatosateessa.
-- Eräiden kisaajien mielipiteet ja käytös palkintojen jaossa, kisat ei voi kulkea vain muutaman miehen navan ympärillä, vaikka olisikin PK-seudulta.
- Ei ollut eka kisa missä, samat hemmot sooloilee ja tekee kuten itseä huvittaa.
Nämä mielipiteet ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitä ja kannan niistä myös itse vastuun, jos jollain on asiaan jotain sanottavaa, voi hän sen tulla kertomaan suoraan minulle.
-
---- Jeppellä meni nousussa tulppa.
Ei itse asiassa mennyt, moottorissa ei ollut mitään vikaa. Tällä kertaa oli paikalla tavallinen 3-palainen kytkin ja yksi jousi oli katkennut. :angry: Vauhti olisi riittänyt komeasti finaaliin mutta tällä kertaa se oli tarkoitettu muille...
-
Hullua kun ei ole yhtään kierroksia. En kyllä tiedä miten nämä jutut menee, mutta kuitenkin... Eikö alkuerästä tule yhtään kierroksia tänne? Vai poistettiinko koko ensimmäinen alkueräkierros?
Muuten oli hauskaa, mutta sateen uhka ei ollut eri kivaa. Pikku tihku meni vielä, mutta kun alkoi sataa ukkosenomaisesti norsunkokoisia tippoja enemmän ku esteristä, niin lähdin sitte kotio. Oliko tyhmä teko? =)
Tässä vielä pari kuvaa:
ennen: http://i149.photobucket.com/albums/s50/Ilmari_S/Hyper%208/HPIM1833.jpg
jälkeen: http://i149.photobucket.com/albums/s50/Ilmari_S/Hyper%208/HPIM1874.jpg
P.S. Linkit vaan ettei vie tilaa niin hervottomasti.
Ilmari
-
...
.., niin lähdin sitte kotio. Oliko tyhmä teko? =)
...
Lainaus/kopio, Ajajan ja nostajan toiminta RC-grossi radalla. http://rc10.fi/index.php?topic=22416.msg214887#msg214887
Muuten, olen kuullut kentältä (Imatra M8 SM) säännön:
Jos henkilö on ilmoittautunut (ilmoittautuminen paikanpäällä) ja keskeyttää kisan on hänen siitä huolimatta hoidettava nostovuorot. :police:
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin.
-
Korjasin sarjatilannetaulukot AKK Motorsport M-8 SM tasapistesääntöä noudattaviksi. Muutin myös HobaoCup 2006 taulukon vastaavasti, vaikka en tiedä oliko ko sääntö silloin tällainen. Erot ovat tietysti lähinnä akateemisia.
Sarjatilanteet (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/HobaoCup2007.htm)
-
No haloo hei, kerhokisa.
-
No haloo hei, kerhokisa.
Vaikka onkin kerhokisat on mielestään hyvää nojautua sääntöihin jotka on kuitenkin lain kuuluvat.
Eihän säännöt ole keksitty ketään vastaan, vaan että kilpailut sujuisivat hyviin ja jokainen voisi siitä nauttia.
Myös että jokainen tietäisi mikä kuuluu kenelle ja kenen kuuluu olla ja missä. (no johan oli lause :wink:)
Toki seuraamukset voisi soveltaa kerhokisan kohtuulisiksi ja näin ehkä onkin.
Mielestään viime kisassa suurin syy loppuselkkaukseen oli valvonnan/järjestäjän hermostuneisuus ainaisen nostajien metsästyksen. Uskoisin että jos jokainen olisi hoitanut oman nostajan velvoitteen kunnioitettavasti niin lopputuloskin olisi ollut miellyttävämpi.
Tämä on ihan minun oma mielipide ja näkemys tilanteesta jota seurasin kun olin itsekin kilpailemassa ja nostamassa.
-
Vai poistettiinko koko ensimmäinen alkueräkierros?
..
Oliko tyhmä teko? =)
Mehän ajettiin vain muutama läppi siinä alkuerässä sateen takia, ja voi olla että tääkin sun ainoa tulos hylättiin kun lähdit.
Olis kyl kannattanu jäädä. Oppia olis tullu roimasti näistä oloista ja mihin sitä autoa sit säästelee.. mitään ei edes hajonnut. Huonosta alkuerätuloksesta huolimatta (olin molemmissa luokissa varmaan viimeinen) ajoin lopulta 14. pukkissa.
Itse pesin autot vasta tänään, oli valeltu WD:llä ja kankaan alla.
Otin sähköt pois ja irroitin moottorit. Laitoin moottoreihin vähän suojausta kytkinkellon ja ilmanputsarin ympärille sekä pakoputken ulostuloon ja suihkutin autot sekä moottorit toluvedellä. Sit hetken päästä kävin läpi painepesurilla ja lopuksi paineilmaa. Laitoin saunaan kuivamaan :cheesy:
Vaikuttaa hyvältä, voimansiirrot toimii moitteetta. Lakrut (kumisuojatut) voi sit vaihtaa kun kerkiää. Diffipoksit vois vielä ottaa auki ja kuivata sisältäkin. Tietty tällainen operaatio vaatii vähän välineitä: Painepesuri, paineilma ja sauna :grin:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fhcuptre%2Fafter1.jpg&hash=157d54c3899da9b2f4fa00fedb2c2005b2939cbe) (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fhcuptre%2Fafter2.jpg&hash=2d1adb928060dc583f9f16e1cafb583fd64bd60c)
-
Mä en sateessa aja. Ja jos joku haluu väittää, että en ole hoitanut nostovuorojani tällä kaudella (ei tampereella) niin saa nokkiinsa.
-
Älä sitten kitise.Ja mitä tuohon pieksämiseen tulee niin :lol: :lol: :lol:
-
Mä en sateessa aja. Ja jos joku haluu väittää, että en ole hoitanut nostovuorojani tällä kaudella (ei tampereella) niin saa nokkiinsa.
Mitä sä oikeen luulet itsestäs??
Kukaan mistään muusta sanonutkaan kuin tampereen kisasta!!
Ei josekaan ajanut sateella semiä, mutta oli nostamassa finaalin 45min!!
-
Muuten, buggy finaali hetkellä keli oli loistava. Ikään kuin palkintona aikaisemmista "kärsimyksistä".
Tosiaan, jose teki valinnan, jättämällä semin kesken ja täten joutui nostamaan ja seuraaman mahtavaa finaalia hyvässä säässä. Voi olla, että häntä "vähään" harmittaa.
-
Ei harmita, koska sillä ei oo mitään väliä millainen sää oli finaalin aikana, vaikka +35 ja aurinkoa, ja bikinityttöjä nostamassa, se ei muuta sitä tosiasiaa että mun semin aikana sato vettä...
-
Noniin
Alkaa suurin syletys jo laskea ja voi jo ehkä kirjailla tänne luettavaa tekstiä, eli tässä kisaraporttin.
Eli plussaa:
+++++ Järjestäjille, heikohkot puitteet, mutta silti aivan mahtavat järjestelyt.
++++ Rata, todella mukava ajaa, melkein hävettää sanoa että, parempi kuin meillä.
+++ Reiska ei pettänyt.
++ Jeppe tuned Picco, unelma ajaa.
+ Kierroslaskenta oli ajan tasalla ja toimi niin kuin kisoissa kuuluu. Hyvä Jani!
Ja sitten negat.
----- Futaba servo, sössi nousu finaalin, päätti olla töissä n. 15 min. Vaihdettiin UUSI servo kaasuun ekaan alkuerään.
---- Jeppellä meni nousussa tulppa.
--- Sade, sotki hiukan aikataulua ja eriäkin, kun toiset ajoi kuivalla ja toiset kaatosateessa.
-- Eräiden kisaajien mielipiteet ja käytös palkintojen jaossa, kisat ei voi kulkea vain muutaman miehen navan ympärillä, vaikkakin häslinki oli kyllä useamman tahon epätietoisuuden tulos.
- Ei ollut eka kisa missä, samat Hemmot sooloilee ja tekee kuten itseä huvittaa. No noissa samoissa kisoissa on sekoillut kyllä moni muukin, itseni mukaan lukien.
Nämä mielipiteet ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitä ja kannan niistä myös itse vastuun, jos jollain on asiaan jotain sanottavaa, voi hän sen tulla kertomaan suoraan minulle.
Itse itseäni lainaten, hieman korjattuna.
Taas on tullut sanottua, ennen kun on ajateltu. :cry:
Tarkoitus nimittäin ei ollut osoittaa ketään sormella ja kaataa kakkaa yhden miehen niskaan.
Se vaan laittaa aika raskaasti sylettään kun, itse hoitaa kaikki velvoitteet niin kun pitää. Kauden ensimmäisessä SM kisassa aikas lailla enemmänkin kun olisi sääntöjen mukaan pitänyt, kun kilpa kumppanit jättää asiansa hoitamatta, ilman sanktiota. Kilpailun johtajan ja tuomareiden jne. tietenkin pitää valvoa sitä että, kaikki menee niin kuin pitää. Tampereella nyt menivät asiat miten meni ja kukaan ei varmaankaan ollut alati selvillä missä mennään, osaltaan johtuen heikosta kuulutuslaitteistosta, sateesta, jne. Itsekään en edes tiennyt, ennen palkintojen jakoa kuka on kilpailunjohtaja.
Artsi, no hard feelings!
-
Moi!
Ensimmäiset polttis kisat takana tampereella ja ei muuta sanoa kun että on pienellä talkoo porukalla saatu aivan loistava rata aikaan ja todellla nopeasti! Radan profiili pinta ja hyppyrit tekivät radasta aivan loistava mahtavan ajaa ja ensimmäistä kertaa en kuullu kenenkään valittavan radasta mitään joten porukka voi olla todella ylpeitä töystään ja jäljestään! :afro:
Aikasemmat truggy kisat oon ajanu 21 koneella ja se on kuljettanu ihan mukavasti noinki isoa ja painavaa laitetta mutta pientä ala potkun puutetta on ollu omaan ajo tottumukseen ja tyyliin joten tähän kisaan lähin ensi kertaa
28 koneella (SH) suoraan ilman yhdenkään tankin testausta joka vähän jännittikin tällee suoraan kisaan lähtee. Mutta ensi ajon jälkeen huomasin heti eron 21 koneeseen ja koneessa oli selkeesti enemmän ala potkua joka teki ajosta paljon helpompaa ja nopeempaa kun auto lähtee ja vastaa kaasuun heti ja auto istu entistä paremmin käteen.
Voin suositella lämpimästi tämän kisan kokemuksella 28 konetta kaikille truggy kuskeille koska siinä on selkee ero ajettavuudessa!
Sitten itse kisaan ja truggy luokkaan.
Alkuerät meni niin sateessa kuin pikkasen kuivemmalakin kelillä ja molemmilla keleillä auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja suoraan finaaliin lähtö ruuduksi kaksi.
Finaalin alussa oli pientä sekoilu hässäkkää lähdön kanssa ja myöhästyin lähdöstä pahasti ja lähdin selkeesti muiden jälkeen ja alko armoton takaa ajo jota jatku viime minuuttiin asti sain ajettua ja nostettua itseni kolmanneksi maaliin tultaessa.
+Cen Matrix Arena (toimi loistavasti jälleen kerran ja oli tosi nopea ajaa!)
+Himoto (siipi kesti kunnialla tämänkin kisan koettelemukset ja sään muutokset)
+28 SH (koneessa on todellakin potkua)
+Werks (löpö toimi loistavasti tässäkin koneessa)
+Rata!!! (aivan loistava)
+Buffa (Halvat hinnat)
-Keli
-Finaali lähtö
Kaikki kunnos jasse!
-
Moi!
Ensimmäiset polttis kisat takana tampereella ja ei muuta sanoa kun että on pienellä talkoo porukalla saatu aivan loistava rata aikaan ja todellla nopeasti! Radan profiili pinta ja hyppyrit tekivät radasta aivan loistava mahtavan ajaa ja ensimmäistä kertaa en kuullu kenenkään valittavan radasta mitään joten porukka voi olla todella ylpeitä töystään ja jäljestään! :afro:
Aikasemmat truggy kisat oon ajanu 21 koneella ja se on kuljettanu ihan mukavasti noinki isoa ja painavaa laitetta mutta pientä ala potkun puutetta on ollu omaan ajo tottumukseen ja tyyliin joten tähän kisaan lähin ensi kertaa
28 koneella (SH) suoraan ilman yhdenkään tankin testausta joka vähän jännittikin tällee suoraan kisaan lähtee. Mutta ensi ajon jälkeen huomasin heti eron 21 koneeseen ja koneessa oli selkeesti enemmän ala potkua joka teki ajosta paljon helpompaa ja nopeempaa kun auto lähtee ja vastaa kaasuun heti ja auto istu entistä paremmin käteen.
Voin suositella lämpimästi tämän kisan kokemuksella 28 konetta kaikille truggy kuskeille koska siinä on selkee ero ajettavuudessa!
Sitten itse kisaan ja truggy luokkaan.
Alkuerät meni niin sateessa kuin pikkasen kuivemmalakin kelillä ja molemmilla keleillä auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja suoraan finaaliin lähtö ruuduksi kaksi.
Finaalin alussa oli pientä sekoilu hässäkkää lähdön kanssa ja myöhästyin lähdöstä pahasti ja lähdin selkeesti muiden jälkeen ja alko armoton takaa ajo jota jatku viime minuuttiin asti sain ajettua ja nostettua itseni kolmanneksi maaliin tultaessa.
+Cen Matrix Arena (toimi loistavasti jälleen kerran ja oli tosi nopea ajaa!)
+Himoto (siipi kesti kunnialla tämänkin kisan koettelemukset ja sään muutokset)
+28 SH (koneessa on todellakin potkua)
+Werks (löpö toimi loistavasti tässäkin koneessa)
+Rata!!! (aivan loistava)
+Buffa (Halvat hinnat)
-Keli
-Finaali lähtö
Kaikki kunnos jasse!
Jees! Pikkasen off topic mutta itselläkin .28 kisamoottorin hommaaminen ja debyytti nosti tämän trukkiluokan petojen ajamisen aivan uudelle tasolle. Enää ei tarvinnut hakea potkua ohjainta rutistamalla kuten aiemmin kolmepuolikkaalla moottorilla. Sika hauskaa!!! :cool: Nyt vaan vähän treeniä lisää että tottuu tohon hieman uuteen ajotapaan....
-
Tässä buggyjen lapit:
A-haara: 1/4-nousu (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/f1r4.html) B-haara: 1/4 nousu (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/f2r4.html)
A-haara: Semifinaali (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/f3r4.html) B-haara: Semifinaali (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/f4r4.html)
FINAALI (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/f5r4.html)
-
Järjestäjien puolesta kiitos kaikille osallistujille.
Kiitos myös tytöille kioskin herkuista :cool: ja Parjaselle ajanoton/kuulutusten hoitamisesta olosuhteisiin nähden komeesti. Taidamme hankkia vähän lisää vehkeitä ennen seuraavia kisoja, nää tuli vähän äkkiä. Veikkaanpa et aika piankin voitas taas koittaa...
Harmittaa vähän kun en "ehtiny" ite osallistuun kisaan. Oli olevinaan kiiruita. Vaikka oon tässä miettiny sellasta et pystyskö perustaan oman luokan alottelijoille. Osallistumiseen vois olla rajana et jos on sijottunu finaaliin jossain kisassa joskus, tarvii mennä yleiseen luokkaan ajaan. Hinta vois olla halvempi ja säännöt vaikka jollain tavalla simppelimmät. En tiä, sanokaas viisaammat miten tällasen sais toimiin? Ainakin osallistujia tulis huomattavasti enemmän kun ei tarvis peljätä että nolaa ittensä pro kuskien seurassa :undecided:
Sit oma korteni kekoon:
Kilpailun johtajan ja tuomareiden jne. tietenkin pitää valvoa sitä että, kaikki menee niin kuin pitää. Tampereella nyt menivät asiat miten meni ja kukaan ei varmaankaan ollut alati selvillä missä mennään, osaltaan johtuen heikosta kuulutuslaitteistosta, sateesta, jne. Itsekään en edes tiennyt, ennen palkintojen jakoa kuka on kilpailunjohtaja.
Mielestäni kaikkien, varsinkin järjestävien tahojen, on tapahtuneesta ja sanktioiden epäselvyydestä kerhotason kisoissa otettava opiksi nopeesti. Tuomarointi on saatava toimimaan myös alemman tason skaboissa. Kilpailijat kyllä varmasti noudattaa sääntöjä jos sanktiot ja niiden jakaminen toimii asiallisesti.
-
Tost alottelija luokasta et...Ajoin eilen toisen kisan elämässä...Mut ensimmäinen buggyis..Nii jäin siihe rajamaille tossa 1/4 B ku vasemmast takarenkaast meni ulommat puolelt liimaukset nii insertti lähti ja se rengas väpätti siinä nii perä pito oli ihan poissa...Olis kyl ollu haluja nousta finaaliin saakka vaikka ei sinne niin vaa mennä :cheesy:....Ja erissä säästelin autoo ku sato et ois "iskussa" nousuis....Mut itellä losi 8ight RTR, STS:n .21 koneel nii toimii nii sairaan hyvin!!! Mut miinuksena on koneessa viive (en tiedä mistä tulee?) kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...Mut hyvät kisat +++++
-
olisko se sit liian laihalla alhaalta...
Olen sitä mieltä et alottelijan on joskus helpompi pärjätä ku ei odotuksia niin ajo menee renommin ja tulos voi yllättää ("aloittelijan tsäkä"). Oman tason pitäminen pitkässä juoksussa onkin sit vähän vaikeampi juttu kun pettymyksiä tulee (niitä kuitenkin useimmille tulee) ja niistä täytyy päästä yli niin ettei purista mailaa liikaa. Tämä vaatii treeniä ja kisaharjoitusta itse kisoissa ja myös hyvää valmistelua kisoihin. Itse oon tyytyväinen et oon päässy oppimisportaissa "semi-tasolle" ja ens vuonna olis toiveet päästä seuraavalle portaalle eli jopa joskus finaaleihinkin (buggyssa siis). Vaikeaksi homman tekee se että kanssakilapilijat kehittyy samaa vauhtia ja mulla tulee vaan ikää lisää :angry: Auton täytyy olla aika hiton hyvä että pärjää.
-
Jees, kiitoksia vaan tamperelaisille hienosta radasta. Kallistettuja mutkia oli hieno käyttää avuksi, trukkiin sai .21:llä ihan uutta vauhtia niistä. Muilla radoilla ei oikein vastaavaa pysty tekemään, eli .28:ia ostoslistalle vaan itselläkin, Trinity Drakedia odottaessa.. :)
Kerrankin kun oma vauhti olisi riittänyt "nopeita poikia" kiusaamaan, iski jotain hämärää radiohäiriötä. Paha sanoa mikä vaivasi, mutta puolessa välissä finaalia Joonaksen kanssa väännettiin kilpaa kunnes alkoi failsafe iskemään päälle sekunniksi kerrallaan. No, saipa hyvän tekosyyn ostaa uusi radio :mrgreen:
-
Tässä kierrosaikoja graaffisesti jos jotakuta muutakin sattuis kiinnostamaan:
Semifinaali A (1-3) (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/SemiAGraf.htm) Semifinaali B (1-3) (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/SemiBGraf.htm)
FINAALI (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/FinaaliGraf1-12.htm)
-
kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...Mut hyvät kisat +++++
Koneesi oli selvästi laihan puolella.
Sitä oli vaikea todeta nosto puuhissa että oliko se alhaalta vai jopa ylhäältä laihalla, mutta sanoisin että yläpäätä ainakin 10 minsaa auki.
Toisinsanoen kun koneesi ei toimi niinkuin pitäisi se EI ole säädöissä... eikö vain :wink:
-
Finaalin kulku graaffisesti:
Finaalin kulku (http://www.vallisdata.fi/rc/HobaoCup2007/Tampere/FinaalinKulkuf.mht)
-
kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...Mut hyvät kisat +++++
Koneesi oli selvästi laihan puolella.
Sitä oli vaikea todeta nosto puuhissa että oliko se alhaalta vai jopa ylhäältä laihalla, mutta sanoisin että yläpäätä ainakin 10 minsaa auki.
Toisinsanoen kun koneesi ei toimi niinkuin pitäisi se EI ole säädöissä... eikö vain :wink:
Asia ei mulle kuulu, mut tiedän jotain asiaan liittyvää.
Kenen luulet loppupeleissä säätävän koneen kun Salon porukka lähtee kisailee?
A) Annetaan juniorin säätä kone itse
B) Hiukan kokeneempi säätää koneen
C) Toinen kilpailija säätää koneen
D) Veikko Mylläri säätää koneen
HOKElle ja muillekkin tiedoks, jos eivät tiedä. Täällä Salon seudulla asuu mies joka säätää koneen kun koneen,
vaikka unissaan kohdalleen mikäli se on mahdollista. Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni.
Puolitoista kautta olen seurannu ko. mekaanikon touhuja ja mitä koneisiin tulee,
niin harvalla näyttää olevan samanlaista ymmmärrystä koneisiin.
"Kaikki osaa säätää" ja sit tulee kaveri, kuka osaa sen vielä paremmin.
S.
-
Toisinsanoen kun koneesi ei toimi niinkuin pitäisi se EI ole säädöissä... eikö vain :wink:
Asia ei mulle kuulu, mut tiedän jotain asiaan liittyvää.
Kenen luulet loppupeleissä säätävän koneen kun Salon porukka lähtee kisailee?
A) Annetaan juniorin säätä kone itse
B) Hiukan kokeneempi säätää koneen
C) Toinen kilpailija säätää koneen
D) Veikko Mylläri säätää koneen
HOKElle ja muillekkin tiedoks, jos eivät tiedä. Täällä Salon seudulla asuu mies joka säätää koneen kun koneen,
vaikka unissaan kohdalleen mikäli se on mahdollista. Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni.
Puolitoista kautta olen seurannu ko. mekaanikon touhuja ja mitä koneisiin tulee,
niin harvalla näyttää olevan samanlaista ymmmärrystä koneisiin.
"Kaikki osaa säätää" ja sit tulee kaveri, kuka osaa sen vielä paremmin.
S.
Hieman offtopic täällä, mutta
Asia nyt ei sen suuremmin itsellekään kuulu mutta, kalustooni kuuluva SH moottori alkoi toimi jo lähes oikein Veikon ruuvauksen jälkeen.
Tuo sama ilmiö vaivasi sitä kuitenkin edelleen, siihen löytyi apu Dremelistä ja hiekkapaperista.
Alaneulan kärki teräväksi ja jo pojat alkoi pellittää.
http://rc10.fi/index.php?topic=11315.msg212852#msg212852
-
Saki hyvä.
Aivan turhaa posken soittamista.
Kyllähän sen nyt näki monikin että moottori ei ollut kohdallaan.
Aivan sama kuka moottoriin on koskenut, mutta mikäli se on pielessä niin se vain on pielessä.
Ainoastaan mikäli kone on jo todella väljäksi ajettu, se saattaa käyttäytyä noin, mutta siinä tapauksessa vielä yleisempi ongelma on moottorin sammuminen.
Vaihtoehtoja on siis kaksi.
Kone on joko niin väljä että sen voi lingota olan yli välittömästi. (käynnissä pysyminen vaan sotii tuota vastaan)
Tai sitten kone ei ollut säädöissä. (minkä näki kyllä kolmannella silmälläkin)
-
Saki hyvä.
Aivan turhaa posken soittamista.
Kyllähän sen nyt näki monikin että moottori ei ollut kohdallaan.
Aivan sama kuka moottoriin on koskenut, mutta mikäli se on pielessä niin se vain on pielessä.
Ainoastaan mikäli kone on jo todella väljäksi ajettu, se saattaa käyttäytyä noin, mutta siinä tapauksessa vielä yleisempi ongelma on moottorin sammuminen.
Vaihtoehtoja on siis kaksi.
Kone on joko niin väljä että sen voi lingota olan yli välittömästi. (käynnissä pysyminen vaan sotii tuota vastaan)
Tai sitten kone ei ollut säädöissä. (minkä näki kyllä kolmannella silmälläkin)
Sori HOKE toi puolittainen aukominen.
Juniori sanoi: STS:n .21 koneel nii toimii nii sairaan hyvin!! Mut miinuksena on koneessa viive (en tiedä mistä tulee?)
(tätä viimettä ei saatu säädetty pois, kone säädettiin niin hyvin kun voitiin, jouduttiin tekemään kompromissejä, ilmeisesti koneessa oleva ominaisuus, "jota pystytään paikkaamaan kytkimellä ja hiekkapaperilla?")
Juniori jatkaa: kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...
( poika helvetin tyytyväinen koneeseen ja se TOIMI ! )
Juniori siis totes kolme kertaa koneen toimivan hyvin.
Minä kirjoitin: Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni! ( pieni pieni piikki )
Se mun edellisen postin viimeinen lausahdus tarkoitti sitten Veikkoa, eli hän osaa ja ymmärtää..tulee kumminkin tilanteita jossa hänkään ei saa sitä toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Sen hän myös suoraan aamulla sanoi. Sitä viivettä hän ei saa säädettyä pois, teki silti parhaansa ja poika helvetin tyytyväinen.
On hyvä, että vanhemmat harrastajat kertovat miten asioiden kuuluisi olla ja ohjaavat kokemattomampia.
Toiset kertovat innokkaammin ja toiset puhelee sit vähemmän, meitä on moneen junaan.
Mä ihmettelen vaan sitä sun innokkuutta kertoa miten asioiden pitäisi olla, eikö ekana pitäisi hoitaa oma kone(oma posti)
ja sen jälkeen sit alkaa neuvoo muita?
Meillä täällä salossa ollaan lähdetty semmoisesta perusajatuksesta, että koneen pitää käydä. Ekaks alkuerät, nousut ja koko finaalin
( ketä sinne sit pääsee, sä HOKE ajat hyvin, ainakin paremmin kun minä.. oothan ollu monta kertaa tänä vuonna finaalissa )
Sun kohdalla vaan käy yllävän usein, että se kone sammuu kesken finaalin, eikä kyse ole polttoaineen loppumisesta.
Se, että se sammuu kerran voi johtuu huonosta tuurista, mut kun saman kaverin autoa haetaan radalta koneen sammumisen takia useamman kerran finaalissa, niin mikä mättää ??
Eikä toi esimerkki ole ainoastaan tampereen skaboista, Vantaalla sulla ja toisella paikallisella oli omaa hauskaa, kun niitä autoja haettiin kilpaa kesken finaalin... monella meni laskut sekaisin, myös minulla..
Ihan turha luulla, että sen juniorin kone oli väljä, se oli tiukka kun uutena(melkein, uutena se oli sikatiukka)
Ei me lähdetä skaboihin loppuun ajetuilla koneilla. Juniorin Faija sano, että on sitä tullu harrastettua myös muitakin lajeja, kaikki maksaa.. sano siinä samalla, että kyllä meillä raukoilla rahaa on.
Siitä tää homma ei jää kiinni, pankkii ei kuulema tarvii mennä.
Haluatko HOKE kertoo minkä takia sä et lähtenyt sinne ruotsiin, vaan vetäydyit kalkki viivoilla?
( sitä kuulee kaikenlaista noilta pikkulinnuilta... konehuolia ? )
S.
-
Just näin!
-
Kone on säädöissä ja ei ole väljä
-
Aika käsittämätöntä alkaa näköjään olla.
Ensinnäkään mulla ei ole kertaakaan sammunut kone ilman teknistä vikaa.
Tampereella kytkin jumitti ja kone sammui jarruttaessa. Ajoin ekan sammumisen jälkeen jokamutkan kone sammumisen partaalla, ja kun tein pienen virheen niin moottori sammui... Keran ilmalennon aikana kun korjasin auton asentoa jarrulla.
Vantaalla myös sama ongelma, eli jarruttaessa sammui.
Vantaalla kytkin hajosi vieläpä niin perusteellisesti että siitä ei saanut enää kalua.
Kello täytyi irrottaa pihdeillä.
Koskaan muulloin ei tosiaan ole O.S. sammunut edes polttoaineen loppumiseen, vaikka vantaallakin ajoin 10 minuutin tankkivälin semeissä.
Ja mitä vieläpä tulee tuohon moottorini kuntoon niin tämä tampereella ajamani moottori on niin väljä että väitän ettei kenelläkään ole yhtä väljää konetta kisakäytössä.
Puristuksista on turha edes puhua.
Silti kone toimi kuin kello Ranskassa ja myöskin Tampereella ennenkuin kytkin hajosi.
Mitä tulee tuhon PM kisoihin niin yksinkertaisesti ei ollut mahdollista lähteä.
Syynä se että en olisi ehtinyt maanantaina töihin, ja nimenomaan juuri nyt oli mahdotonta edes muutama tunti aamusta olla pois, toisten kesälomien takia.
Harminpaikka... Mielelläni olisin lähtenyt.
Mielenkiintoista että pikkulinnut laulelee meikäläisestä aina kaikenlaista.
Moottorihuolia ei todellakaan ole.
Aivan uunituore ossi odottelee käynnistämistä.
-
Mikä kytkin? Fioroni vai Ultimate ?
Ei tavallinen kytkin voi hajota noin pahasti, voiko?
-
Voi.
Jousi poikki ja pätkät jää sopivasti palan ja kellon väliin.
Pahimmillaan menee tosiaan aivan umpipuuksi.
-
Joopa joo.. Pysytään sitten aiheessa ja jätetään se avautuminen ainakin toistaiseksi jos mahdollista. Kiitos.
:police:
-
Voi.
Jousi poikki ja pätkät jää sopivasti palan ja kellon väliin.
Pahimmillaan menee tosiaan aivan umpipuuksi.
OK. Katohan pahus
-
Jaa, näköjään vaan ois paras ku pitäis muiden johdolla turpansa kiinni ja lähtisi himaan sateesta. Sitä paitsi kun palautin ponderin ja sanoin, että lähen himaan, ni yks kisajärjestäjistä sano, et okei, ei tää keli hääppönen olekaan.
Nää ylläolevat keskustelut kuuluis kylläkin johonki ihan muualle. Katellaan sit vaan kisapaikalla vihasesti toisiamme. LOL.
-
Lainatakseen itseän
Jos henkilö on ilmoittautunut (ilmoittautuminen paikanpäällä) ja keskeyttää kisan on hänen siitä huolimatta hoidettava nostovuorot. :police:
Kommenttina en tarkoittanut ketään henkilönä, vaan yleisenä muistutuksena kisojen säännöistä.
Jos osallistuja haluaa/joutuu poistuma kisoista on hyvää ilmoittautua kilpailu johdolle ja pyytää lupa lähteä (eihän sota yhtä miestä kaipaa :wink:).
Joten Ilmari_s, toimit oikein, pahoittelen jos tulin väärinymmärretyksi ja aiheutin närkästystä Sinulle.:undecided:
-
Ei muistella pahalla.
-
Mut miinuksena on koneessa viive (en tiedä mistä tulee?) kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...Mut hyvät kisat +++++
se johtuu kytkimestä. ei mistään muusta. ja lopettakaa toi naurettava kirjottelu tänne.