Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13
331
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 04.04.07 - klo: 19.20 »
Ei onneksi tarvinnut pohjalevyä työstää vaan sain koneen sopimaan hieman niitä välilevyjä viilaamalla.Ja jos joskus tulee tarve 14 hampaiselle laitan hieman pienemmällä kannalla olevat ruuvit niin sopii sekin.
Mikä muuten on Lavankoon hyvä setup.Kai siellä kuivaa eilen oli että pääsis perjantaina kauden avaukseen mikäli kelit sallii.

332
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 04.04.07 - klo: 01.45 »
Novarossi P5 kokeilin Rex;iä ja se sopiikin huomattavasti paremmin on kapeampi lohko.No sitä Rexiä (mikä muuten on MikaR sun vanha)en siihen halunnut niin hieman viilasin niitä välilevyjä ja sopi se Novarossikin ihan hyvin 13 hampaisella tosin 14 hampainen ei enään käy sitten ottaa alkuperäiset pultinkannat pohjalevyyn kiinni.En tiedä mikä siinä on pielessä kun välilevyjä ja moottoripukkejakin kääntelin enkä saanut peli varaa niihin pitkiin reikiin missään asennossa.

333
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 03.04.07 - klo: 21.07 »
13 hampainen kello ja liike varaa on sen verran vähän että 14 tuskin meniskään.Matrix pro Buggy kyseessä siis.Arton autoa katselin ja siinä ei ongelmaa mutta kone olikin jonkun muun merkkinen.b

334
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 03.04.07 - klo: 20.08 »
Moro onko kenelläkään Novarossin konetta tuossa Matrixissa itsellä on selleinen pieni dremelillä ratkaistava ongelma,mutta voihan olla että olen kasannut väärin eikä vinkua tarvita ,eli moottoria ei saa säädettyä sivuttais suunnassa tarpeeksi että saisin ratas välyksen sopivaksi.Moottori on niin leveä että säätövaraa on todella vähän kertokaa nyt missä vika pituus suunnassa kone on hyvin kohdallaan.

335
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 11.03.07 - klo: 21.58 »
Te kun nyt olette rataa kunnostanut ja rakentanut. Onko savi millä olette pinnan rataan laittanut seulottu vai oletteko saanut jostain niin tasalaatuista savea että on voinut levittää pintaa suoraan.

336
Tulokset / Valkeakoski lopputulokset + jälkilöpinät
« : 10.03.07 - klo: 16.00 »
Ok. Otan sen kumminkin mukaan jos joku sieltäpäin tuleva viitsii raahata sen sinnepäin.

337
Tulokset / Valkeakoski lopputulokset + jälkilöpinät
« : 10.03.07 - klo: 15.04 »
Moro onko Hoke tänään tulossa hakeen tulostinta.

338
Tulostin on minulla siinä olikin vääränlainen johto ei sopinut mun rikkinäisen tilalle eli voin tuoda ensi lauantaina hallille.ps. joku oli kantamassa sitä muuten roskikseen kun muistin että mulla on oma rikki eli pyysin antamaan sen mulle mä vien kotio jos se vaikka toimis.

339
Moro huomenna ratatalkoot alkaa viimeistään klo 20.00 tosin voi päästä jo klo 19.30 jos FC Haka lopettaa ajoissa treeninsä.
Eli Kaikki mukaan hommia riittänee jokaiselle.

340
§ näissä kisoissa on todella tarkat säännöt.
§ no moottorin koko nyt saa olla mikä vaan.
§ auton leveyttä tullaan tarkkailemaan, heti kun on tarpeeksi kapea niin ajan ohi tai joku muu ajaa.
§ kisa on muuten kerhokisa ja kerho on olemassa.
§ auton paino tulee olla yli kilon ainakin truggy luokassa.
§ aikataulu mikä ilmoitetaan myöhemmin on sitten se mikä ilmoitetaan.
§ nostovuoroista ei luisteta,hyvä sanktio mielestäni on loppu kisasta hylkääminen finaali kuskit kai jo osaa ajaa kaatamatta.Paitsi jos vielä keksitään jotain hauskaa koko porukalle finaalin jälkeen niin nostajiakin on.
§ rengas sääntö varikon shikaanissa, niiden yli ei saa ajaa.
§ kiukkusi ei saa olla kuin moottorit.
§ autoja sitten pitää käytellä ulkona jos haluaa niitä ennen ajoja lämmittää savua kun on muutenkin odotettavissa.
T.turisti bussikuski

341
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 31.01.07 - klo: 21.07 »
14.4 ei enään ajeta hallissa.Ainakaan nykyisen lukujärjestyksen mukaan.

342
Hyvää iltaa
Nyt on taas tultu ajelemasta hallilta ja savut saatiin oikeastaan kokonaan pois eikä mennyt kun 3h.Sen verran tänään tehtiin kisaa varten valmisteluja että laitettiin voimavirtapistoke lämmittimelle hallin toiseen päähän ja sillä pitäis olla hyvä vaikutus savu haittaan,nyt kun saadaan toisesta päästä lämmintä ilmaa ja toinen pää imee savuja pois niin savu haitta ei pitäisi olla ihan järjetön,joskaan siitä varmaan näilläkään konsteilla saada sellaiseksi etteikö tuuletustaukoja kisan erien välissä jouduttaisi pitämään.
Vuorotyöntekijöille tiedoksi että varatkaa nyt ihmeessä aikaa kokopäiväksi ettei jää finaali ajamata/nostamatta töiden takia halli on varattu klo08.00-23.00 saakka.
Hallissa ei muuten saa tupakoida sisällä vaikka muuta savua onkin välillä jonkin verran.
Sähköstä vielä sen verran että kisapäivänä valovirtaa ei ole saatavana eli lämmittäkää koneet ja ladatkaa akut jo kotona valmiiksi.
Toivottavasti ollaan otettu huomioon kaikki,mutta kysykää jos on jotain epäselvää niin selvitetään.
T.taas täys tuho mutta kyllä mä vielä joskus

343
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 25.01.07 - klo: 00.04 »
Ei niissä talkoissa radan kasauksessa eikä purussa mitään sanktioita anneta kenellekkään.Mukaan vaan silloin kun itselle parhaiten sopii,niinhän se kumminkin on että rata tehdään sillä porukalla kun on ja puretaan sillä kun on ,jos se ei onnistu niin suditellaan sitten ilman rataa vaikka ympyrää tai treenataan vaikka big air hyppyjä yhdellä hyndällä.
Jerzille siitä rahastuksesta,että valitettavasti niin on että koko kausi tai ei ollenkaan paitsi kisa.(muutema kävi ajamassa maksamatta ,syyttäkää niitä heidän takia alkoi monia maksaneita talkoolaisia ottaan päähän jäädä siivoamaan niidenkin jälkiä)
Ja kaikille tiedoksi että tuo kausikortin hinta on laskettu niin että sillä saa hallinvuokran maksetuksi tällä määrällä ajajia ja saatiin vielä ne hyppyrien saranat ja ajakorokkeen raudat ostettua,siitä ei siis jää kenellekkään rahaa muuhun käyttöön.
T.Voima Moottori Torsti

344
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 23.01.07 - klo: 18.55 »
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Siis aivan uskomatonta "kädenvääntöä" koko keskustelu, aioin hankkia 10 vuoden tauon jälkeen itselleni ja pojalle autot, ja aloittaa alusta harrastuksen, mutta nyt kun olen seurannut tätä "yhteen hiileen puhaltamista" antaapi olla, löytyy niitä muitakin "teknisiä" harrastuksia...

Moro tätä "kädenvääntöä" en ole havainnut radalla ollenkaan,kaikki tulee kumminkin pitämään hauskaa ja treenaamaan ajamista ei valittamista.
Olenkin ihmetellyt sitä että ne ketkä täällä netissä eniten valittaa on niitä ketkä ei ole edes käynyt tuolla radalla.
Ja itsekin vasta harrastuksen aloittaneena kyllä suosittelen mukaan tulemista varsin antoisa ja mielenkiintoinen lajihan tämä on .
T.Linja-auto turisti kuski

345
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 23.01.07 - klo: 01.04 »
Hohoijaa.Tulipa tuossa mieleen että jos kerho palauttaisi kausikortti rahat niiltä osin kun niitä ei ole käytetty.Ei tarvis kenenkään kauhistella savua eikä menis kotiintuloajat liian myöhään,eikä ainakaan satu kolaria väsyneenä ajamisen takia.
Vapaaehtoistahan tää kumminkin on kaikille.Loppu vuorot maksaa 870€ eli palautusta tekee 36.25€/kausikortti toi olis hinta tasajaolla mutta pitää ottaa huomioon ne jotka maksoi kortin vasta näiden ajajamäärin paisuttua liian suuriksi,eli palautus summa muuttuu,mutta en tiedä paljonko kun en ole vielä selvittänyt moniko maksoi kauden myöhemmin.
Tuo on kylläkin vain yksi vaihtoehto.Ajoja kun on jäljellä enään 10 kertaa ja niistäkin on yksi kisapäivä 24.02 ja yksi siirrettynä 10.02 hieman myöhempään eli alkaa klo 18.00 ja Aijemmin ilmoittamani 17.02 onkin normaali ajovuoro kun nappulaliiga kuulemma saakin pelinsä loppumaan jo klo 16.00 olivat varanneet alkuu sen klo 18.00 saakka mutta puhelimessa sain tiedon että pääsemme siis ajamaan norm.aikaan Ja 03.02 siis ei ole ajoja.
(jos nyt kiinnostusta enään kenelläkään riittää kun tuo paikka on noin huono joutuu siivoamaan jälkensä ja kaikkee)
Itse olen kumminkin valmis tuulettamaan hallia niissä puitteissa kun se on minulle mahdollista tähänkin mennessä se on ollut joka kerta mahdollista mutta helmi ja maaliskuussa tulee 4-5 kertaa kun en ehdi paitsi jos jäärata kisoja perutaan tää talvi kun on mitä on.Eli niille kerroille tarvitaan joku tai jotkut ketkä voisi hallin tuuletuksen ja lanauksen suorittaa.Ja jos se nyt on liikaa vaadittu ,kun kausikortteja nyt kumminkin on myyty n.24kpl eikä niiden ostajista löydy sen vertaa talkoo henkeä. Niin tuo ensimmäinen vaihtoehto on sitten ainut vaihtoehto.
Muuten itsellä on ollut varsin hauskaa viettää niitä iltoja siellä, yleensä on ollut jonkun tavaran heittokisa mitä muuten Harri johtaa ylivoimaisesti.Ja nyt jos saan sellaisen lentokoneen (minkä Harri lupasi hommata)niin melkein jo odotan niitä ajojen tuuletus vuoroja.Ymmärrän kyllä hyvin niitä muita vaki tuulettajia niillä kun on kotonakin kai kivaa heh.
Oikeastaa tännehän voisi kerätä ihan vapaaehtoisista tuulettajista listaa ,kun luulen että niitäkin on. Saahan siellä ajaa vaikka sähköautolla ,jonkin aikaa siinä välissä kun odottelee ilman kirkastumista ja ennen lanausta lanauksen jälkeen kun ei sitten ennään ajeta kuin sähkölentokoneella.
T.Lentäjä

346
Tässä kun tankkauksista puhuttu, niin onko kukaan perhtynyt noihin bensatankin määrä mittareihin jos sen sais lisättyä siihen telemetriaan.
Voisi helpottaa mekkarin hommaa ei tulisi turhia varikko käyntejä.
Minun kun on pakko kehittää kaikki muu kuntoon kun ei osaa vielä ajaa.

347
Saako sm-kisoissa käyttää sitä spektrumin telemetriaa ,kun joku väitti että on kielletty. Mutta eikö se ole kielletty vain jos on kaksi suuntainen eli voisi säätää autoa ajon aikana.

348
No hyvä jos ei ikä haittaa, ajattelin vaan että reaktiot kait hidastuu pikkuhiljaa jo 30 jälkeen.
Kuinka pitkään nyt hyvin pärjäävät kuskit on treenannut,noin keskimäärin.

349
Minä kun olen nyt lukenut tän viestisarjan niin nyt on kyllä pakko tilata se lisenssi .Saako siellä radalla yleensä treenata finaalin jälkeen jos on tippunut jo heti alkuunsa niin treeniähän sitä tarvii.
Ja mulle ainakin saa huutaa jos olen nostaja mutta saako nostaja huutaa takaisin jos siihen aihetta näkee.
Merkkiä millä kisoissa ajan en ole vielä päättänyt mikä olis hyvä kertokaa te paljon kisoja käyneet ja monella laitteella ajaneet.
Sitten vielä kysyisin että pitääkö paikkansa että tässä lajissa ei enään vanhukset pärjää.

350
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 17.01.07 - klo: 22.21 »
Tuotanoin niin 10 ja 17.02 on siirretty vuoro ja alkaa vasta klo.18.00.

351
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 17.01.07 - klo: 22.17 »
Ei vaikuta suksikisat ajoihin. Paitsi kun ratapaikkaa kysyttiin kesällä ja ehdotettiin hiihtokeskuksen parkkiksen reunaa mikä on kasvanut jo aikalailla   umpeen näreikköö ,niin ei saatu kun talvella on nämä hiihtelykisat.No toivottavasti saavat hiihdot hiihdettyä kun ovat tehneet kovasti töitä että ladut on saatu suksittavaksi.

352
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 17.01.07 - klo: 17.10 »
Joo mainostakaa RC hommianne vaan niin keleesti, mutta älkää v.kosken maapohjahalli ajoja, sillä siitä tuskin seuraa mitään hyvää.Noita viranomaisia kun on ihan tarpeeksi joka paikassa ei niitä radoilla tarvita millään moottoriradoilla, ne kun on tarpeeksi kovassa seurannassa jo muutenkin.

353
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 16.01.07 - klo: 23.12 »
Jalkapalloa siellä pääasiassa harrastetaan mutta on petankki ja yleisurheilu porukallakin muutamia vuoroja.Pohja on kestänyt suht hyvin mutta radan paikkaa on muutettu yleensä vähän joka kerta.Pintahiekan alla on kovempi kerros jotain maasekoitetta mihinkä asti se yleensä kuluu mutta kovempikerros on kestänyt tai pehmenemisestä ei ainakaan ole tullut sanomista.(koputtaa päätään)
Ja lämmitys hallissa on sähköllä ,sähkövastus patteri minkä läpi puhallin kierrättää ilmaa.Siitä todennäköisesti tulee sanomista jos halli vedetään kylmäksi joka viikko.Vielä ei onneksi  ulkona ole ollut pakkasia juuri ollenkaan. Tosin lämpöä siellä sisällä ei ole kuin vajaa 10 astetta mutta ilmaahan siellä on 28300 kuutioo eli ei ihan pieni määrä lämmittää edes siihen 10 asteeseen.
Epäilen että ilmastointia ei saada tuon paremmaksi näillä resursseilla.Ehotuksia kyllä parantamiseen tulee mutta ihmiset ei ilmeisesti ole ollenkaan perehtynyt siihen mitä on kokeiltu ja mitä on mahdollista kokeilla.Kattoon muutema iso huippari niin homma toimis mutta kun ei saa laittaa niin ei saa laittaa.Lämmöntalteenotolla olevia tarpeeksi isoja huippareita en kyllä huomannut kysyä kun mahdollisista reikien tekemisiä kysyin,mutta niihin on näillä kustannuksilla aika heikot mahikset.Tosin aika yllättävän hyvää tavaraa on jo moni saanut hankittua halliajoihin Kiitos niistä.Eihän sitä tiedä jos jollekin on sattunut jäämään noita hallien ilmastointi laitteita johonkin vintille.

354
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 15.01.07 - klo: 17.21 »
Hallin toimitusjohtajan kanssa on sovittu että, jos savua tulee liikaa haitaksi että muut ei pysty hallia täysin käyttämään, me ei ajeta eikä silloin tietysti tarvi meidän vuokriakaan enään maksaa. Eli maksetut rahat palautetaan niiltä osin kun niitä ei ole vuokriin käytetty,nyt vuokran maksu on kerran kuussa. Näin minun käsittääkseni tullaan tekemään jos niin huonoon jamaan homma lipee.Vielä ei kumminkaan olla ajoja kieltämässä vaan savu haittaa vähentämässä.
Maapohjasta ei ole kukaan valittanut kun sekin pelko alkuun oli että pohja kuluu niin huonoksi että palloilijat kompastuu ajouriin ja rata jää lanauksenkin jälkeenkin näkyviin.
Tervetuloa vaan katselemaan ja siinä sivussa hieman nostelemaan langenneita.
T.Asentaisko voimaservon hauiksen tilalle

355
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 14.01.07 - klo: 22.42 »
Voi vee niin sitä luulis että savu häviää aamuksi ,mutta kun ei häviä ellei tuuleta ilta kymmeneen. Vähentäähän se nyt savua kun ajajia/autoja on vähemmän.
Ja jos kausikortin ostajia on tarpeeksi niin saadaanhan sitä ostettua vaikka lisää puhaltimia tähän mennessä niistä ei ole voinnut maksaa mitään ja on niitä puhaltimia sielä kumminkin 4kpl.Eikä näillä kävijöillä/kausikorttilaisilla ole pystynnyt kuin vuokranmaksuun, ajajakorokkeen (minkä koko on mahd.tuplata tuleviin kisoihin) ja hyndien osiin niistäkin suuri osa kerjättyä.
Vielä on muuten sekin syy ajajien mahdolliseen karsimiseen että muutema käviä on käynyt maksamatta ja sopimatta maksun hoidosta,tosin näitä pissapäitä olikin odotettavissa.Suurin osa on ollut kyllä oikein asiallisia maksujensa hoidossa että Kiitos siitä.
T.Opin ajaan Rc autoa vaikka väkisin

356
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 13.01.07 - klo: 13.41 »
Tounison ilmanvaihto muuten toimii just toisinpäin alhaalta korvaus ja ylhäältä pois mieti vaikka savupiippua harvoin niistä ilma sisään otetaan ja putki on siksi ylhäältä alas kun ikkunoita ei saa ylhäältä auki eikä sinne saanut laittaa poisto puhallintakaan sen takia joudutaan toimimaan näin vähän väärin ja jos hallia koitetaan tyhjentää savusta pelkästään alhaalta ilman ylhäältä ilmemistä niin ei savu poistu edes sunnuntaiksi sitä on kokeiltu.Ja muuten jos jollain on vielä ideoita savunpoistoon tässä tapauksessa niin tulkaa ihmeessä testaan niitä käytännössä.

357
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 13.01.07 - klo: 01.47 »
Nyt on sitten väsätty uusi korkeampi ohjaajakoroke maapohjahalliin ja sen koko määriteltiin niin että se ajovuoro homma alkaisi luistamaan paremmin korokkeelle mahtuu 6-7 kuskia ja kuskin vuoro vaihtuu kun tankki on tyhjä,ei koske bensa-autoja ne saa luovuttaa ajovuoron jo puolen tankin kohdalla eli noin 8-10 min.Vuoro järjestely on pakko alkaa toimimaan kun savuista ei olla päästy tarpeeksi eroon vieläkään ja siitä on valittanut meidän jälkeen seuraava hallin käyttäjä mikä muuten on vasta sunnuntai aamuna ,ettei vaan tää hauska loppu kokonaan.
Ja Hoken ehdottama alempaa savun poistaminen ei toiminut ainakaan ensimmäisillä kerroilla sen takia sitä putkea on sinne ylöspäin laitettu,mutta nyt koitetaan kahdella eri korkuisella putkella niin että imu tulisi noin 3 ja 6 metristä kahdella eri puhaltimella samalla yritetään saada korvausilma pelkästään hallin toisesta päästä jos vaikka sitten olis hieman parempi näkyvyys.
Kaikki Tervetuloa hallissa muuten tuntuu pärjäävän sportti koneella ja roskiksesta löydetyillä renkailla ja savua on sen verran että koneen voi ihan huoletta pitää tosi piikillä.

358
Polttisautot / Kytkimistä..
« : 01.01.07 - klo: 16.30 »
Onko kenelläkään ollut kellojen kestävyyden kanssa ongelmia itsellä kun on haljennut jo kolme kelloa kahdessa eri autossa,kytkimenä on ollut Fioronin turbo slide ja kaksi kelloa on ollut Fioronin yksi Xrayn nyt koitan Mugenin kelloja niitä kun on kehuttu mutta mikä on sitten halkeilun syy huonot aineet vai mikä? laakeriden takia ei ole yksikään kello hajonnut.

359
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 28.12.06 - klo: 22.38 »
Nyt on moottori ja sensorin johto vaihdettu ja testattu ei toiminut no tällä selvis että vika on noparissa pitänee lähettää se takuuseen.Tämmöisiä kokemuksia huolettomista harjattomista jos vaihdon jälkeen pääsis vaikka jo ajamaan.

360
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 27.12.06 - klo: 19.38 »
Nyt saatin Joululahjana Koskiniemen Tapilta lahjoituksena 800mm kanava puhallin ja putkea n.12m. Viimekerta koitettiin pelkästään sen avulla savunpoistoa ja todettiin että parani taas hieman.Nyt lauanataina laitettaneen lisäksi vielä joku vanha puhallin avuksi niin pitäis jo riittää vaikka tulisikin se normaali 15 kuskia.Rata on alkannut muotoutua mielestäni jo mukavaksi eli sitä koitetaan hieman vaikeuttaa reuna köyden sanelemissa mahdollisuuksissa sitä kun on (vain) se 400m hyppyrit on osoittautuneet toimiviksi ja niitä on nyt suunniteltu tehdä yksi lisää ei kait kumminkaan ehdi vielä tulevaksi lauantaiksi.
Nyt pitänee mennä laittaan polttisauto sellaiseen kuntoon ettei tarvis aina predatorilla ajella vaikka näytti silläkin aika hyvin ehtivän jos olis osannut ajaa.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13