Autostakaan en saanut paskottua kuin yhden etutukivarren (koheltajan avustuksella)
No kato, kaverin apuun voi aina luottaa... :mrgreen:
Radan muutokset on tosiaan saanut paljon positiivista palautetta, useamman kanssa juttelin eilen ja samoja kommentteja kuulin eli autot pysyy paremmin pystyssä ja osia ei mene samaan tahtiin kuin ennen, rata on helppo ajaa mutta vaativa jos mielii saada toistuvasti nopeita läppejä.
SC:llä rata toimii hienosti, varsinkin hypyt pelittää hyvin ja autoa säästävästi. Vaikka rata on suht kapea näille möhköille niin aika hyvin siinä pystyy 3-4 autoa ajamaan nipussa kierrostolkulla.
Marraskuussa oltiin laittamassa pyyhe kehään krossin osalta, osia meni aivan tolkuttomasti eli yksinkertaisesti fyrkat ei riittänyt kahden auton ylläpitoon 2-4x viikossa ajettavissa reeneissä. Nyt ratamuutosten jälkeen tilanne on aivan toinen ja ajaminen paljon mielekkäämpää, vielä kun hankittiin SC:t niin osarikkoja ei toistaiseksi ole ollut yhtään ja autot pysyy paljon paremmin pystyssä kuin krossarit.
Hellurei...
Josko nut vaikka alettaisiin enemmän kuuntelemaan aktiiveja jotka tuon radan suunnittelusta tälläkertaa lähes 100% vastasi.
Ja tuota haastavuus asiaa olen jo vuosia vääntänyt... Iso Omenasta lähtien.
Ei kuunnella... "liian helppo... pitää olla enemmän haastetta..."
Nytkin on rataan meinattu tehdä ties mitä haastetta lisää, mutta koska vihdoin muutkin harrastajat kuin minä, on alkanut pistämään vastaan... ihan jopa talkoissa, niin tässä alkaa olemaan lopputulos.
Radan ei tarvitse olla vaikea läpi ajettava.
Se voi olla erittäin helppo ajaa ympäri kaatamatta...
Se on silti edeleen hyvin haastava ajaa kovaa.
Eikös kaikki ratakuskit tämän hyvin todista.
Radalla ei oo mitään muuta kuin tasaista ja vain mutkia.
Näyttää haasteettomalta... Käyt kokeilemassa... No ei ollu haastetta joo, kun senkus vaan kierteli.
No mut oho... porukkaa tulee molemmin puolin ohi lentäen.
Yrität pysyä heidän tahdissaan... Ei onnistu... Et pysy radalla, kaadat... mikään ei toimi.
No se johtuu siitä että rata on edelleen hyvin haastava ajaa kovaa.
Jokainen joka toteaa ettei espoon radassa ole kovin kummosesti haastetta...
Siellä on kierroslaskenta... ajakaa parempi kuin 14.7 kierrosaika...
Kun olette siinä onnistuneet ja innoissanne kertomassa että onnistuitte eikä radassa siis ole tarpeeksi haastetta... kerron että minä olen ajanut tuon ajan takavedolla, täysin slikseillä takarenkailla ja tokalla treenikerralla tuon radan aikana... Eli ajolinjalla oli hiekkaa siellä täällä, eikä radan pito ollut siis vielä mitenkään tasoittunut.
Siinä kaikille näin alkuun haastetta.
Ajakaa tuo aika rikki ensin edes nelkulla...
Sen jälkeen takavedolla... Ja kun tuossa onnistutte niin voitte olla varmoja että tuo aika on jo pistetty kovemmaksi.
Rata on haastava vaikka se olis ovaali... Aina siinä kuitenkin joku tulee kovempaa ja ohi.