Kirjoittaja Aihe: Krossarit  (Luettu 2386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« : 15.04.04 - klo: 17.34 »
Kertokaapa mulle, mikä se uusin inferno oli nimeltään, joka on kyoshon 04 luettelossa..
Se matala mallinen..
Muuten, onko hobao parempi auto, kuin tämä inferno, luin parit topikit ja sanottiin että on vaihettu infernot hobaoihin..
Kertokaapa, onko ne huippunopeudet, ymt parempia kuin kyosholla.. Ja paljonko on hintaeroa kyoshon uuteen versioon. :)

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #1 : 15.04.04 - klo: 17.37 »
No se on se Inferno MP.7.5 Kanai Edition III

Aika tykki se onkun se on viritetty
Eipä hobaossa ole muuta eroa kuin että se on halvampi ja vara osta ovat halvempia... Ainakin jos suomesta ostaa.. Mutta on ulkomaatkin keksitty. Kyllä ne haukkaa kyoshoa mutta ei siinä minun mielestäni mitään huonoa.

Se nopeus riippuu täysin moottorista mutta kyllä se menee aivan tarpeeksi lujaa

Ja hinta ero on aika suuri, mutta kyosho on laadukas...  :mrgreen:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Krossarit
« Vastaus #2 : 15.04.04 - klo: 17.42 »
No jos ostaisin krossarin se olisi HoBao Hyper 7.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #3 : 15.04.04 - klo: 17.45 »
Lainaus käyttäjältä: "_makke_"
No jos ostaisin krossarin se olisi HoBao Hyper 7.

Ja vaan sen takia että täällä sanotaan niin? Meneekö sinun katuuskottavuus jos ajat infenolla? 8)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Krossarit
« Vastaus #4 : 15.04.04 - klo: 17.45 »
Näistä oli oma topicci nimeltään "kaikki keskustelemaan 1/8 krosseista".
HoBao on laadukas ja HALPA.

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #5 : 15.04.04 - klo: 17.48 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Näistä oli oma topicci nimeltään "kaikki keskustelemaan 1/8 krosseista".
HoBao on laadukas ja HALPA.

En jaksa etsiä muitten topikeista tietoa tuntikausia, joten tein oman topikkini.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #6 : 15.04.04 - klo: 17.48 »
Mulla on Mp-6, ostettu kylläkin -00, kun sillon ei mitään Hobaoita ollut. Nyt ostaessani Hobao tulis kyllä hommattua. Kattoo noiden osien hintoja, niin ei tarvi kahdesti miettiä!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Krossarit
« Vastaus #7 : 15.04.04 - klo: 17.49 »
Olen minä Krosseillakin ajanut. Mutta Hobao on laadukas ja sopivan hintainen minulle. Mutta enhän minä kyllä krossia osta :)

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #8 : 15.04.04 - klo: 17.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
No se on se Inferno MP.7.5 Kanai Edition III

Aika tykki se onkun se on viritetty
Eipä hobaossa ole muuta eroa kuin että se on halvampi ja vara osta ovat halvempia... Ainakin jos suomesta ostaa.. Mutta on ulkomaatkin keksitty. Kyllä ne haukkaa kyoshoa mutta ei siinä minun mielestäni mitään huonoa.

Se nopeus riippuu täysin moottorista mutta kyllä se menee aivan tarpeeksi lujaa

Ja hinta ero on aika suuri, mutta kyosho on laadukas...  :mrgreen:

Jes, kiitoos !
Tota mä tarvitsinkin, ajattelin kesäksi ostaa tuon auton.
Näin kun Olavilla oli tuollainen,  se kulki pirun lujaa..
Kyllä se hanskassa pysyy mutta tila loppuu yllättävän nopeasti.
kun lykkää kaasun pohjaan niin tila on jo lopussa :)

Pien muokkaus vie.. :)

Eli totaa, paljon tollanen maksaisi, siis kaikkineen osineen, kilpamoottori, renkaat, alusta, ja muut..
Pistäkee hintaa kehiin, en siis osta teiltä, vaan ihan haluaisin tietää paljonko hintaa kertyy kokonaiselle paketille.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #9 : 15.04.04 - klo: 17.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"

Jes, kiitoos !
Tota mä tarvitsinkin, ajattelin kesäksi ostaa tuon auton.
Näin kun Olavilla oli tuollainen,  se kulki pirun lujaa..
Kyllä se hanskassa pysyy mutta tila loppuu yllättävän nopeasti.
kun lykkää kaasun pohjaan niin tila on jo lopussa :)

Totta.. siinä loppuu aika äkkiä tila.. Jos sinulla on rahaa niin osta pois.. Jos siis kyoshoa meinaisit, tulee vaan isooooo lasku jos suomests ostat

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #10 : 15.04.04 - klo: 17.54 »
Hm, kertokaa paljonko tollanen maksaa osineen...  :)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #11 : 15.04.04 - klo: 17.56 »
1400€ on varmaan aika lähellä totuutta, autoon laatuun sopivilla radioilla ja hyvällä motilla. Turha tommosta autoa ostaa, jos siihen tunkee jonkun "Ambobambu"-moottorin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Krossarit
« Vastaus #12 : 15.04.04 - klo: 17.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Näistä oli oma topicci nimeltään "kaikki keskustelemaan 1/8 krosseista".
HoBao on laadukas ja HALPA.

En jaksa etsiä muitten topikeista tietoa tuntikausia, joten tein oman topikkini.
No tällä foorumilla on kätevä haku toiminto.

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #13 : 15.04.04 - klo: 17.58 »
1400 euroa
Hmm.. :)
Riittääköhän rahat..
1400, jos itse maksaisin 400 e ja perhe loput ? :P
Niin tossa paketissa tulis servot,moottori,ja kaikki tarvittavat.. Niin hintaa koostuu 1400 ? :o

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #14 : 15.04.04 - klo: 18.00 »
Tuo 1/8 topic on varmaan ekalla/tokalla sivulla, että ei sen kauempana! Lukase se ja jatkakaa siellä, niin tää vaipuu bittitaivaaseen.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #15 : 15.04.04 - klo: 18.33 »
kysymys tuo oikein on?? Toinen tykkää äidistä toinen tykkää tyttärestä. Osta se mikä on sinulle parempi kukkarollesi. En voi suositella HOBAOA sinulle kuin en ole koskaan omistanut semmoista mutta jokunen KYOSHO minulla on ollut mutta silti ajelen MUGENILLA.
Joten osta HOBAOn Timolta se on kaiken lisäksi reilu hyvä tyyppi.
Jerzi

Aleksi

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #16 : 15.04.04 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
kysymys tuo oikein on?? Toinen tykkää äidistä toinen tykkää tyttärestä. Osta se mikä on sinulle parempi kukkarollesi. En voi suositella HOBAOA sinulle kuin en ole koskaan omistanut semmoista mutta jokunen KYOSHO minulla on ollut mutta silti ajelen MUGENILLA.
Joten osta HOBAOn Timolta se on kaiken lisäksi reilu hyvä tyyppi.
Jerzi

"Mikä kysymys tuo oikein on??" Häh ?
Mähän kyselen vain neuvoa mitä autoa suosittelisitte mulle, ja että kumpi olisi parempi, tottakai mä ite sen loppuenlopuksi päätän ?

Lisätty: ja keneltä timolta ?

Mika R

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #17 : 15.04.04 - klo: 19.31 »
Timo Jalas, kova kisakuski, eli Iso-Hepa
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/

Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Kertokaapa mulle, mikä se uusin inferno oli nimeltään, joka on kyoshon 04 luettelossa..
Se matala mallinen..
Muuten, onko hobao parempi auto, kuin tämä inferno, luin parit topikit ja sanottiin että on vaihettu infernot hobaoihin..
Kertokaapa, onko ne huippunopeudet, ymt parempia kuin kyosholla.. Ja paljonko on hintaeroa kyoshon uuteen versioon. :)


Voi hitto teidän kanssa, tää on IHAN SAMA juttu kuin touring puolella, nää kaikki on lähes samanlaisia autoja näkeehän sen päältäkin. Touring puolella on edes pikkasen vaihtelua hihna tai keppi, mutta Crossarit on kaikki samanlaisia.

Kuten Jerzi sanoi, osta se joka sopii kukkarollesi. Vaihtoehtoja joilla varmasti pärjäät seurassa kuin seurassa ovat:

- Mugen MBX3
- Kyösti Kanai III tai MP7.5
- GS Racing Storm tai Storm PRO
(- tuleva Xray MB8, tästä ei vielä paljon tiedetä mutta tuskin olennaisesti poikkeaa muista)
- Hobao Hyper 7
- Thunder Tiger EB4 S2 pro
- Crono RS01
- Bergonzoni Uruguay edition
vieläkö on muita?? No tässä alkuun, itse kattoisin Stormia tai Hobaota koska niiden hinnat ovat muita alempana. Mugen on kova, samoin Crono mutta Cronossa on enemmän sovittelua osien suhteen kuulemma. Kyöstin laadun kaikki tietää, tosin sen lievää heikkenemistä ovat jotkut olleet havaitseninaan. Bergonzoni on aika harvinainen meillä suomessa ?

Itse en ostaisi Crossaria ellei olisi rata käytettävissäni. Ainakin Cronosta ja TT:stä saa helposti konvertoitua ralliauton. Mutta tosiaan jos crossaria havittelet niin kaikki näistä OVAT HYVIÄ. Kato myös hobbymanin TT käytetty kisapeli.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Krossarit
« Vastaus #18 : 15.04.04 - klo: 19.34 »
-Crono prima :)

Mika R

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #19 : 15.04.04 - klo: 19.35 »
Niinnojoo, halvempi versio RS01:stä

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #20 : 15.04.04 - klo: 20.17 »
Auton käyttö tarkoituskin kannattaa funtsata aikalailla huolella, jos on menossa ostaan vaikkapa sitten tuota Kanaita!
Jos et aijo kisaamaan ruveta niin Infernon Kanai edition on aivan turha ostos! :wink:
Saatika sitten siihen autoon tarvittavan .21 kokoluokan täysiverinen kisakone.
Nämä laitteet EIVÄT ole yhtä helppoja  säätää/käyttää kuin jotkut vakio polttikset... :roll:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #21 : 15.04.04 - klo: 21.26 »
Vastaavaa keskustelua käytiin jo tässä topicissa
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6251
Siellä mösjöö rala.p oli (?) ostamassa Kanai III:sta koska muut autot eivät liian heikkotasoisina/heikosti varusteltuina kelvanneet pihatielle. Aiheesta syntyi jokseenkin paljon keskustelua. Ehkä turha jatkaa enää tässä vaikka Henkka osuvan kommentin tuossa heittääkin.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #22 : 15.04.04 - klo: 21.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Siellä mösjöö rala.p oli (?) ostamassa Kanai III:sta koska muut autot eivät liian heikkotasoisina/heikosti varusteltuina kelvanneet pihatielle.

Töykee oot  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Krossarit
« Vastaus #23 : 15.04.04 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Siellä mösjöö rala.p oli (?) ostamassa Kanai III:sta koska muut autot eivät liian heikkotasoisina/heikosti varusteltuina kelvanneet pihatielle.


Itse asiassa olen vieläkin ja en minä noin ole sanonu. Vaan minä olen laskeskellu että perus infernon virittäminen tulee kalliimmaks kuin kanain osto. Hobao oli toinen vaihto ehto mutta kun tykkään kyoshosta joten tuo inferno sen olla pitää. Crossi auton haluan koska sillä pystyy ajamaan aika monessa paikassa mutta se on silti nopea. Sitäpaitsi minä sanoin myö että ainakin aluksi piha suditteluun sillä jos haluan mennä radalle ajamaan niin rata löytyy noin 50km päästä. Että sellasta tällä kertaa. :?

EDIT: Ajattelin muokata tätä viestiä että ei tule turhia viestejä, mutta asiaan kyllä minä tuon kanain ostan heti kun lähtee vesilammikot ja muutenkin tulee paremmat kelit.
Kyllä se minun mielstä on järkevä ostos vaikka hirveästi ei ylimääräistä rahaa olisikaan, koska eikös se ole ihan sama ostaako joku vuoden välein 500eur maksavan auton vai ostanko minä heti 1400eur maksavan auton jota pidän ainakin tuon kolme vuotta?
Tästä on kyllä turha väitellä kun jokainen tekee mitä tykkää, joten jääköön minun puolesta tähän.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Krossarit
« Vastaus #24 : 16.04.04 - klo: 06.31 »
OK

No, minä ainakin sain tällaisen käsityksen että Kanai III oli sulle ainoa vaihtoehto tuolloin? No ei se muuta tätä perusasiaa suuntaan eikä toiseen että "parasta sen olla pittää". Minusta 1400-1600e on kyllä jokseenkin iso kasa rahaa. TOISAALTA olen minäkin sitä mieltä että jos lompakko kestää niin mielummin kisakrossari kuin joku olennaisesti halvempi Kyösti. Mutta Kanai III ..

50 km on matkaa, mutta kai sen jaksaa sitten taittaa?

Well, jätetään tämä nyt tähän mutta tämä Aleksi voisi silti lukea ne muidenkin kommentit tuolta.