kiitti vinkeistä
Pyörien laakeroinnit kuuluvat mielestäni sarjaan hyvät oivallukset: laakeri lukitsee hienosti nivelakselin tapin (purettavissa!!), vetoakselin nivel on hyvin suojassa ison laakerin sisällä!!, konstruktio mahdollistaa pidemmän laakerien välin-> vähemmän klappia. Kaiken kaikkiaan mahtava paketti, monta asiaa onnistuttu integroimaan kompaktisti! Kauankohan kestää, kun muut kopioivat?
Vielä tuohon painoasiaan, itse aion jättää kokonaan pois tuon radio/akkuboxihässäkän, vaikka onkin fixusti lähes yhtä osaa -> -72g. Itse olen ajatellut palata 15v taaksepäin tässä asiassa.
perustelut:
-eivät pidä kosteutta pois kuitenkaan
-akku ja vastari yleensä hölskyvät kotelossa ja vioittuvat vähintään yhtä helposti kuin ilman boxeja
-boxit eivät toimi jäykistiminä, ainakaan tärinänvaimennuskiinnityksellä
-vaikeuttavat servojen vaihtoa, ehkä makuasia?
Ei muuta kun vastari ja akku nippusiteellä ja foamilla kiinni runkoon (ehkä jokin simppeli alusta tarvitaan). Niin tietenkin servoille täytyy rakentaa postit (ehkä +20g)
Vastarin piuhat juotin suoraan piirilevyn liitinpiikkeihin ja liittimet piuhan päähän, sitten erkkarilla koko paketti vesitiiviiksi ja avot kyllä pelaa! ps säästyy muuten pari ylimääräistä + ja - piuhaa
Eli paino alkaa pikkuhiljaa lähestyä 3 kg:tä (eikös suomessa säännöt salli 3kg?) ja sitten aletaan ratkomaan keveyden tuomia ongelmia tai painopisteen väärää sijainta.